Jump to content

Kit Reparatie Vanos


Recommended Posts

Salutare....am o problema cu al meu 320i....am vanos`ul pe evacuare blocat...asadar am inteles ca imi trebuie un kit reparatie vanos....

acum...cine m`ar putea elucida in...ce anume contine acest kit....de unde l`as putea cumpara....

 

Ms anticipat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Kit-ul costa $60 + transport.

Site-ul este: http://www.beisansystems.com/

 

Procedura de inlocuire este explicata foarte frumos, in detaliu, tot pe site-ul lor.

http://www.beisansystems.com/procedures/index.html

 

Mai ai si optiunea sa cumperi un vanos reconditionat de pe

http://drvanos.com/

 

Costa $400 + transport. Vine tot din SUA. Daca le trimiti vanosul tau stricat, primesti $150 pe el. Tot tu platesti transportul.

 

Unul nou, la dealer BMW costa ~2500 lei iar manopera undeva la 5 ore.

 

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

eu nu am avut nici o eroare, in week-end le-am si montat.

o-ring-urile care imping garniturile de teflon spre cilindru erau intradevar aplatizate, coapte si plastifiate, cilindrii si pistonasele se prezinta bine. motorul are 136kkm.

am 200km de cand le-am schimbat si motorul a devenit putin mai sprintar in plaja de turatii mica si pleaca mai lin, innainte aveam ceva socuri la plecarea de pe loc si la schimbarile de trepte 1-2, 2-3, acum parca au devenit insesizabile trepidatiile si banuiesc ca inca nu s-au asezat complet, ei zic in jur de 350km.

la ralenti parca, daca imi aduc bine aminte, partea de vanos de pe evacuare nu reusea sa urmareasca foarte bine cererea de pozitie, dar nu am avut erori. cu ambii solenoizi decuplati se simtea lipsa defazoarelor, deci nu erau complet terminate..

aa, inca ceva, de obicei pe vreme rece mi s-a oprit motorul de cateva ori la ralenti, dar nu am dat importanta si am ridicat turatia de ralenti de la 750rpm la 830rpm, deci nu sunt sigur daca este vreo corelare intre vanos si aceste opriri, cert este ca dupa ce am ridicat turatia nu a mai facut.

 

dupa 500km revin si spun cum merge! succes!

 

p.s. cea mai grea operatie este cea de demontare vascocuplaj-ajutajul, cu scule potrivite reusesti in 5min si scoaterea vechilor garnituri fara sa zgarii pistonasele. poze nu am facut dar in principiu este exact ca si pe site-ul beisan.

 

daca tie iti spune ca e blocat trebuie sa verifici cu aer comprimat daca lucreaza defazorul, poate ai o problema la solenoidul care controleaza cantitatea de ulei din camerele de presiune, sau senzorul de pozitie axa cu came.

 

preventiv recomand operatia la toti cu motoare dublu-vanos cu o-ring-uri de tip 'buna'.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

eu nu am avut nici o eroare, in week-end le-am si montat.

o-ring-urile care imping garniturile de teflon spre cilindru erau intradevar aplatizate, coapte si plastifiate, cilindrii si pistonasele se prezinta bine. motorul are 136kkm.

am 200km de cand le-am schimbat si motorul a devenit putin mai sprintar in plaja de turatii mica si pleaca mai lin, innainte aveam ceva socuri la plecarea de pe loc si la schimbarile de trepte 1-2, 2-3, acum parca au devenit insesizabile trepidatiile si banuiesc ca inca nu s-au asezat complet, ei zic in jur de 350km.

la ralenti parca, daca imi aduc bine aminte, partea de vanos de pe evacuare nu reusea sa urmareasca foarte bine cererea de pozitie, dar nu am avut erori. cu ambii solenoizi decuplati se simtea lipsa defazoarelor, deci nu erau complet terminate..

aa, inca ceva, de obicei pe vreme rece mi s-a oprit motorul de cateva ori la ralenti, dar nu am dat importanta si am ridicat turatia de ralenti de la 750rpm la 830rpm, deci nu sunt sigur daca este vreo corelare intre vanos si aceste opriri, cert este ca dupa ce am ridicat turatia nu a mai facut.

 

dupa 500km revin si spun cum merge! succes!

 

p.s. cea mai grea operatie este cea de demontare vascocuplaj-ajutajul, cu scule potrivite reusesti in 5min si scoaterea vechilor garnituri fara sa zgarii pistonasele. poze nu am facut dar in principiu este exact ca si pe site-ul beisan.

 

daca tie iti spune ca e blocat trebuie sa verifici cu aer comprimat daca lucreaza defazorul, poate ai o problema la solenoidul care controleaza cantitatea de ulei din camerele de presiune, sau senzorul de pozitie axa cu came.

 

preventiv recomand operatia la toti cu motoare dublu-vanos cu o-ring-uri de tip 'buna'.

 

eu unul n`am nici cea mai mica problema cu ea..merge perfect...consuma la fel..relantiul nu joaca...cand am fost la reprezentanta..mi`a zis ca e de la benzina..si adevarul ca am terminat benzina aia (rompetrol) si am bagat de la petrom in 5 km mi s`a stins...

Link to comment
Share on other sites

cand nu merge partea pe evacuare a vanos-ului nu apar probleme semnificative, doar o mica pierdere de putere, in schimb daca pica partea de pe admisie atunci chiar se simte si merge neregulat motorul. la tine daca este pe evacuare problema probabil nici nu-ti dai seama.
Link to comment
Share on other sites

daca tie iti spune ca e blocat trebuie sa verifici cu aer comprimat daca lucreaza defazorul, poate ai o problema la solenoidul care controleaza cantitatea de ulei din camerele de presiune, sau senzorul de pozitie axa cu came.

 

cum as putea controla defazorul ? ms anticipat

Edited by SilviuSLV
Link to comment
Share on other sites

pai am spus, cu aer comprimat - verificare statica, vezi practic ca defazeaza sau nu.., sau cu o interfata de diagnoza gen INPA-DIS - dinamic, arata pozitia impusa de ecu si pozitia reala citita de captorul de pozitie al axei cu came respective, daca cele 2 nu coincid.. ai o problema Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

pai am spus, cu aer comprimat - verificare statica, vezi practic ca defazeaza sau nu.., sau cu o interfata de diagnoza gen INPA-DIS - dinamic, arata pozitia impusa de ecu si pozitia reala citita de captorul de pozitie al axei cu came respective, daca cele 2 nu coincid.. ai o problema

 

pai cand mi`a verificat la reprezentanta ...coincideau..trebuia sa fie la ceva de genu -105 ..si si asa si era ...da cand am verificat`o eu acasa cu inpa...in mom cand mi se aprindea check`ul... imi dadea http://img52.imageshack.us/i/vanoserrorslv.png/

 

mecanicul de la bmw asa mi`a zis...cu mine de fata...a dat control vanos ...si undeva ii aparea cum ar trebuii sa fie pozitia...si i`a dat acceasi pozitie cand l`a verificat...da problema e urmatoare....atunci nu aveam check engine aprins...da eroarea era in calc masinii.....si dupa ce mi`a zis ca sa schimb benzina...mi se stinge...mi se aprinde...nici nu stiu.....

 

te rog explica`mi cum cu aer comprimat...ms inca o data pt sfaturi

Link to comment
Share on other sites

hmmm,mai dezvolta un pic treaba asta cu INPA,am vazut ceva pe acolo dar nu m-am bagat,sa inteleg ca se poate verifica vanosul si cu motorul oprit??

 

am scris mai sus - dinamic, deci cu el pornit, cu el oprit poti verifica solenoizii de control.

Link to comment
Share on other sites

hmmm,mai dezvolta un pic treaba asta cu INPA,am vazut ceva pe acolo dar nu m-am bagat,sa inteleg ca se poate verifica vanosul si cu motorul oprit??

 

am scris mai sus - dinamic, deci cu el pornit, cu el oprit poti verifica solenoizii de control.

 

si cum as putea verifica solenoizii de control...fii mai explicit te rog..

Link to comment
Share on other sites

hmmm,mai dezvolta un pic treaba asta cu INPA,am vazut ceva pe acolo dar nu m-am bagat,sa inteleg ca se poate verifica vanosul si cu motorul oprit??

 

am scris mai sus - dinamic, deci cu el pornit, cu el oprit poti verifica solenoizii de control.

ok,am avut impresia ca INPA poate face aceasta verificare si cu motorul oprit-adica doar cu contactul pus

later edit:mda de fapt cu motorul oprit nu prea are cum sa vada pozitia impusa vs pozitia actuala

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

pai debransezi mufa si-l masori cu un ohmetru, are o bobina interior, dar asta nu garanteaza ca si merge, de obicei daca este bobina apare eroare specifica in inpa..

 

alex: exact + ca nu ai presiune de ulei..

 

pentru a verifica cu aer comprimat este putin mai dificil: trebuie dat capacul culbutori jos, desfacuta conducta de ulei de pe partea cu admisia si cu un adaptor special (banjo) te cuplezi acolo cu aerul comprimat. ceva in genul asta: http://www.youtube.com/watch?v=2q4x3hgnsNM...feature=related , posibil sa fie nevoie sa te joci si cu solenoizii, adica sa-i alimentezi + motorul nu trebuie sa fie cu nici un piston sus PMI(punct mort interior, asa-i zice mai nou, nu-i mai zice PMS punct mort superior :twoup: )

 

p.s. nu prea vad cum calitatea benzinei poate sa induca erori de genul asta, jucaria functioneaza pe presiune de ulei.., poate, eventual, sa fie in mica masura influentat de instabilitatea motorului.. dar ma indoiesc.

eu zic sa te apuci de treaba cu garniturile, apropos, cati kkm are motorul?

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

pai debransezi mufa si-l masori cu un ohmetru, are o bobina interior, dar asta nu garanteaza ca si merge, de obicei daca este bobina apare eroare specifica in inpa..

 

alex: exact + ca nu ai presiune de ulei..

 

http://img256.imageshack.us/i/46557740.jpg/

http://img534.imageshack.us/i/26502678.jpg/

http://img43.imageshack.us/i/44590263h.jpg/

 

ce erori mi`au aparut mie...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Si al meu mai face galagie cateodata, cand am luat masina baiatul respectiv mi-a zis ca ar fi indicat sa ma ocup de vanos. Am sa merg sa o pun pe tester sa vedem daca e vre o problema cu vanosul si sa vedem care ar fi costul reparatiei. Daca cineva a schimbat sau reparat vanosul il rog sa-mi dea si mie un PM. Am sa va tin la curent pe masura ce voi elucida problema.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.