Jump to content

problemele turbina


Airhead

Recommended Posts

Asa cum zice si titlul am probleme cu turbina, adica s-a stricat. Initial cei de la BMW mi-au zis ca este blocat controlerul turbinei. Am fost sa o repar si acolo s-a descoperit ca una dintre elici, cea din partea cu gazele arse este ciobita, fiind rupta de o bucata de material, se presupune ca ceva din motor/pistoane/galeria de evazuare s-a desprins si a cauzat ruperea elicii.

Ceea ce presupune o noua turbina, fiind a doua in 5 ani de viata a masini.

Intrebarile mele sunt doua:

1. daca ati avut probeme cu turbina, le-ati desfacut sa vedeti de ce s-au stricat, si care au fost cauzele pentru care se strica turbinele ?

2. ati cumparat piese de la dezmembrari, deoarece vreau sa apelez la parcuri auto pentru o turbina ?

Link to comment
Share on other sites

Da, Garett. Printre primele serii fabricate.

nu stiam, ce am citit pe forum scria doar de Mitsubishi.

cred ca prima a fost Garett, aia a fost schimbata la 1 an si 10 luni, dar nu am avut posibilitatea sa o desfac sa vad ce e stricat la ea. si poate ar fi fost mai bine deoarece nu cred ca turbinele astea se strica asa de la la fine de parca ar fi consumabile.

daca si aia ar fi fost ciobita, atunci as fi cautat mai adanc problema. de aia intreb ce cauze pot duce la defectiunea turbinei, ca pana la urma prin ea intra doar gase arse si ulei, de ce se strica ?

Link to comment
Share on other sites

defecte de fabricatie

exploatare incorecta

tuning

uite si altele, descoperite pe net:

Defectarea turbosuflantei motorului dumneavoastra este de cele mai multe ori cauzata de un lant de alte defectiuni sau interventii necorespunzatoare.

 

Daca se respecta intervalele de service si calitatea uleiului folosit este cea mentionata in manualul de serviceal autovehiculului dumneavoastra, turbosuflanta are o eficienta si fiabilitate maxima.

 

Vom identifica in continuare cateva dintre acestea:

 

* Defectiuni ale turbosuflantelor cauzate de problemele de lubrifiere: retinerea uleiului, restrictionarea sau lipsa curgerii uleiului, prezenta corpurilor straine in ulei.

* Defectiuni determinate de patrunderea obiectelor straine in rotoarele compresorului si/sau ale turbinei.

 

Procedura de intretinere vizeaza in mod deosebit filtrarea aerului si calitatea uleiului. Aceste zone sunt importante datorita vitezei de operare a turbosuflantei. Adoptarea unor proceduri de operare adecvate si a unei politici de intretinere preventiva ofera sistemului turbo o lunga durata de viata.

 

Procedurile de intretinere sunt bazate pe intervale stricte de functionare ale motorului, perioade de timp sau kilometri parcursi. Acest fapt se datoreaza unei largi varietati a lubrifiantilor, a modurilor de operare si a conditiilor la care sunt supusi acestia.

 

Intretinerea preventiva a turbosuflantei consta in primul rand in asigurarea pastrarii integritatii motorului si a sistemului de alimentare cu aer. Motorul nu trebuie exploatat intr-un mod care sa genereze o functionare defectuoasa a turbosuflantei.

 

Intretinerea:

 

1. Dupa pornirea autovehicolului, accelerarea motoruui este recomandata doar dupa ce presiunea uleiului a fost stabilizata. Turarea motorului imediat dupa pornire poate forta turbosuflanta sa functioneze la viteza maxima inainte ca lagarele sa poata fi lubrifiate adecvat. Functionarea unei turbosuflante cu lubrifiere insuficienta poate provoca uzura lagarelor. Repetarea acestei greseli poate conduce la defectarea prematura a turbosuflantei.

 

2. Oprirea motorului sa va face numai dupa scaderea turatiei la relanti. Turbosuflanta functioneaza la viteze si temperaturi constante care sunt mai mari decat cele ale celorlalte categorii de componente ale motorului. Atunci cand un motor functioneaza la capacitate/turatie maxima, viteza si temperatura turbosuflantei sunt de asemenea la maxim. Pot aparea probleme ale motorului sau turbosuflantei atunci cand motorul aflat la turatie maxima este oprit brusc.

 

Pentru evitarea problemelor se recomanda functionarea intr-o stare de repaos medie sau cu o "sarcina usoara", care in acelasi timp sa mentina intreaga presiunea uleiului si fluxul de aer din sistemul de racire. Urmand aceste sfaturi se poate preveni rotatia prelungita a turbosuflantei fara lubrifiere si formarea depunerilor de calamina in spatele rotorului turbina, fapt ce conduce la uzura prematura a segmentilor de etansare.

 

3. Sistemul de ungere al turbosuflantei trebuie amorsat de fiecare data dupa ce a fost efectuat un schimb de ulei sau orice serviciu care implica o scurgere a uleiului. Motorul trebuie pornit de cateva ori inainte de intra in sarcina. Apoi trebuie pornit si lasat la relanti pentru o perioada de 2-3 minunte inainte de accelerare, pentru ca intreaga circulatie a uleiului si presiunea acestuia sa se regleze.

 

4. La temperaturi scazute si in cazul in care vehiculul nu a fost utilizat pentru o perioada mai lunga de timp, presiunea normala a uleiului motorului si curgerea acestuia sunt afectate. In aceste conditii motorul trebuie pornit si lasat in starea de repaos pentru cateva minute, pentru a permite intregului sistem sa ajunga la temperatura de lucru iar uleiul la vascozitatea normala, inainte de a intra in sarcina.

 

5. Trebuie evitate perioadele lungi de repaos ale motorului. Combinatia de presiune scazuta din turbina si compresor si rotatia mica a axului turbosuflantei poate permite uleiului sa se prelinga peste segmenti in turbina sau in compresor. Acest lucru poate produce uzuri in carcasa lagar in zona de etansare a segmentilor si poate avea efecte negative asupra rotorului.

Link to comment
Share on other sites

Atit garet cit si Mitsubishi sunt firme de tot, eu am Mitsubishi pe 320d al meu cipuit de vreo 3 ani si merge beton, dar schimb filtru de aer la 5 mii si uleiul maxim la 10mii, exista o mica dif intere cele doua tipuri de turbine, garet-ul se repara si mitsubischi nu deoarece nu sunt piese.

Recomandare ia o turbina garet la care ii pui vacumul electonic de pe cea stricata a ta.

Link to comment
Share on other sites

Atit garet cit si Mitsubishi sunt firme de tot, eu am Mitsubishi pe 320d al meu cipuit de vreo 3 ani si merge beton, dar schimb filtru de aer la 5 mii si uleiul maxim la 10mii, exista o mica dif intere cele doua tipuri de turbine, garet-ul se repara si mitsubischi nu deoarece nu sunt piese.

Recomandare ia o turbina garet la care ii pui vacumul electonic de pe cea stricata a ta.

daca este stricata elicea, de ce sa pun vacum eletronic pe ea ? o sa merga a una una, cu elice stricata ?

Link to comment
Share on other sites

cam cati km faci pe an ? Si cat costa o turbina ?

cam 10.000 km/an, o turbina noua la BMW este vreo 3.600 lei + TVA.

 

te intreb pt ca in cazul asta nu prea merita sa tii diesel . Practic diferenta intre a ta si a mea e de 400 l la 10 k km . Adica pe mine ma costa 1800 ron in plus pe an sa merg cu un 325 . Am pus consum 12 la tine si 16 la mine . Tu amortizezi o turbina abia la 50k km . Nu mai pun stres , nervi si faptul ca tii masina in service . Oricum turbina intra la consumabil la BMW , sau poate ca E46 e ceva mai fiabil la turbina , cred ca sunt care au si 150k cu aceeasi turbina dar nu sunt resoftate . Multi le mai reconditioneaza dar nu spun :twoup:

Link to comment
Share on other sites

cam cati km faci pe an ? Si cat costa o turbina ?

cam 10.000 km/an, o turbina noua la BMW este vreo 3.600 lei + TVA.

 

te intreb pt ca in cazul asta nu prea merita sa tii diesel . Practic diferenta intre a ta si a mea e de 400 l la 10 k km . Adica pe mine ma costa 1800 ron in plus pe an sa merg cu un 325 . Am pus consum 12 la tine si 16 la mine . Tu amortizezi o turbina abia la 50k km . Nu mai pun stres , nervi si faptul ca tii masina in service . Oricum turbina intra la consumabil la BMW , sau poate ca E46 e ceva mai fiabil la turbina , cred ca sunt care au si 150k cu aceeasi turbina dar nu sunt resoftate . Multi le mai reconditioneaza dar nu spun :twoup:

in principiu ai dreptate, dar la costuri de achizitie si impozite, eu sunt mai ieftin.

iar consumul meu mediu mixt este de 7,8 l/100. Fac BV-B cu 4,7 l/100.

Link to comment
Share on other sites

ceea ce este si mai suparator in cazul meu este ca la prima defectiune cei de la BMW nu au identificat cauza problemei si de aici si a doua defectiune, pe care eu cred ca as putea sa le-o imput, dar cum suntem in RO, nu cred ca merita efortul.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.