Jump to content

revizie galerie admisie BMW E60


Radu Ionita

Recommended Posts

salut! am observat de ceva vreme ulei prelins pe blocul motor(BMW E60, diesel, 2500cm3) si din ce-am citit am inteles ca e vorba de niste garnituri de la galeria de admisie. Imi puteti recomanda un service cu mecanici priceputi si care sa mai fi facut operatiunea asta?

Multumesc, o zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Este buba lor - galeria de admisie.

Uleiul se prelinge pe la etansarile axelor clapetelor de admisie si pe la "O" ringurile care etanseaza corpul celor 6 clapete in carcasa de plastic a galeriei de admisie.

 

Ce am facut eu:

Am demontat galeria de admisie - nu este chiar usor - si am cutatat-o toata. Cred ca este una din cele mai MIZERABILE componente din motorul diesel de BMW.

Corpurile clapetelor trebuie demontate (au 2 surubui cu torx de APROX 20).

 

Am folosit: manusi de protectie de cauciuc, rezistente la petrol, spray-uri de curatat motorul la exterior destul de agresive, deteregenti obisnuiti, perii, pensule, apa multa sub presiune, surubelnite lungi, aschii de lemn etc..., furtun cu apa.

 

O idee buna este sa demontati absolut totul si daca aveti unde sa dati galeria la curatat sa apelati la aceasta solutie (fierbere in apa cu sapun cu lesie etc....) si la sfirsit suflare cu aer comprimat. Daca incercati cu benzina, petrol va fi groaznic si in plus pericol de incendiu. Intr-o incinta inchisa cu produse petroliere vi se poate face si rau, operatia dureaza mult si este foarte foarte dirty....

 

Dupa curatarea care a durat cam 5 ore si o mizerie de nedescris, la montarea corpurilor clapetelor de admisie am folosit putin cauciuc siliconic care sa ajute etansarea "O" ringurilor (cauciucul sa fie din cel folosit la etansarea bailor de ulei, piese de motor cu acces al uleiului). Axele clapetetor de admisie au un fel de arc plat care se mai poate presa putin.

 

Deocamdata dupa 6 luni zona de sub galeria de admisie este destul de curata, in plus motorul merge foarte bine, are suplete si pentru un 525d consuma acceptabil (in Bucuresti vara cu A/C ia cam 10,5 - 11%).

 

Unii suprima clapetele galeriei de admisie cu toata comanda vacuumatica dar iau din performantele motorului la turatii mai mici (nu mai este asa de suplu si consuma mai mult), etanseaza zona cu dopuri de aluminiu si garnituri tip "O" ring si rezolva problema aduc motorul cu citiva ani in urma cind nu exista acest sistem de clapete orientabile vacuumatic. Personal nu sunt pentru aceasta solutie.

 

Lucrarea este pentru cei care au ceva experienta, "mecanicii incepatori" pot incerca daca au ceva curaj...

Edited by nene
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Unii suprima clapetele galeriei de admisie cu toata comanda vacuumatica dar iau din performantele motorului la turatii mai mici (nu mai este asa de suplu si consuma mai mult), etanseaza zona cu dopuri de aluminiu si garnituri tip "O" ring si rezolva problema aduc motorul cu citiva ani in urma cind nu exista acest sistem de clapete orientabile vacuumatic. Personal nu sunt pentru aceasta solutie.

 

Unii vor sa elimine complet riscul aspirarii clapetelor in motor . In rest e aberatie ce spui tu cu aducerea motorului cu ani in urma ........

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Unii suprima clapetele galeriei de admisie cu toata comanda vacuumatica dar iau din performantele motorului la turatii mai mici (nu mai este asa de suplu si consuma mai mult), etanseaza zona cu dopuri de aluminiu si garnituri tip "O" ring si rezolva problema aduc motorul cu citiva ani in urma cind nu exista acest sistem de clapete orientabile vacuumatic. Personal nu sunt pentru aceasta solutie.

 

Unii vor sa elimine complet riscul aspirarii clapetelor in motor . In rest e aberatie ce spui tu cu aducerea motorului cu ani in urma ........

 

 

Myx,

am sa ma refer doar la doua imbunatatiri gazodinamice pe care proiectantul motorului de BMW le-a adus motorului diesel M57 de pe E39 care a devenit noul M57N de pe E60.

 

1 - pentru a imbunatati arderea combustibilului injectat in camera de ardere una din solutii este sa se realizeze o turbulenta foarte mare a aerului in care injectorul de combustibil pulverizeaza combustibilul. Admisia aerului trimis de turbocompresor, racit in intercooler, si in anumite regimuri amestecat cu gaze arse in EGR se face prin doua supape de admisie. Prin una din supape aerul este aspirat direct iar prin cea de a doua patrunde dupa ce este trece printr-o clapeta care are rolul de a-i imprima acestui aer o miscare de rotatie.

Miscarea asta de rotatie este imprimata aerului de o clapeta care este comandata vacuumatic in functie de parametrii de functionare ai motorului masurati de traductori si transmisi calculatorului (turatie, temperatura motor, temperatura de admisie, presiune de admisie, pozitie potentiometru accelerator, poate presiune din evacuare, etc...) calculatorul trimite un semnal catre o electrovalva care actioneaza un actuator vacuumatic (capsula vacuumatica) care misca calapetele de admisie.

Crede-ma proiectantii au muncit ani sa realizeze acest sistem care imbunatateste arderea motorinei injectate avind ca avantaje imediate:

- consumul de combustibil mai mic, (se arde toata motorina injectata datorita diferentei mari de viteza dintre particula de combustibil si aerul turbulent, se arde spre 100% din combustibilul injectat si gazeificat de aerul incins si turbulent),

- ardere mai rapida = randament mai bun al motorului,

- scade consumul de noxe,

- motorul raspunde mai rapid la acceleratie in regimuri mici = suplete, capacitate de accelerare imbunatatita.

Aceste sunt doar citeva avantaje pe care le aduce imbunatatirea arderii combustibilului.

 

Toate aceste avantaje s-au obtinut dupa multe cercetari si complicatii constructive = intreg sistemul de actionare, reprogramarea softului etc... etc...

 

Complicatiile constructive au adus si dezavantaje (initial clapetele au fost aspirate, inghitite de motor si macinate intre piston si chiulasa rezultind distrugerea a citorva sute poate mii de motoare). BMW avind feed-back-ul din exploatare (pe care in tari ca Germania, Anglia etc.. l-a platit cu bani grei) a reproiectat sistemul de citeva ori, si astazi s-a impus si este destul de fiabil.

 

Proprietarul masinii poate sa anuleze toata munca proiectantului simplu - anuleaza clapetele si inlatura posibilitatea ca motorul sa fie distrus prin absorbtia clapetelor.

 

Eu am inspectat acest sistem la 2 E60 cu motoare M57N si l-am gasit OK. Inspectia am facut-o sa elimin posibilitatea distrugerii motorului.

Motoarele inspectate erau din 2004 si clapetele din alama erau imbracate intr-un plastic maroniu extrem de rezistent la conditiile din galeria de admisie (ulei, funingine, temperaturi peste 100 grade C). A cedat initial este axul clapetelor de dia. 3mm; apoi l-au marit putin. Sistemul cedeaza datorita depunerilor gen celor care se regasesc pe EGR si care odata desprinse pot lovi clapetele la viteza mare (deci la motoare care au ceva km si au fost explatate mai mult prin oras).

 

2 - Imbunatatirea curgerii gazelor de esapament prin colectorul de evacuare care este realizat din tabla de otel inoxidabil in loc sa fie turnat din fonta. Acest colector performant care permite o mai buna evacuare a gazelor din cilindru si alimentarea mai buna a turbinei cu gaze de evacuare a adus si el o imbunatatire a performantelor, dar a inceput sa crape in zonele de deformatie a tuburilor datorita eforturilor termice.

 

Aceste imbunatatiri, si inca altele, sunt la M57N, daca renunti la ele cred ca nu este gresit sa spui ca intorci motorul citiva ani, cind nu erau aplicate la modelul mai vechi M57.

 

Ca nu au fost fiabile aceste imbunatatiri de la inceput si au fost foarte criticate asta este altceva, ele fac diferenta in proiectare care este cred ca de minm 2 - 3 ani intre M57 si M57N.

 

Rezultatul actual se vede, de ex. modelul pe care-l am eu de E60 din 2004 are pe 1 km 211 grame CO2, ultimele modele care au si recuperare de energie si altele a ajuns spre 165 grame Co2 pe Km si putere maxima de 194 CP fata de 177CP. Si modelele mai vechi unele motoare au 163 CP altele 177 CP. Diferentele sunt date si de curgerile gazodinamice pe linga altele.

Edited by nene
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca 1% din proprietarii de E60 se vor apuca sa isi demonteze galeria de admisie singuri sa o curete, poate cei de E36 sau cel mult E46 :twoup:

Este mult prea multa munca si ai nevoie de ceva scule si unelte sa faci singur toata treaba asta. Si unde ma rog desfaci tu singur admisia? In fata blocului? Ma indoiesc :)

 

Robert,

cred ca putini vor citi acest post,

din ei unii nu vor fi de acord cu ideea curatarii,

citva vor fi interesati,

si din ei poate 1 - 2 vor face operatia,

sper ca ei sa posteze diferentele dupa curatare,

eu am scris pentru toti.

 

Toate dieselurile au nevoie de asa ceva cam dupa 100 -150K Km, indiferent ca de tip dar la Mercedesuri, BMW-uri chiar merita. Sunt masini la care ai ce sa ingrijesti.

Merg ele si necuratate dar odata sistemul de admisie curatat sunt dpdv motor aproape ca noi. Daca adaugi si curatarea intercoolorului si EGR-ului devine alta masina. Eu am facut experienta completa pe un E46 318d si un E39 520d. Ambele motorizari slabute dar fugeau usor peste 200 si consumurile au scazut cau aprox 0,5 litri la 100 Km. 318d mi-a consumat pina la Paris si retur 4,53 %!!! pe 5300Km iar 520d consuma in medie 6,6 % combinat si pe sosea 5,7%.

 

In privinta lui E60, ai dreptate, poate mai multi cu E36, E46, E39 vor face interventia. La 4 cilindri este o operatie mai simpla si rapida.

 

Aveam experienta de la E46 si E39 520d pe care le-am adus intr-o stare excelenta. La E60 am facut-o de 2 X operatia, fara sa-mi doresc!!!! Prima oara am luat plasa cind am luat un E60, avea galeria de evacuare fisurata, am reparat-o si daca am demontat galeria am curatat-o ca ma pregateam sa tin masina. La foarte scurt timp s-a ivit o ocazie sa schimb masina pe un nou BMW E60 de data asta model Individual si aceasta avea aceeasi problema galeria de evacuare fisurata. Si astfel am ajuns sa curat al 2-lea E60 intr-un an! Pe asta vreau sa o tin ca m-am saturat de interventii de genul asta. Dar pot sa-ti spun ca MERITA din plin.

 

Pot sa-ti spun ca demontarea galeriei nu este mare lucru, se poate scoate in 1,5 ore, curatarea ia cam 4 - 5 - 6 ore cu EGR, depinde cit de pretentios esti. Montarea tot 1,5 ore.

 

Confirm ca poti face operatia singur, afara, intr-un loc linistit, nu chiar in fata blocului.... ci in spatele lui.....

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

+1 nene

 

Am curatat-o si eu la fostul 530d pe la 300.000 km. Avea o "captuseala" serioasa de vreo 1, 1.5 cm de jeg. Se demonteaza usor in 1-2 ore. Am curatat 2 zile la ea ( 6 litri diluant, brake cleaner, ajax, din ala de wc-u, spalator cu presiune, sarma de scos ardeii din borcan ca sa racai jegu,etc) si tot nu am scos totul din ea. :twoup:

E bine de schimbat garniturile alea portocalii si de verificat clapetele ( mai ales la modelele cu probleme). Eu am curatat si convertorul de presiune de la EGR (are un filtru inauntru) si senzorul din spatele galeriei.

Egr-ul il curatam cam la 20.000 km.

Oricum nu e operatie de facut in spatele blocului. EGR-ul merge in chiuveta ca nu e mult de munca dar la galerie iti trebuie scule si se face mizerie maxima . Ar fi o idee de demontat si mers la un service . ( Au o cuva speciala de curatat piese).

Link to comment
Share on other sites

Deci sunt ceva colegi care au facut operatia cel putin: DSF si shmily.

 

Eu am demontat-o in spatele blocului dar curatirea am facut-o in alta parte.

 

 

DSF a fost foarte sugestiv la ce se poate "gasi inauntru" si cit ai curata tot mai iese "cite ceva".

 

Intrebare:

DSF si shmily cam ce ati constatat dupa schimbare si parerea dvs.? merita sau nu?

 

 

Multumesc!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Deci sunt ceva colegi care au facut operatia cel putin: DSF si shmily.

 

Eu am demontat-o in spatele blocului dar curatirea am facut-o in alta parte.

 

 

DSF a fost foarte sugestiv la ce se poate "gasi inauntru" si cit ai curata tot mai iese "cite ceva".

 

Intrebare:

DSF si shmily cam ce ati constatat dupa schimbare si parerea dvs.? merita sau nu?

 

 

Multumesc!

 

Cand e foarte infundata, la turatii constante undeva la 60 in a 3 a, se simt mici pierderi de putere... Dupa curatare nu se mai simt... Ideal ar fi si o curatare a supapelor si a chiulasei (in special canalele de admisie din chiulasa) dar deja implica alti factori...

In primul rand se merita pentru viata motorului... apoi iar se merita pentru economisirea celor 2000 de lei :twoup: :) - toate solutiile de curatat + garnituri + manopera ar ajunge la maxim 500 ron.

 

spor mult

Link to comment
Share on other sites

intr-o ora jumatate se da jos galeria... dar curatarea dureaza ceva...

e recomandabil schimbarea garniturilor si e ca una noua (economisiti 2000 ron)

problema e cunoscuta la E60 si X3 E83

 

 

spor mult

 

salut

se gasesc garniturile alea separat?

daca da, de unde se pot procura?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut

am desfacut si eu galeria de admisie la masina mea (e60 525d din 2005) ieri

masina are 170000 de km

nu a fost foarte greu de dat jos, cu spalarea insa e alta discutie...

o mizerie de nedescris, nu imi imaginam ca am asa ceva in motor.

pt curatat am folosit diluant la piesele care nu erau de cauciuc si tot felul de produse de curatat la celelalte piese (dero automat, detergent de vase etc), periute de dinti, perii de curatat, perii rotunde pt curatat sticle...

ideea e ca dupa vreo 6 ore de frecat intens, dupa montare, se cunostea diferenta la mersul masinii.

intra in ture altfel, parca tragea mai bine...

oricum cred ca operatia asta se merita facuta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Deci sunt ceva colegi care au facut operatia cel putin: DSF si shmily.

 

Eu am demontat-o in spatele blocului dar curatirea am facut-o in alta parte.

 

 

DSF a fost foarte sugestiv la ce se poate "gasi inauntru" si cit ai curata tot mai iese "cite ceva".

 

Intrebare:

DSF si shmily cam ce ati constatat dupa schimbare si parerea dvs.? merita sau nu?

 

 

Multumesc!

 

Pai normal ca merita cand scoti 2-3 kile de jeg din galerie. Gandeste-te ca gurile de admisie pentru fiecare cilindru sunt cam de 3-4 cm diametru ( alea acoperite de clapetele buclucase). Dupa cateva zeci de mii de km jegul ocupa 5 mm, plus ce mai e pe clapete ( in cazuri de mizerie extrema nici nu se deschid complet). Asta e cam 10% din diametru. Fa si tu calcul la suprafata si debitul de aer care trece pe acolo mai ales ca nu e presiune atmosferica ( turbina).Iar puterea motorului e direct proportionala cu gradul de umplere al cilindrilor cu amestec (aer+carburant). Si cand te gandesti ca lumea da zeci sau sute de euro pe filtre sport care dau cu indulgenta 1-2 cai.

Eu nu stiu cum rezista senzorul ala din spatele galerie fara sa se umple de jeg ( are deschiderea de 2-3 mm).

Eu la un diesel nou primul lucru l-as face sa blochez EGR-ul ca de acolo vine toata problema cu jegul si as schimba convertorul de presiune de la turbina la fiecare 50.000 km ( are si ala 2 filtre unul extern care se poate curata ( bineinteles trebuiesc rupte niste picioare) si mai are unul inauntru care nu se poate curata ( trebuie rupt convertorul sa ajungi la el si nu cred ca mai poate fi pus la loc).

 

Acum ma gandesc ca jegul ala ar putea fi si cauza galeriilor crapate mai ales pe la e60 ( gurile de iesire obturate 10-20 % de jeg=> presiune mai mare in galerie => poc !)

Link to comment
Share on other sites

la o constatare mai veche la AB mi-au zis ca trebuie schimbata galeria de admisie deoarece pierde presiune. astazi am fost la un service si mi-au zis ca se pierde presiune pe la galerie din cauza unei cleme care este rupta. e o clema in forma de U care tine furtunul care intra in clapeta si e rupta pe jumatate. cei de la service ziceau ca asta vine normal doar cu galerie noua si nu se gaseste ca piesa de schimb. dar ma gandesc ca o pot lua de la o galerie sparta. asadar daca aveti vreuna... PM
Link to comment
Share on other sites

recomandati sa obturaz EGR-ul ? 320d motor N47 si cu DPF

 

NU! NU!

 

Pe lumea asta sunt fel si fel de specialisti dar sa stii ca cei mai buni sunt cei care fabrica aceasta masina, deci las-o asa cum este. Astazi nu mai sunt automobile fara EGR chit ca sunt diesel sau cu benzina.

 

EGR-ul (EGR - Exhaust Gas Return) se inchide automat daca se solicita ceva mai tare motorul ca sa poata da toata puterea. In regim de croaziera, el se deschide si o parte din gazele de ardere sunt recirculate. In realitate comanda vacuumatica a EGR-ului este data de calculator in functie de foarte multi parametri masurati de senzori: temperaturi, presiuni, turatii, solicitarea motorului, totul este stabilit teoretic si apoi experimental pe bancuri si masini reale astfel incit sa nu se piarda din puterea motorului si pe linga Ecologie sa se obtina si avantaje de la motor.

 

Cu EGR:

1 - scade temperatura gazelor arse si nu se mai produc oxizi de azot care impurifica atmosfera si strica mediul in care traim (deci protectia mediului - nu se simte imediat dar este foarte importanta in timp , este ca si cum ai arunca pet-uri in padure....) [Acesti oxizi de N se produc la temperaturi de ardere de peste 2100 - 2200 grade C, gazele arse scad temperatura arderii in camera de ardere si nu se mai produc acesti oxizi daunatori]

 

2 - scade consumul de combustibil, fara mari explicatii este ca si cum ai merge - in croaziera - cu un motor mai mic, in loc de 2000 CC AR AVEA CAM 1600 - 1700 CC. Explicatia este ca motorul aspira mai putin aer prin debitmetru, ca o parte din cilindreea motorului este ocupata de gazele arse.

 

3 - motorul functioneaza mai bine dupa pornire, cind este rece, la temperaturi scazute si are un relanti mai "rotund" datorita gazelor arse care incalzesc si favorizeaza evaporarea combustibilului injectat.

 

4 - dezavantaj - ar cam trebui curatata galeria de amisie la un kilometraj de peste 120 - 150kKm, la motoarele diesel.

 

 

Daca desfiintezi EGR-ul:

1 - puterea maxima nu creste,

2 - creste consumul, mai ales dupa pornire si la regimuri de oras.

3 - la rece, la relanti motorul merge mai "dur".

4 - avantajul - nu se mai murdareste galeria de admisie cu depuneri (asta se intimpla la motoarele cu EGR cam dupa 120kKm - 150kKm)

5 - daca testul de noxe este facut cu aparatura de ultima generatie - se detecteaza NO marit si nu trece! (Asta in Anglia, Germania, Olanda, Belgia, etc...)

 

 

Pentru posesorul masinii dezavantajul e ca trebuie sa curete galeria de admisie, daca masina are ceva km la bord, apoi este ca noua + avantajele enumerate mai sus.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa grava problema cu EGR-ul ala .

Asta e o inventie eco la fel ca si catalizatorul . Papa cai si scade noxe , bonus 2 kile de mal in admisie. Cel putin inginerii de la bmw au fost destepti si pierderea de putere e insesizabila. Pe la alte marci am auzit si de 10-15 cai in minus din cauza inventie. ( de aia se vand kituri de obturare EGR pe tot Ebay-ul pentru o gramada de marci).

 

Catastrofa nu e daca il obturezi, poate ceva diferente la relanti sau turatie mica ( din cate stiu nici nu functioneaza peste 2000 ture).

Oricum multi merg cu el defect fara sa stie ( jeg in el si se blocheaza, sau convertorul de presiune defect, furtun de vacum intepat,etc)

Link to comment
Share on other sites

Nu este nimic complicat, pare la inceput. Internetul - este o sursa practic inepuizabila de informatie, citeva link-uri le dau mai jos.

 

Un link in care sunt poze extrem de explicite pentru cei care se incumeta sa intervina asupra galeriei de admisie.

 

http://forums.5series.net/topic/53457-clea...-diesel-engine/

 

Inainte de a curata galeria de admisie cel mai simplu si ca un "antrenament" este curatarea EGR-ului si a "epuratorului" montat si el tot in zona galeriei de amisie:

 

vezi link-ul: - este vorba de E39 dar cam toate BMW-urile diesel sunt asemanatoare:

 

http://home.tiscali.nl/luuk60/

 

 

Cu aceasta ocazie asa cum spunea mai sus DSF verificati sistemul vacuumatic, furtunele sa nu fie crapate si poate inlocuiti si cele doua "pressure converter" (EGR si Turbina) care la multi sunt cel putin "ineficiente". Exista metode de a repara chiar si aceste "pressure converter" sau daca nu macar sa le curatam filtrele. Vexi un link-urile de mai jos:

 

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=68028

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic....sc&start=60

 

Filme: puteti cauta si pe "YouTube" daca introduceti la cautare: "pressure converter"

Veti gasi citeva filmultete cu ce trebuie sa facti ca sa reparati singuri un pressure converter. de BMW!!!!

 

Dupa cum vedeti lumea se preocupa si chiar actioneaza!

Sunt sigur ca si unii din colegii nostri de Club vor actiona, nu este chiar asa de greu, trebuie multa atentie, scule adecvate (care se gasesc), ordine in actiunile intreprinse.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.