Jump to content

Am belele cu E34 520i touring


Recommended Posts

Am facut un schimb... am dat o calibra pe un 520i touring E34 din 93. Mi-am luat o mare tzeapa.. Pe langa faptu ca imi fierbe motoru(asta se rezolva), are urmatoarele simtome:

-turatia fluctueaza la relanti intre 500-900 rpm....

-se aud niste zogomote metalice la relanti( uneori)

-pleaca nervos doar daca apas pedala pana la fund(si nici atunci nici un spectacol, doar dupa ce trece de 3500-3800 de ture se infige)

-nu are putere sa traga adik... daca apas pedala de acceleratie.. creste doar acu de la consum...si turatia dar foarte greu

- cand sta pe loc acul de la consum se ridica peste 30 si nu se mai vede, la drum intins... cu a5a la 2500 de ture consumul e de 9-10.

Daca ati putea sa ma ajutati cu un sfat... ce ar putea sa fie defect la masina asta...

Link to comment
Share on other sites

Pana nu rezolvi problema cu fiertul motorului, nu are sens sa te bagi la altceva.

 

Zgomotele metalice sunt de la tachetii hidraulici si ii auzi mai ales la pornire, pana se amorseaza.

 

Debitmetrul poate fi o cauza a consumului si a puterii scazute.

Link to comment
Share on other sites

am desfacut azi capacul de la chiulasa.... si surpriza.. distributie pe lantz... as fi vrut sa ii schimb garnitura de chiulasa... dar nu stiu cum de pune distributia la punct la un bmw... sau la orice masina cu distributzie pe lantz.. daca stie cineva
Link to comment
Share on other sites

Mergi la un service. Doar nu te astepti sa iti explice cineva cum sa faci distributia pe internet. Risti sa primesti sfaturi proaste si sa strici masina.

 

Oricum, daca ai desfacut capacul la chiulasa la m50, tot e ceva. :blink:

Link to comment
Share on other sites

- cand sta pe loc acul de la consum se ridica peste 30 si nu se mai vede, la drum intins... cu a5a la 2500 de ture consumul e de 9-10.

119494[/snapback]

 

Pai catzi litri crezi ca consumi ca sa faci 100 km cand stai pe loc? O infinitate... :blink:

 

Cat despre punerea la punct a distributziei... e complicat . Ai vreo 15 pashi de urmat, shi unul daca e facut aiurea, pa shi la revedere. Motoarele BMW sunt construite astfel incat cursele pistoanelor cu ale supapelor se intersecteaza bine.

 

Daca ne intrebai inainte, itzi ziceam ca e distributzie pe lantz, nu curea.... :)

 

Anyway, pt. garnitura aia fugi intr-un service. Dupa aia le rezolvam pe celelalte. Trebuie sa traga motorul ala, dar nu electrizant, sa shtii. Ce aveai pe Calibra?

Link to comment
Share on other sites

calibra era din 96, 2000i, 116cai, piele, geamuri, oglinzi, trapa el, jante, computer... si 310.000 km... bmw-ul are dublu-clima, piele, scaune electrice, 2trape el, geamuri el, oglinzi, computer... etc... dar nu fuge nici pe sferu calibrei... desi ar trebui zic eu..
Link to comment
Share on other sites

Daca Calibra de 115 cp te-a impresionat mai mult decat BMW-ul, clar ai probleme la motorul lui :blink: .

 

Ma gandeam ca ai avut vreuna turbo, shi eram normal atunci sa fii dezamagit...

 

Oricum, se pare ca ceva tzeapa ai luat cu BMW-ul. Dar poate ai bafta pana la urma shi se face ushor. Compresie sa fie, ca restul le dovedeshti. Ai facut test de compresie? Erori in ECU?

 

PS - E cumva ala alb din Ploieshti care se tot vinde de vreo 5 luni pe autovit? Deshi nu sunt fan al modelelor touring, intrucat am multe de carat cand plec undeva cu familia, ma tot gandesc la unu... Nu arata ca o berlina, nu merge ca o berlina, dar macar e tot BMW :)

Link to comment
Share on other sites

Nu este alb, este "diamantshwartz" :) .. ma nici eu nu sunt un adept al touringurilor, dar asa a fost sa fie... dar sa stii ca mi-a placut foarte mult... si in nici un caz nu troncane ca dacia break :) .Am gasit ulei in admisie, imi poate da cineva o explicatie???.. Tin sa mentionez ca am mai schimbat garnitura de chiulasa la un Escort XR3i din '93 1.8 16v, cu mana mea si operatia mi-a reusit fara proble :blink:
Link to comment
Share on other sites

azi am studiat mai mult motorul si anexele si am gasit cateva lucruri in neregula: o gaurica mica in partea de plastic a radiatorului, 2 pale rupe de la elice, ulei in cilindru 6, bujiile negre...In timpul functionarii radiatorul nu se incazeste... iese abur prin gaurica respectiva, furtunul de sus al radiatorului frige, cel de jos e rece.... poate fi.. pe langa gaura din radiator de vina si termostatul?.... astept pareri in legatura cu cele depistate azi
Link to comment
Share on other sites

azi am studiat mai mult motorul si anexele si am gasit cateva lucruri in neregula: o gaurica mica in partea de plastic a radiatorului, 2 pale rupe de la elice, ulei in cilindru 6, bujiile negre...In timpul functionarii radiatorul nu se incazeste... iese abur prin gaurica respectiva, furtunul de sus al radiatorului frige,  cel de jos e rece.... poate fi.. pe langa gaura din radiator de vina si termostatul?.... astept pareri in legatura cu cele depistate azi

119849[/snapback]

 

Asta explica toate problemele tale.

 

Radiatorul se arunca, la fel si paleta. Termostatul nu cred ca e dus, probabil nu e aerisita bine instalatia, din cauza la gaurica aia din radiator. Nu se poate lipi, e presiune mare si crapa la loc.

 

Ulei la bujia 6? De unde stii ca in cilindru? Daca se umple cu ulei la bujie, atunci mai degraba iti este dusa garnitura la capac. Cand ai dat jos capacul, ai pus bine la loc garniturile rotunde care vin la fiecare bujie in parte? In general se intaresc foarte tare si se crapa, ar trebui sa schimbi tot setul de garnituri de la capac.

Link to comment
Share on other sites

deci tre sa iau si elicea.... nu am desfacut garniturile de la bujii... dar arata foarte bine, si garnitura de la capac se prezinta bine, am impresia k mai pierde ulei pe la garnitura de la capacul de la distributie

am curatat azi injectoarele cu ultra-sunete... kre ca trebuie si astea schimbate... nu mai pulverizeaza exact cum ar trebui.... arunca un jet puternic dar nu il pulverizeaza(dupa cum stiam eu ca trebuie)...

Maine ma duc dupa radiator si dupa elice la dezmebrari :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai cum nu le-ai desfacut pe alea de la bujii, ca doar daca ai dat capacul jos, iti raman pe mijloc unde intra bujiile.

 

Nu m-ai lamurit, intra ulei la bujia cilindrului 6? Sau ce ai vrut sa spui cu ulei in cilindru 6?

 

Deci pe linkul urmator, acele garnituri rotunde cuplate cate 3, sunt in regula?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...283&hg=11&fg=15

Link to comment
Share on other sites

eu le-am lasat pe chiulasa, nu am stiut sa desfac distributia si au ramas acolo... pana gasesc pe cineva sa se bage la distributie stopez operatiile in zona motorului, imi iau radiator, elice... caut pe cineva sa imi imprumute un debitmetru eventual...

 

In legatura cu ulei in cilindru nr.6... : cand am desfacut bujiile am observat ca bujiile 1,2,3,4,5 erau negre rau.... bujiile 5si 6 nu erau stranse bine, iar bujia 6 era plina de ulei....

Link to comment
Share on other sites

De la garnitura aia intra ulei la bujia 6, e prea intarita si probabil s-a fisurat. Ar fi bine sa le schimbi.

 

Dar de ce mai vrei sa desfaci distributia? Nu are sens sa dai chiulasa jos, garantat iti fierbe motorul pentru ca nu se poate aerisi. Schimbi radiatoru si paleta si apoi o sa fie in regula.

Link to comment
Share on other sites

Succes..dar ai multe defacut la motor...macar restul caroseriei si al sistemelor sunt OK? ca atunci bagi niste bani...destul de multi cred, si faci motorul cap-coada si scapi de orice problema ce ar mai putea aparea :blink:

Elicea neaparat schimbo ca e descentrata aerodinamic si-ti duce si pompa de apa si vascocuplul :)

Referitor la indicatorul de consum...e un randament de fapt...indica, atunci cand stai sau ai viteza sub 5km/h, ca, desi consumi, nu te misti de pe loc :)

Accelereaza, scoate-o din viteze si opreste-te asa incet...sa vezi ca pana scade viteza sub 5km/h indicatorul arata 1-2 litri si apoi sare brusc la peste 30 :)

Suuuuucces mult :D

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

De obicei urmele de ulei pe bujie ( nu pe exterior ) indica uzuri la motor cum ar fi segmenti, semeringuri supape ...

Fa o masurare a compresiei inainte de a schimba garnitura de chiulasa. Nu e exclus sa fie nevoie sa schimbi si altceva in motor.

Link to comment
Share on other sites

da... asta o stiam si eu cu ulei pe bujie inseamna uzura a motorului... dar inca ma feresc sa cred ca va trebui facuta vreo segmentare sau schimbate niste supape.... eu vreau sa cred ca uleiul il pierde din cauza garniturii.... :blink:  :)

119937[/snapback]

 

De la garnitura aia intra ulei si se umple numai pe exteriorul bujei.

 

Te-am tot intrebat dar nu m-ai lamurit deloc unde e uleiul asta de la bujia 6. Pe electrod sau pe exterior? Daca e pe electrod atunci e de la uzura segmentilor.

 

Eu aveam garniturile duse si imi umplea cu ulei la unul din cilindri, dar pe exterior nu pe electrod.

Link to comment
Share on other sites

ti-am zis ca nu era stransa bine..... era mai mult ulei pe fisha si pe exterior... dar era si pe electrod.... acu ma gandesc ca nu or fi fost stranse bine si or fi scapat compresie

119975[/snapback]

 

La mine era balta acolo, saraca fisa inota in ulei.

 

Stransa nestransa, tot nu are voie sa scuipe ulei dinspre camera de ardere. Si daca ar ajunge ulei in camera de ardere, ai scoate fum albastru si imi e greu sa cred ca e in stare sa ajunga afara pe fisa.

 

 

Pentru compresie urmareste linkul asta:

 

http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/engine_diagnose.htm

Link to comment
Share on other sites

Daca s-a mers cu motorul fiert, primul lucru care cedeaza, din cate stiu eu, sunt segmentii. Ar trebui data chiloasa jos sa vezi in ce stare sunt pistoanele, segmentii.

Apoi schimbi garnitura de la chiloasa, de la capac cu unele noi, ia bujii noi (sunt si ele afectate de temp mare), si fii foarte atent cu incalzirea.

Nu prea pare important ca se incinge sa zic eu asa, cam cu 10 grade mai mult, dar e critic, eu sunt patit cu astea la o Alfa 33, la care am ignorat mult timp problema incalzirii motorului(nu se incalzea mult, dar peste temp normala), si imediat i-au cedat segmentii, baga compresie in baie, nu mai avea putere, iesea fum pe la epurator si pe toba....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.