Jump to content

probleme instalatie de racire... cred


Recommended Posts

salut din nou. am o problema pe care sparam sa o fi rezolvat dar se pare ca ma streseaza la nesfarsit.

la al meu 525d automat, 2001. cand am luat masina, omul de la care am luat-o a zis ca i s-a spart ceva radiator de ulei si a bagat uleiul in instalatia de racire, si ca nu are antigel in instalatie, ci doar apa, ca o tot schimat-o ca sa se curete instalatia. nu am bagat nici eu antigel, pe acelasi motiv, sa mai golesc instalatia si sa bag apa proaspata. am mai observat ca la un drum putin mai lung, furtunele de la instalatia de racire se intaresc asa de tare ca nu le poti apasa/presa. acum 3 saptamani am fost plecat la parinti in hunedoara. inainte sa plecam un prieten mia zis ca imi este stricat busonul de la vasul de expansiune si de aceea imi face presiune (busonul cand era strans nu avea o revenire inapoi). miam pus buson nou si am plecat spre hunedoara. pentru ca am plecat destul de devreme, si afara era racoare nu am avut nici o problema. in huneadoara am iesit la iarba verde, unde neam veselit, iar la plecare am pornit motorul cu Ac ca sa se racoareasca putin in masina ca te coceai. drumul dintre"iarba verde" pana acasa in hd a fost facut de sotia mea pentru ca eu gustasem ceva beroase. dupa nici 10 km de la plecare aud un ding de la BC si acolo imi zicea ca temperatura la lichidul de racire este ridicata. mam speriat si iam zis sotiei sa oprasca pe dreapta. acul la temperatura motorului era aproape de rosu. am deschis capota, am desfacut busonul cu ceva carpe ca ardea de numa, si am ramas cu capacul de la buson(se stricase deja busonul nou) in mana. pana la urma am scos si cealalta jumatate de buson din vas, si am pus apa(aproape 5l !!!). am "asamblat" busonul si am plecat acasa. a doua zi, am verificat motorul si totul era ok nu aveam scurgeri si motorul mergea bine. cand am revenit in cj, am schimbat din nou busonul si am mers din nou cu masina sa vad daca se mai intaresc furtunele. se intareau in continuare. am luat un radiator flush si am mai bagat o tura cu apa "proaspata" ca sa o curat si sa bag antigel (ca ala nu fierbe).prima ciudatenie pe care am observat-o a fost ca in instalatie mia intrat doat 5 l apa (cu toate ca am pornit caldura pe 32 grade,si ventilatia la maximim(asa scria si pe ambalajul produsului de curatare a instalatii de racire.)) am golit instalatia din nou, iar am pus apa, iar am golit dar niciodata nu puneam mai mult de 5l ca se umplea instalatia. acuma am antigel. ieri am facut din nou un drum mai lung si surpriza: furtunele beton. nu mai stiu ce sa-i fac. un amic mia zis de garnitura de chiulasa (urasc sa ma gandesc la asta), asa ca va intreb si pe voi. care sa fie motivul? si de ce pot pune doar 5l apa cand in instalatie ar trebui sa intre 9.5l? de ce nu s-a golit si restul de 4l?

astept un raspuns mai ales ca in nici 1 luna trebuie sa plec in concediu, si fac cam 2000km si nu as pleca asa la drum

multumesc

Link to comment
Share on other sites

am desurubat ce este incercuit. mai este ceva?

nu stiu cat de normal este. gandestete ca abia il poti apasa putin. nu cred ca este normala o astfel de presiune. rog colegii cu acelasi motor sa pipaie furtunul care intra in radiator (partea stanga a masinii, sus)

post-29830-1279539767_thumb.jpg

Edited by aliann
Link to comment
Share on other sites

am vascocupla. dar vascocupla cupleaza. de cand am venit din hd nu mia mai urcat apa(si atunci a urcat pentru ca se stricase busonul si nu mai avea suficient lichid de racire), sau sa o de afara. problema este la presiunea in furtunele de racire.(daca este o problema) am zis ca o sa opresc pe cineva pe strada sa pipai furtunele sa vad daca este la fel. poate sunt paranoic :twoup:
Link to comment
Share on other sites

ma gandesc ca ai pus macar apa distilata inainte.apa normala e total neindicata.

nu are cum sa fie asa mare presiune pe furtunele alea,iar cand apa este calda ar trebui sa fie si mai moi si mai usor de strans.cel putin la mine asa e

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandesc ca ar putea fi fisurata chiulasa sau blocul si baga compresia in canalele de racire. Sper sa nu am dreptate pt ca ar fi o belea mare.

eu sper sa nu ai dreptate.

ce stute si robineti mai trebuiau desfacuti ca sa curga jos toata apa?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
parerea me si i-am spus-o de atatea ori e ca se precipita degeaba, atata timp cat apa nu ii dispare , supapa din buson nu ii da drumul afara , inseamna ca e in parametrii. i se pare lui ca furtunele lui sunt mai tari ca ale altuia. de fapt cred ca ii place sa le pipaie.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
vad ca a mea presiune si incalzire a motorului nu ma lasa. mai nou am observat (dupa ce am pus apa in borcan pana la maxim) atuci cand motorul ete cald, cu acul de indicare la mijloc, imi varsa apa pe la furtunul de supraplin. furtunele de radiator se intaresc in continuare
Link to comment
Share on other sites

imi varsa apa pe la furtunul de supraplin. furtunele de radiator se intaresc in continuare

Care e acest furtun?

 

Este normal sa se intareasca furtunurile, presiunea e destul de mare in circuitul de racire.

Link to comment
Share on other sites

este vorba de poz 17. da este normal sa se intareasca, insa a mele se intaresc parca prea tare(la alte motoare la care am mai pus mana pe furtune, aproape ca pot gatui furtunul. la ale mele sunt asa de tari, ca atunci cand il presez se apropie undeva la juma de centi de fiecare parte)

post-29830-0-58261800-1308057736_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

salut.scoate busonul de la vas si cu motorul la relanti uitate daca ti scoate bule in vas si daca culoarea antigelului se schimba,daca da e garnitura de chiloasa,daca nu schimbai termostatul.din ce am citit dupa ce a urcat temperatura ai ramas fara apa si ma intreb unde so fi dus??!!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.