Jump to content

motorina de la vapoare


v1per

Recommended Posts

Se zicea mai devreme ca daca ai masina mai panarama merge si motorina din asta. Fals. E tot aia.

 

@DOMI, masina cu euro5 si DPF, jar mananca cu motorina de vapor. Nicio problema cu DPF. Si eu la FIat Doblo 1,3Mjet care a mai avut probleme cu DPF-ul (nu a mea), nu am avut nici cea mai mica problema si a mers 3 ani doar cu motorina din aia. Cumparata legal, exista si varianta asta. Adica o cumperi legal pentru vapor dar mai pui si la tine la masina. Vaporul fiind al tau :twoup:

 

Daca motorina e curata, verde si frumoasa, bagati maxim :)

Motorul nu o sa aibe nimic dar filtrul de particule in timp o sa aibe.

Eu unul sunt convins ca ii cade la jumatate viata filtrului de particule, dac nu si mai bine.

Mai pe larg, Standardul Euro 4 si Euro 5 au mers exact in directia reducerii emissilor de sulf, prin adaugarea filtrului de particule si folosirea unor benzine/ motorine cu mai putin sulf. Atunci cand bagi o motorina de vapor cu continut de sulf mai mare soliciti exact filtrul de particule prezent pe majoritatea modelelor diesel euro 4 si mai nou 5. Avand in vedere ca in ROmania DPF ul se inlocuieste fara probleme cu una bucata teava inox si 100 de RON la RAR, in sensul asta da, nu au nici pe dracu cu DPF ..

Pe de alta parte nu stiu daca controleaza cineva cat sulf si apa contine motorina de la peco, cum au mai fost cazuri relatate ...

Binenteles ca efectul asta e cumulat in timp

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mai pe larg, Standardul Euro 4 si Euro 5 au mers exact in directia reducerii emissilor de sulf, prin adaugarea filtrului de particule si folosirea unor benzine/ motorine cu mai putin sulf.

 

DPF-ul nu a fost adaugat pentru funingine si alte magarii? E pentru emisiile de sulf? eu asa stiam...

Link to comment
Share on other sites

Diferenta majora intre normele euro 3 si cele care au urmat, e4 si e5 e in principal atacarea problemei emisiilor de sulf. Filtrul de particule binenteles ca se ocupa si de altele, nu numai reducerea cotinutului de sulf, ci si de reducerea emisiilor de NO2 si "particule".

Problema cea mai mare in calea regenerarii filtrului e de fapt sulful. Reactioneaza cu orice si e greu de scapat de el. Majoritea depunerilor care infunda DPF-ul sunt de fapt un amalgam de sulf cu alte kk-turi.

mai multe explicatii aici

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-low_sulfur_diesel

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

 

Daca asa e cum spune Lucian81 ca motorina de vapoare are un continut mai mare de sulf, in rest e ok, asta inseamna ca la masini cu DPF asta e o problema.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Diferenta majora intre normele euro 3 si cele care au urmat, e4 si e5 e in principal atacarea problemei emisiilor de sulf. Filtrul de particule binenteles ca se ocupa si de altele, nu numai reducerea cotinutului de sulf, ci si de reducerea emisiilor de NO2 si "particule".

Problema cea mai mare in calea regenerarii filtrului e de fapt sulful. Reactioneaza cu orice si e greu de scapat de el. Majoritea depunerilor care infunda DPF-ul sunt de fapt un amalgam de sulf cu alte kk-turi.

mai multe explicatii aici

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-low_sulfur_diesel

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

 

Daca asa e cum spune Lucian81 ca motorina de vapoare are un continut mai mare de sulf, in rest e ok, asta inseamna ca la masini cu DPF asta e o problema.

modelul meu de masina are DPF ca habar am ?:twoup: e euro 3...

Edited by v1per
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

cum ai teava de la esapament, curbata in jos sau dreapta ca la benzina ?

 

Mai poti vedea in meniul de service din iDrive sau Check Control daca iti apare la intervalele de service.

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu nu exista masini euro 3 cu filtru de particule, desi unii in Germania au pus aftermarket sa scape de taxe..

Motoarele Diesel fara DPF sunt taxate dublu in Germania si alte cateva tari.

Totusi e putin probabil sa ai daca e euro3.

Link to comment
Share on other sites

Daca e motorina (GO - Gas Oil) bagati linistiti. Atentie insa ca mai exista si MDO - Marine Diesel Oil,care este usor amestecata cu pacura. La prima vedere arata la fel si se foloseste destul de des in loc de GO. Cand se receptioneaza combustibilul la vapor,seful mecanic primeste buletine de analiza asa ca cel putin el trebuie sa stie ce combustibil este. Exista si GO cu continut redus de sulf,fiind obligatoriu acum in mai toate zonele civilizate.

continutul de sulf e benefic pentru motorul propriuzis (mai als la motoarele cu inj clasica) si este daunator mediului si traseului de evacuare

Link to comment
Share on other sites

continutul de sulf e benefic pentru motorul propriuzis (mai als la motoarele cu inj clasica) si este daunator mediului si traseului de evacuare

 

 

Nu prea sunt de acord cu tine. Sulful mareste uzura,fiind coroziv prin compusii sai, si scade calitatea uleiului de ungere. De aceea exista si uleiuri special aditivate pt motoarele care folosesc combustibili cu continut mare de sulf.

Insa concentratia de sulf in motorina este de aprox 0,1%, as zice eu neglijabila in comparatie cu alte substante pe care comerciantii nostrii le-ar putea baga in motorina.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta majora intre normele euro 3 si cele care au urmat, e4 si e5 e in principal atacarea problemei emisiilor de sulf. Filtrul de particule binenteles ca se ocupa si de altele, nu numai reducerea cotinutului de sulf, ci si de reducerea emisiilor de NO2 si "particule".

Problema cea mai mare in calea regenerarii filtrului e de fapt sulful. Reactioneaza cu orice si e greu de scapat de el. Majoritea depunerilor care infunda DPF-ul sunt de fapt un amalgam de sulf cu alte kk-turi.

mai multe explicatii aici

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-low_sulfur_diesel

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

 

Daca asa e cum spune Lucian81 ca motorina de vapoare are un continut mai mare de sulf, in rest e ok, asta inseamna ca la masini cu DPF asta e o problema.

NO2-ul ala se pare ca este NOx.

 

 

un vecin m-a intrebat zilele trecute ce e un "lapte de var" . nu am stiut ce sa-i raspund.

Link to comment
Share on other sites

din cate am invatat eu sulful continut in combustibil devine coroziv numai dupa ardere si numai dupa ce temperatura gazelor de evacuare scade sub punctul de roua, atunci oxizi de sulf se combina cu apa prezenta in gazele de evacuare si si formeaza acizi sulfhidric H2SO3, respectiv sulfuric H2SO4. Asta e si motivul pentru care la proiectarea traseelor de evacuare se urmareste evitarea atingerii punctului de roua.

Asa imi aduc eu aminte, poate ma corecteaza cineva care e inca in scoala.

 

@plopu daca observi, unii discutam din punct de vedere tehnic

Link to comment
Share on other sites

Nu prea inteleg ce sustii Lucian - ca sulful din combustibil e benfic pt motor ?

Cred ca ai ramas la stadiul de scoala si ai avut si un profesor prost. Si cred ca nu ai vazut multe motoare pe dinauntru - care au functionat cu combustibil bogat in sulf.

Dew point-ul este luat in considerare nu doar la proiectarea traseelor de evacuare,ci incepe cu proiectarea camasii cilindrului si a camerei de ardere impreuna cu spatiile adiacente de racire.

Uzura partilor -interne ale motorului datorita sulfului nu a fost contestata de nimeni pana la tine.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa ne dam mari... nu vroiam sa fac un referat despre motoare, dar punctul de roua e atins cel mai frecvent in esapament, in interior daca e proiectat corect, nu prea e influentat de mediu pe cand in esapament, daca vaporul e mutat in zona mai rece, poate fi o problema.

 

1.Sulful nu e doar benefic , e un rau necesar, oarecum ca si racirea motorului

 

Cele mai vechi motoare pe care le-am vazut erau "stork" din `73, nu esti singurul

 

Cand pleci in voiaj, ia cu tine 100ml de motorina euro5 cu continut mic de sulf si cand desfaci primul injector, dupa ce il termini de reconditionat, spala-l si misca-i cuiul in duza "uns" cu motorina auto si cu aia de tanc si o sa vezi diferenta.

 

Continut mic de sulf+injectie clasica, nu =love

 

Tocmai lipsa proprietatii de a unge a benzinei, a intarziat aparitia motorului cu injectie directa de benzina cu cca 100 de ani.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ne intindem la discutii care nu sunt interesante pt topic. Dupa cum nu intereseaza nici ce se intampla cu sulful in esapament - bineinteles in cazul in care nu exista DPF. Si daca sulful din combustibil ajuta pe traseul de injectie,sigur nu face bine pistonului,segmentilor,camasii,supapelor,uleiului etc.

Si doar pt informatia ta - cele mai vechi motoare cu care am lucrat - nu le-am vazut doar - erau de prin anii 50 ,iar prin 80 si ceva ,deja faceam decarbonizari.

Link to comment
Share on other sites

am cerut pareri legate de folosirea sau nu a acestui tip de motorina nu altceva.

va rog nu mai fiti offtopic!

da nene foloseste-o.

poate ne faci si noua lipeala cu vecinul, chiar azi am fost pana in port, am uitat sa iti cer numarul de tel.

Link to comment
Share on other sites

Sulful din benzinĂŁ nu este benefic ĂŽn cazul motoarelor moderne.

 

Au existat Âşi motoare care chiar au fost distruse de sulful din benzinĂŁ, Âşi anume M52-urile din aliaj Nikasil.

Nikasilul reacÞiona cu sulful, practic se mânca, fapt care ducea la distrugerea blocului.

Link to comment
Share on other sites

Sulful din benzină nu este benefic ĂŽn cazul motoarelor moderne.

 

Au existat şi motoare care chiar au fost distruse de sulful din benzină, şi anume M52-urile din aliaj Nikasil.

Nikasilul reacţiona cu sulful, practic se mânca, fapt care ducea la distrugerea blocului.

in benzina e cu totu` alta poveste, benzina oricum nu unge deloc.

sunt blocuri motor din siluminiu pe care le distrugi cu o lingurita de apa sarata (exagerez)

 

seaman cand am zis "vazut", era un fel de a spune, nu esti singurul (inginer) mecanic pe aici.

 

Acum m-am mai lamurit un pic: si tata a invatat in scoala ca motorul termic cu piston nu poate depasi 13000 rpm :twoup:

 

 

On topic: baga motorina dar cere sa ti-o scoata din tancul se consum zilnic sau, si mai bine , daca e dispus, imediat dupa filtrele dinaintea motorului/

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.