Jump to content

Sunet ciudat in curbe, tremurat volan 80-100KM


Recommended Posts

Salut baieti,

Am o problema de ceva timp si nimeni nu isi da seama ce este. Problema este ca atunci cand incetinesc si trec peste vreo denivelare, se aude un clancanit la masina (parca exact sub volan). Se mai aude uneori cand pur si simplu iau o curba dreapta (am observat mai mult, dar si stanga) mai larga, se aude asa un clancanit usor.

 

Nu de mult timp am observat ca tremura volanul pe la 85-100KM, dupa aceea nu mai simt nimic. Am fost la 2 mecanici (priceputi pot sa zic, pentru ca am mai fost la ei cu alte probleme) si nu si-au dat seama. Au verificat fiecare bucasa in parte, nici cel mai mic joc, nici un joc niciunde. Amandoi au zis ca exista putin joca in caseta, dar ca e foarte foarte mic, aproape insesizabil. Au zis ca nu poate fi caseta pentru ca e prea mic jocul.

 

Nu demult, am fost din nou la unul din ei, si i-am explicat ca se aude mai multe in curbe sunetul. A ridicato si si-a dat seama ca "crucea" de la directie (ceva de genu a zis), are un joc mare in anumite pozitii. Nu stiu exact ce cruce e aia :twoup:

 

Acum vreau sa va intreb, credeti ca crucea pacii poate fi de vina? Adica din cauza crucii sa aud clancanitul ala + sa tremure volanul?

 

Mentionez ca: rotile sunt echilibrate, placute aproape noi, discuri bune, capeti de bara schimbati acum vreo 4 luni, bucse impecabile ...

 

Ce ziceti?

 

PS: Fara raspunsuri de genu du-te la alt mecanic. Vreau doar sa stiu daca "crucea" poate creea simptomele astea

Link to comment
Share on other sites

Tremuratul nu poate fi de acolo. Crucea cardanica respectiva e undeva la jumatatea barei de directie, de la volan spre caseta. Tremuratul pleaca de la roti spre masina, nu invers. Tremuratul asta in jurul valorii de 80-100km/h l-am intalnit foarte des cand sunt rotile dezechilibrate.
Link to comment
Share on other sites

sal

or fi rotile echilibrate dar sunt si drepte ? si eu am avut exact aceeasi problema la e36, am echilibrat rotile si le-am exclus din eventualele cauze aproape 2 luni, timp in care m-a terminat nervos, am tras de toata articulatia si nu are nimic, pana acum 1 saptamana cand nu am mai suportat si la insistentele tatalui meu am ridicat masina pe cric si am invartit fiecare roata in parte. Ce crezi ca am descoperit ? ambele roti pe fata sunt strambe pe interior, idiotul care mi le-a echilibrat nu a zis nimic cand am schimbat anvelopele.

 

Parerea mea, mai verifica o data rotile.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Sa stii ca si eu ma gandeam la asta. Dar cand echilibrezi rotile, nu arata acolo daca sunt indoite sau nu ????

 

In plus, cand am fost la echilibrat l-am intrebat expres pe ala daca sunt strambe. A zis ca is perfecte... Cum as putea sa imi dau seama daca sunt indoite ? Si nu inteleg cum nu arata pe aparatul ala daca sunt indoite ....

Link to comment
Share on other sites

Ca sa vezi daca sunt strmabe, cand le invarti pe aparat te uiti in lungul anvelopei si o vezi daca bate. Insa nu vad cum sa bata si aparatul sa nu simta. Pt asta e facut.

Insa nu e exclus sa sara plumbii in 100m de la plecarea din vulcanizare, daca nu sunt lipiti bine sau nu sunt prinsi bine de buza jantei.

Nici inelele de centrare nu trebuie uitate. Pe langa asta evident discuri si bucsele. Insa discurile ovalizate au alt comportament.

Link to comment
Share on other sites

sal

or fi rotile echilibrate dar sunt si drepte ? si eu am avut exact aceeasi problema la e36, am echilibrat rotile si le-am exclus din eventualele cauze aproape 2 luni, timp in care m-a terminat nervos, am tras de toata articulatia si nu are nimic, pana acum 1 saptamana cand nu am mai suportat si la insistentele tatalui meu am ridicat masina pe cric si am invartit fiecare roata in parte. Ce crezi ca am descoperit ? ambele roti pe fata sunt strambe pe interior, idiotul care mi le-a echilibrat nu a zis nimic cand am schimbat anvelopele.

 

Parerea mea, mai verifica o data rotile.

 

Cred ca raspunsul lui alex_rhv este foarte bun. Echilibrarea este una, forma geometrica este alta.

 

Cei care ti-au echilibrat rotile trebuiau sa se uite si la bataia radiala a anvelopei pe toata suprafata de rulare. Cind iei viraj spre o parte si se simte ceva mai puternic acel vibraj, roata din exterior calca pe spre exteriorul anvelopei care poate sa nu fie exact cilindrica si este posibil sa aibe o "denivelare". Ce recomanda BMW: bataia maxim admisa a anvelopei radial este 1 mm. Janta poate avea 0,6 mm bataie daca este din aliaj si 0,8 mm daca este din otel.

 

Daca este greu sa verifici rotile desumfla-le putin cam 0,3 - 0,4 bar mergi putin, doar sa vezi ce se intimpla citva 2 - 3 km sunt suficienti. Daca nu mai vibreaza este de la deformarea anvelopelor sau si a jentilor. Umfla apoi la loc anvelopele la presiunea normala.

 

Si eu am avut probleme cu anvelopele. Jentile erau OK geometric, ansamblul janta anvelopa era perfect echilibrat dar cauciucurile bateau can 2mm. Am demontat anvelopele, l-am rugat pe baiatul de la vulcanizare sa curete bine jentle, si sa le lubrifieze pe zona de montaj a talonului anvelopelor, apoi sa le umfle ceva mai tare 4 bar (sa nu fortez anvelopele prea mult), sa se aseze corect pe janta. De data asta anvelopele s-au asezat ceva mai bine pe jante si bataia a scazut spre 1,5 mm (tot nu era in limite!), se mai simtea doar la frine cind se incarca puntea fata. Anvelopele erau 245X40 18".

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Mersi de info (inca nu am rezolvat nimic). Aia banuiesc ca e partea de sus ce zici, inspre volan ?

 

EDIT: Am incercat sa schimb ambele jante (si cauciucuri) din fata pe rand, cu roata de rezerva, dar tot bate, deci banuiesc ca nu e de acolo

Edited by blastergod
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Mersi de info (inca nu am rezolvat nimic). Aia banuiesc ca e partea de sus ce zici, inspre volan ?

 

EDIT: Am incercat sa schimb ambele jante (si cauciucuri) din fata pe rand, cu roata de rezerva, dar tot bate, deci banuiesc ca nu e de acolo

 

ori partea de sus ori partea de jos poate fi, dar in principiu partea de sus cade mai repede

Link to comment
Share on other sites

Brandex: Ce sunt alea :twoup: ?

Alex: Dar daca ar fi partea de sus, nu ar trebui sa pot misca eu volanul ? Adica sa simt eu cum vibreaza chiar daca sta pe loc? Am fortat volanul in toate directiile dar nu are nici cel mai mic joc

 

Niste inele care se pun in interiorul butucului la janta ca sa o calibreze pe butucul rotii

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Imi place sa inchid intotdeauna topicurile cu o solutie.

Am rezolvat toate problemele.

1. Problema cu zgomotoruie ciudate in curbe, si cand franam incet erau cauzate de bucsele de la bara de torsiune (bara care uneste rotile din fata). Mai precis, bucsele de pe sasiu. Sunt foarte greu de schimbat, insa merita! Putini mecanici se baga la asta, insa chiar merita schimbate :twoup:

 

2. Tremuratul a fost rezolvat prin schimbarea placutelor + discurilor de frana pe fata. Deasemenea, am echlibrat rotile de pe fata cum trebuie, la un service adevarat, nu vulcanizare de cartier.

 

Pretul a fost de 800 RON piesele (discuri + placute + senzor + bucse) + 150 RON manopera.

 

Multa bafta! Se poate inchide

Link to comment
Share on other sites

RAHAT, cu R mare. Astazi am fost o tura pana la Arad ... SI SURPRIZA, volanul tremura ... la fel ca si inainte. Tremura intre 85-100 KM/h SI CAND NU FRANEZ.

 

Ce sa ii mai fac? Ca inebunesc :twoup: Totusi ma gandesc ca e ceva la coloana de la volan ....

 

Si la mine e foarte ciudat. Vibreaza si in mers si la franare pe la 80-90, dupa 100 dispare complet. Pur si simplu ma dispera, practic trebuie sa le echilibrez la 2-3000 de km. Chiar si mai devreme. Acum o luna si ceva am ovalizat jentile fata si le-am schimbat pe toate (jante noi, cu garantie, schimbate si montate in service) Cauciucurile spate sunt practic noi, au vreo 15k km, daca nu si mai putin, zici ca abia s-au dus tepii aia... Alea fata sunt ceva mai uzate, mi s-a spus ca sunt inca bune. Inainte sa plec in ROmania am mers sa schimb freonul si i-am pus pe baieti sa verifice absolut tot, au zis ca e regula ( au tras de roti au inspectat, au testat.. in sfarsit, tot tacamul..). Cu astea de iarna e mult mai bine, tine si 10k o echilibrare.

 

Eu cred ca pana la urma am o problema cu cauciucurile. In Romania in ~ 2000 de km facuti am echilibrat de 2 ori rotile. Acum trebuie sa ma duc iar... Cred ca o sa schimb si alea de pe fata si mai vad ce se intampla, oricum sunt pe duca..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

salut .am avut si eu aceiasi problema de la 80 imi tremura pana la 100 ,apoi disparea tremuratul.preblemele erau de la un pivot,cel de jos fata de pe fuzeta si a doua problema aveam prea mult plumb pus pe roti.am un e46 acum dupa ce am schimbat bascula si am echilibrat rotile mg perfect.

ps se poate ca sa ai rotile ovale,eu am avut roti pe 18 ovale si am patit lafel

Link to comment
Share on other sites

jentile sunt noi le-am luat acum o luna si ceva. Discurile de frana sunt schimbate anul trecut. Pivoti, capete de bara sunt in regula. Cand am schimbat si amortizoarele cu tot cu flanse si arcuri prin primavara, geometria a fost refacuta. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.