Jump to content

Recommended Posts

Salut, eu sunt nou pe aici dar se pare ca se discuta un subiect destul de interesant. Si eu folosesc in motoare un pic de ulei 2T pentru ungerea sistemului de injectie si, daca reduce zgomotul injectiei, clientii mei sunt si mai incintati. Nu il folosesc cind masina are filtru de particule pentru ca nu stiu ce efect are dar , cred ca o sa il experimentez si pe tipul asta de masini. Cred ca o sa incerc pe Peugeot ca sunt mai sensibile la filtru. Pe 1.5 dCI de Renault merge la fix mai ales ca au boala la pompe si lasa pilitura in sistem.Nu pun mult, cam 30 de grame la litru si pina acum nu am avut probleme de retur la garaj.Se poate folosi cu incredere 2T pentru orice motor diesel fara sa se puna prea mult in combustibil.De facut nu face rau, unge un pic mai bine mecanismele injectiei, mai ales CR Delphi sau PD de la VW. :bye:
Link to comment
Share on other sites

zarza - de cat timp conduci o masina diesel ? cate masini diesel ai avut (macar in folosinta) ? de cate ori ai intrat cu treaba intr-un atelier de pompe / injectoare in decursul unui an ?

 

- de 8 ani ; a 3-a personala ( 6 in folosinta ) ; NICIODATA CU PROBLEME LA MASINILE MELE , de mai multe ori pentru diverse ocazii ( ultima vizita am avut-o acum aprox o luna la CARLEX , sunt foarte buni ) ... Toti cei care repara , verifica injectoare pentru common rail NU RECOMANDA A SE ADAUGA ULEI SAU ADITIVI DE CURATARE IN SISTEMUL ACESTA DE ALIMENTARE . Inca o data NICIUNUL NU A FOST A FOST DE ACORD CU ASA CEVA , BA CHIAR CONTRA IN UNANIMITATE .

Edited by zarza
Link to comment
Share on other sites

mai ai vreo 16 ani de adaugat sa ma prinzi din urma, iar la masini....nu scriu nr ca....lasa.... iar aia de la CARLEX sau oricare altii din aceeasi bransa, daca nu te cunos si nu sunt prieteni cu tine, doar n-o sa fie prosti sa-ti spuna ce sa faci ca sa dai mai rar pe la ei, sau deloc.....lor cine sa le plateasca banca ?...
Link to comment
Share on other sites

dc ai 16 ani asta nu inseamna ca esti MAI specialist , ca si tata are vreo 10 ani peste tine si nu stie " nimic " despre motoare . Ti-am spus doar , ca nu am trecut pe la ei cu probleme la masinile mele . Apropo se cunoaste ca ai cu 16 ani in primul rand prin faptul cum ai abordat problema din punct de vedere al conceptiei : EU AM CU 16 ANI MAI MULT ... SUNT MAREEEEEEE ... " Daca nu ai un tanar pe langa tine CUMPARA-TI UNUL ". Sfat de la unul mai MIC .

Am tot dreptul sa-mi spun parerea chiar dc sunt multi useri pe forum mult mai experimentati . Omul cat traieste invata , chiar si cel care crede ca le stie pe toate .

Off topic . Inca o data puteti face ce vreti cu masinile voastre , eu mai sus doar mi-am spus parerea si am ridicat niste semne de intrebare .

Link to comment
Share on other sites

dc ai 16 ani asta nu inseamna ca esti MAI specialist , ca si tata are vreo 10 ani peste tine si nu stie " nimic " despre motoare . Ti-am spus doar , ca nu am trecut pe la ei cu probleme la masinile mele . Apropo se cunoaste ca ai cu 16 ani in primul rand prin faptul cum ai abordat problema din punct de vedere al conceptiei : EU AM CU 16 ANI MAI MULT ... SUNT MAREEEEEEE ... " Daca nu ai un tanar pe langa tine CUMPARA-TI UNUL ". Sfat de la unul mai MIC .

Am tot dreptul sa-mi spun parerea chiar dc sunt multi useri pe forum mult mai experimentati . Omul cat traieste invata , chiar si cel care crede ca le stie pe toate .

Off topic . Inca o data puteti face ce vreti cu masinile voastre , eu mai sus doar mi-am spus parerea si am ridicat niste semne de intrebare .

 

Eu zic ca omul se referea la experienta :p!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Si eu bag de peste 3 ani in maisna mea ulei 2t , dar respect 1:200 . Orice pompagiu o sa iti spuna ca e ok sa bagi ulei in motorina, motorina euro5 chiar nu e unsa . Inainte de a baga ulei 2t am bagat ulei de diesel ,nu in BMW ci in alta masina , nu orice ulei si in nici un caz ulei de cutie.Uleiul OK si mai ieftin gen M30 de la prista e foarte ieftin si foarte bun, cu ulei m30 circulau cam tot ce era in 2 timpi de pe vremea lui DEJ pana ceva dupa 1989 cand a aparut in comert acest 2T.

Masina mea: 525d common rail.

 

PS: vara merge extraordinar de bine si cu biodiesel B100 , si iarna am bagat B25 .

Link to comment
Share on other sites

 

PS: vara merge extraordinar de bine si cu biodiesel B100 , si iarna am bagat B25 .

 

de unde ai luat b100?

ai mers doar cu b100 pur sau in amestec cu motorina?

multi nu recomanda biodiesel in procent mare la comonrail, mai ales b100.

 

da mai multe detalii...cum s-a comportat cu b100?

Link to comment
Share on other sites

am luat de la un prieten din Serbia Zrenjanin care si-o produce pe timp de vara ,are cateva hectare si la utilajele lui asta baga...

eu am bagat prima data din greseala ,b100 pur cu ceva ramasite de motrina in rezervor, a mers ata .Nu strica nimic, nici filtre nici injectoare , cel putin eu nu am avut probleme.Bag de cateori am ocazia, dar inafara de un plin si inca 1 cansitra de 20 nu pot lua peste vama .Nu este mare diferenta, adica parca e putin mai lenesa sau e doar placebo nu stiu ideea e ca merge si merge bine.Am bagat cel putin vreo 8 plinuri pana acuma...

 

Stiu ca existe reguli sa nu pun link-uri, dar te pot trimite la o adresa de web.de unde utilizatorii de biodiesel scriu tipul masinii , procentul de biodiesel, nr de km facuti si probleme ....ai sa fi mirat sa vezi ca is destui care circula cu asa ceva si cu motoare common rail , baga in x3,x5 freelander, 530d ,320d etc. si multe altele

 

 

Ca o nota personala: is convins ca ar merge si common rail-u cu orice daca il aduci la vascozitatea potrivita, pompele din rezervor , pompa de transfer si cea de inalte nu au nici o problema ca e o mica diferenta de vascozitate , atat timp cat e uns. Cu injectoarele ar fi teoretic o problema ca ale aau tolerante de ordinul micronilor.partea buna e ca astea de bmw au un strat protector din teflon de aia nu prea se belec si se pot"reconditiona" la ultrasunete. tata-miu detine un ford tranzit,masina de mers la pescuit, nu e common rail dar e inj directa , vreau sa-ti zic ca masina aia merge cu orice: ulei ars strecurat,ulei de floarea soarelui ,orice combinat cu 25-30% motorina.Daca bagi ulei ars pur de ex, inj fac asa o presiune ca pur si simplu se sparg.avantajul e ca-s ieftine la Ford, si dupa ce-am patit-o de cateva ori bag combinat cu motorina. :)

Edited by HHH
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 luni, am citit pe un alt forum cum un nene cu un golf 1 diesel folosea numai biodiesel si dupa cateva luni s-a trezit ca i s-au crapat futunashele de retur si, dupa o scurta perioada a inceput sa musteasca si pompa de injectie pe la garnituri. Din ce am mai citit pe net, in motorina actuala se gaseste 5% biodiesel care inlocuieste suful, avand rolul de ungere pt pompa si injectoare.

Si eu sunt curios daca cineva a mai avut probleme din cauza folosirii de biodiesel. Din ce stiu eu, acesta se foloseste in amestec cu motorina, nu doar bioD in rezervor.

Link to comment
Share on other sites

Nu. nici o problema, Link-ul il am salvat pe laptop, sunt la servici acum, ti-l trimit diseara.

 

Sincer , furtunasele de retur crapa poate de batrane ce sunt, gasesti cam la orice magazin 1 metru cu 25-30de lei, nu-o\i o avere. Chestia cu golf 1 fabricat in 1980 sau alte masini de gen aia e ca pe vremea lor motorina era motorina iar gumele din pompa de ingectie probabil erau din ceva cauciuc care ACUMA e sensibil la chimicala euro5 denumita motorina...Toate pompele recenta si chiar si ptr cele de gen golf 1 care-s tot bosch exista garnituri de schimb din nustiu ce policarbonat care nu are nici o problema...E ca si chestia cu in dacie bagi lichid de frana romanesc ca altfel umfla garniturile si invers.

 

POate ati auzit de fabrica SOlventul din Timisoara...e,combinatul asta chimic pe vremea embargoului cu Serbia producea "motorina" si benzina in ideea in care in Timis nu sunt rafinarii...si tot motorina din asta se vindea si in unele statii

Edited by HHH
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stiu ca existe reguli sa nu pun link-uri,

 

buna, eu intru cam putin pe aici, dar de fiecare data raman un pic surprins, adica e interzis sa pui un link ca-sa clarifici sau sa aduci un alt argument ,dar e permis sa faci reclama desantata la nu stiu ce produse minume(ex. de protejat tapiteria)

oricum ,eu folosesc ulei in motorina, din mai multe motive, in primul rind folosesc o motorina pentru agricultura(spania), la 324td nu se observa nu stiu ce rezultat, la 525tds-95, parca suna mai bine, renault 1.9d, fara ulei imposibil sa-l conduci, mondeo2.0tdci-2005 fara nu cam vrea sa fuga,cu un strop de ulei parca parca fuge la fel.

in concluzie,cam depinde de motorul pe care il ai (cel putin asta ma vazut eu),oricum experimentele le face fiecare pe pielea lui, asa ca...

Link to comment
Share on other sites

aseara am vazut la cineva cum functiona e28 524td cu 80%ulei de gatit (ars) + 20% motorina.

 

te duce din a in b fara nici un dubiu; mai si miroase a clatite si alte-alea :)

 

m21 e un motor nepretentios , poti trage de el destul de tare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

cu ulei am incercat si este mai silentios ... tractorul.

 

despre biodiesel si alte uleiuri vegetale care s-ar preta la motoarele diesel am tot citit si rascitit, cu gandul de a face o proba pe propria masina.

 

- biodieselul este higroscopic, putand retine apa in timpul depozitarii;

- apa poate reactiona cu esterii cu producere de acizi grasi care determina apapritia coroziunii;

- prezenta apei creaza mediu favorabil pentru dezvoltarea de microorganisme, care alaturi de sedimente pot duce la infundarea filtrelor;

- reziduurile de metanol poate determina degradarea materialelor de etansare de la motor, precum si

coroziunea aluminiului si zincului (injectoare);

- un combustibil cu pH mai mare de 0,8 poate duce la formarea de depuneri si reducerea

duratei de viata a pompelor si filtrelor;

- glicerina la depasirea limitei admise pot apare infundari ale filtrului motorului sau murdarirea motorului sau a rezervorului;

- oxidarea combustibilului va crestere vascozitate si nivelul pH-ului, ce duce la formare de gume+ sedimente rezultand infundarea filtrelor(la temperaturi inalte, bodieselul oxideaza - trecand prin pompa de inalta presiune, va fi supus oxidarii...parte din combustibil se reintoarce in rezervor);

- cuprul, bronzul, plumbul, zincul accelereaza procesul de oxidare si implicit va duce la cresterea nivelului de sedimente;

- indica o tendinta de depunere in motor a carbonului rezidual;

 

 

Caracteristicile amestecurilor B20(biodiesel procent 20%) sau mai reduse+• B20 reduce nivelul de compusi toxici, CO, hidrocarburi si

compusi solizi proveniti din combustibil nears din gazele

de ardere

• B20 sau mai redus are efect de curatare si solvatare mai

redus fata de B100 _reducere posibilitati de infundare a

filtrelor

• Compatibilitate mai buna cu multe materiale fata de

B100

• B20 sau mai redus isi mentine proprietatile de lubrifiere

• B20 are stabilitate mai mare la stocare

 

Sfaturi pentru utilizarea biodieselului(uleiului vegetal):

* motoarele trebuie sa functioneze la capacitate maxima cat mai mult posibil, evitarea perioadelor de inactivitate pe perioade lungi;

* intervare de schimbare a uleiului cat mai scurte;

* depozitarea adecvata a combustibilului;

 

Probleme uzuale in cazul operarii cu biodiesel pur:

* infundarea pompelor de injectie

* valve lipicioase datorita depinerilor

* filtre blocate

* depuneri de reziduuri

* penetrarea biodieselului(uleiului vegetal) in timp

 

binenteles ca nu imi apartin aprecierile de mai sus. le-am extras din ... rezultatul unor studi facute de unele facultati (din bucuresti si cluj-napoca).

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

de la TIS ... "citire":

 

Using large proportions of fuels such as "bio-diesel" or "rapeseed methyl ester" leads to leaks that can cause

considerable consequential damage.

 

Exception: M47, M51, M57 with option 201 "RME version".

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, proportiile prea mari de bio-diesel fac rau garniturilor. Se pare ca cele cu optiunea "RME version" au alte garnituri.

Oricum nu se va trece pe proportii prea mari de bio-diesel din cauza gigantilor petrolului. Trebuie consumata si ultima picatura de petrol ca sa trecem la bio-diesel.

Link to comment
Share on other sites

HH, lasa-mi si mie te rog prin PM un post cu linkul respectiv, precum si alte detalii despre Biodiesel :)

 

Ce ziceti, ar merge 50-50 % biodiesel facut ca la "carte" , metanol, soda si ulei ars , insa calitate "buna" , pe un e46 318 115 cp fara probleme? (am pus ochii pe el aici pe forum!)

 

 

biodieselul facut din ulei ars(este gata oxidat) este mai slab calitativ decat cel produs din ulei virgin. daca nu ma insel...contine mai mult etanol.

un inginer chimist cred ca ne poate lamuri mai bine.

 

ce inseamna facut ca la carte? facut acasa ... cu simt de raspundere?

biodieselul "home-made" din cate am citit ... contine mai multa glicerina.

 

ma repet, sunt lucruri pe care le-am citit!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.