Jump to content

Germania


ionatan

Recommended Posts

Germania, rezultate antrenamente libere

 

 

Etapa a XI-a a Campionatului Mondial de Formula 1 a inceput astazi cu primele doua sesiuni de antrenamente libere pe circuitul Hockenheim.

 

F1: Germania, rezultate antrenamente libere

 

Weekend-ul german a debutat sub semnul ploii, caci ambele sesiuni de antrenamente au fost afectate de pista uda la revenirea pe Hockenheim-Ring.

 

Adrian Sutil a incheiat pentru Force India cu cel mai rapid tur prima parte a zilei, una dominata de multe iesiri in decor; cei mai multi piloti au bifat asemenea 'excursii' cu precadere in virajul cu numarul 3, iar castigatorul ultimei curse alergate aici, Lewis Hamilton, a semnat si cel mai spectaculos accident; McLaren-ul sau - puternic revizuit in partea din spate, cu noul sistem de evacuare indreptat spre difuzor - a fost avariat in trei dintre cele patru colturi dupa ce britanicul a pierdut controlul cu o manevra prea violenta de corectare.

 

 

Felipe Massa fost al doilea clasat in ciuda multor iesiri in decor, iar Button a incheiat topul trei; au urmat Barrichello, Petrov si Buemi intr-o sesiune in care nume precum Alonso sau Schumacher au ocupat pozitiile 19, respectiv 23, amestecandu-se printre echipele de 'clasa B'.

 

Hockenheim, Germania

 

antrenamente libere 1 - 23.07.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Adrian Sutil Force India 1:25.701 20

2 Felipe Massa Ferrari 1:26.850 1.149 27

3 Jenson Button McLaren 1:26.936 1.235 16

4 Rubens Barrichello Williams 1:26.947 1.246 21

5 Vitaly Petrov Renault 1:26.948 1.247 21

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:27.448 1.747 20

7 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:28.114 2.413 31

8 Nico Hulkenberg Williams 1:28.193 2.492 24

9 Vitantonio Liuzzi Force India 1:28.300 2.599 19

10 Pedro de la Rosa Sauber 1:28.486 2.785 23

11 Sebastian Vettel Red Bull 1:28.735 3.034 21

12 Timo Glock Virgin 1:28.735 3.034 21

13 Robert Kubica Renault 1:28.903 3.202 20

14 Mark Webber Red Bull 1:29.048 3.347 13

15 Jarno Trulli Lotus 1:29.280 3.579 17

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:29.366 3.665 34

17 Lewis Hamilton McLaren 1:29.429 3.728 8

18 Lucas di Grassi Virgin 1:29.500 3.799 19

19 Fernando Alonso Ferrari 1:29.684 3.983 15

20 Kamui Kobayashi Sauber 1:29.690 3.989 17

21 Fairuz Fauzy Lotus 1:30.938 5.237 27

22 Bruno Senna HRT 1:31.720 6.019 23

23 Michael Schumacher Mercedes GP 1:32.450 6.749 13

24 Sakon Yamamoto HRT 1:32.791 7.090 26

 

 

 

Asa cum o arata si timpii obtinuti in cea de-a doua sesiune, pista a fost de data aceasta mai mult uscata decat uda, iar Fernando Alonso a reusit cel mai bun timp - intr-un weekend pe care il descrie drept decisiv in revenirea in lupta pentru titlu. Ferrari si Red Bull si-au impartit primele patru pozitii ale sesiunii, iar Mercedes GP s-au clasat pe locurile imediat urmatoare aratand o oarecare crestere de forma in acest weekend de casa.

 

Hamilton a fost al saptelea dupa ce echipa sa a reusit sa-i repare monopostul accidentat in sesiunea cu numarul unu, iar Kubica a fost al optulea pentru Renault - francezii nu se asteapta la un weekend prea stralucit in Germania.

 

Cei de la Williams par insa sa mearga continuu pe acea curba ascendenta inceputa acum doua etape - Barrichello si Hulkenberg au incheiat top 10-ul celei de-a doua sesiuni.

 

Hockenheim, Germania

antrenamente libere 2 - 23.07.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Fernando Alonso Ferrari 1:16.265 35

2 Sebastian Vettel Red Bull 1:16.294 0.029 26

3 Felipe Massa Ferrari 1:16.438 0.173 37

4 Mark Webber Red Bull 1:16.585 0.320 40

5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:16.827 0.562 32

6 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.971 0.706 20

7 Lewis Hamilton McLaren 1:17.004 0.739 10

8 Robert Kubica Renault 1:17.009 0.744 37

9 Rubens Barrichello Williams 1:17.056 0.791 37

10 Nico Hulkenberg Williams 1:17.204 0.939 44

11 Kamui Kobayashi Sauber 1:17.336 1.071 44

12 Vitaly Petrov Renault 1:17.547 1.282 35

13 Pedro de la Rosa Sauber 1:17.573 1.308 39

14 Adrian Sutil Force India 1:17.701 1.436 38

15 Jenson Button McLaren 1:17.739 1.474 36

16 Vitantonio Liuzzi Force India 1:17.871 1.606 33

17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:18.147 1.882 45

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:19.327 3.062 48

19 Timo Glock Virgin 1:19.553 3.288 30

20 Jarno Trulli Lotus 1:20.008 3.743 34

21 Lucas di Grassi Virgin 1:20.106 3.841 31

22 Heikki Kovalainen Lotus 1:20.377 4.112 37

23 Bruno Senna HRT 1:21.988 5.723 37

24 Sakon Yamamoto HRT 1:23.066 6.801 37

Link to comment
Share on other sites

Calificari Germania: Vettel castiga lupta cu Alonso la 0,002 secunde

 

Germania inseamna fara dar si poate un moment de cotitura pentru Ferrari, insa Vettel a stricat astazi petrecerea Scuderiei invingandu-l pe Alonso cu doar 0,002 secunde in ultima parte a calificarilor.

 

Inca din antrenamentele de ieri Ferrari ne-au aratat ca reprezinta principala problema a celor de la Red Bull pe circuitul Hockenheim, iar in calificari au confirmat; Alonso a reusit cele mai bune tururi in primele doua parti ale sesiunii, dar a trebuit totusi sa se multumeasca doar cu pozitia a doua dupa ce Vettel a fost cu doua miimi de secunda mai rapid in Q3 - mai mult decat suficient in lumea F1 pentru cel de-al 11-lea pole al carierei si al saselea din 2010.

 

Ocupantul locului al treilea a fost nimeni altul decat Felipe Massa; despre brazilian se poate spune ca parca s-a regasit in acest weekend, insa chiar daca a reusit sa tina pasul cu Alonso, a fost totusi la jumatate de secunda de coechipier. Massa n-ar fi reusit sa termine al treilea fara o greseala in primul sector pentru Mark Webber, australianul pierzand astfel orice sansa in lupta pentru pole position-ul de astazi.

 

Pe locurile 5 si 6 s-au clasat cei doi piloti ai McLaren, Jenson Button reusind sa-si bata coechipierul pentru doar a patra oara in acest an; chiar daca McLaren nu se pot declara multumiti cu un astfel de rezultat, acestia fac pasi inainte in cursa infernala a dezvoltarii monoposturilor din 2010 si par sa fi invatat multe despre noul sistem de evacuare care 'sufla' in difuzor.

 

Robert Kubica a fost al saptelea pentru Renault, iar Barrichello, Rosberg si Hulkenberg au completat top 10-ul; in cea ce-l priveste pe Hulkenberg, pilotul Williams este cel care l-a eliminat pe Michael Schumacher la finalul Q2 intr-o lupta a nemtilor - fara a-si atinge obiectivul in cursa de casa, Rosberg si Schumacher lupta doar pentru ultimele doua pozitii calificabile in partea a doua, iar Hulkenberg profita si-l elimina pe septuplul Campion Mondial pentru doar opt miimi de secunda.

 

Sesiunea a fost intrerupta si cu steag rosu in Q1 dupa ce Liuzzi a lovit violent zidul de protectie de pe linia dreapta de start/sosire - intra prea tare in ultimul viraj al circuitului si scapa spatele de sub control, alunecand pe iarba artificiala.

 

Lupta stransa din calificari nu poate decat sa insemne o cursa interesanta maine; de aceasta data Red Bull si Ferrari vor fi principalii protagonisti, iar italienii sunt de-a dreptul obligati sa plece cu cele mai multe puncte din Germania.

 

 

Calificari - 24.07.2010

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:15.152 1:14.249 1:13.791

2 Fernando Alonso Ferrari 1:14.808 1:14.081 1:13.793

3 Felipe Massa Ferrari 1:15.216 1:14.478 1:14.290

4 Mark Webber Red Bull 1:15.334 1:14.340 1:14.347

5 Jenson Button McLaren 1:15.823 1:14.716 1:14.427

6 Lewis Hamilton McLaren 1:15.505 1:14.488 1:14.566

7 Robert Kubica Renault 1:15.736 1:14.835 1:15.079

8 Rubens Barrichello Williams 1:16.398 1:14.698 1:15.109

9 Nico Rosberg Mercedes GP 1:16.178 1:15.018 1:15.179

10 Nico Hulkenberg Williams 1:16.387 1:14.943 1:15.339

11 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.084 1:15.026

12 Kamui Kobayashi Sauber 1:15.951 1:15.084

13 Vitaly Petrov Renault 1:16.521 1:15.307

14 Adrian Sutil Force India 1:16.220 1:15.467

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:16.450 1:15.550

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:16.664 1:15.588

17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:16.029 1:15.974

18 Jarno Trulli Lotus 1:17.583

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:18.300

20 Timo Glock Virgin 1:18.343

21 Bruno Senna HRT 1:18.592

22 Vitantonio Liuzzi Force India 1:18.952

23 Sakon Yamamoto HRT 1:19.844

24 Lucas di Grassi Virgin -

 

 

Calculele Ferrari arata ca cele doua miimi de secunda care i-au lipsit lui Alonso pentru a reusi primul pole al Scuderiei din 2008 (Brazilia) se traduc prin 15 centimetri de pista.

Link to comment
Share on other sites

Fernando Alonso, votat de piloĂži cel mai bun ĂŽn actuala F1

 

 

Cei 24 de piloĂži care concureazĂŁ ĂŽn Campionatul Mondial au desemnat, printr-un vot secret organizat de cotidianul german "Bild am Sonntag", drept cel mai bun pilot al actualei Formule 1 pe spaniolul Fernando Alonso.

 

Fernando Alonso, votat de piloĂži cel mai bun ĂŽn actuala F1 Cei 24 de piloĂži care concureazĂŁ ĂŽn Campionatul Mondial au desemnat, printr-un vot secret organizat de cotidianul german "Bild am Sonntag", drept cel mai bun pilot al actualei Formule 1 pe spaniolul Fernando Alonso, ĂŽn prezent la Ferrari.

 

În cadrul aceleiaºi iniþiative gazetãreºti, brazilianul Ayrton Senna a fost ales cel mai bun pilot din toate timpurile, înaintea septuplului campion mondial, germanul Michael Schumacher, în timp ce britanicul Lewis Hamilton a fost votat drept cel mai agresiv.

 

Pentru titlul sui-generis "femeia cea mai bunĂŁ din paddock" cele mai multe voturi le-a primit reportera canalului de televiziune francez TF1 Marion Jolles, dar un vot a primit Âşi pilotul german Nico Rosberg, pe care mecanicii de la Williams ĂŽl numeau anul trecut "Britney" (Spears).

Link to comment
Share on other sites

Dubla Ferrari in Germania; victorie controversata Alonso

 

 

Fernando Alonso a castigat astazi Marele Premiu al Germaniei intr-un weekend de revenire in forta pentru Ferrari, insa nu fara controverse; startul parea ca decisese ordinea in care masinile vor trece pe sub steagul in patratele, dar Scuderia a fost nevoita sa-i ofere o noua sansa la titlu pilotului spaniol.

 

Plecand din pole pentru a treia oara consecutiv, Sebastian Vettel a 'reusit' sa piearda din nou lupta catre primul viraj, de data aceasta in fata ambilor piloti Ferrari; concentrandu-se exclusiv asupra lui Alonso, neamtul a uitat complet de ocupantul pozitiei a treia a grilei de start - Felipe Massa; brazilianul a luat un start perfect de pe partea curata a pistei si dupa primul viraj conducea plutonul. A fost apoi nevoie ca Massa sa 'confirme' faptul ca "Alonso este mai rapid" pentru ca dublul Campion Mondial sa poate reveni in lupta pentru titlul suprem din acest sezon. Inginerul de cursa al lui Massa si-a cerut explicit scuze prin radio dupa ce acesta i-a 'predat' pozitia de lider coechipierului.

 

Desigur, media si cei care urmaresc acest sport vor bombarda cu intrebari tabara rosie (poate chiar si FIA va investiga cazul), insa e limpede ca Ferrari au facut ceea ce trebuia... Desi nu este deloc corect pentru Massa, mai ales avand in vedere ca, in sfarsit, brazilianul pare sa fi 'uitat' accidentul din urma cu [exact] 1 an, aceasta era calea logica pe care o echipa trebuie s-o puna in aplicare in astfel de cazuri; Alonso este singurul pilot al italienilor care mai poate lupta la titlu si pentru intregul sport este mai mult decat binevenit un al patrulea pretendent.

 

Sebastian Vettel a terminat imediat dupa cele doua monoposturi Ferrari, iar Lewis Hamilton si Jenson Button au incheiat pe locurile 5 si 6, reusind sa surclaseze un Mark Webber lovit de probleme tehnice spre finalul cursei; startul australianului a fost de asemenea departe de minunat, unul dintre putinele puncte slabe ale monopostul RB6 din cate s-ar parea.

 

Cei doi piloti Mercedes Grand Prix s-au chinuit si in aceasta cursa si au fost nevoiti sa se multumeasca cu pozitiile 8, respectiv 9, in timp ce rivalii lor directi, francezii de la Renault, au inhatat locurile 7 si 10.

 

Au existat mai multe momente interesante de-a lungul celor 67 de tururi, insa fara doar si poate ordinele de echipa care au decis practic rezultatul final vor reprezenta cel mai discutat subiect dupa cea de-a XI-a etapa a sezonului; se asteapta o reactie oficiala din partea FIA.

 

Clasament cursa - 25.07.2010

Pilot Echipa

1 Fernando Alonso Ferrari

2 Felipe Massa Ferrari +4.1 sec

3 Sebastian Vettel Red Bull +5.1 sec

4 Lewis Hamilton McLaren +26.8 sec

5 Jenson Button McLaren +29.4 sec

6 Mark Webber Red Bull +43.6 sec

7 Robert Kubica Renault +1 tur

8 Nico Rosberg Mercedes GP +1 tur

9 Michael Schumacher Mercedes GP +1 tur

10 Vitaly Petrov Renault +1 tur

11 Kamui Kobayashi auber +1 tur

12 Rubens Barrichello Williams +1 tur

13 Nico Hulkenberg Williams +1 tur

14 Pedro de la Rosa BMW Sauber +1 tur

15 Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 tur

16 Vitantonio Liuzzi Force India +2 tururi

17 Adrian Sutil Force India +2 tururi

18 Timo Glock Virgin +3 tururi

19 Bruno Senna HRT +4 tururi

Ret Heikki Kovalainen Lotus +11 tururi

Ret Lucas di Grassi Virgin +17 tururi

Ret Sakon Yamamoto HRT +48 tururi

Ret Jarno Trulli Lotus +64 tururi

Ret Sebastien Buemi Toro Rosso +66 tururi

 

 

Clasamente generale:

Pilot Pct

1 Lewis Hamilton 157

2 Jenson Button 143

3 Mark Webber 136

4 Sebastian Vettel 136

5 Fernando Alonso 123

6 Nico Rosberg 94

7 Robert Kubica 89

8 Felipe Massa 85

9 Michael Schumacher 38

10 Adrian Sutil 35

11 Rubens Barrichello 29

12 Kamui Kobayashi 15

13 Vitantonio Liuzzi 12

14 Vitaly Petrov 7

15 SĂŠbastien Buemi 7

16 Jaime Alguersuari 3

17 Nico HĂźlkenberg 2

18 Pedro de la Rosa 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

25 Sakon Yamamoto 0

 

Constructor Pct

1 McLaren/Mercedes 300

2 Red Bull/Renault 272

3 Ferrari 208

4 Mercedes 132

5 Renault 96

6 Force India/Mercedes 47

7 Williams/Cosworth 31

8 BMW Sauber/Ferrari 15

9 Toro Rosso/Ferrari 10

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

echipa Ferrari a fost amendata cu 100.000 USD pentru ca i-ar fi comunicat prin radio lui Massa ca "Alonso e mai rapid decat tine, speram ca ai inteles asta"...

 

drept pentru care, Felipe Masa i-a cedat primul loc lui Alonso, cu frustrarile de rigoare (manifestate inclusiv la festivitatea de premiere)...

 

ceea ce imi place e ca federatia a respectat decizia strategica a unei echipe, dar nu a acceptat "blatul"...

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Punctele alocate nu se stie daca vor ramane sau nu in palmaresul echipei Ferrari. E posibil sa existe si o penalizare in ceea ce priveste punctele, mai ales ca acest comportament al echipei poate creea un prcedent.

 

 

 

 

"Conducerea cursei a ajuns la concluzia ca Ferrari au incalcat regulamentul prin impunerea unor ordine de echipa; italienii au fost amendati si World Motor Sport Council va prelua cazul.

 

Ferrari sunt vinovati: 100.000$ amenda si judecata WMSC Articolele 39.1 si 151c au fost invocate de catre comisarii de cursa dupa Marele Premiu al Germaniei din acest weekend, iar Ferrari au fost gasiti vinovati pentru impunerea ordinelor de echipa si vatamarea credibilitatii sportului.

 

In ciuda concluziei, rezultatul cursei ramane deocamdata neschimbat, insa viitoare penalizari care ar putea afecta chiar si clasamentul de astazi pot aparea odata ce cazul va fi judecat de catre World Motor Sport Council."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.