Jump to content

316i Kompressor


Kali

Recommended Posts

Dupa ceva mai mult de un an de cind am inceput proiectul asta (6 luni "proiectare" si 6 de montaj + calibrari + diverse chestii aditionale) ultimul setup: 170CP/5.500, 220Nm/3.500-5.500.

masina e un 316i compact, motor M43TU, 1.9l, 105CP stock (la primele masuratori au iesit numai 100CP)

schema:

Compresor mecanic centrifugal, modificare traseu admisie, injectoare de M44 + un extrainjector de pe o lancia turbo, regulator reglabil de presiune "rising-rate", intercooler, kit admisie directa, axa came de pe 318i, UNICHIP

Setupul este facut impreuna cu baietii de la MASTER TUNER

 

Next step:

1. o clapeta de by-pass electrica de MB C200Kompressor - imi va permite sa fac multe manareli ... de pilda sa maresc raportul de fulii, sa fac boost mai mare in ture joase, iar sus, unde presiunea devine prea mare sa deschid incet by-pass-ul - pt a tine presiunea constanta ..

2. schimbare admisie stock cu o multiclapeta de Yamaha R1 (asta ar trebui sa duca la o crestere consistenta de cuplu pe toata plaja)

3. decomprimarea usoara a motorului la 8.5:1 CP, fata de 9.7:1 stock (motorul nu a fost desfacut inca)

4 un afr meter stand alone innovative (am montat deja soclul pe masina)

cu schimbarile astea estimez cca 220 CP :blink:

Link to comment
Share on other sites

@wlf: motorul este M43TU - 1895cmc, 220CP ar fi cam 115CP/ litru, ceea ce nu e chiar enorm;

masina are 1.250kg .. nu e chiar un spectacol pe acceleratii, dar zvicneste bine cind intra compresorul ... am uitat sa precizez ca folosesc compresorul numai la sarcina maxima (e cuplat cu un ambreiaj electromagnetic controlat electronic);

@MuadDib: nu mai stiu exact nici ordinea in care am facut operatiile, si nici costul total al conversiei - dar cam in jurul a EUR4.000 .. faza mai nasoala ca m-am apucat cu un buget destul de mic (vre-o 2.500E) si a trebuit sa mai "improvizez" pe parcurs - de aia m-am lungit la greu cu timpul;

piesele cela mai "grele" au fost:

compresor (nou) + suport montaj + 4 inj de M44= 1.900E

Unichip + diverse module, relee, etc = 500E;

Intercooler = 200E;

regulator presiune = 150E;

axa came = 400E;

kit admisie directa = 150E

tubulatura admisie inox = 200E

ar mai fi costul pt diverse furtune, fiting-uri, garnituri, etc ... + manopera montaje + calibrare soft + citeva plinuri de benzina + ulei - care cred au cumulat in jurul a 500E

Link to comment
Share on other sites

si un mic programel are iti poate spune cam cit boost ar suporta un motor sau cit boost ti-ar trebui pt o anumita putere, si cam cum evolueaza boost-ul in functie de turatie

calculele sunt valabile numai pt compresoare mecanice centrifugale, si au la baza un "manual" pt compresoare american - scris de Corky Bell

premisele de la care am plecat la calcule sunt:

eficienta volumetrica compresor 100% - asta implica o eficienta termica de peste 70% (nu e greu de obtinut aca alegi compresorul potrivit);

intercooler cu eficienta termica minima 75%

temperatura exterioara 32C, pesiune exterioara 1bar

afr 12.5-13.5 (in special pt calculele bazate pe TECR (in functie de CO a benzinei)

programelul nu stie sa tina cont de intrzierea avansului sau alte chestii aditionale gen stropitori deulei in spatele pistoanelor, etc ...

Compressor.zip

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

pana la urma ai dus proiectul la final, bravo!

esti multumit, a iesit asa cum ti-ai dorit?

121504[/snapback]

multumesc,

tinind cont de unde am pornit si unde am ajuns, rezultatul este foarte bun, numai ca, din pacate, dupa ce te obisnuiesti cu masini rapide, pretentiile cresc exponential .. si deja ma gindesc la next upgrade ..

oricum - proiectul asta l-am inceput mai mult ca o incercare - sa vad daca se poate face, si unde se poate ajunge ..

masina e puternica, dar nu e aceiasi senzatie ca la turbo - pt ca boost-ul creste progresiv cu turatia : la 3.000rpm incepe sa te impinga, dar senzatiile majore sunt undeva dupa 4.000rpm - cind ajunge la cuplul maxim ..

in comparatie cu "batrinica" e inca destul de lenesa .. dar mai e loc de crescut .. si cum, ceea ce ma intereseaza e acceleratia - o sa incerc sa maresc boost-ul la ture joase/ medii - si (in functie de cum se comporta motorul) o sa decuplez compresorul la capatul plajei de ture (cred ca pe la 5.000rpm);

vreau sa-i pun clapeta de by-pass, ca dupa 3.000rpm pe aspirat - se simte restrictia facuta de compresor si multiclapeta - sa ma creasa cuplul jos ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

in fapt nu m-am hotarit inca daca pun sau nu din prima pistoane forjate + compresor + nitro direct port pt 350CP sau las pistoanele stock + garnitura 1.5mm cu insertii de cupru + un singur injector de nitro pt 300CP si las in lucru #faza 2# ...

pe de alta parte nu stiu cum se va descurca transmisia cu cuplurile ce vor rezulta din motorul asta ..

deocamdata incerc sa imperechez un dif blocant de m5 cu compacta - ar trebui sa reziste ..

Link to comment
Share on other sites

succes daca tu crezi in asa ceva... :blink:

140784[/snapback]

daca e ceva ce ti se pare irealizabil aici - shoot

din punctul meu de vedere e daca investesc acum 1k sau 2k de E in masina ..

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

succes daca tu crezi in asa ceva... :blink:

140784[/snapback]

NU cred k e cazul sa vb pe tonul asta...pt k eu am vazut mashina in realit si arata extraordinar (la partea de motor). Oricum e o kestie extraordinara sa aduci un motor kre era aspirat 316i de 102 cp la 170 CP adaugandu-i compressor. Daca a facut asta, ce te face sa crezi k nu va face lucruri extraordinare in continuare?

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

1.9 cu compresor/injectoare/ax si IC nu ar fi trebuit sa faca cam 180-190cp fara modificarile celelalte?

 

Nu stiu de ce vrei sa modifici sa traga mai bine jos ca doar nu e dizel. mai bine iti trage motorul liniar, pe masura ce urci in ture sa te impinga in scaun.

 

Asta sint doar observatii, respekt pentru efort si pentru ca, chiar ai pus K pe motor.

Link to comment
Share on other sites

n-avea.

140932[/snapback]

ok - mersi de urare ..

@SAKO - m43-le poate tine (ca rezistenta interna) pana la 250CP .. cel putin asa sustin niste baieti din olanda care au pus turbo pe el .. (parca kempower) - problema cea mai mare cu motorul asta este ca are un soft foarte nenorocit care nu face open loop la WOT - si de aia e foarte dificil de controlat amestecul (trebuie #pacaliti# o gashca de senzori: TPS, O2, MAF, cit si #fuel trim-ul# ...)

pe de alta parte, motorisca nu are limita #normala# de turatie, ci, in momentul in care niste valori ies dintr-o raza prestabilita, face swich in limp mode - si taie ... sau, altfel spus, cu compresorul cuplat n-am reusit sa duc motorul la mai mult de 5500rpm, ceea ce s-a simtit si la puterea maxima ... la 6000 rpm ar fi facut peste 180CP (curba de cuplu in crestere continua dupa 4500) ..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

dupa citeva saptamini in care nu prea am mai avut timp sa ma ocup deloc de masina (am fost prins cu achizitia unui apartament ... sa de-a dracii cu preturile astea din bucuresti ...) .. i'm back in business :blink:

sper ca miine sa pot face niste poze cu compresorul montat .. fara tubulatura .. ca aia e o distractie speciala la motoarele de 6 cil ..

in plus, intre timp baietii de la MasterTuner mi-au facut o surpriza foarte placuta: au gasit o solutie foarte ingenioasa pt by-pass-ul compresorului - care a functionat prefect in teste : o clapeta de acc mecanica actionata electro-vacuumatic :) .. eu lusem in calcul o clapeta de by-pass electrica de Mb kompressor care e vre-o 800E ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
dupa citeva saptamini in care nu prea am mai avut timp sa ma ocup deloc de masina (am fost prins cu achizitia unui apartament ... sa de-a dracii cu preturile astea din bucuresti ...) .. i'm back in business :blink:

sper ca miine sa pot face niste poze cu compresorul montat .. fara tubulatura .. ca aia e o distractie speciala la motoarele de 6 cil ..

in plus, intre timp baietii de la MasterTuner mi-au facut o surpriza foarte placuta: au gasit o solutie foarte ingenioasa pt by-pass-ul compresorului - care a functionat prefect in teste : o clapeta de acc mecanica actionata electro-vacuumatic :) .. eu lusem in calcul o clapeta de by-pass electrica de Mb kompressor care e vre-o 800E ..

150655[/snapback]

Pai hai cu pozele alea si updaturile ( ce ai mai facut) la zi!! :) :) :D :D

Link to comment
Share on other sites

deocamdata, zilele astea am terminat de montat kit-ul - si urmeaza calibrarea ... cred ca intr-o saptamana sa fie gata ...

btw: am produs si o "pereche" de clapete de s50 - care o sa vina montate pe troaca in primavara, impreuna cu kit-ul de nitro ...

o sa pun si poze ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.