Jump to content

Izolat pe insula - 316 ti


Recommended Posts

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in caz de urgenta si prin prisma faptului ca nu am scule potrivite la mine, eu as incerca pe sub masina chiar daca TIS-ul spune altceva. asta in caz ca este loc, dar banuiesc ca pentru o mana este loc.. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Vad ca incepem sa ne abatem de la subiect. Cu ce-l ajuta pe omul ala faptul ca noi ne dam cu parerea pe unde si cum se schimba componentul defect.

Revin ontopic:

Are disponibil careva din colegii de forum care vand piese si componente, un senzor pentru Daniel?

316ti, motor N42

Luci, au plecat persoanele alea spre el sau mai sunt inca in Bucuresti?

Link to comment
Share on other sites

Vad ca incepem sa ne abatem de la subiect. Cu ce-l ajuta pe omul ala faptul ca noi ne dam cu parerea pe unde si cum se schimba componentul defect.

Revin ontopic:

Are disponibil careva din colegii de forum care vand piese si componente, un senzor pentru Daniel?

316ti, motor N42

Luci, au plecat persoanele alea spre el sau mai sunt inca in Bucuresti?

persoanele au plecat azi noapte.. sunt la thesalonik ...e si un mecanic, dar din pacate aici in acest oras: AGRINIO, nu e nici un magazin deschis in plm...

deci solutia e ca voi ramane aici pina luni.

 

revin atunci cu detalii

Link to comment
Share on other sites

pai in momentul asta calin este cel mai aproape de el, el a cerut detalii complete, cred ca cei mai multi ne bazam pe el sa faca rost de un senzor si eventual sa-l si schimbe cumva la fata locului, asta in caz ca-i permite timpul si gaseste nenorocirea de senzor.. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Deci sa recapitulam harta evenimentului ca probabil acest lucru sa-i fie util mecanicului care se indreapta spre el:

1.A avut in trecut o problema cu pornirea motorului iar in bord era avertizat de indicatorul CV si al franei de mana - problema s-a rezolvat prin inlocuirea senzorului de la arborele cotit (atentie la simptomul aparut ieri dupa amiaza)

2. Masina nu a mai pornit in Grecia si pe langa martorii aprinsi, si acul indicatorului de temperatura s-a dus la peste 100 de grade - acest lucru cauzeaza knockdown adica ECU primeste aceasta informatie (falsa in cazul lui) legata de temperatura si nu contribuie la pornirea motorului. Cauze suspectate de mine: sonda de temperatura cu dublu rol sau map cooling (dar nu are si asta mi-am amintit tarziu) dar in prima urgenta am recomandat scoaterea releului (faimosul sky blue) si verificarea lui daca nu cumva o descarcare aiurea a cauzat topirea contactelor in interior. In prima urgenta, releul scos - contact pus - releu introdus - si asta pentru a vedea daca face vreun "click" si sa nu mai fie nevoie de desfacerea carcasei si curatirea ca solutie temporara a contactelor.

Rezultat: releul a facut acel click, acul nu s-a mai dus la peste 100, si masina a pornit.

Avertizorul de la cutie a ramas aprins dar i-am spus ca se va stinge dupa 1 - 2 porniri, ceea ce s-a intamplat...Deci pana aici totul normal...

Problema a reaparut....

Sub releu exista 3 fire dintre care unul rosu si unul rosu-alb. Pe cel rosu, avem tensiune cu contactul pus iar prin releu se duce la rosu-alb.

Am improvizat o lampa de control cu ajutorul unui sofit de la lampa numar spate si am gasit curentul la locul lui pe rosu. Acum releul nu mai facea nimic...asa ca un strap foatre bine fixat intre cele 2 fire (cu atentie sa nu-l atinga pe cel subtire maro care e si el pe acolo) poate constituii o a doua "cheie de contact" si asta in extrem pentru a veni acasa. A cautat Daniel si a gasit pe la aia pe acolo un fir gros, terminali, si a facut acel strap. L-a folosit si a plecat mai departe.

Conditii de lucru cu asta: nu se pune cu contactul pus si se ia obligatoriu la oprirea motorului.

Ieri iar s-a oprit...A gasit un releu, a mers mai departe dar iar s-a intamplat beleaua. Intre timp a scos si el bornele, le-a pus la loc....Pe drum a avut o sincopa in functionare, mi-a zis Daniel si aici se pare ca a inceput sfarsitul...

A verificat si cele 5 sigurante din cutia cu relee, dar erau ok (m-am gandit ca a busit vreuna)

De data asta in bord a ramas martorul de la cutie si frana de mana aprins...deci simptomul avut acum ceva vreme.

Posibil daca a fost scos strapul cu contact pus si introdus la loc...asta a cauzat probabil. Si eu as fi facut la fel in disperarea aia...

Totusi noroc ca ECU nu are nimic...era alimentat continuu dar se pare ca a rezistat.

Daca senzorul ala inlocuit era aftermarket .....

Oricum eu unul ma bazez pe Calin ca-l ajuta cu componentul respectiv

Eu unul il astept sa bem lada aia pe fondul amintirilor astora...

Shit Happens :twoup:

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca acum are releu nou nu?

oarecum off topic - de aia e bine de investit intr-o interfata ,eu la drum lung am intotdeauna interfata cu mine,nu ca m-ar ajuta mult dar asa ca back up.

oarecum ciudat e ca am auzit de masini sa mearga si cu senzorul ala bulit,ce-i drept cutie manuala si nu acelasi cod de motor-N42 era codul ma rog si la el se oprea in mers dar pornea dupa ceva timp,probabil ca nu era dus complet senzorul

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca acum are releu nou nu?

oarecum off topic - de aia e bine de investit intr-o interfata ,eu la drum lung am intotdeauna interfata cu mine,nu ca m-ar ajuta mult dar asa ca back up.

oarecum ciudat e ca am auzit de masini sa mearga si cu senzorul ala bulit,ce-i drept cutie manuala si nu acelasi cod de motor-N42 era codul ma rog si la el se oprea in mers dar pornea dupa ceva timp,probabil ca nu era dus complet senzorul

 

acum are releu nou.. dar nu prea conteaza.

 

acum sunt in receptia hotelului.. i-am pus pe astia sa sune peste tot.

au sunat la bosch service aici in oras... cel care e raspunzator de service a zis ca e in vacanta, doar luni e deschis.

am sunat la mercedes, unde culmea e deschis sambata (astia se respecta putin mai mult :twoup:) ).. le-am dat part numberul sa faca rost de el... au zis ca ei nu prea au cum si mi-au dat nr de tel de la un service deschis sambata.. se pare ca singurul. am vorbit cu mecanicul de acolo, i-am dat part numberul.. a zis ca se intereseaza si ma anunta in 15 min.

 

acum ma tot gandesc: daca schimb senzorul asta si treaba cu temperatura reapare, si iar o iau de la capat? adica sa mai fie si altceva in afara de senzor.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul imi mentin parerea ca indicarea unei valori mari de temperatura nu a fost cauzata decat de releul defect si este numai un semnal fals generat asa incat sa dea knockdown. Daca in realitate temperatura creste, motorul nu porneste fiindca ecu este "anuntat" de acest lucru.

Ca urmare defectiunea releului a generat fals acelasi lucru asa incat motorul sa nu porneasca. Prin acest releu se alimenteaza ECU si alte componente care cereau curent pentru confirmarea pornirii prin el, si acest releu nu o furniza...Ca urmare trebuia generat acest semnal dummy si acesta a fost indicarea falsa a unei temperaturi mari.

Cand i-a s-a dat un impuls prima data, (asa incat in cazul in care era blocat pe deschis sa-si dea drumul cumva), eram cu Daniel in telefon. Cand a pus contactul, indicatorul de temperatura arata valoare normala si masina a pornit.

Senzorul de arbore eu zic ca este clar busit, releul este schimbat....

Nu ma consider limitat dar si eu daca as fi in situatia asta tot aici as merge cu presupunerea...

Ma gandeam si la conexiuni...terminali- conectori...Astia oricum nu pot fi verificati decat daca intake-ul este scos...Ma gandeam la un moment dat la faptul ca atunci cand i-a schimbat senzorul, din neatentie sa fi deteriorat cumva conectorul senzorului de temperatura care este aproape sau ca a agatat firul cumva...Dar ar fi trebuit sa se intample mai demult necazul asta...Ar fi fost posibila si o eroare de comunicare datorata cablajului...Dar asta dadea semne mai demult

Ar fi bine sa mai avem ceva opinii...

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Acuma am ajuns acasa..Din pacate nu am reusit sa fac rost de senzor.

 

Am fost la dealer-ul BMW din zona (cel mai apropiat a fost la 30km distanta )unde au service-ul inchis in weekend.

Am fost la doua magazine mari de piese ,nici unul nu are pe stock senzorul ..Am intrat pe drum si la trei parcuri de dezmembrari auto (nu foarte mari intradevar )dar din nou fara izbanda.. :twoup:

Numai de luni incolo se poate face ceva .Imi pare rau ca nu am putut sa-l ajut .

Link to comment
Share on other sites

Acuma am ajuns acasa..Din pacate nu am reusit sa fac rost de senzor.

 

Am fost la dealer-ul BMW din zona (cel mai apropiat a fost la 30km distanta )unde au service-ul inchis in weekend.

Am fost la doua magazine mari de piese ,nici unul nu are pe stock senzorul ..Am intrat pe drum si la trei parcuri de dezmembrari auto (nu foarte mari intradevar )dar din nou fara izbanda.. :twoup:

Numai de luni incolo se poate face ceva .Imi pare rau ca nu am putut sa-l ajut .

mersi caline pentru effort... sper sa pot sa ma revansez cumva

Link to comment
Share on other sites

Acuma am ajuns acasa..Din pacate nu am reusit sa fac rost de senzor.

 

Am fost la dealer-ul BMW din zona (cel mai apropiat a fost la 30km distanta )unde au service-ul inchis in weekend.

Am fost la doua magazine mari de piese ,nici unul nu are pe stock senzorul ..Am intrat pe drum si la trei parcuri de dezmembrari auto (nu foarte mari intradevar )dar din nou fara izbanda.. :twoup:

Numai de luni incolo se poate face ceva .Imi pare rau ca nu am putut sa-l ajut .

mersi caline pentru effort... sper sa pot sa ma revansez cumva

Pentru nimic..

Link to comment
Share on other sites

initial ma gandeam ca e imposibil sa nu se poata gasi un component in toata Grecia, fie el OEM sau aftermarket...

 

apoi mi-au confirmat niste amici greci ca la ei nu se lucreaza deloc in weekend, decat cu foarte putine exceptii (si se mai plang ca le merge rau)...

 

@Rogy26, intre timp am vorbit cu un inginer BMW care e prin zona Halkidiki, in concediu... la vreo 80-90 km de Thesaloniki...

 

pana acum mi-a dat acelasi verdict ca si @DanS: senzorul si/sau releul... mi-a mai spus ceva de o supraincalzire sau intrerupere a cablajului unei sonde de temperatura (recunosc ca nu am inteles foarte bine care e aia)... :)

 

ma intreba in ce zona anume esti, daca esti relativ pe-aproape... eu am retinut ca esti in zona PATRA... omul mai sta in Halkidiki pana marti la pranz...

mi-a zis ca daca pana atunci nu o rezolvi pana luni, vorbeste cu nush-cine sa iti trimita un senzor prin DHL Express de la Bucuresti, si iti ajunge a doua zi...

 

totusi inteleg ca totusi s-a deplasat cineva la locul cu pricina... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

o supraincalzire sau intrerupere a cablajului unei sonde de temperatura (recunosc ca nu am inteles foarte bine care e aia)... :twoup:

 

Exact Laurentiu, numai ca ar fi ramas cu acelasi simpton (indicatorul) si dupa fortarea in tensiune a releului, si nu pornea nici cu politia...scuze :)

Se vede starea lui cand ridica intake-ul fiindca sonda este sub acesta cam la 200 mm stanga cum privesti (component# 9 in poza).

Recunosc ca in momentul in care am auzit de acul la peste 100 primul impuls asta a fost (cablaj w/o sonda traductor--deci lipsa de comunicare)dar stiind si de dummy error-ul posibil am intrebat un amic care este foarte avizat in electrica/ electronica BMW si mi-a reamintit de o chestie asemanatoare din trecut la care am fost amandoi martori si am rezolvat-o asemanator.

Deasemeni incalzirea si topirea partiala a filonului care duce la senzorul de arbore face chestia asta.

Nu trebuie exclus din calcul...Sa asteptam sa-i ridice mecanicul care vine din tara galeria si ne spune. Daca s-a petrecut lucrul asta, senzorul nu scapa....

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

o supraincalzire sau intrerupere a cablajului unei sonde de temperatura (recunosc ca nu am inteles foarte bine care e aia)... :twoup:

 

Exact Laurentiu, numai ca ar fi ramas cu acelasi simpton (indicatorul) si dupa fortarea in tensiune a releului, si nu pornea nici cu politia...scuze :)

Se vede starea lui cand ridica intake-ul fiindca sonda este sub acesta cam la 200 mm stanga cum privesti (component# 9 in poza).

Recunosc ca in momentul in care am auzit de acul la peste 100 primul impuls asta a fost (cablaj w/o sonda traductor--deci lipsa de comunicare)dar stiind si de dummy error-ul posibil am intrebat un amic care este foarte avizat in electrica/ electronica BMW si mi-a reamintit de o chestie asemanatoare din trecut la care am fost amandoi martori si am rezolvat-o asemanator.

Deasemeni incalzirea si topirea partiala a filonului care duce la senzorul de arbore face chestia asta.

Nu trebuie exclus din calcul...Sa asteptam sa-i ridice mecanicul care vine din tara galeria si ne spune. Daca s-a petrecut lucrul asta, senzorul nu scapa....

mecanicul din romania ajunge in 15 min.. mai are 20 km.. dar intrebarea mea este: daca nu am senzor mai are rost sa mai scoata galeria??? o demonteaza degeaba... mai bine astept sa deschida luni dim la bmw.

 

ciao

Link to comment
Share on other sites

Oricum umbla acolo si mai castiga ceva timp. Sa scoti galeria dureaza ceva.

Cum crezi tu ca e mai bine...

Plus ca poate examina si masura cu atentie cablajul si conexiunile de acolo. Posibil sa se rupa vreun colier sau furtun, dar banuiesc ca are ceva consumabile la el.

Oricum daca mai ai nevoie de mine, iti stau la dispozitie. Dai beep ca destul ai consumat pe telefon.

Link to comment
Share on other sites

Oricum umbla acolo si mai castiga ceva timp. Sa scoti galeria dureaza ceva.

Cum crezi tu ca e mai bine...

Plus ca poate examina si masura cu atentie cablajul si conexiunile de acolo. Posibil sa se rupa vreun colier sau furtun, dar banuiesc ca are ceva consumabile la el.

Oricum daca mai ai nevoie de mine, iti stau la dispozitie. Dai beep ca destul ai consumat pe telefon.

ok...

 

am 96 eur cost suplimentar momentan ...:twoup:

Link to comment
Share on other sites

mecanicul din romania ajunge in 15 min.. mai are 20 km.. dar intrebarea mea este: daca nu am senzor mai are rost sa mai scoata galeria??? o demonteaza degeaba... mai bine astept sa deschida luni dim la bmw.

 

ciao

ca sa mai descretim atmosfera si fruntile... mecanicul ar fi fost bine sa fie electrician :twoup: :)

Link to comment
Share on other sites

cu riscul de a-mi sarii cu totii in cap cred ca va impacientati mai mult decat este necesar si puneti oamenii degeaba pe drumuri.

1. toata grecia este inchisa in week-end in afara de vama si cateva benzinarii.. mi-am adus si eu aminte ca nu am avut de unde sa iau uzo anul trecut :twoup:

2. oamenii veniti de la buc, fara senzor ce va asteptati sa faca? ceva magie? de costuri in ++++ nu mai vorbesc..

2'. mecanicul de la buc este mecanic de pivoti sau este polivalent? pana la urma nu este o problema mecanica cu masina..

3. in cazul in care ecu nu este prajit este o problema banala, trebuie rabdare si mult tutun, si mai banal decat senzorul este cablajul sau chiar firul senzorului..

4. o sa-mi spuneti ca dupa razboi multi viteji se arata dar rogy26, pana la urma unde te grabesti asa? cu mai multa rabdare si ceva cumpatare si minte limpede nu vinzi toata casa ca sa repari masina si sa te intorci.

 

p.s. rogy invata sa te ajuti singur, am vazut ca dispui de net, sa testezi o continuitate cu un bec, sa vezi cam care e treaba cu senzorul ala si pe ce principiu functioneaza, chiar sa incerci sa ajungi la el.. samd, am inteles ca te-a indrumat dan prin tel sa faci toate testele, dar aici pe topic nu am vazut decat ca esti forte bine dispus.. ma rog, este parerea mea personala.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

o supraincalzire sau intrerupere a cablajului unei sonde de temperatura (recunosc ca nu am inteles foarte bine care e aia)... :twoup:

 

Exact Laurentiu, numai ca ar fi ramas cu acelasi simpton (indicatorul) si dupa fortarea in tensiune a releului, si nu pornea nici cu politia...scuze :)

Se vede starea lui cand ridica intake-ul fiindca sonda este sub acesta cam la 200 mm stanga cum privesti (component# 9 in poza).

Recunosc ca in momentul in care am auzit de acul la peste 100 primul impuls asta a fost (cablaj w/o sonda traductor--deci lipsa de comunicare)dar stiind si de dummy error-ul posibil am intrebat un amic care este foarte avizat in electrica/ electronica BMW si mi-a reamintit de o chestie asemanatoare din trecut la care am fost amandoi martori si am rezolvat-o asemanator.

Deasemeni incalzirea si topirea partiala a filonului care duce la senzorul de arbore face chestia asta.

Nu trebuie exclus din calcul...Sa asteptam sa-i ridice mecanicul care vine din tara galeria si ne spune. Daca s-a petrecut lucrul asta, senzorul nu scapa....

aha, deci stie si nenea asta de-l sunasem io ceva meserie... :)

 

@Gago am postat in acelasi timp, dar cam acelasi lucru :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.