Jump to content

Izolat pe insula - 316 ti


Recommended Posts

da, suntem pe aceeasi unda :twoup:

 

update:

am fost la masina acum cateva minute, bag cheia .. si ghici ce: problema se reia, dsc galben, rotita dintata, frana de mina pe rosu, temperatura 100 grade.. motorul nu porneste...scot releu, pun contact si apa tot la 100 grade.., bag releu tot nu porneste.

 

PS: mecanicul care a venit aici a venit sa ii recupereze pe cei cu care eram eu.. si in cazul in care faceam rost de senzor l-ar fi schimbat.. la prima vedere a zis ca nu are ce sa faca deoarece nu are tester si banuieste ca masina are mai multe probleme.... in fine.

 

DanS: am vazut ca mai sunat, nu aveam telu la mine.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

de fapt, sa inteleg, ca 'mecanicul' a venit pe post de 'recuperator' :twoup:

cei cu care erai nu mai aveau dresuri sau au intrat in panica?...

 

cu ce masina au venit? la shtanga merge foarte bine ce draq, chiar nu va inteleg ... doar nu trebuie sa traverseze himalaya, deja devine tragi-comica toata treaba..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Acum nu mai inteleg nimic

Pai omul asta a batut atata amar de km, este mecanic si nu te ajuta...doar isi da cu parerea?

Nu are scule, aparat de masura ..etc?

Se pricepe sau nu....

Si tie cine iti inlocuieste componentul ala acolo? Treaba este de durata...nu este complicat pentru un mecanic experimentat dar dureaza.

Senzorul propriuzis se schimba repede, dar anexele se scot si se pun la loc in destul de mult timp..Este chestie de etansare de asigurare si verificare a firelor de sub galerie. Treaba asta se face numai odata si bine...Sa te intorci inapoi pentru mai stiu eu ce terminal uitat afara sau un conector neintrodus corect inseamna sa dai iar galeria jos. Conectorii acestor senzori au niste garnituri (rubber seal) care fac ca in momentul conectarii sa fortezi putin si sa verifici bine sa nu ai TPO (terminal pushed out). Chestia asta cere ceva indemanare....

Se apuca maine macar sa desfaca si sa verifice asa incat luni sa puna totul la loc?

Link to comment
Share on other sites

de fapt, sa inteleg, ca 'mecanicul' a venit pe post de 'recuperator' :twoup:

cei cu care erai nu mai aveau dresuri sau au intrat in panica?...

 

cu ce masina au venit? la stanga merge foarte bine ce draq, chiar nu va inteleg ...

 

no comment! :)

Link to comment
Share on other sites

l-am intrebat (asta dupa ce am sunat de cateva ori ca sa imi raspunda, deh oamenii sunt in concediu...) dar mi-a spus ca nu poate pleca, e cu nevasta si copiii acolo, iar din Halkidiki la Patra sunt cca 600 km... doar dus !

 

eu il inteleg, si mi-a spus ca oricine s-ar apuca sa faca ceva la masina, daca nu stie minimul de electrica auto si nu detine un necesar de scule potrivite (nu mai vorbim de electronica sau cunostinte de specialitate BMW), nu o sa ii dea de cap... recomandarea lui pentru colegul Rogy26 e sa incerce sa duca masina in service la Reprezentanta BMW Athena...

 

isi cere scuze dar nu poate pleca ...

 

cauzele probabile ale defectiunii au fost cele identificate din start, cum am aratat si mai sus, asa ca nu se poate porni masina pana nu se ia fiecare cauza prin remediere/eliminare... :twoup:

 

@Rogy26, nu e mai bine sa incerci un transport al masinii cu o platforma din tara, tur-retur? intreb si eu...

asa ai rezolva 2 probleme cu aceiasi bani: ai aduce si masina acasa, dar si pe voi...

 

L.E.:

nu apela la firme "grele", caci preturile pot fi pe masura... alege o platforma simpla care sa iti aduca masina in tara si o faci aici... cred ca iesi mai ieftin :)

Link to comment
Share on other sites

Din satul unde se afla el si pana in Athena sunt aprox 300km ,iar pana in Patra (cel mai apropiat oras in adevaratul sens al cuvantului)sunt aprox 80km.Cum el nu va misca masina de acolo decat pe platforma,solutia cea mai buna(si cea mai putin costisitoare,pana la urma totul se rezuma la bani)este sa duca masina in Patra,la service-ul autorizat BMW .Poate dupa atata ghinion are norocul ca toate piesele necesare sa fie pe stock.

Nu stiu daca Daniel a mentionat ,dar cand am vb la tel cu firma de tractari auto,pt a transporta masina in Athena au cerut suma de 350e.. :twoup:

 

@Rogy26..Mai ai o zi de ''suferinta'' ,luni duci masina in service.Iar cu ajutorul lui D-zeu marti seara esti acasa.

 

In caz ca ai probleme de comunicare cu cei din service eu iti stau la dispozitie .Dar din cate am inteles ai mai fost in acel service .

 

P.s .Este duminica,dupa atatea zile de stres te sfatuiesc sa incerci sa te relaxezi putin.

Link to comment
Share on other sites

offf daca stiam ca mecanicul nu are nimic ai dadeam o diagnoza :) laptop banuiesc ca aveti acolo

@Gago parca nu e recomandat sa tractezi o masina cu cutie automata.(sau ma rog ceva de genu zice in manualul masinii :twoup: maxim 50 km parca scrie)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

mariustxa are platforma si preturi negociabile , era o varianta sa aduci masina in tara undeva si acolo ar fi venit colegii mai usor sa te ajute . Presupun ca deja ai cheltuit destul de mult si asa . Poate cineva cu platforma de la intrarea in tara ar fi o varianta buna Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@Gago parca nu e recomandat sa tractezi o masina cu cutie automata.(sau ma rog ceva de genu zice in manualul masinii :twoup: maxim 50 km parca scrie)

 

da, si dupa o discutie cu brownshark pe pm, mi-am amintit, vin acum cu completarile pentru tractare:

neaparat cu bara, nu cu cablu, franele nu sunt eficiente

max 70Km/h viteza

max 150Km distanta de tractat, nelimitata daca demonteaza cardanul..

in GR, BG, RO tractatul este interzis..

 

p.s. oricum nu cred ca sunt pregatiti pentru asa ceva, ma gandeam ca sa ajunga pana la Patra pot folosi metoda asta..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

offf daca stiam ca mecanicul nu are nimic ai dadeam o diagnoza :D laptop banuiesc ca aveti acolo

@Gago parca nu e recomandat sa tractezi o masina cu cutie automata.(sau ma rog ceva de genu zice in manualul masinii :twoup: maxim 50 km parca scrie)

 

laptop avem.. tot timpul am zis ca atunci cand plec la drum sa imi iau diagnoza cu mine ca sa stiu daca e de stat sau de plecat acasa :)) cel putin stiam ce are si daca e de competenta mea sau a altora din zona sa o faca daca nu... go home ASAP :).

btw alex.. de unde imi procur si eu o diagnoza pentru viitor, si cat ma costa? :(

 

1. masina pleaca pe roti de aici. AM ZIS! :(), nu o tractez (e parcata la reprezentanta BMW in parcare, care are si service - ALPHA AUTONET GRECIA - E UN FEL DE AB ROMANIA)

2. eu plec si o las aici pina se rezolva

3. platforma din romania daca e rentabil

 

Rogy

Link to comment
Share on other sites

ai dadeam o diagnoza :twoup: laptop banuiesc ca aveti acolo

Cred ca o interfata ii dadeai...Si ce facea cu ea?....pe laptop-ul ala nu trebuia si un soft si o configurare care sa asigure comunicatia? Cine o facea? Si mai ales cine lucra cu ea si cum?

Daca acel mecanic stia despre BMW cate ceva, avea el interfata si restul. Omul nu are nici o vina. este un polivalent se pare si posibil sa fie bun in ceea ce face...eu sincer cred asta, dar se vede clar ca nu-i este de nici un ajutor colegului nostru.

Eu ma asteptam ca imediat dupa sosire si o cafea ceva acolo...sa fie scoasa galeria si pana Luni sa fie tot ce tine de instalatie verificat.

Mai bine ii dadea cineva sau il intreba daca are un aparat de masura, scule si o lampa de control la 12 V

Deasemeni, ma asteptam de la userii care vand piese, sa plece un senzor, niste relee, niste fire, terminali......chiar si sh sau cu titlu de imprumut...

Erau niste chestii auxiliare care-l ajutau mult pe Daniel .

Link to comment
Share on other sites

1.interfata trebuie sa stii sa o configurezi si mai mult sa stii sa interpretezi erorile, in cazul de fata cum au spus si cei de pe la reprezentantele la care ai fost, nu-ti da eroare de ckp... cu toate ca motorul s-a oprit de nenumarate ori..

2.pai la ce Dumnezeu pleci, tocmai acum, asteapta si vezi ce se intampla maine... gandeste omule si nu mai actiona din impuls.. intre timp cum spune si dan apuca-te si demonteaza admisia, nu mai pierde timpul degeaba.. poate reusesti chiar sa o rezolvi.. vreun fir intrerupt, pilitura pe senzor, sau nu are acea garnitura de etansare care printre altele mai si centreaza senzorul si il protejeaza de vibratii..

 

p.s. si tractata tot pe roti pleaca :twoup:

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

. de unde imi procur si eu o diagnoza pentru viitor, si cat ma costa? :)

Iti dau eu o INTERFATA ca DIAGNOZA o faci singur :twoup: . Promit...Iti trimit si poza daca vrei sa vezi cum arata....

De ce sa lasi masina acolo...Daca maine se apuca de ea, se rezolva si pleci pe roti de acolo.

Ceau si vorbim pe seara

Link to comment
Share on other sites

pai la ce Dumnezeu pleci, tocmai acum, asteapta si vezi ce se intampla maine... gandeste omule si nu mai actiona din impuls..

 

p.s. si tractata tot pe roti pleaca :twoup:

 

n-ai inteles..

1. stau pina luni si o repar! pentru ca trebuie sa stie vreunu de la bmw sa o faca.

2. prin absurd presupunem ca dureaza 7 zile sau 10 zile sau asa mai departe.. iau un atuocar si o tai spre romania.

3. daca e mai rentabila platforma decat reparatia, chem platforma!

 

:) sper ca am fost destul de clar... (pasii de sus se fac pe rand nu toti odata :) )

Link to comment
Share on other sites

fara sa vreau sa supar si mai rau p cineva, la sfarsit, daca a fost de vina senzorul ala, tare as vrea sa stiu daca e original de bmw d la mama lui sau comandat de service de la vreun depozit d piese din RO. si ce producator e daca nu e facut d bmw. sau , daca e bmw , unde e produs. nu e normal ca o piesa de 10-20 d grame sa puna o masina p butuci, ar fi trb cva in comp masinii sa o poti da pe "manual" in loc de "computerized" chiar daca-i limita viteza la una d bun simt
Link to comment
Share on other sites

fara sa vreau sa supar si mai rau p cineva, la sfarsit, daca a fost de vina senzorul ala, tare as vrea sa stiu daca e original de bmw d la mama lui sau comandat de service de la vreun depozit d piese din RO. si ce producator e daca nu e facut d bmw. sau , daca e bmw , unde e produs. nu e normal ca o piesa de 10-20 d grame sa puna o masina p butuci, ar fi trb cva in comp masinii sa o poti da pe "manual" in loc de "computerized" chiar daca-i limita viteza la una d bun simt

 

e de la mama lui.. a venit in cutia lui de la bmw si scrie pe el bmw (nu cu abtipild.. ci pe plastic, turnat)

plm

Link to comment
Share on other sites

nu exista nici o strategie in comp-ul motor care sa faca by-pass la senzorul ckp.. din pacate..

 

ajung iar la concluzia mea mai veche...calculatoarele, cu toate ca-s platite de utilizator, nu-l ajuta dloc, astea fac doar sa tina cu ursul (producatorul/service)...iar o sa-mi sara in carca unii colegi d forum

Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim seriosi :). Asa poti sa zici si de becuri. Desi sunt platite de client, uneori se mai ard si-l lasa pe intuneric. Sper ca nu vrei sa spui ca era mai bine cu lumanari ? :twoup:

 

"sefo' " dvs, om cu experienta si discernamant,s poate asa cva?... becurile intra la consumabile... :) plus ca cine vrea se muta pe led-uri; consum mai mic, cad mai rar, gata cu fasung-urile oxidate, poti sa faci o personalizare a lampii...d'astea...

Link to comment
Share on other sites

La orice dispozitiv de tip consumer exista un single point of failure. Adica o piesa care daca se strica afecteaza intreg sistemul. Doar echipamentele militare au dublate sistemele astfel incat sa nu existe un single point of failure.

 

Senzorul de pozitie de la arborele cotit este o asemenea piesa.

 

ECU poate functiona fara anumiti senzori. Poate functiona de exemplu fara senzorii de la axele cu came. Pozitia lor poate fi simulata aproximativ in baza indicatiilor senzorului de la arbore, si motorul poate functiona in regim de avarie pana la inlocuirea lor. Mai sunt si alti senzori care pot fi simulati plecand de la valorile oferite de alti senzori.

 

Semnalul senzorului de pozitie de la arbore nu poate fi dedus din nici un alt senzor, si intrucat semnalul sau este vital pentru ECU, motorul nu va functiona fara el. Singura varianta ar fi fost sa se prevada 2 senzori la arbore. Totusi este vorba de un autovehicul, nu de o nava spatiala, asa ca s-a pus un singur senzor.

Link to comment
Share on other sites

ai dadeam o diagnoza :) laptop banuiesc ca aveti acolo

Cred ca o interfata ii dadeai...Si ce facea cu ea?....pe laptop-ul ala nu trebuia si un soft si o configurare care sa asigure comunicatia? Cine o facea? Si mai ales cine lucra cu ea si cum?

Daca acel mecanic stia despre BMW cate ceva, avea el interfata si restul. Omul nu are nici o vina. este un polivalent se pare si posibil sa fie bun in ceea ce face...eu sincer cred asta, dar se vede clar ca nu-i este de nici un ajutor colegului nostru.

Eu ma asteptam ca imediat dupa sosire si o cafea ceva acolo...sa fie scoasa galeria si pana Luni sa fie tot ce tine de instalatie verificat.

Mai bine ii dadea cineva sau il intreba daca are un aparat de masura, scule si o lampa de control la 12 V

Deasemeni, ma asteptam de la userii care vand piese, sa plece un senzor, niste relee, niste fire, terminali......chiar si sh sau cu titlu de imprumut...

Erau niste chestii auxiliare care-l ajutau mult pe Daniel .

Pai am un ELM Scan ca a 2-a interfata o dadeam pe aia ,sau dadeam INPA si cd-ul de la INPA,macar prin telefon si il ghidai,te ajuta cred daca ar fi aflat un cod :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Semnalul senzorului de pozitie de la arbore nu poate fi dedus din nici un alt senzor, si intrucat semnalul sau este vital pentru ECU, motorul nu va functiona fara el. Singura varianta ar fi fost sa se prevada 2 senzori la arbore. Totusi este vorba de un autovehicul, nu de o nava spatiala, asa ca s-a pus un singur senzor.

 

eu zic ca teoretic se poate cu o aproximatie destul de buna folosind captorii de pozitie arbori cu came si captorul de detonatie al motorului si eventual viteza ca input. bineinteles motorul va merge in mod degradat, porniri greoaie, emisii poluante crescute, turatii si incarcari moderate.. samd.

 

daca nu ma insel jaguar-ul foloseste astfel de strategii pentru a nu te lasa masina pe marginea drumului din cauza acestui captor.

 

nu stiu cum e cu steptronicul de pe masina asta, dar stiu ca unele au captor de turatie, poate fi folosita si informatia asta.

 

in cazul de fata nu are ce face.. este conditionat de acel captor.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.