Jump to content

Consiliere psihologica va rog...530d e60...fum negru, nu trage, schimba greu treptele.


ssteff

Recommended Posts

Salut,

De o luna am un 530d (e60), 2003.Cand am luat-o mergea foarte bine, fara pic de fum.Dupa vreo doua saptamani...dezastru....fumaraie dupa mine, mai ales pe la 2000 - si un pic de ture cand schimba viteza(cutie automata), si nici nu se mai infinge cum facea.Cand schimba parca face un fel de frana de motor, dureaza 2-3 secunde si dupa aia trece in urmatoarea treapta(in timpul asta....scoate fum de afumi carnatii pentru toti vecinii), la fel face si invers cand vreau sa depasesc si trece in inferioara.

Normal, m-am dus la cei mai "baieti"...ca ar fi garnitura dintre turbina si evacuare, la fel - carnati, dupa asta bomba...galeria de evacuare (1700 lei plus manopera 600 lei)......tot carnati.Am sunat inapoi la "baieti", si am programat o a 15-spea diagnoza, sa vedem daca mai vand ceva sa merg si eu cu masina fara carnati dupa mine.

Precizez ca nu sunt la primul bmw, am mai avut, inainte de asta, vreo 4 ani si ceva un 520d (e39) din 2001 - in afara de consumabile(baterie, placute frana, ulei, filtre, anvelope), inca niste "chestii" de schimbat le ea - bendix electromotor, bratul de sub stergatoare de 2 ori, fulia de la motor plus role, curea si intinzator(numai ultimele vreo 1500 lei), kit ambreiaj de 2 ori cu manopera (fara liniute - 2000 lei), pompa injectie reconditonata (cam 1500 lei), pompa rezervor plus manopera (500 lei), cablu capota rupt, conducta antigel cu manopera vreo 400 lei, remapare ECU la 165 cp - 1000 lei, piesa cu tepi de la ventilatie plus manopera - 500 lei.Asta ce imi mai amintesc si, normal , nu pe original...Doamne fereste!!

Oare o iau de la capat si cu asta? Asta inseamna BMW?....sunt frumoase, stau bine pe strada, ceva caluti, dar ma gandesc serios la japoneze....

Bafta la toti....la BMW-uri !! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

De o luna am un 530d (e60), 2003.Cand am luat-o mergea foarte bine, fara pic de fum.Dupa vreo doua saptamani...dezastru....fumaraie dupa mine, mai ales pe la 2000 - si un pic de ture cand schimba viteza(cutie automata), si nici nu se mai infinge cum facea.Cand schimba parca face un fel de frana de motor, dureaza 2-3 secunde si dupa aia trece in urmatoarea treapta(in timpul asta....scoate fum de afumi carnatii pentru toti vecinii), la fel face si invers cand vreau sa depasesc si trece in inferioara.

Normal, m-am dus la cei mai "baieti"...ca ar fi garnitura dintre turbina si evacuare, la fel - carnati, dupa asta bomba...galeria de evacuare (1700 lei plus manopera 600 lei)......tot carnati.Am sunat inapoi la "baieti", si am programat o a 15-spea diagnoza, sa vedem daca mai vand ceva sa merg si eu cu masina fara carnati dupa mine.

Precizez ca nu sunt la primul bmw, am mai avut, inainte de asta, vreo 4 ani si ceva un 520d (e39) din 2001 - in afara de consumabile(baterie, placute frana, ulei, filtre, anvelope), inca niste "chestii" de schimbat le ea - bendix electromotor, bratul de sub stergatoare de 2 ori, fulia de la motor plus role, curea si intinzator(numai ultimele vreo 1500 lei), kit ambreiaj de 2 ori cu manopera (fara liniute - 2000 lei), pompa injectie reconditonata (cam 1500 lei), pompa rezervor plus manopera (500 lei), cablu capota rupt, conducta antigel cu manopera vreo 400 lei, remapare ECU la 165 cp - 1000 lei, piesa cu tepi de la ventilatie plus manopera - 500 lei.Asta ce imi mai amintesc si, normal , nu pe original...Doamne fereste!!

Oare o iau de la capat si cu asta? Asta inseamna BMW?....sunt frumoase, stau bine pe strada, ceva caluti, dar ma gandesc serios la japoneze....

Bafta la toti....la BMW-uri !! :twoup:

Practic nu mai terminam cu cititul la cate belele ai avut cu masina!Nu pot sa cred.Fiecare marca de masina dupa un anumit timp incepe sa cada,dar totusi nu pot sa cred ca dupa atatea probleme nu te-ai invatat minte!Eu mi-am cumparat un E46,din Germania,am dat acolo pe el aproape 10000e(an 2001),toti prietenii mi-au spus ca este scumpa masina,am cumparat-o de la reprezentanta,dar in afara de filtre si ulei de trei ani nu i-am facut nimic.Nu o menajez cu nimic masina!Schimb vitezele la 4000 ture,etc.

La masina asta a ta ,eu cred ca s-a dus turbo la ea!Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Foarte constructiv: te gandesti la benzinar si nu mai afuma. Ce face gandirea pozitiva dom`le!

 

Ar trebui mai intai citite valorile la debitmetru in mai multe situatii si daca sunt ok, inseamna ca ai pierderi intre turbo si admisie.

Daca nu sunt ok, vezi daca miroase a gaze pe sub capota (cand verifici asta, pune pe cineva sa o accelereze)

Daca nu miroase a gaze inseamna ca galeria de evacuare e ok si ramane decat turbo...

Cu o probabilitate mica poate fi doar murdar (de la mers subturat sau cu motorina proasta) si atunci are inertie mare dar totusi probabilitatea cea mai mare e sa cedeze in curand definitiv.

Cand mergi de exemplu cu viteza relativ mare, scoate fum?

Link to comment
Share on other sites

Salut la toti,

 

multumesc pentru raspunsurile prompte, inseamna ca sunt pe forumul ala bun.... :twoup:

 

Seba -alea nu erau toate, mi-am mai amintit cate ceva...debitmetru aer, bujiile incandescente, curatat EGR, bucse timonerie (sub levierul de la schimbator) plus nu stiu cati bani pe testere....fain nu?Si eu am crezut din prima ca e turbo...dar "baietii m-au asigurat ca nu e.

 

Myx - poate ai dreptate cu benzinar...de fapt BMW din mosi stramosi cred ca asta inseamna, nimic nu se compara cu sunetul ala...de 5-6000 rpm.Dar am un amic cu un 525i - in primul rand nu m-a surprins deloc ca si demaraj, iar in al doilea rand fac peste 4-5000 km pe luna si cred ca s-ar simti si la buget...ii ia 9-10% la drum iar in oras peste 15-16...si merge usor.Deci raman pe diesel, pentru consum si mai ales pentru cuplu la turatii joase.

 

Lucian - un raspuns profesionist intr-adevar.

Punctual: - prima data erau valori naspa pe debitmetru....dar oscilau, cand mari, cand mici.Dupa ce s-au bagat pe sub masina au observat ca iese fum din zona evacuarii si a turbinei.Ahaaa...deci nu intra gazele de pe evacuare ca lumea in turbina si de acolo simptomele de mai sus.Deci s-au luat cu garnitura de la turbina si mai apoi cu galeria de evacuare pe care am schimat-o..acelasi rezultat.

- a gaz nu mi s-a parut sa miroase (cel putin din masina), dar ti-am zis ca deja am schimbat galeria de evacuare.

- viteza mare e relativa, dupa cum ai spus si tu...e vorba de turatie.La 2000, 2000 si ceva cand trebuie sa schimbe treapta, fum la greu, asa ca de multe ori merg pe manual si nu o las sa scada sub 2500, deci peste 2500 nu mai scoate fum, dar totusi nu mai trage cum tragea.

 

Am sa va mai povestesc dupa ce ma duc zilele astea din nou la tester.

Bafta...la BMW.

Link to comment
Share on other sites

Cei mai baieti = bug mafia?

Reparatia despre care zici tu a inclus si alte chestii in afara de garnitura? Mi se pare exagerat 17 mil, de banii aia cumperi galeria intreaga. Nici manopera nu e mai prejos, dar presupun ca trebuia sa eclipseze cele 17 mil. In fine, dupa ce ai platit cele 23 de mil, nu ai observat fumul?

Miros de gaz - nu o sa simti nimic in interior. Cat am avut galeria fisurata nu se simtea vreun miros in interior, atat in mers prin oras cat si afara.

Link to comment
Share on other sites

Ssteff,

E60 530d este o masina excelenta, a ta este din 2003 si deci are cam 7 ani si sigur ceva Km. Intretinerea unui diesel performant ca M57 dupa 7 ani necesita ceva investitii materiale si munca.

Eu acum sunt la a 2-a E60 525d si la ambele am schimbat galeria de evacuare care era fisurata, asta la masini din 2004 deci de 6 ani. In cazul tau daca grupul turbocompresor ar merge bine sigur ar fi ca o racheta. Vezi daca nu cumva sunt sparte, crapate furtunurile care conduc vacuumul la aparatul de dirijare al turbinei (turbina e cu geometrie variabila si poate nu se mai misca paletele care orienteaza gazele spre rotorul turbinei). Cumpara furtun la metru si inlocuieste tot.

 

Acest motor are si 2 pressure converter identice (asemanatoar cu E39 520d) care primesc informatie de la calculator si comanda prin vacuum:

 

1 - EGR-ul pe care am inteles ca l-ai curatat (daca nu functioneaza nu este economica ca EGR-ul ramine inchis si nu recircula gazele)

 

2 - IGV (Inlet Guide Vanes) - rapid scade eficienta turbinei, se invirte mult mai incet, motorul inghite mult mai putin aer ca scade presiunea de supaalimentare si a disparut rapid puterea. In plin un turbocompresor de 530d trebuie sa dea peste 2 bari presiune de admisie.

 

Tot prin vacuum sunt comandate si clapetele din galeria de admisie (cred ca modelul tau are asa ceva si ar trebui sa le verifici sa nu fie intepenite sau mai rau....) si suportii motorului, la viteza mare motorul este lasat putin mai jos. Chiar daca prin tot acest sistem intra aer el tot functioneaza dar cu intirziere ca vacuumul de comanda este mai mic.

 

Eu am avut un E39 520d care nu fugea peste 140 - 150 Km/h si avea turbbocompresorul schimbat (tipul se saturase de ea ca nu fugea). I-am schimbat pressure converter-ul turbinei (cam 3,5 mil lei), dupa asta am trecut de 206Km/h (era iarna) si mergea excelent. Dupa asta i-am curatat tot: galeria de admisie, EGR-ul si intercoolerul si a fost o masina excelenta, in plus consuma prin oras cam 6,5 - 7% si afara la 110 Km/h 5,5%

 

La acest kilometraj din pacate sunt multe la un diesel care ii mai iau din "viata" printre altele si intercoolerul pe care multi il neglijeaza (nu din cauza asta ai patit necazul).

 

Un filtru de motorina infundat ii ia din putere (nu cred ca e cazul tau ca la tine pare lipsa de aer comprimat).

 

Nu dispera ia-o incet si revizuieste-o toata daca vrei sa ai BMW 530d (crede-ma ca merita este peste 525d si ca performante si consum).

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Cei mai baieti = bug mafia?

Reparatia despre care zici tu a inclus si alte chestii in afara de garnitura? Mi se pare exagerat 17 mil, de banii aia cumperi galeria intreaga. Nici manopera nu e mai prejos, dar presupun ca trebuia sa eclipseze cele 17 mil. In fine, dupa ce ai platit cele 23 de mil, nu ai observat fumul?

Miros de gaz - nu o sa simti nimic in interior. Cat am avut galeria fisurata nu se simtea vreun miros in interior, atat in mers prin oras cat si afara.

 

 

Salut Chas,

Am schimbat galeria de avacuare care a costat 17 mil plus 6 mil manopera = 23 mil.Masina s-a comportat la fel dupa asta, adica fum la greu si nu tragea bine.Intr-adevar galeria veche era rupta la iesirea dinspre turbo, si piedea gaze pe acolo.Mai devreme sau mai tarziu tot trebuia sa o schimb...merci pt raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Da, daca era fisurata trebuia sa o schimbi. Eu am avut-o doar putin fisurata la gulerul ala dinspre turbina si am preferat sa o schimb - dura prea mult sa o aduca, tot tabla de aia de conserva si costa vreo 14 mil cu manopera.

In fine, pai si acum daca ai galerie noua, pe unde iti mai iesa fum?

Link to comment
Share on other sites

Ssteff,

E60 530d este o masina excelenta, a ta este din 2003 si deci are cam 7 ani si sigur ceva Km. Intretinerea unui diesel performant ca M57 dupa 7 ani necesita ceva investitii materiale si munca.

Eu acum sunt la a 2-a E60 525d si la ambele am schimbat galeria de evacuare care era fisurata, asta la masini din 2004 deci de 6 ani. In cazul tau daca grupul turbocompresor ar merge bine sigur ar fi ca o racheta. Vezi daca nu cumva sunt sparte, crapate furtunurile care conduc vacuumul la aparatul de dirijare al turbinei (turbina e cu geometrie variabila si poate nu se mai misca paletele care orienteaza gazele spre rotorul turbinei). Cumpara furtun la metru si inlocuieste tot.

 

Acest motor are si 2 pressure converter identice (asemanatoar cu E39 520d) care primesc informatie de la calculator si comanda prin vacuum:

 

1 - EGR-ul pe care am inteles ca l-ai curatat (daca nu functioneaza nu este economica ca EGR-ul ramine inchis si nu recircula gazele)

 

2 - IGV (Inlet Guide Vanes) - rapid scade eficienta turbinei, se invirte mult mai incet, motorul inghite mult mai putin aer ca scade presiunea de supaalimentare si a disparut rapid puterea. In plin un turbocompresor de 530d trebuie sa dea peste 2 bari presiune de admisie.

 

Tot prin vacuum sunt comandate si clapetele din galeria de admisie (cred ca modelul tau are asa ceva si ar trebui sa le verifici sa nu fie intepenite sau mai rau....) si suportii motorului, la viteza mare motorul este lasat putin mai jos. Chiar daca prin tot acest sistem intra aer el tot functioneaza dar cu intirziere ca vacuumul de comanda este mai mic.

 

Eu am avut un E39 520d care nu fugea peste 140 - 150 Km/h si avea turbbocompresorul schimbat (tipul se saturase de ea ca nu fugea). I-am schimbat pressure converter-ul turbinei (cam 3,5 mil lei), dupa asta am trecut de 206Km/h (era iarna) si mergea excelent. Dupa asta i-am curatat tot: galeria de admisie, EGR-ul si intercoolerul si a fost o masina excelenta, in plus consuma prin oras cam 6,5 - 7% si afara la 110 Km/h 5,5%

 

La acest kilometraj din pacate sunt multe la un diesel care ii mai iau din "viata" printre altele si intercoolerul pe care multi il neglijeaza (nu din cauza asta ai patit necazul).

 

Un filtru de motorina infundat ii ia din putere (nu cred ca e cazul tau ca la tine pare lipsa de aer comprimat).

 

Nu dispera ia-o incet si revizuieste-o toata daca vrei sa ai BMW 530d (crede-ma ca merita este peste 525d si ca performante si consum).

 

 

Salut Nene,

E clar ca ai in sange masinile si mai ales BMW-urile si iti multumesc pentru sfaturi.Dupa raspunsurile primite parca m-am mai linistit oarecum....e clar ca masinile trecute de 3-4 ani incep sa pape bani.

Ieri am fost din nou la baieti, si am pus-o din nou pe tester...in continuare erori la debitmetru.Mi s-au dat pana si tobele de pe sub masina jos si am facut probe cu ea asa....sa vedem daca nu sunt cumva colmatate.Nimic schimbat.Abia cand am facut probe cu mufa de la debitmetru scoasa, s-a vazut o schimbare(fum mai putin si masina tragea si schimba mai bine).Am facut pana si proba cu un debitmetru scos de pe alt 530d e60, si se apropia de ceea ce stiam eu.Dar telenovela nu s-a sfarsit.....am facut comanda de debitmetru(pe Bosch - 8 mil).Astazi am fost sa-l pun pe masina si dupa ce l-am pus, masina nu mai tragea deloc...

Asa ca am reusit sa fac retur la debitmetrul asta nou defect sau pe care masina mea nu l-a inghitit, si poimane o sa vina altul pe original mai scump cu 5 mil, adica 13 mil.Atunci o sa fie show mare, ca daca nici ala nu merge, nu mai pot sa-i fac retur.Si uite asa bagi 40 mil in doua saptamani intr-o masina "premium" si nici nu esti sigur ca se va rezolva 100%.

Va mai tin la curent cu acest episod....astept pareri, poate este cineva sau a auzit sa se fi intamplat cuiva cu debitmetru nou care sa nu funtioneze... :twoup: :)

Link to comment
Share on other sites

Si uite asa bagi 40 mil in doua saptamani intr-o masina "premium" si nici nu esti sigur ca se va rezolva 100%.

Va mai tin la curent cu acest episod....astept pareri, poate este cineva sau a auzit sa se fi intamplat cuiva cu debitmetru nou care sa nu funtioneze... :twoup: :)

 

Deobicei debitmetrul se comanda doar pe original . Restul sunt tentative nereusite . Nu stiu daca la tine trebuie si pusa pe tester dupa ce schimbi debitmetrul sau e plug and play

Link to comment
Share on other sites

Da, daca era fisurata trebuia sa o schimbi. Eu am avut-o doar putin fisurata la gulerul ala dinspre turbina si am preferat sa o schimb - dura prea mult sa o aduca, tot tabla de aia de conserva si costa vreo 14 mil cu manopera.

In fine, pai si acum daca ai galerie noua, pe unde iti mai iesa fum?

 

 

pai fumul greu iesea pe toba finala, si in continuare tot pe acolo a iesit.Pe la galerie erau doar pierderi pe care nici nu le vedeam...Oricum...la 14 mil cu manopera esti sef...cred ca la un service... :twoup:

 

Si uite asa bagi 40 mil in doua saptamani intr-o masina "premium" si nici nu esti sigur ca se va rezolva 100%.

Va mai tin la curent cu acest episod....astept pareri, poate este cineva sau a auzit sa se fi intamplat cuiva cu debitmetru nou care sa nu funtioneze... :) :)

 

Deobicei debitmetrul se comanda doar pe original . Restul sunt tentative nereusite . Nu stiu daca la tine trebuie si pusa pe tester dupa ce schimbi debitmetrul sau e plug and play

 

 

A fost pusa pe tester dupa montare, ca oricum trebuiau sterse erorile de la mufa scoasa.

Link to comment
Share on other sites

Am pus debitmetru pe original...cu asta trage masina dar tot scoate fum.Am mers vreo doua zile cu ea asa sperand sa mai elimine de pe tobe gazele ramase de dinainte dar nimic.N-am mai suportat si ieri am scos mufa de la debitmetru...fara ea merge mai bine si nu mai scoate fum decat foarte putin daca dau talpa ca lumea.Are ceva daca merg o perioada cu ea asa?....macar pana ii dau de capat ca ma dispera fumul.Pana la urma care e smecheria cu debitmetrul asta daca merge mai bine fara el?.....daca nu e debitmetrul dus, ce ar putea fi care sa aiba legatura si cu mufa aia?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ca sa nu deschid un topic nou , postez aici problemele care le am la masina care sunt oarecum similare cu cele descrise de colegul mai sus . Masin ain cauza este un bmw 525d e60 cutie manuala , iar problema cu care ma confrunt e ca nu mai trage asa bine , daca stau bine sa ma gandesc au cam scazut performantele cu aprox 50% si a crescut cam cu 0.5-07 l/100km consumul . In principiu eu cred ca este o problema legata de turbo , inainte la 2000 rpm se auzea zgomotul de turbo acum nu se mai aude nimic . Am verificat debitmetrul dupa metoda scos mufa si nu e nici o diferenta si se aprinde instantaneu martorul de check engine . De asemenea galeria de evacuare pare ok , adica nu incearca sa ma omoare masina prin gazare in habitaclu :twoup:. A mai avut cineva pana acum probleme la partea de comanda de la turbo ? NU prea am idee cum se verifica .. Multumesc pentru raspunsuri !!

 

Ps: Filtrele sunt schimbate de aprox 1000km deci nu are ce sa fie de la filtre .

Link to comment
Share on other sites

dimineata, la pornire pana se incalzeste putin motorul, miroase a gaze langa masina ( nu si in habitaclu). dupa ce se incalzeste motorul nu se mai simte acel miros. e normal asa cea? sau sunt probleme la galerie? si in plus de asta, cand motorul e foarte rece, fluiera putin turbina pana se incalzeste
Link to comment
Share on other sites

dimineata, la pornire pana se incalzeste putin motorul, miroase a gaze langa masina ( nu si in habitaclu). dupa ce se incalzeste motorul nu se mai simte acel miros. e normal asa cea? sau sunt probleme la galerie? si in plus de asta, cand motorul e foarte rece, fluiera putin turbina pana se incalzeste

Daca e foarte rece afara porneste webasto care scoate fum langa portiera, asa ca e normal sa miroase.

Link to comment
Share on other sites

dimineata, la pornire pana se incalzeste putin motorul, miroase a gaze langa masina ( nu si in habitaclu). dupa ce se incalzeste motorul nu se mai simte acel miros. e normal asa cea? sau sunt probleme la galerie? si in plus de asta, cand motorul e foarte rece, fluiera putin turbina pana se incalzeste

Daca e foarte rece afara porneste webasto care scoate fum langa portiera, asa ca e normal sa miroase.

 

doar cand e rece afara miroase. dei cauza e webasto si e normal. dar turo e normal sa fluiere pana se incalzeste? asta face tot doar atunci cand e rece afara

Link to comment
Share on other sites

nu prea are voiie sa fluiere decat cand e rece motorul si pana creste temp la ulei. Colegul nostru cred ca s a bucurat la consum si asta e... mai era mai demult cineva care spunea ca i haleste masina 6 la suta la un E90. Mie cel putin, E46 320d, imi mananca 11% dar schimb numai la 4000. Cred ca buna functionare a motoarelor diesel cu turbina este sa mergi turat. Am vazut chiar azi un C classe cu turbina blocata, la 2000 ture dadea nor negru. Ideea e sa nu ne bucuram de consum scazut si sa le dam in gusa :twoup: ca nu se strika, din contra, le place... :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.