Jump to content

Ambreiaj sport pt e36 320i,M52..


calinbmw2000

Recommended Posts

N-ai de ce sĂŁ pui stage 2 sau stage 3 fĂŁrĂŁ sĂŁ ai modificĂŁri mari la motor.

 

Gândeºte-te cã un ambreiaj sport, mai ales unul stage 2 sau 3, este foarte greu de apãsat faÞã de unul normal, prin urmare va fi mai puÞin confortabilã maºina În trafic urban.

Link to comment
Share on other sites

Atunci stage 1 .Oricum cred ca ''oboseste'' mai greu decat unul stock..

 

Am inceput sa ma gandesc serios la treaba asta zilele astea, cand la urcarea unui deal deabia am tinut pasul cu un A6 2,5tdi(150cp) cu toate ca la drum intins il halesc .Sa nu mai spun ca si o Honda Civic de 90 cp mi-a dat batai de cap..Adevarul este ca jantele pe r17 mai taie putin din elanul masini dar sunt sigur ca si ambreiajul face figuri..Cine stie cand a fost schimbat ultima data ,numai eu am cu masina aprox 30k km...

Link to comment
Share on other sites

Atunci stage 1 .Oricum cred ca ''oboseste'' mai greu decat unul stock..

 

Am inceput sa ma gandesc serios la treaba asta zilele astea, cand la urcarea unui deal deabia am tinut pasul cu un A6 2,5tdi(150cp) cu toate ca la drum intins il halesc .Sa nu mai spun ca si o Honda Civic de 90 cp mi-a dat batai de cap..Adevarul este ca jantele pe r17 mai taie putin din elanul masini dar sunt sigur ca si ambreiajul face figuri..Cine stie cand a fost schimbat ultima data ,numai eu am cu masina aprox 30k km...

 

 

parerea mea ii ca n`are rost sa te bagi la un ambreaj sport pt ca daca schimbi kitu d ambreaj sigur nu`ti va mai face figuri pt ca din c zici probabil ti pe duca ambreaju,cam aceleasi simptome le`am avut si eu.si nu incerca sa tii pasu cu 2.5tdi la deal pt ca`i diferenta mare d cuplu

 

Atunci stage 1 .Oricum cred ca ''oboseste'' mai greu decat unul stock..

 

Am inceput sa ma gandesc serios la treaba asta zilele astea, cand la urcarea unui deal deabia am tinut pasul cu un A6 2,5tdi(150cp) cu toate ca la drum intins il halesc .Sa nu mai spun ca si o Honda Civic de 90 cp mi-a dat batai de cap..Adevarul este ca jantele pe r17 mai taie putin din elanul masini dar sunt sigur ca si ambreiajul face figuri..Cine stie cand a fost schimbat ultima data ,numai eu am cu masina aprox 30k km...

 

 

parerea mea ii ca n`are rost sa te bagi la un ambreaj sport pt ca daca schimbi kitu d ambreaj sigur nu`ti va mai face figuri pt ca din c zici probabil ti pe duca ambreaju,cam aceleasi simptome le`am avut si eu.si nu incerca sa tii pasu cu 2.5tdi la deal pt ca`i diferenta mare d cuplu

Link to comment
Share on other sites

doar daca il desfaci. Totusi daca ai probleme la deal mai pot si altele, nu ambreiajul. Ce insemana condus sportiv la tine si cati km/saptamana conduci asa ? Condus sportiv adevarat nu solicita f mult ambreiajul dacat cand pleci de pe loc. Daca fiecare verde la semafor e start la liniuta, aia e altceva, si il solicita mai mult.

Eu mai degraba ai incepe prin a pune bujii noi si verifica sonda lambda, debitmetru mai degraba.

Un ambreiaj uzat iti patineaza la demaraje violente. Se mai poate observa in pante. Daca turatiile motorului iti urca mai repede decat vitezometrul si nu direct proportional ai o problema.

oricum nu are rost sa pui stage 1, un ambreaiaj sotck rezista si mai bine de 100k km fara probleme daca nu ai modificari la motor.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Atunci cand conduc sportiv de ce le mai multe ori turometrul vede redline in vitezele 2,3 sau 4...Conduc pe drumuri cu foarte multe viraje,doar pe portiuni drepte vede a 5-a...Se intampla sa plec si de la semafor cu vitezele 1,2 si 3 pana in 6k rpm dar nu foarte des..Cerculete sau minuni de genul nu fac ,pt ca am cauciucuri noi pe spate (nu vreau sa le distrug)..Iar condus normal inseamna 2500-4k rpm in orice viteza as fi...

 

Nu stiu daca ar trebui sa suspect debitmetrul sau sonda pt ca nu am fluctuati ale turometrului deloc ,masina consuma in parametri ..

Link to comment
Share on other sites

fluctuatii ai cand deja sunt duse bine de tot.

 

 

De exemplu, la mine in iarna asta imi pornea masina "la sfert " la -15 grade in Alpi, dupa o noapte de stat afara, nu in garaj. Asta nu insemna ca bujiile erau ok, dupa ce le-am schimbat am observat o schimbare majora ...

De asta sunt intervale de schimb regulate la multe chestii care altfel par stupide sau nu tine cont nimeni de ele.

Sondele lambda se schimba la 100k km, nu cand iti consuma cu 3 l in plus. bujiile la 60k km, nu cand nu iti mai porneste iarna s.a.m.d..

Daca inainte nu iti facea asa inseamna ca nu e in regula ceva.

Treab cu ambreiajul se verifica cum ti-am povestit.. in panta mai mare vezi daca ai diferenta intre cum iti urca turometrul si vitezometrul..

In mod normal cel mai solicitat ambreiajul e la plecari de pe loc...

Chiar nu are rost sa pui stage1 daca nu faci lini si cercuri si mai stiu eu ce sporturi extreme..

Problema nu e schimbatul la peste 4k ci cum o faci. In genul de condus care spui tu ca il faci trebuie sa fie totul cat mai lin, fiecare soc inseamna dezechiliru si pierzi timpi...

Nu sunt vreun artist sau profesor, dar atata lucru stiu si eu. Nu stiu daca ai vazut turul lui Barichello de la TOp Gear... o frumusete.. ..

Link to comment
Share on other sites

fluctuatii ai cand deja sunt duse bine de tot.

 

 

De exemplu, la mine in iarna asta imi pornea masina "la sfert " la -15 grade in Alpi, dupa o noapte de stat afara, nu in garaj. Asta nu insemna ca bujiile erau ok, dupa ce le-am schimbat am observat o schimbare majora ...

De asta sunt intervale de schimb regulate la multe chestii care altfel par stupide sau nu tine cont nimeni de ele.

Sondele lambda se schimba la 100k km, nu cand iti consuma cu 3 l in plus. bujiile la 60k km, nu cand nu iti mai porneste iarna s.a.m.d..

Daca inainte nu iti facea asa inseamna ca nu e in regula ceva.

Treab cu ambreiajul se verifica cum ti-am povestit.. in panta mai mare vezi daca ai diferenta intre cum iti urca turometrul si vitezometrul..

In mod normal cel mai solicitat ambreiajul e la plecari de pe loc...

Chiar nu are rost sa pui stage1 daca nu faci lini si cercuri si mai stiu eu ce sporturi extreme..

Problema nu e schimbatul la peste 4k ci cum o faci. In genul de condus care spui tu ca il faci trebuie sa fie totul cat mai lin, fiecare soc inseamna dezechiliru si pierzi timpi...

Nu sunt vreun artist sau profesor, dar atata lucru stiu si eu. Nu stiu daca ai vazut turul lui Barichello de la TOp Gear... o frumusete.. ..

Numai ce am ajuns de la o ''plimbare'' si am fost atent la fiecare comportament al masini .La urcarea unei pante in viteza a 3-a acul turometrului urca in paralel cu acul de la vitezometru.Daca tot pe aceas panta schimb si a 4-a acul de la turometru si cel de la vitezometru se misca relativ mai incet,dar constant impreuna .Cea mi se pare normal ,nu mai are forta din viteza a 3-a..

 

Mie imi place cum merge masina in orice viteza ar fi.Dar am inceput sa-mi pun semne de intrebare cand sa plimbat cu mine in masina un amic,care detine o Honda Civic de numai 90cp(1240 kg).El nu a ramas deloc surprins de cum trage masina mea ba chiar a facut o comparatie apropiata intre masina mea si a lui.. :)

Aici greutatea are un cuvant de spus.

Plus efectul pe il are schimbarea jantelor de pe r15 pe r17..

 

Ma gandesc sa montez si un kit 'short shift' pe masina .Ajuta cu ceva acest kit..?

 

P.s...Am masina de aproximativ 3 ani si nu a vazut nici un tester ,doar benzina si uleiul schimbat ..Luna viitoare ajung acasa si o duc direct la tester (poate chiar o deranjeaza ceva).. :twoup:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Vezi de treaba la faza cu rotile, ce sa mai zic eu atunci 316 cu 225/45/17 spate si nu am simtit nimic la trecerea de pe 15 pe 17. Acum depinde de jante ale mele sunt de 8,5 kg, destul de usoare. Poate te-ai obisnuit tu cu masina.
Link to comment
Share on other sites

pai poti sa incepi cu schimbatul bujiilor, te-as sfatui sa o faci de pe acum fara sa mai astepti tester, sunt ieftine si sigur o sa vezi diferenta..

Rotile mai mari se cunosc imediat la un motor mai mic, daca sunt si mult mai late cu atat mai mult. Nu castigi de regula decat o impresie de stabilitate mai mare, si in rest consum mai mare si demaraj mai slab.

De exemplu Alpina B10 Biturbo e numai cu roti de 17 inch...de ce oare ? Si e masina de 360 de cai si a doua cea mai rapida produsa de ei vreodata..Se pare ca e suficient pentru o masina de 360 de cai.

Kitul short shift face exact ce zice denumirea lui, scurteaza cursa schimbatorului, e o chestie care tine de timonerie mai mult..

Ambreiajul din ce zici pare a fi in regula..

Link to comment
Share on other sites

Vezi de treaba la faza cu rotile, ce sa mai zic eu atunci 316 cu 225/45/17 spate si nu am simtit nimic la trecerea de pe 15 pe 17. Acum depinde de jante ale mele sunt de 8,5 kg, destul de usoare. Poate te-ai obisnuit tu cu masina.

Si eu am 225/45 fata si spate ...In vitezele 1,2,3 nu sunt diferente majore intre jante-le pe 15 si cele pe 17,dar totusi se simte bine de tot la viteze de peste 160kph .Si asta la orice masina care are sub 150cp...

Link to comment
Share on other sites

pai poti sa incepi cu schimbatul bujiilor, te-as sfatui sa o faci de pe acum fara sa mai astepti tester, sunt ieftine si sigur o sa vezi diferenta..

Rotile mai mari se cunosc imediat la un motor mai mic, daca sunt si mult mai late cu atat mai mult. Nu castigi de regula decat o impresie de stabilitate mai mare, si in rest consum mai mare si demaraj mai slab.

De exemplu Alpina B10 Biturbo e numai cu roti de 17 inch...de ce oare ? Si e masina de 360 de cai si a doua cea mai rapida produsa de ei vreodata..Se pare ca e suficient pentru o masina de 360 de cai.

Kitul short shift face exact ce zice denumirea lui, scurteaza cursa schimbatorului, e o chestie care tine de timonerie mai mult..

Ambreiajul din ce zici pare a fi in regula..

Ma crezi ca am bujiile cumparate ,depozitate intr-un sertar.Dar vreau eu sa le schimb (am eu placerea asta),din pacate aici nu am locul unde sa fac operatiunea. :twoup:

Dar ajung acasa in august ,si schimb rapid bujiile dupa care urmeaza un tester..

 

Totusi nu cred ca nu castigi stabilitate cu jante pe 17 fata de cele pe 15.:) .Eu pot sa spun ca diferentele sunt clare.

 

se simte , se simte . La 318i e vb de o diferenta de ~10km la top speed intre 205/60/15 si 225/45/17 .

Tu la ce te referi ?.Top speed 10km in plus sau in minus pt r17..

 

Eu ma refer la timpi scosi.Adica de la 160 in sus este mai lenta cu jante r17..

Link to comment
Share on other sites

daca nu esti singur cand s-au schimbat ultima data ar fi bine sa o faci oricum. cand se apropie de sfarsitul vietii ai relanti neregulat, pierderi de putere in turatii mai mari, pornire grea iarna.. chestii de genul asta.

La mine la M50 intervalul recomandat e 50-60k. Am auzit ca tin si 80k, dar faptul ca inca mai functioneaza masina nu inseamna ca e si bine. Sunt destul de ieftine si tin motorul in forma, asa ca eu nu as tine mai mult de 50 k niste bujii si nici nu m-as complica cu curatat cu peria si alte kk-turi..

Poti sa te uiti si pe tester, daca ai erori de missfire. Spre deosebire de diesel, in motoarele Otto sunt foarte importante. In general neschimbate la timp iti maresc consumul si uzezi prematur si motorul. Stiu motoare distruse complet si topite din cauza bujiilor, a intreruperilor din fisele de la bobine s.a.m.d..

Poti pur si simplu sa le desfaci si sa te uiti la ele..

mai jos ai o poza cum aratau ale mele .. :twoup:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...57584&st=80

motorul pornea la "sfert" la -15 grade, relantiul super ok, tragea bine.

Dupa ce am pus noi, acum cand sar de 4000 de ture, fara sa apas acceleratia mai mult, ma impinge mai tare in scaun vizibil, parca are niste ponei in plus..

Motorul suna mult mai bine la relanti. O chestie foarte ieftina, neglijata de multi cu efect destul de mare..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.