Jump to content

Sunet ciudat in curbe, tremurat volan 80-100KM


Recommended Posts

jentile sunt noi le-am luat acum o luna si ceva. Discurile de frana sunt schimbate anul trecut. Pivoti, capete de bara sunt in regula. Cand am schimbat si amortizoarele cu tot cu flanse si arcuri prin primavara, geometria a fost refacuta.

 

 

 

ai inele de centrare la jante ?

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema. Anul trecut am trecut pe la 3-4 ateliere sa echilibrez rotile.. Nu aveau galme, nimic, doar tremura volanul intre 100-120 si tragea dreapta - cauciucuri Dunlop SP Sport 3000A 40/R18. La stealership au zis ca sunt extrem de uzate bratele superioare - evident 3000 RON aruncati pe geam. Marea revelatie a fost iarna - cu niste cauciucuri ieftine Nokian WR-G2 tot 40/R18 nu mai tremura absolut deloc, si nici nu tragea dreapta. Vine vara, pun iar dunlop-urile, aceeasi problema. Iar le-am echilibrat de nush cate ori, si acum am ajuns cred la un compromis destul de bun, nu prea se mai simte nimic. Depinde de drum de fapt.. Pe unele portiuni tremura, pe altele nu tremura.

O alta cauza posibila, destul de discutata pe unele forumuri este constructia deficitara a bratelor inferioare pe fata (ma refer aici la platforma Audi B8), care transmiteau prea mult din defectele asfaltului in habitaclu/volan. Solutia era - schimbarea pe garantie a acestor brate cu altele mai solide. Evident ca stealership-urile din Romania nu au auzit de un asemenea TSB misterios. :twoup:), chiar daca le puneam in fata informarea tehnica respectiva.

Iiti sugerez sa incerci alt tip de cauciucuri - se poate si ca compoundul din care este facut cauciucul sa fie moale/tare si sa transmita anumite vibratii spre elementele de suspensie care se fac simtite in volan.

Link to comment
Share on other sites

jentile sunt noi le-am luat acum o luna si ceva. Discurile de frana sunt schimbate anul trecut. Pivoti, capete de bara sunt in regula. Cand am schimbat si amortizoarele cu tot cu flanse si arcuri prin primavara, geometria a fost refacuta.

 

 

 

ai inele de centrare la jante ?

Da. Au venit niste inele originale odata jentile. Cand am facut comanda a trebuit sa dau si VIN-ul masinii sa trimita toate chestiile potrivite, adica inele de centrare, suruburi de lungimea potrivita s.a.m.d..

Cateodata chiar si imediat dupa echilibrare tot se mai simte o vibratie f mica, poate si de la paranoia care o am in legatura cu asta. Care apoi se amplifica pana ma dispera cu totul..

Faza e ca si cu jentile vechi facea la fel. Adica trebuia sa echilibrez la 2-3k km. Bineinteles dupa ce s-au ovalizat nu mai aveam ce sa echilibrez..

Pana la urma inclin sa cred ca sunt de vina cauciucurile fata, desi imi apare si pe spate, ce e drept mult mai putin..

Cu jentile/cauciucurile de iarna e mult mai ok..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am rezolvat-o. Puteam sa echilibrez de 10 ori, degeaba. Cauciucurile fata, desi erau inca in limita legala a uzurii erau pe duca. Parca e alta masina acum. Stiam ca sunt cam vechi, dar normal vroiam sa le mai tin o luna-doua ca treceam la cele de iarna, care sunt toate noi si sa aman achizita pentru primavara.

Ce m-a convins si speriat a fost o frana pusa pe ud cand a intrat ABS-ul imediat si abia m-am oprit, aproape o data si jumatate din distanta normala de franare. Noroc ca tin distanta fata de cei din fata. Cand am schimbat jentile in iulie aia mi-au zis ca sunt cam varza, dar eu nu simteam nimic in neregula, comportamentul lor era inca normal. Pentru ca m-am zgarcit sa le schimb atunci, ca tot plateam manopera sa schimb jentile, am mai dat ca un prost de atunci cam 150 de euro pe diverse echilibrari. Acum manopera la astea noi a mai fost inca 70 de euro, sa le monteze, echilibreze, sa le puna pe astea de pe spate pe fata ( au cam un an si vreo 15k km, sunt aproape noi) .. Asta sa imi fie invatatura de minte sa nu ma mai cac pe mine, practic le-am mai platit odata.

NU mai am nici un tremurat, nici la franare, nici cand rulez, se comporta perfect.

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

Am o problema de ceva timp si nimeni nu isi da seama ce este. Problema este ca atunci cand incetinesc si trec peste vreo denivelare, se aude un clancanit la masina (parca exact sub volan). Se mai aude uneori cand pur si simplu iau o curba dreapta (am observat mai mult, dar si stanga) mai larga, se aude asa un clancanit usor.

 

Nu de mult timp am observat ca tremura volanul pe la 85-100KM, dupa aceea nu mai simt nimic. Am fost la 2 mecanici (priceputi pot sa zic, pentru ca am mai fost la ei cu alte probleme) si nu si-au dat seama. Au verificat fiecare bucasa in parte, nici cel mai mic joc, nici un joc niciunde. Amandoi au zis ca exista putin joca in caseta, dar ca e foarte foarte mic, aproape insesizabil. Au zis ca nu poate fi caseta pentru ca e prea mic jocul.

 

Nu demult, am fost din nou la unul din ei, si i-am explicat ca se aude mai multe in curbe sunetul. A ridicato si si-a dat seama ca "crucea" de la directie (ceva de genu a zis), are un joc mare in anumite pozitii. Nu stiu exact ce cruce e aia :twoup:

 

Acum vreau sa va intreb, credeti ca crucea pacii poate fi de vina? Adica din cauza crucii sa aud clancanitul ala + sa tremure volanul?

 

Mentionez ca: rotile sunt echilibrate, placute aproape noi, discuri bune, capeti de bara schimbati acum vreo 4 luni, bucse impecabile ...

 

Ce ziceti?

 

PS: Fara raspunsuri de genu du-te la alt mecanic. Vreau doar sa stiu daca "crucea" poate creea simptomele astea

 

schimba cauciucurile pe fata !

Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile mi-au facut si mie probleme de mai multe ori. Ce e este interesant ca baietii din vulcanizare isi fac treaba si tac chitic. Ori nu stiu ori chiar sunt putin vulcanizatori care stiu meserie.

 

Pe unele anvelope apar deformatii ale profilului de rulare - practic desi anvelopa arata bine se desprind anumite straturi din interiorul anvelopei, fapt care face ca rigiditatea si simetria caii de rulare a anvelopei sa aiba de suferit.

 

Pe sfarsitul de viata apar deja acele ridicaturi (avertizare la uzure) din adanciturile profilului care la unele cauciucuri sunt pozitionate de asa natura incat vor apare vibratii in volan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.