Jump to content

intrebari pentru posesorii de e90


Heaven

Recommended Posts

Am o intrebare.. ma tot contrazic cu un prieten pe aceeasi tema over and over again..

 

el cand porneste masina apasa ambreiajul + butonul start/stop..

 

eu cand pornesc apas butonul start/stop astept sa se stinga becurile dupa care apas ambreiajul + start/stop.

 

voi cum faceti?

 

nu ai de ce sa astepti nimic. bagi cheia calci ambreiaj si pornesti . Si pleci ...:twoup:

 

 

Daca e vara sau daca masina e calda si-am mai mers cu ea in acea zi...si motorul e inca cald...etc...bag cheia si-i dau start si plec...

 

Daca insa e dimineata si e iarna...cum e acum... sau sa zicem c-am lasat masina seara si plec a doua zi la 12:00 spre exemplu...fiind iarna...e tot frig...asa ca bag cheia...apas start ...astept sa se stinga becurile...dupa aia apas ambreiajul si-o pornesc...

 

Ma rog...eu mai am si nebunia ca nu plec cu masina rece...indiferent cat de tare m-as grabi...intotdeauna "o incalzesc" cel putin 1...2 min...poate si mai mult, depinde cat de frig e :twoup:

 

Si pana n-am caldura in masina...sa simt ca baga tare...n-o turez la mai mult de 2000...2500 de ture :)

 

Ma rog, fiecare cu ale lui...ah...ca sa nu mai vorbesc ca dupa un drum lung si mers tare/turat...o mai las pornita doua minute macar...dupa ce-am ajuns la destinatie :) E bine pentru turbina :twoup: Si pentru psihicul meu...daca se strica vreodata...macar nu ma simt vinovat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu masina mea are o dotare care se numeste : 8SP COP CONTROL...nu stiu daca e standard pe e90 sau optional

eu am inteles ca este o preincalzire a bujiilor atunci cand se descuie masina sau deschide usa.....la mine se aude cand descui masina ceva pe la motor si daca nu o pornesc dupa un timp se aude iar.probabil ca se opreste.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu masina mea are o dotare care se numeste : 8SP COP CONTROL...nu stiu daca e standard pe e90 sau optional

eu am inteles ca este o preincalzire a bujiilor atunci cand se descuie masina sau deschide usa.....la mine se aude cand descui masina ceva pe la motor si daca nu o pornesc dupa un timp se aude iar.probabil ca se opreste.

 

cred ca e standard...dar chiar si-asa ...tot astept si incalzesc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, nu trebuie sa asteptati sa se stinga nimic in bord. Fiind pornire din buton si nu din cheie, daca era cazul sa astepte dupa vreo componenta sa initializeze/ajunga la temperatura, astepta singur. Asa e de exemplu la bujia incandescenta la diesel.

 

Deci puteti fara grija sa bagati cheia, apasati pe ambreiaj si sa porniti motorul din prima.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare pt posesorii E90,cum scade intervalul la placutele de frana raportat la km pe care ii parcurge?ieri mie mi-au scazut de la 18000 km pe spate la 4300.Este o diferenta prea mare,dar inainte de aceasta scadere in 25000mii km au scazut doar 3-4 mii.
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire/intrebare :twoup:

Tinand cont ca titlul topic-ului este "intrebari pentru posesorii de e90" sper c-am postat bine aici ...adresadu-ma atat posesorilor de E90...si nu numai :)

 

Masinile celelalte ...au ceasuri in bord, pentru temperatura de la apa si de la ulei daca nu ma insel...

 

E90 n-are...am intrat in meniul/meniurile ascunse si la punctul 7.00 ...are KTMP-MOM (KĂźhlmittel Temperatur im Moment) - Current Coolant temperature ...adica temperatura de la apa/antigel ...nu ?

 

Am atasat o poza facuta la aceasta adresa : http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus ...o poza mai exacta a ceea ma intereseaza.

POZA AICI - http://img64.imageshack.us/gal.php?g=11111zv.jpg

Bine, la tipul asta vad ca arata 22 de grade...probabil era cu motorul oprit...sau era oprit de mai mult timp...

 

Mie imi arata pe la 70 de grade (dupa cum puteti vedea in cea de-a doua poza; AICI - http://img254.imageshack.us/i/22222k.jpg/ )...mi-a aparut si 78...dar n-am vazut niciodata mai mult (adevarat, e a 3-a oara cand ma uit) ...masina fiind "calda"...

 

Eu stiu ca la diesel-uri este de obicei pe la 90 de grade...daca-i sub 90 de grade consuma mai mult...etc...probleme cu termostatul am inteles.

 

M-am mai uitat chiar astazi tot la un seria 3 ...320d ...si la fel ii arata, 78 de grade...dar cineva mi-a zis ca ar trebui sa fie pe la 90 de grade ...

 

Care-i adevarul ?:) Adica...am probleme cu termostatul...sau nu ?:twoup: Si de ce arata doar 70 - 78 de grade...nu trebuia 90 ? Sau nu m-am uitat unde trebuia? Desi ma-ndoiesc...

 

Poate ma poate lamuri cineva...ms :twoup:

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

cristi cand afli ceva de problema te rog sa postezi si aici sa aflam si noi.

 

hornet, eu am luat un obd care functioneaza prin bluedinte si am pus pe telefon aplicatia numita torque (este pentru android) si ma uit in timp real la date. din cate am vazut la mine maxim a ajuns si la 95.

de asemenea citisem pe undeva ca motivul pentru care au optat sa nu mai puna temperature display este acela ca motorul functioneaza in regimuri termice diferite in functie de conditii si tu daca ai vedea acum 90 si apoi 105 ai intra in panica. evident este posibil sa nu fie asa dar am zic ca nu strica sa zic.

alte pareri ?

Link to comment
Share on other sites

cristi cand afli ceva de problema te rog sa postezi si aici sa aflam si noi.

 

hornet, eu am luat un obd care functioneaza prin bluedinte si am pus pe telefon aplicatia numita torque (este pentru android) si ma uit in timp real la date. din cate am vazut la mine maxim a ajuns si la 95.

de asemenea citisem pe undeva ca motivul pentru care au optat sa nu mai puna temperature display este acela ca motorul functioneaza in regimuri termice diferite in functie de conditii si tu daca ai vedea acum 90 si apoi 105 ai intra in panica. evident este posibil sa nu fie asa dar am zic ca nu strica sa zic.

alte pareri ?

 

si unde ai vazut tu 95 ? in meniul ascuns te-ai uitat...cum/cat iti arata ?

poate sa ajunga si la 105 grade...nu fierbe ? :twoup: (chiar nu ma pricep :) ) ...

asteptam alte pareri...

Link to comment
Share on other sites

pai ti-am spus unde am vazut: pe ecranul telefonului care era conectat la acel dongle OBD (diagnoza)

din cate stiu la 105 spre ex nu fierbe. antigelul are rol atat la inghet cat si la fierbere. asta o sa vezi si pe testerele de antigel daca o sa te uiti si anume faptul ca scrie si boiling point si freezing point.

Link to comment
Share on other sites

Mah...nu stiu ce sa zic. DAR, ma indoiesc ca au scos acel indicator din cauza faptului ca variaza temperatura. Mai degraba as spune ca s-au zgarcit.

Temperatura nu variaza. Vara, iarna, indiferent de conditii, aglomeratie, canicula, ninsoare, viteza, etc orice BMW cu care am mers (318i, 320i, 328i, 528i, 320d, 530d) a indicat batut in cuie pe mijloc.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma influenteaza temperatura antigelului consumul?.... ca eu cand am schimbat antigelul am observat ca mecanicul ala retardat punea mai mult antigel decat apa..... eu ii spuneam sa puna 1/2 apa 1.2 antigel si el parca tot pe a lui o tinea.... trebuie sa caut si eu meniul ala ascuns...
Link to comment
Share on other sites

In legatura cu placutele...asa face si la mine.Eu la un drum de Germania aveam la plecare vreo 7000km cu placutele fata si cand am ajuns acolo aveam vreo 22.000km.E in functie de cum mergi si cum calci frana dar cand ajung la 0km pe idrive sunt aproape gata (stiu din propria experienta...vreo 6 seturi la activ).
Link to comment
Share on other sites

Mah...nu stiu ce sa zic. DAR, ma indoiesc ca au scos acel indicator din cauza faptului ca variaza temperatura. Mai degraba as spune ca s-au zgarcit.

Temperatura nu variaza. Vara, iarna, indiferent de conditii, aglomeratie, canicula, ninsoare, viteza, etc orice BMW cu care am mers (318i, 320i, 328i, 528i, 320d, 530d) a indicat batut in cuie pe mijloc.

 

gresit,

la E90 in oras temperatura se ridica si pana la 120 grade. La mers in afara orasului nu depaseste 90

Nu au pus indicator exact pentru a nu se panica lumea.

Link to comment
Share on other sites

Mah...nu stiu ce sa zic. DAR, ma indoiesc ca au scos acel indicator din cauza faptului ca variaza temperatura. Mai degraba as spune ca s-au zgarcit.

Temperatura nu variaza. Vara, iarna, indiferent de conditii, aglomeratie, canicula, ninsoare, viteza, etc orice BMW cu care am mers (318i, 320i, 328i, 528i, 320d, 530d) a indicat batut in cuie pe mijloc.

 

gresit,

la E90 in oras temperatura se ridica si pana la 120 grade. La mers in afara orasului nu depaseste 90

Nu au pus indicator exact pentru a nu se panica lumea.

 

It makes sense, am mai cautat si pe alte forumuri, si se pare ca asa stau lucrurile.

BMW a conceput sistemul de management al motorului astfel incat sa mearga cu variatii mari de temperatura, tocmai pentru o optimizare a puterii si a consumului de combustibil.

 

Concluzia logica pe care o trag este ca doar de la e90 "in sus" au implementat acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.