Jump to content

Taxa orima inmatriculare


lestat24

Recommended Posts

Salut. AS avea si eu o nelamurire in legatura cu taxa de prima inmatriculare pt un BMW 520D anul 2000 ,prima inmatriculare mai 2000. Am cautat pe sit-urile care ofera posibilitatea calcularii acestei taxe dar am o nelamurire in privinta alegerii anului. Intrebarea este care varianta este cea corecta:

1) vechimea masinii: intre 9 ani si 10 ani inclusiv.

2) vechimea masinii: intre 10 ani si 11 ani inclusiv.

Edited by lestat24
Link to comment
Share on other sites

Salut. AS avea si eu o nelamurire in legatura cu taxa de prima inmatriculare pt un BMW 520D anul 2000 ,prima inmatriculare mai 2000. Am cautat pe sit-urile care ofera posibilitatea calcularii acestei taxe dar am o nelamurire in privinta alegerii anului. Intrebarea este care varianta este cea corecta:

1) vechimea masinii: intre 9 ani si 10 ani inclusiv.

2) vechimea masinii: intre 10 ani si 11 ani inclusiv.

 

 

1. Nu inteleg de ce-ti trebuie...sau unde-ti cere vechimea masinii...adica pe autovit...la http://autovit.ro/index.php?sect=service&sub=taxcalc ...iti cere prima inmatriculare...luna si anul, adica a 5-a 2000 ...

Am intrebat un prieten...si-a zis sa ai grija...ca nu e sigur daca iese euro 3...s-ar putea sa-ti iasa euro 2 masina...

Iar cand ii dai sa-ti calculeze taxa pe autovit acolo...vad ca o baga la 10 - 11 ani...daca e euro 2 taxa o sa fie de 3564 E ...iar daca e euro 3 , o sa fie 994 Euro...asa ca mare grija...

Link to comment
Share on other sites

Nope, my friend!

Sunt norme europene care sunt obligatoriu trecute pe cartile tehnice ale masinilor, care spun carei norme se supune acea masina (evident cu motorizarea respectiva). Nici la RAR nu-i intereseaza codul motorului, tot de pe seria VIN de pe brief iti trece norma. Daca ai fost vreodata la RAR sa faci o constatare a normei de poluare(nu omologare), pe Grivitei, ai vazut ca-ti da norma bazat strict pe brief-ul prezentat, in care nu-i trecut codul motorului. Exista o baza de date cu fotografii ale motoarelor si ale localizarii componentelor pe motoare, pentru ca atunci cand te duci la omologare inginerul RAR sa aiba confirmarea ca este acel motor care a plecat din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Nope, my friend!

Sunt norme europene care sunt obligatoriu trecute pe cartile tehnice ale masinilor, care spun carei norme se supune acea masina (evident cu motorizarea respectiva). Nici la RAR nu-i intereseaza codul motorului, tot de pe seria VIN de pe brief iti trece norma. Daca ai fost vreodata la RAR sa faci o constatare a normei de poluare(nu omologare), pe Grivitei, ai vazut ca-ti da norma bazat strict pe brief-ul prezentat, in care nu-i trecut codul motorului. Exista o baza de date cu fotografii ale motoarelor si ale localizarii componentelor pe motoare, pentru ca atunci cand te duci la omologare inginerul RAR sa aiba confirmarea ca este acel motor care a plecat din fabrica.

 

Amice...nu stiu cu ce te ocupi tu zilnic...sau ce si unde faci...

Eu iti spun ce mi-a zis omu` asta...care e ZI de ZI la o reprezentanta RAR dintr-un judet al tarii...unde face tot felu` de acte...inmatriculari...omologari...sau ce dracu se face la RAR :twoup: Deci asta e zilnic acolo de cel putin 1 an si ceva incoace...

Si el asa mi-a zis...dar poate ca tu stii de undeva mai bine...

Link to comment
Share on other sites

Salut. AS avea si eu o nelamurire in legatura cu taxa de prima inmatriculare pt un BMW 520D anul 2000 ,prima inmatriculare mai 2000. Am cautat pe sit-urile care ofera posibilitatea calcularii acestei taxe dar am o nelamurire in privinta alegerii anului. Intrebarea este care varianta este cea corecta:

1) vechimea masinii: intre 9 ani si 10 ani inclusiv.

2) vechimea masinii: intre 10 ani si 11 ani inclusiv.

 

 

1. Nu inteleg de ce-ti trebuie...sau unde-ti cere vechimea masinii...adica pe autovit...la http://autovit.ro/index.php?sect=service&sub=taxcalc ...iti cere prima inmatriculare...luna si anul, adica a 5-a 2000 ...

Am intrebat un prieten...si-a zis sa ai grija...ca nu e sigur daca iese euro 3...s-ar putea sa-ti iasa euro 2 masina...

Iar cand ii dai sa-ti calculeze taxa pe autovit acolo...vad ca o baga la 10 - 11 ani...daca e euro 2 taxa o sa fie de 3564 E ...iar daca e euro 3 , o sa fie 994 Euro...asa ca mare grija...

 

Cand l-am intrebat pe proprietarul masinii mi-a spus ca taxa m-ar ajunge undeva la 1200 Euro. Deci cred ca s-ar incadra la euro3. Oricum m-ai pus serios pe ganduri :twoup: Daca iese euro2 am sfeclito. Am intrat si pe sit-ul R.A.R. si aici, http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf, imi da sperante ca s-ar incadra la euro3. oricum cred ca cel mai bine ar fi sa ma duc la R.A.R sa fac o simulare de noxe, asa cum spune si Anemo

Edited by lestat24
Link to comment
Share on other sites

Du-te in Grivita si platesti 50Ron consultanta tehnica, iti da tzidula la mana pe baza briefului ce euro e masina. Nu prea stai la coada, dureaza max. 1-2 ore. Daca-ti da acolo ca e euro3, cand te duci la omologare nu iese altceva, sa ai vreo surpriza.
Link to comment
Share on other sites

proprietarul masinii ar spune si pe drc sa o vanda:)) noxele mai iasa si in functie de motor .. daca merge bine si are ardere buna` iasa euro 3 ..daca curge fumu nu are cum sa itzi dea euro 3:)) deci pt o singuranta .. faci simulare la rar si gata
Link to comment
Share on other sites

sal euro 3

 

in ianuarie a platit un prieten pt un 520d din 2000 luna 10 1150 euro cu ceva depreciere. e sigura suma

 

 

 

 

si 320d a meu din 2001 a iesit tot euro 3

si mai stiu pe cineva care a inamatriculat un 530 acum 2 luni si ia iesit euro 3 desi masina era din 99

Edited by 01-FCK
Link to comment
Share on other sites

Nope, my friend!

Sunt norme europene care sunt obligatoriu trecute pe cartile tehnice ale masinilor, care spun carei norme se supune acea masina (evident cu motorizarea respectiva). Nici la RAR nu-i intereseaza codul motorului, tot de pe seria VIN de pe brief iti trece norma. Daca ai fost vreodata la RAR sa faci o constatare a normei de poluare(nu omologare), pe Grivitei, ai vazut ca-ti da norma bazat strict pe brief-ul prezentat, in care nu-i trecut codul motorului. Exista o baza de date cu fotografii ale motoarelor si ale localizarii componentelor pe motoare, pentru ca atunci cand te duci la omologare inginerul RAR sa aiba confirmarea ca este acel motor care a plecat din fabrica.

 

Amice...nu stiu cu ce te ocupi tu zilnic...sau ce si unde faci...

Eu iti spun ce mi-a zis omu` asta...care e ZI de ZI la o reprezentanta RAR dintr-un judet al tarii...unde face tot felu` de acte...inmatriculari...omologari...sau ce dracu se face la RAR :twoup: Deci asta e zilnic acolo de cel putin 1 an si ceva incoace...

Si el asa mi-a zis...dar poate ca tu stii de undeva mai bine...

@hornetb: colegul rmg are dreptate... daca tu stai sa crezi tot ce iti indruga unul care "e zi de zi" in curte la RAR, ei bine nu vei obtine raspunsurile CORECTE...

 

nu inseamna ca intermediarul acela este vreun inginer, doar plimba niste hartii (documente si bani) de colo-colo...

 

daca vroiai sa te documentezi inainte de a-l crede pe "ala din curtea RAR", incearca si citeste ce s-a scris pe forum despre normele de poluare...

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=50094

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=53600

 

@lestat24: pentru ca masina ta sa iasa EURO 3, este nevoie sa ai codul motor 204D1 si indicele sistemului catalitic sa contina litera Y (pentru motoare de 92 si 100 kW)... deci da

:)

Link to comment
Share on other sites

Amice, in primul rand...prietenul meu nu "indruga" ...si n-am zis nici ca zice ca-i euro 3...nici 4...doar ca e bine sa aiba grija...n-am zis nici ca-i inginer, dar sta printre ei toata ziua si are o "vasta experienta"...

N-am vrut sa ma documentez...si, repet, n-am zis c-a zis ca-i euro 3 sau 4...doar sa fie atent...iar de citit...sa citeasca colegu` care are nevoie cu adevarat, nu eu :twoup:

Ms

Link to comment
Share on other sites

te cam contrazici... parca prietenul tau avea un an si ceva prin curtea RAR, iar acum spui ca are o vasta experienta... in fine, e luni si nu vreau sa intru in polemici inutile...

 

daca ai intelege ca astfel de normative, nu se invata DOAR intr-un an si-un pic, cu atat mai putin in curte la RAR, ar fi mai simplu de acceptat ca totusi, chiar daca iti e prieten, el "indruga" niste chestii auzite pe la diversi ingineri RAR (autentici)...

 

nici dupa 12 ani de experienta in domeniul asta, nu poti da sfaturi in domeniul normelor de poluare fara a consulta "o baza tehnica"... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu l-am intrebat...dar vinde masini de 16 ani...si i-au trecut destule prin mana...iar cu privire la experienta prin curtea RAR...am gresit, e mai mult...mult mai mult de un an si ceva...

Te asigur ca stie mult prea bine tot ceea ce zice...cu-atat mai mult pe acolo unde se loveste zilnic de astfel de probleme/intrebari...si...repet...nu "indruga", ci spune...spune ceea ce stie...cu asta lucreaza zi de zi...

 

Dar n-are rost sa ne certam acum aici...mai ales ca trebuie sa plec, o zi buna si ne mai auzim .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.