Jump to content

Izolat pe insula - 316 ti


Recommended Posts

sa vezi nervi si injuraturi daca da senzorul jos si gaseste cva pilitura/vreo aschie d metal car ii perturba efectul sau pb/fire mutilate pe circuitul electric. nu-mi permit sa dau lectii nimanui dar daca ar fi avut la el un aparat d masura din cel simplu de 20-30 d lei l-ar fi ajutat enorm. eu am lasat unul in masina mereu . d asta trb sa stii care masina sub capota, o pb d asta te face sa-ti piara cheful d concediu p 3 ani.

aveti idee la asta e tot cu pastila de magnet presata in volanta sau are volanta crestaturi ? ca daca ar fi cu crestaturi, cred ca ar merge sa faca proba cu unul d la abs.

DanS@ ca tot ai vin-ul d la masina omului, ce zice "biblia" ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alex, nu vedea nimic

Trebuie sa pui contactul si sa scanezi

Acolo sunt dummy error (adicatelea erori false) tocmai ca sa impiedice ecu sa-si face treaba.

Nu faci nimic nici cu INPA si nici cu ELM-ul

Daca filonul cablajului este ok si asigura comunicatia, senzorul se schimba si vine acasa

@Paul are dreptate

Link to comment
Share on other sites

sa vezi nervi si injuraturi daca da senzorul jos si gaseste cva pilitura/vreo aschie d metal car ii perturba efectul sau pb/fire mutilate pe circuitul electric. nu-mi permit sa dau lectii nimanui dar daca ar fi avut la el un aparat d masura din cel simplu de 20-30 d lei l-ar fi ajutat enorm. eu am lasat unul in masina mereu . d asta trb sa stii care masina sub capota, o pb d asta te face sa-ti piara cheful d concediu p 3 ani.

Ca sa ajungi acolo sa poti face asta ai de dat jos o gramada de componente (galerie.....etc)

Ai vazut un N42 de aproape? Daca da, cum ajungi la senzorii si portiunea de cablaj in discutie?

Terminati cu aberatiile si ramaneti ontopic

Lasati dracului captorii de pozitie si detonatie si toate "avioanele" astea. Daniel nu stie de chestiile astea si este dificil sa invete acum in situatia asta chiar daca fiecare avem o curba de invatare mai mult sau mai putin abrupta. Omul asta a dat o gramada de bani pe masina si nu este vina lui ca a patit acest necaz...nu-i este comod de loc cred sa se gandeasca ca masina lui este posibil sa ramana un timp la cheremul alora de acolo...Cand stii ca este plecat proprietarul la 1000 de km, nu cumva te "musca broasca" sa cam folosesti cate ceva ca piese de schimb pentru altii care dau banul pe loc?

Nu mai dati citate din Autodata, TIS, VIVID sau Tolerance Data...incercati sa dati explicatii cat mai pe intelesul unui om care acum a aflat cum arata o siguranta, un releu sau ca tensiunea se masoara cu lampa de 12V pe care o poti face din sofit-ul de la numar si nu cu una de 220 AC. Intrebati si pe altii si dati input-uri si din experienta lor.

- Masina are un singur senzor care daca este bulit nu o lasa sa porneasca

- Masina are un filon la cablaj care din vari motive poate intrerupe comunicatia

- Masina nu poate fi diagnosticata in stadiul actual decat cu GT1 sau fizic eliminand intake ca sa poti masura la mana continuitatile

- Nu provenienta senzorului schimbat este problema aici

Ce plm tot citesc ineptii si pareri de nu fac altceva decat sa-l panicheze pe Daniel mai rau decat este

Maine se stabileste ce este acolo de catre un atelier specializat asa cum il descrie el mai sus

Link to comment
Share on other sites

mai dane dar pornit mai esti, pai daca nu stie, nu vrea sa stie, nu are cu ce - cunostinte si mijloace, sa o puna pe platforma si gata...

s-au dat informatii la toate nivelurile de intelegere aici, la telefon samd, prin telepatie nu putem rezolva nimic..

admisia trebuia sa fie jos pana acum, sau macar sa incerce sa ajunga pe jos la captor... nu se intampla nimic din toate astea, singura nu se va rezolva masina..

nu vorbim de nave spatiale, strategiile respective sunt puse in practica de alti constructori de autovehicule..

 

p.s. off suntem cu totii, sfaturile bune s-au dat deja, ramane la latitudinea lui sa aplice ceva din ce am spus pe aici sau nu..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

ok, ai dreptate

Eu astept maine sa vad ce se intampla. Am sa fiu in drum spre Constanta dar gasesc timp si-l sun pe Daniel.

Pana maine eu nu mai zic nimic

Ceau :twoup:

 

PS: Iti mai spun odata: PE JOS NU SE POATE AJUNGE. Blocul are o nervura din turnare care nu permite acest lucru...mai mult...motorul este mult mai lat.

Link to comment
Share on other sites

daca vrei faci. nu e asa d dificil sa demontezi c trb d demontat daca ai o trusa cat d cat la tine. eu nu-l cunosc pe baiat si nu-i discut aptitudinile lui pt ca nu am cum sa le stiu. tu, ai vb cu el si l-ai inteles din discutie la ce se pricepe sau nu. daca senzorul ala e unul cu efect hall ca la abs, ce zice programul p care il foloseai tu cand i-ai cerut vin-ul despre rezistentele lor interioare ?
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca teoretic se poate cu o aproximatie destul de buna folosind captorii de pozitie arbori cu came si captorul de detonatie al motorului si eventual viteza ca input. bineinteles motorul va merge in mod degradat, porniri greoaie, emisii poluante crescute, turatii si incarcari moderate.. samd.

Semnalul dat de senzorul de pe arbore este vital pentru stabilirea momentului aprinderii si al injectiei. El masoara atat turatia arborelui, cat si pozitia sa.

Fara semnalul de pozitie, cum afla ECU cand trebuie sa comande aprinderea? :twoup:

 

ce zice programul p care il foloseai tu cand i-ai cerut vin-ul despre rezistentele lor interioare ?

Daca este (si este) senzor cu efect hall, rezistenta interioara nu are nicio relevanta. E ca si cand ai vrea sa verifici televizorul masurand doar rezistenta la stecher. Poti afla cel mult daca este un scurt sau o intrerupere, dar nu ai nicio alta indicatie despre functionarea sa.

 

aveti idee la asta e tot cu pastila de magnet presata in volanta sau are volanta crestaturi ? ca daca ar fi cu crestaturi, cred ca ar merge sa faca proba cu unul d la abs.

Nu are nimic presat in volanta, senzorul citeste informatia de pe o roata dintata aflata pe arbore, in interiorul motorului.

Ai glumit cand ai zis sa incerce cu senzorul de la ABS ? :)

Link to comment
Share on other sites

paul ti-am dat si un hint: 'jaguar'

turatia motorul o poate vedea si cu captorii de pozitie axe cu came, cu momentul scanteii este putin mai greu daca pe axa cu came nu are o roata dintata ci doar un singur gol, aici isi intra in rol captorul de detonatii..

 

hai mai bine pe pm ca iar se ia dan de noi ca poluam topicul si punem omul cu problema pe ganduri :twoup:

 

senzorul abs are 2 fire, este alimentat la 8V stabilizat pe bobina.. semnalul il da prin afectarea tensiunii cu ajutorul elementului hall si a rotii dintate. asta cu 3 fire e putin diferit..

Link to comment
Share on other sites

paul ti-am dat si un hint: 'jaguar'

Exemplul altor masini nu este relevant. Pe alte masini pot fi alti senzori, poate exista un senzor de pozitie separat de cel de turatie, poate ca nu au VANOS, etc.

Iti dau eu un hint :twoup: : axele cu came se rotesc cu jumatatea din turatia arborelui. Nu prea ai de unde sa stii exact care este pozitia arborelui stiind doar pozitia axei cu came, daca nu ai senzor de pozitie pe arbore.

Nu e suficient sa cunosti turatia, trebuie sa cunosti precis pozitia arborelui ca sa poti comanda aprinderea si injectia.

Link to comment
Share on other sites

Ai glumit cand ai zis sa incerce cu senzorul de la ABS ?

 

n-am glumit. tot asta face si sensorul de ABS, citeste o roata dintata de pe planetara / fuzeta. tot spilul e sa intelegi distanta dintre roata de pe arbore si senzor dar asta se poate socoti banal si cu o rigla sau ruleta. de rezistenta lui interna intrebam ca sa pricep daca-l "citeste" computerul lu' peste . senzorl ala da semnal doar 0 sau 1, adk plin-uri sau gol-uri

post-5642-1281277813_thumb.png

daca e din senzorul asta, si are doar 2 fire, asta face sa sezizeze turatia vibrochenului, nu pozitia lui pt a genera scantei, aia cred ca e data d senzori arbori cu came.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

daca e din senzorul asta, si are doar 2 fire, asta face sa sezizeze turatia vibrochenului, nu pozitia lui pt a genera scantei, aia cred ca e data d senzori arbori cu came.

Tu ai aflat asta de pe realoem.com ? :twoup:

 

Super, deci in baza pozitiei axelor cu came (in trecat fie spus avem si VANOS pe masina, deci pozitia axelor poate fi defazata cu un unghi variabil in raport cu arborele) poti deduce pozitia arborelui (arbore care, intre noi fie vorba, se invarte de 2 ori mai repede decat axele cu came) .

 

Am zis eu bine ca glumesti :) !

Link to comment
Share on other sites

uffff...paul, senzorul ala se cheama " Crankshaft speed sensor" adk sezizeaza DOAR viteza vibrochenului citind plin-urile / gol-urile de pe roata aia dintata din 3 bucati care e p vibrochen.deci arata catre calc motor daca se invarte vibrochenul, si da un semnal d baza pt turometru. acu' mai sant 2 senzori care citesc discurile ( 14 IMPULSE SENDING WHEEL ) de semnal de pe axele cu came.

post-5642-1281281862_thumb.png

 

cand motorul e pus la punct normal, fara pb, PMS se citeste din senzorii aia 2.

Link to comment
Share on other sites

paul citesti printre randuri, nu vreau sa ma cert din nou cu tine asa ca ma dau eu batut.. in cazul de fata orice ai face are nevoie de captorul respectiv.

brownshark acel captor ckp citeste nu numai turatia, coroana dintata avand mai multe incremente(nu are doar 3 dinti - ce ne arati sus sunt de fapt flansele de la axele cu came nicidecum coroana de pe volanta), in functie de ce citeste captorul asta ecu-ul isi pozitioneaza avansul la aprindere..

captorii de pozitie axa cu came fac exact ce scrie la descriere lor, in principiu sesizeaza cat de defazata este axa in raport cu referinta si in concordanta cu ckp. captorul de axa cu came vede tot un semnal dreptunghiular la iesire dar din pacate numai o singura data/rotatie completa a axei, uita-te cum arata acea piesa pe care citeste cmp si dupa aceea faci comparatie cu coroana de pe volanta.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

mai dane dar pornit mai esti, pai daca nu stie, nu vrea sa stie, nu are cu ce - cunostinte si mijloace, sa o puna pe platforma si gata...

s-au dat informatii la toate nivelurile de intelegere aici, la telefon samd, prin telepatie nu putem rezolva nimic..

admisia trebuia sa fie jos pana acum, sau macar sa incerce sa ajunga pe jos la captor... nu se intampla nimic din toate astea, singura nu se va rezolva masina..

nu vorbim de nave spatiale, strategiile respective sunt puse in practica de alti constructori de autovehicule..

 

p.s. off suntem cu totii, sfaturile bune s-au dat deja, ramane la latitudinea lui sa aplice ceva din ce am spus pe aici sau nu..

 

1. aici nu e vorba de vrut sau nevrut.. e vorba de competente. EU NU AM COMPETENTE PENTRU ASA CEVA.

2. am 25 ani, sunt inginer de 2 saptamani :) anu asta am terminat facultatea deci idei de condensatori, sigurante, etc am dar nu mai mult!

3. am compentente pentru alte chestii. software&hardware. - daca imi dai un calculator sau notebook pot sa discut exact cum discutati voi de un e46 :twoup: - eu momentant sunt doar un utilizator al unui BMW nu mecanic, sunt mecanic in siteuri si web development.. fac asta de 7 ani.

4. Am avut dacie.. si ma saturasem sa o pornesc apasand pe capul de la bendix, sa suflu in jigler, sa iau curent de la bateria altuia, si sa umblu cu 100 de chei in portbagaj.. am zis ca BMW e masina! si ca trebuie sa elimin cele mentionate anterior. Nu sunt dezamagit de ea.. pina acum a fost ok, chiar: "i'm lovin it" - micuta, bagareatza, fisneatza.. etc, consum cam mare dar mi-am facut treaba, am fost multumit. - ASTA NU INSEAMNA CA TREBUIE SA MERG CU TRUSA DE SCULE IN PORTBAGAJ, CU SENZORI SI MAI STIU EU CE ALTE CHESTII - totusi o diagnoza ar fi utila pe care mi-o voi procura.

5. Cineva imi sugera sa o vand cum o repar, dar NU asta e solutia. Masina asta NU a facut nici o alta figura in afara de acest senzor - deci nu o voi vinde dupa ce am dat 12000 euro pe ea.. ca sa iau acum 6000 .. si sa dau banii pe o alta panarama care cine stie ce probleme are... invatz din mers ce are si poate peste 5 ani o sa stiu sa o repar singur cand pica.

6. daca eram in romania, austria, germania probabil problema era rezolvata de mult.. si nu s-ar mai fi ajuns aici. uneori e vorba de noroc, locatie, circumstante.. la mine toate au complotat impotriva mea :)) - putea sa cedeze in p*** masii cand eram in serviceul BMW din PATRA - mi-au facut diagnoza si a zis ca: exista o problema de transfer de date intre computerul de motor (care e ECU probabil) si computerul principal al masinii si ca nu are o problema electronica si ca o solutie ar fi reprogramarea acelui ECU care era destul de costisitoare.. nu mi-a comunicat un pret!..btw: aveti idee cat costa?

 

cam atat.

Ciao

Link to comment
Share on other sites

nu te supara mai rau decat trb ca n-are rost. cu mintea limpede trb sa ii dai d cap. vezi ca te-am intrebat cva in PM ca am vb cu unul care a mai patit asa cva in belgia. uita-te si la cat d buna e legatura de masa motor-caroserie ca si asta a dat simptome d-astea si nu s vede la test

post-5642-1281286577_thumb.jpg

asta ai schimbat , nou d la service ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

...ma asteptam de la userii care vand piese, sa plece un senzor, niste relee, niste fire, terminali......chiar si sh sau cu titlu de imprumut...

Erau niste chestii auxiliare care-l ajutau mult pe Daniel .

in weekend sunt inchise depozitele... am incercat deja varianta asta si asa mi s-a raspuns :)

 

[...]5. Cineva imi sugera sa o vand cum o repar, dar NU asta e solutia. Masina asta NU a facut nici o alta figura in afara de acest senzor - deci nu o voi vinde dupa ce am dat 12000 euro pe ea.. ca sa iau acum 6000 .. si sa dau banii pe o alta panarama care cine stie ce probleme are... invatz din mers ce are si poate peste 5 ani o sa stiu sa o repar singur cand pica.

un punct de vedere foarte bun ! la o masina poate ceda cate un senzor ceva, se mai intampla... doar nu arunci toata vaca pentru un pahar cu lapte, nu ?

 

6. daca eram in romania, austria, germania probabil problema era rezolvata de mult.. si nu s-ar mai fi ajuns aici. uneori e vorba de noroc, locatie, circumstante.. la mine toate au complotat impotriva mea :twoup:) - putea sa cedeze in p*** masii cand eram in serviceul BMW din PATRA - mi-au facut diagnoza si a zis ca: exista o problema de transfer de date intre computerul de motor (care e ECU probabil) si computerul principal al masinii si ca nu are o problema electronica si ca o solutie ar fi reprogramarea acelui ECU care era destul de costisitoare.. nu mi-a comunicat un pret!..btw: aveti idee cat costa?

dupa parerea mea, nu trebuie reprogramat, ci doar citite erorile, depistate defectiunile si remediate, apoi sterse erorile si refacuta diagnoza...

Link to comment
Share on other sites

Crankshaft speed sensor" adk sezizeaza DOAR viteza vibrochenului

Din semnalul furnizat de senzorul de pe arbore sunt obtinute urmatoarele semnale:

1. turatia arborelui cotit.

2. pozitia exacta a arborelui cotit. Exista un dinte lipsa pe acea coroana, in functie de care se stie pozitia exacta a arborelui cotit. In functie de acest semnal de referinta se stabileste momentul aprinderii si injectiei. Fara acest semnal motorul nu functioneaza.

3. viteza de variatie a turatiei arborelui cotit. Este utilizat pentru detectia misfire.

 

 

cand motorul e pus la punct normal, fara pb, PMS se citeste din senzorii aia 2.

Ti-am mai zis ca nu ai cum vedea pozitia arborelui, deoarece axa cu came se roteste cu jumatate din turatia arborelui.

 

@gago : nu e nicio cearta, ti-am zis si tie ca nu se poate determina pozitia arborelui fara acel senzor. Daca prin asta intelegi cearta, asta e.

Link to comment
Share on other sites

paul @ "" Exista un dinte lipsa pe acea coroana, dinte care marcheaza PMS. "" tot ce se poate sa ai dreptate...dar...ai vreun link / poza cva ?

daca senzorul are doar 2 fire (si asa arata in poza) nu prea vad cum, ca sa faca ce zici tu trb sa aiba 2 functii, adk macar 3 fire...parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde ai dedus tu ca senzorul ar avea 2 pini. Nu te mai lua dupa realoem, pozele sunt generice, au scopul doar de a identifica piesele ca sa stii ce sa comanzi. Realoem nu ofera informatii tehnice. Aceeasi poza generica poate sa apara pentru piese care arata total diferit.

 

Senzorul de la arbore are 3 pini. Unul alimentare, altul masa si altul iesirea. E suficient un singur senzor ca sa determini atat pozitia cat si turatia, este o chestie elementara!

 

Se masoara intervalul de timp dintre doi dinti. Un interval de timp dublu fata de cel anterior marcheaza dintele lipsa. E banal.

Link to comment
Share on other sites

@gago : nu e nicio cearta, ti-am zis si tie ca nu se poate determina pozitia arborelui fara acel senzor. Daca prin asta intelegi cearta, asta e.

 

si daca are o coroana dintata pe unul din arborii cu came, ce zici? se poate? ti-am spus ca citesti printre randuri.. oricum vorbim ipotetic..

 

din ce vad in poze aceste coroane de pe motor au 4 goluri de diferite dimensiuni fiecare dintre ele, daca vanosul este blocat intr-o pozitie fail-safe stiuta, cu cele 8 goluri, 2 captori de pozitie si captorul de detonatii eu zic ca merge, apropos nu aduci deloc in discutie de ce tot amintesc de captorul de detonatii.. si vad ca-l ocolesti :twoup:

 

+cu cei 2 captori de pozitie, pot vedea viteza si acceleratia pe cele 8 segmente... se poate face o strategie care sa tina cont de astea si sa stie daca scanteia s-a dat pe cilindrul potrivit si cat de cat la momentul potrivit, aici isi intra in rol si captorul de detonatii, injectia e mai putin importanta, ceva semisecvential cred ca este de ajuns..

 

++cele 2 coroane vad ca au golurile defazate, adica nu coincid segmentele, sa prinzi in acelasi timp sa zicem golul mare la ambele, ajuta si asta..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Tu faci misto ? :twoup:

 

Una din axele cu came chiar are o coroana dintata. Dar asta nu te ajuta deloc ca sa vezi PMS al arborelui, deoarece, repet, din nou, pentru a nu stiu cata oara: axa cu came se roteste cu jumatate din viteza arborelui.

 

Deci, la doua treceri ale arborelui prin PMS, axa cu came face o singura rotatie. In consecinta, poti cel mult sa afli pozitia PMS o data la doua rotatii ale arborelui, insa asta nu e suficient!

 

Ai inteles acum?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.