Jump to content

fierbe motorul


niki86

Recommended Posts

am un bmw 318 si cand merg pe oras cu el daca merg cu viteza dupa ce opresc pe la capacul de la vasul de expansine arunca antigel si se aude fasaind ca si cum e presiunea prea mare ,mie nu mi arata in bord ca fierbe temp e buna dare nun inteleg dc arunca antigel pe acolo si numai cand sunt prin oras ca racirea nu se face la fel ca pe autostrada .trebuie cumva sa l aerisesc?a trecut cinerva prin asta ?multumesc
Link to comment
Share on other sites

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Edited by andrei™
Link to comment
Share on other sites

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima"Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima"cum s eface lucrurile astea 2 ca nu inteleg ?mersi--eu vreau doar aerisire cum sa o fac fara motor pornit??

Edited by niki86
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bun nu inteleg la 318 se face altfel ca la e36 316 benzina din 94 ? mie mi-a trimis cineva in felul asta

Langa busonul de umplere la radiator ai un aerisitor de plastic(ca un surub cu o cruce pe el).

Pui antigel in vas mai mult(sa fie cam 5cm peste semn) pornesti motorul ,il tii un pic mai turat(cam 2500 de ture)desfaci aerisitorul si repeti pana deschide termostatul.

Spor la treaba!

P.S. Vezi sa dai drumul si la caldura in masina cad faci treaba asta si sa ai contactul pus ca sa se goleasca si aeroterma din interior.

Acuma sunt in delir care este solutia corecta la un e36 pornesc motorul sau doar pun contactul cu caldura la maxim ? va rog sa ma ajutati si pe mine sa fac corespunzator aerisirea si sa nu am probleme dupa aia !

Si inca o intrebare dupa ce umplu vasul cu apa pana la kold /cat pun busonul inapoi si dupa aia fac aerisirea sau nu pun busonul si desfac surubul ala de la aerisire ?

Link to comment
Share on other sites

am un bmw 318 si cand merg pe oras cu el daca merg cu viteza dupa ce opresc pe la capacul de la vasul de expansine arunca antigel si se aude fasaind ca si cum e presiunea prea mare ,mie nu mi arata in bord ca fierbe temp e buna dare nun inteleg dc arunca antigel pe acolo si numai cand sunt prin oras ca racirea nu se face la fel ca pe autostrada .trebuie cumva sa l aerisesc?a trecut cinerva prin asta ?multumesc

 

Incearca sa deschizi caldura, si sa pui numai pana la nivelul maxim fara a umbla la acel surub de plastic (cu motorul rece si fara a fi pornit)

Pornesti si o lasi la ralanti pana se incalzeste apoi o lasi sa se raceasca. Verifici nivelul si vezi daca este tot acolo unde a fost initial...Posibil sa fie mai jos...atunci completezi. Daca aerisesti corect si continua sa faca cum spuneai, trebuie sa te gandesti poate la alt buson, termostat sau mai rau la o garnitura de chiulasa...Posibil sa ai chiar mai mult antigel decat trebuie

Cum arata uleiul pe joja?

Link to comment
Share on other sites

E normal sa se intample asta, acolo e presiune.

pai dc arunca afara nu e normal

sti cumva cum se face aerisirea

?

Daca arunca atunci cand motorul s-a incalzit si desfaci busonul, este perfect normal sa arunce. E presiune mare. Mai bine nu mai desface busonul cand e cald motorul sa nu te trezesti cu ceva in ochi... Dar daca arunca afara pe langa buson, indiferent cat de bine e strans busonul, atunci clar este o problema.

Link to comment
Share on other sites

poate ai garnitura de la buson dusa. cumpara altul ca e 10-15 lei aftermarket, e normal sa dea afara din moment ce e sub presiune.

numai sa fii sigur ca acolo e problema si ca nu pierde lichid pe altundeva.

daca ai o fisura e normal sa nu pierzi la drum lung iar dupa ce opresti motorul sa te trezesti cu balta sub.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1) Motorul 1,6 M43 de pe E36 are vasul de expansiune integrat in radiator sau este separat?

2) In tutorial scrie " Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima. " cu temperatura am inteles dar ventilatia pe ce nivel trebuie sa fie? cheia trebuie sa fie in contact? ( am pus aceasta intrebare deoarece atunci cand ventilatia este pornita de la buton si pui cheia in contact, ventilatia intra in functiune; chiar daca motorul nu este pornit si nu mi se pare normal sa mearga ventilatia si sa-ti termine bateria cat timp schimbi antigelul )

 

Unii spun ca trebuie pornita si ventilatia, altii nu. Cum este corect?

Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu stie raspunsul la cele 2 intrebari?

Daca nu primesti raspuns in timpul in care te astepti, foloseste functia search fiindca aceste probleme s-au discutat de nenumarate ori :twoup:

 

1. vezi poza si deduci tu daca este separat sau nu

2. Numai cand aerisesti trebuie sa ai ventilatia pornita pe treapta 1 si caldura la maxim fiindca de obicei se face cu motorul pornit. Cand completezi sau schimbi antigelul nu prea cred ca este nevoie de ventilator cu atat mai mult contact pus sau motor pornit..."robinetul" de caldura in schimb trebuie sa fie deschis ca sa permita antigelului sa intre si in calorifer. Ti-ai raspuns deja singur si probabil din cauza asta nu iti raspundea nimeni... :)

Ne auzim cand incepi aerisirea.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

sa nu mai deschid alt topic ...

am schimbat si eu astazi antigelul ... si bineinteles sunt probleme

dupa ce am aerisit toata instalatia, temperatura lichidului din motor ajungand undeva pe la 95 de grade, nu mai scotea pic de aer ... am lasat-o putin la relanti sa isi revina ... am strans mizeria facuta si apoi am plecat ...

am mers vreo 2 km dupa care s-a aprins martorul de antigel ... am verificat sa vad care e treaba insa tija aceea era la nivel ... unde e problema ???

aveti vreo idee ?

Link to comment
Share on other sites

sa nu mai deschid alt topic ...

am schimbat si eu astazi antigelul ... si bineinteles sunt probleme

dupa ce am aerisit toata instalatia, temperatura lichidului din motor ajungand undeva pe la 95 de grade, nu mai scotea pic de aer ... am lasat-o putin la relanti sa isi revina ... am strans mizeria facuta si apoi am plecat ...

am mers vreo 2 km dupa care s-a aprins martorul de antigel ... am verificat sa vad care e treaba insa tija aceea era la nivel ... unde e problema ???

aveti vreo idee ?

 

DA, este boala la toate benzinarele, daca a fost schimbat vasul de expansiune cele care nu sunt facute de producator au buba unde se prinde senzorul de nivel, buzele sunt prea mici, daca acesta se misca trage aer pe acolo si sta aprins in bord, este posibil la drum lung sa te trezeshti ca se duce acul pe rosu instantaneu daca trage aer si trece prin termostat. La un amic am lipit vasul vechi din aceasta cauza ca era enervant si acum nu are probleme.

Link to comment
Share on other sites

sa nu mai deschid alt topic ...

am schimbat si eu astazi antigelul ... si bineinteles sunt probleme

dupa ce am aerisit toata instalatia, temperatura lichidului din motor ajungand undeva pe la 95 de grade, nu mai scotea pic de aer ... am lasat-o putin la relanti sa isi revina ... am strans mizeria facuta si apoi am plecat ...

am mers vreo 2 km dupa care s-a aprins martorul de antigel ... am verificat sa vad care e treaba insa tija aceea era la nivel ... unde e problema ???

aveti vreo idee ?

 

DA, este boala la toate benzinarele, daca a fost schimbat vasul de expansiune cele care nu sunt facute de producator au buba unde se prinde senzorul de nivel, buzele sunt prea mici, daca acesta se misca trage aer pe acolo si sta aprins in bord, este posibil la drum lung sa te trezeshti ca se duce acul pe rosu instantaneu daca trage aer si trece prin termostat. La un amic am lipit vasul vechi din aceasta cauza ca era enervant si acum nu are probleme.

 

masina este 320d ... diesel ... nu`i benzina !

Link to comment
Share on other sites

Bun atunci procedeaza in felul urmator: mergi la panoul de clima pune la 32 de grade si aeroterma la maxim, porneste masina si tine pana se incalzeshte fara sa pui capacul la vasul de expansiune, verifica daca curge apa pe retur sau daca se ridica nivelul in vas, daca curge apa pe gaura minuscula inseamna ca este ok, daca creste apa in vas nu este in regula nu este scos aerul din instalatie, in situatia asta nu baga caldura, verifica toate furtunele, la mine s-a slabit radiatorul si am uzat furtunul care intra in vas de la motor, a frecat de una din fulii, s-a lipit bine cu gaschet si scoci lat, verifica jos la vasul de expansiune sa nu fie umed; este posibil sa ai pierdere pe acolo, radiatorul la fel, daca nu ultima posibilitate garnitura de _chiulasa_.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.