Jump to content

Lipsa putere 520i M50B20


Recommended Posts

Salutare,

 

Detin un BMW 520i 24v Vanos E34 si am senzatia ca motorul parca ar trebui sa aiba mai multa putere.

 

Cel mai iritant este momentul pornirii:

Mai ales in rampa, sau in intersectii/cazuri unde trebuie sa ies rapid se intampla des, sa o turez si las ambreiajul, insa trebuie sa il apas inapoi pentru ca scade turatia foarte mult (inapoi sub 1500RPM) si nu are demaraj. Traiam cu impresia gresita ca acest motor va putea sa tortureze cauciucurile mult mai usor, dar ca sa aud chiar si foarte putin "scartait de roti" trebuie sa o chinui foarte tare.

Foarte enevant este de exemplu faptul ca dupa ce pornesc foarte lent, mers in relantiu, aflandu-ma pe nisip sau pietris, chiar daca apas pedala de acceleratie pana la fund nu reuseste sa patineze.

 

Iar daca pornesc AC-ul, puterea scade din nou FOARTE mult. (Mentionez aici ca mi-a fost verificata instalatia de AC, completata cu freon, etc). Practic trebuie sa o chinui si mai tare ca sa imi sara din intersectie sau sa porneasca in rampa.

 

Dupa ce e in miscare, masina accelereaza relativ bine, insa numai dupa 3000-3500RPM, dar din cate stiu e ceva normal la motoarele M50 (corectati-ma daca gresesc).

 

Trebuie sa mentionez urmatoarele ca sa va dau detalii relevante sau sa evitam intrebarile evidente :twoup: :

1) set de bujii noi NGK

2) filtru de aer nou, filtru de benzina nou

3) sonda lambda noua

4) am incercat fiecare fel de benzina de la fiecare benzinarie: Petrom, Mol, OMV, Rompetrol, etc. (insa fara vreo schimbare in comportament).

5) la diagnoza/test nu primesc nici un fel de eroare

6) are 177000km

 

Debitmetrul de aer functioneaza in parametri normali, injectoarele la fel.

 

Intrebarea este daca "lipsa asta de putere" e normala? Stiu ca masina nu este chiar usoara, si stiu ca motorul nu este chiar mare pentru caroserie.

 

Voi ce parere aveti? Ati intalnit cumva o astfel de problema?

Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Buna,am acelasi tip de motor pe un 520i touring.Masina are peste 300000km la bord dar nu scade semnificativ puterea motorului la cuplarea aerului conditionat.Este adevarat ca de la 3000 in sus ,,trage ca nebuna'',nu am incercat sa plec de pe loc cu scartait de cauciucuri dar nu am probleme la plecarea din rampa.In alta ordine de idei cred ca ar trebui sa verifici suplimentar:compresia fiecarui cilindru;presiunea in rampa de injectie si debitul pompei.Oricare din ele poate justifica lipsa puterii.Parametrii minim necesari se pot gasi in manualele postate.Numai bine.
Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca debitmetrul e ok ? cum l-ai verificat, ca pe tester nu apare niciodata.

Legat de problema cu AC-ul ar putea fi rolele presoare mai intepenite. Normal se schimba impreuna cu curelele auxiliare la semne de uzura sau odata la 4 ani.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

La mine asta e problema la acelasi motor.

Am comandat piesele, au venit dar inca nu am apucat sa le schimb asa ca nu iti pot spune pareri.

Eu prima data am sesizat ca face galagie vanos-ul apoi in ultima vreme trage tot mai prost sub 3000 ture.

 

http://www.beisansystems.com/procedures/va...e_procedure.htm

 

Poate ai si zgomotul de "margele intr-o cutie de conserva", dechide capota si tureaza foarte incet si progresiv motorul, undeva intre 2000-2500 ture daca tii constant cateva secunde s-ar putea sa il auzi.

Nu este o reparatie foarte scumpa si au un DIY foarte detaliat.

Link to comment
Share on other sites

Buna,am acelasi tip de motor pe un 520i touring.Masina are peste 300000km la bord dar nu scade semnificativ puterea motorului la cuplarea aerului conditionat.Este adevarat ca de la 3000 in sus ,,trage ca nebuna'',nu am incercat sa plec de pe loc cu scartait de cauciucuri dar nu am probleme la plecarea din rampa.In alta ordine de idei cred ca ar trebui sa verifici suplimentar:compresia fiecarui cilindru;presiunea in rampa de injectie si debitul pompei.Oricare din ele poate justifica lipsa puterii.Parametrii minim necesari se pot gasi in manualele postate.Numai bine.

 

Nu este deloc o idee rea :), in primul rand voi verifica pompa de benzina daca baga suficienta presiune. Multumesc de idee.

 

Esti sigur ca debitmetrul e ok ? cum l-ai verificat, ca pe tester nu apare niciodata.

Legat de problema cu AC-ul ar putea fi rolele presoare mai intepenite. Normal se schimba impreuna cu curelele auxiliare la semne de uzura sau odata la 4 ani.

 

Partea cu AC-ul ramane pe identificat, insa pentru inceput treubie sa gasesc motivul pentru care nu are motorul putere. Daca nu are motorul putere fara AC, va dati seama ce se intampla daca pornesc AC-ul. :)

 

Tie iti trebuie citire parametri functionare in timp real, nu citire de erori.

 

Ideea este urmatoarea. Am fost la un test (unde trebuie sa adaug faptul ca mi-au gasit o problema cu sonda lambda, pe care am schimbat-o, iar am mers la test dupa instalarea sondei noi, NO MORE ERRORS). Dupa citirea de erori, imi arata tipul histograma MAF-ului (mass air flow sensor) care se schimba in functie de turatie. In acest sens zicea tipul ca debitmetrul de aer functioneaza, eu am luat-o de buna. (Insa acum ma gandesc si am o nedumerire: in acel moment nu stiu daca valorile iesite din MAF au fost comparate automat cu valorile date catre de producator, sau trebuia tipul sa faca asta). Tipul a plecat de la premiza ca senzorul daca nu functioneaza ... trebuie sa NU furnizeze nici un fel de data, (ca si senzorul lambda care furniza incontinuu: 0V). Iar cum pe grafic se vedea cum urca valorile in timp ce se tura motorul el zicea ca e in ordine!

 

Traducere la textul lui MAS: "Tie iti trebuie motor de 2.8 ! " :twoup:

Sa stii ca dupa experienta cu motorul asta, raman 100% fidel acestei marci, insa va trebui sa fie mai mare in urmatoarea pe care o voi achizitiona.

 

Va multumesc :(.

 

La mine asta e problema la acelasi motor.

Am comandat piesele, au venit dar inca nu am apucat sa le schimb asa ca nu iti pot spune pareri.

 

Cand ai reusit sa instalezi piesele noi te-as ruga sa revii sa ne spui ce s-a schimbat :(.

Link to comment
Share on other sites

E destul de greu de depistat debitmetrul daca e intradevar bun, inclusiv la modele mai moderne si care dau mult mai multe date pe tester. Ca sa fii sigur cel mai bine faci o proba cu un debitmetru de care stii sigur ca e bun.

Mai poti incerca sa mergi putin cu mufa de la el scoasa, daca schimbarea e in bine inseamna ca el e vinovatul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E destul de greu de depistat debitmetrul daca e intradevar bun, inclusiv la modele mai moderne si care dau mult mai multe date pe tester. Ca sa fii sigur cel mai bine faci o proba cu un debitmetru de care stii sigur ca e bun.

Mai poti incerca sa mergi putin cu mufa de la el scoasa, daca schimbarea e in bine inseamna ca el e vinovatul.

 

Daca deconectez mufa MAF-ului, se schimba comportamentul motorului, insa nu am condus-o asa. Merita o incercare, mersi!

Link to comment
Share on other sites

Referitor la testarea debitmetrului in ,,timp real''din Autodata rezulta ca la relantiu acesta trebuie sa scoata 0.6V iar la 3000 ture 1.7V.Am cuplat un osciloscop la pinul corespunzator al socotitorii masinii(vezi Autodata) am manevrat acceleratia in timp ce am ciocanit usor carcasa debitmetrului.Tensiunea trebuie sa varieze in aceste limite fara eventuale ,,spyke-uri'' datorate contactelor imperfecte deranjate de ciocanituri.Se poate si cu un mavometru dar nu-ti spune mare lucru despre eventuale intreruperi.Sonda lambda...la modelul acesta cel putin trebuie sa fie de tip Titania (rezistenta variabila) ,forma de unda o gasesti de asemenea in Autodata.Bafta si numai bine.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.