Jump to content

Problema 318ti


MaDaMan

Recommended Posts

Aveam probleme cu relanti-ul(fluctuatii) si am deschis capota aseara sa verific garnitura mare de la debitmetru. Era fisurata si mai mult de atat, furtunul mic care pleaca de sub garnitura era desprinsa de la motor(sub zona unde e corpul/clapeta de acceleratie). Intra aer fals prin fisuri si automat relanti-ul fluctua. Am decis sa o fac a doua zi pentru ca era prea intuneric in seara aia.

Am venit a doua zi cu cineva sa prind tot la loc si eventual sa izolez cum pot garnitura pana iau alta si printre altele am observat la roata dreapta fata o balta de ulei. Dupa ce am observat asta si neavand sculele necesare pentru a desface corpul de acceleratie pentru a prinde furtunul, m-am hotarat sa o duc la un mecanic asa cum e si cum se poate. Am mers cu ea chinuita la 5000 de ture 1 km pana la mecanicul respectiv (recomandat de prietenul care era de fata cand am constatat tot).

I-am explicat simptomele si a spus la prima vedere ca s-ar putea sa fie caseta de directie. Mi-a zis ca poate sa o repare cineva dar ma va costa 3-4 milioane si va dura cateva zile. Am zis sa o verifice clar si sa o puna si pe tester si sa-mi spuna tot ce are si daca tot intru in reparatii sa o fac pe toata cu piese noi.

Am mai vb dupa cu altii si le-am zis de caseta de directie.Toata lumea mi-a spus "repara cum poti si vinde-o ca e nasol". Prima intentie a fost sa schimb caseta de directie cu una noua, dar multi mi-au spus ca e scumpa si ca e mai bine sa repar lautareste si sa o vand.

M-am uitat la prima vedere dupa caseta directie si am tot vazut anunturi de la dezmembrari casete cu preturi intre 50 si 110 euro. Nush cat de recomandat e sa pun o caseta sh pentru ca pot sa ma duc din lac in putz si sa-mi crape si aia dupa 5 minute.

 

Intrebarile mele sunt:

 

1. Cam cat costa o caseta de directie noua pentru bmw e36 318ti (an 11.1994 ) ? De unde pot cumpara? Grozadan si alte persoane au la preturi ok?

2. Caseta de directie pentru compacta este diferita fata de alte casete de directie sau sunt normale si se potrivesc la fel ca la toate celelalte e36-uri?

3. E recomandat sa repare caseta de directie? Ar fi mai bine sa iau una de dezmembrari avand in vedere ca ies la acelasi pret?

4. Ce piese generale ar fi bine sa schimb daca tot intru in reparatii? Piese de directie(bielete,etc)? Ulei servodirectie? Ulei diferential? Distributia pe lant am inteles ca se schimba doar daca bate (Exista sanse sa se rupa lantul si sa sparga tot sau ala e doar un moment Bogdyy???)

5. Mecanicul care se ocupa se pare ca are mana buna de lucru, e cinstit(nu se apuca sa schimbe piese doar de dragul de a umfla nota) si lucreaza la un pret ok. Este destul de cautat si are cam tot timpul 5-6 masini venite la el. Unii mi-au spus sa fac la el ce e urgent si restul in alta parte. Eu as prefera daca omul e bun sa fac tot la el, chiar daca astept si 3 saptamani sau...... Ce imi recomandati in astfel de situatii?

Edited by MaDaMan
Link to comment
Share on other sites

Exista sanse sa se rupa lantul si sa sparga tot sau ala e doar un moment Bogdyy???

Daca-i dai a 2-a la 120-130 la ora, sigur se sparge ceva :twoup:

Cauta la dezmembrari o caseta ok... Una noua este enorm de scumpa.

 

4. Ce piese generale ar fi bine sa schimb daca tot intru in reparatii? Piese de directie(bielete,etc)? Ulei servodirectie? Ulei diferential?

Schimba ce este uzat.

Daca ai o bieleta de directie sau capat de bara uzate, poti sa schimbi pe ambele parti, daca ai bani.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

@cristimm: Asa am considerat si eu.Mi s-a parut nebunie sa vand masina pentru asta. Au intrat obisnuitele replici "E masina veche o sa se tot strice incontinuu". Eu vreau sa pun piese noi si sa am grija de ea pentru ca e prima masina si.....

 

@pyu: Eu am ramas pe cap cu "distributie pe lant daca se rupe iti sparge tot pe acolo si ajungi sa schimbi mult mai multe". Am crezut ca dintre o mie de bogdyy-isme, 2-3 sunt corecte, nu stiam ca e una din fixurile lui. Oricum i-am zis sa desfaca sa verifice daca e ok pentru linistea mea psihica

 

Am zis daca intru sa schimb sa pun nou peste tot unde e necesar.

Bani, teoretic, as avea pentru schimbat tot ce tine de directie si alte modificari, dar as vrea sa stiu care sunt chestiile care se schimba dupa mult timp. Fiind masina veche nu pot sa am incredere ca proprieterii de dinainte mea au avut grija de ea si au schimbat tot ce trebuie la timp. Franele sunt ok. Amortizoare la fel. Dar nu stiu chestii gen completat ulei servodirectie, ulei diferential, tampoane motor..... Directia pentru siguranta mea si a celorlalti vreau sa o fac completa cu piese noi. Nush exact sa explic deoarece nu am cunostinte de mecanica prea bune (tind spre 0). Sunt interesat de piesele care se schimba dupa >100.000km (189.000 masina momentan).

 

Am considerat ca e mai bine sa intreb aici daca e bataie prea mare de cap totul. Pana acum am auzit "Masina veche pica aia mai bine o dai ca o sa inceapa sa-ti pice tot", "E compacta si nu o sa gasesti piese pentru directie care sa se potriveasca si o sa fie greu de montat totul.Mai bine o dai si o lasi dracu....".

 

@all: Caseta de directie pe compacta e la fel ca pe toate e36-urile pana la urma? Daca una noua este obscen de scumpa,e mai bine sa cumpar alta ok sau sa incerc sa o repar pe asta?

In conditiile in care va fi pusa pe tester si voi schimba tot ce e de schimbat daca nu e prea grav,ce ar mai fi recomandat de schimbat/verificat (Bielete/capete de planetare/etc )?

Daca e cineva destul de amabil sa-mi faca o lista cu lucrurile care ar fi bine de reparat/schimbat as fi recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

In conditiile in care va fi pusa pe tester si voi schimba tot ce e de schimbat daca nu e prea grav,ce ar mai fi recomandat de schimbat/verificat (Bielete/capete de planetare/etc )?

Daca e cineva destul de amabil sa-mi faca o lista cu lucrurile care ar fi bine de reparat/schimbat as fi recunoscator.

Pe fata: pivotii, capetele de bara + bieletele de directie, bucsele de la brat, bieletele antiruliu.

Te costa cam 1000 lei toate, pe lemforder, iar pe spate bucsele mari de la brat.

Schimbi ce e de schimbat (pivotii daca-s buni poti sa nu-i schimbi), apoi faci directie + geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai pentru ce.

Nu uita de geometrie daca schimbi anumite piese.

Mai stiu un mecanic, care a schimbat la cineva bucsa pe spate, si cred ca i-a "reglat" el roata cu ruleta, si omul l-a lasat in baza lui, iar acum are un cauciuc mai putin :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pe fata se vor schimba multe lucruri uzate. Din moment ce se reconditioneaza/schimba caseta nu are rost sa ma complic cu altceva in afara de piese noi.

Dupa ce termin cu directia fata,pun ulei(servo,diferential,lichid frana etc) si elimin din erorile de la tester o sa trebuiasca sa indrept jantele si sa verific presiunea,dar o sa tin minte de geometrie dupa toate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.