Jump to content

Problema e46


Robert Wiz

Recommended Posts

Salutare colegi

 

Am o problema cu masina (E46-FL-110KW - diesel).

 

De ceva vreme (mai exact de 2 saptamani), atunci cand computer-ul de bord imi arata ca mai am de parcurs < 65km cu motorina din rezervor, cateodata mi se aprinde martor-ul DDE, masina pierde din putere, scoate un fum negru (de parca ar fi locomotiva), dupa care isi revine, dar martorul DDE ramane aprins. Dupa ce opresc motorul, il las cateva secunde, pun contactul martotul DDE dispare (si ramane stins), dar cand dau la automat nu porneste.

 

Pun de mai multe ori contactul sa se amorseze, iar cand dau la automat si tin mai lung porneste. Dupa ce porneste masina merge normal, trage asa cum trebuie. De asemenea porneste la sfert de cheie dupa incident.

 

Atunci cand sta mai mult masina (de ex: dimineata), dau sa pornesc si nu vrea (martorul DDE stins). Abia la a doua cheie porneste.

 

Dupa ce alimentez (de ex: > 1/4 de rezervor) nu mai face.

 

Eu banuiesc ca ar putea filtru de motorina sau pompa de sub scaun (cam face un sunet ciudat)

 

Ati mai avut careva prb asta?

 

Astept parerile voastre, inainte de a ma apuca sa desfac.

Link to comment
Share on other sites

In locul tau as fi schimbat de mult filtrul de motorina. Costa mult mai putin decat un set de injectoare sau o pompa, deci nu merita experimentat. Masina mea e pe benzina, insa am de-a face destul de mult cu motoare diesel, si in totdeauna primul pas este schimbul filtrului.
Link to comment
Share on other sites

In locul tau as fi schimbat de mult filtrul de motorina. Costa mult mai putin decat un set de injectoare sau o pompa, deci nu merita experimentat. Masina mea e pe benzina, insa am de-a face destul de mult cu motoare diesel, si in totdeauna primul pas este schimbul filtrului.

 

Luni asta o sa fac, oricum era timpul sa-l schimb (are 15000km).

 

Eu suspectez si pompa de sub scaun pentru ca face un sunet ciudat, in sensul ca nu se mentine constant si da sa moara (doar atunci cand face figura) si asta cand e putina motorina in rezervor.

 

Alte pareri?

 

Nici nu ma gandeam sa umblu la injectoare...

Link to comment
Share on other sites

Maine vreau sa fac un test.

 

Scot furtunul de la filtru de motorina, ce vine din pompa de sub scaun si pun contactul sa vad daca baga motorina cum trebuie, apoi pe cel de dupa filtru ca sa vad daca e acelasi debit.

 

Daca ar fi una din pompe, care se duce cea mai frecvent, cea de sub scaun sau cea de inalta presiune?

 

Lucrul asta mi se intampla dupa ce am alimentat de la rompetrol, la intrare in caransebes. (am avut in drum mai lung de facut - ploiesti-timisoara).

 

Mie imi este sa nu fi fost apa in motorina, ceea ce nu e ok pt filtru de motorina si nici pt injectoare, sau ceva gunoi care sa nu permita alimentarea corespunzatoare din rezervor si sa faca asa, pentru ca am observat ca face doar cand mai este putina motorina in rezervor (pt 60km).

Link to comment
Share on other sites

In locul tau as fi schimbat de mult filtrul de motorina. Costa mult mai putin decat un set de injectoare sau o pompa, deci nu merita experimentat. Masina mea e pe benzina, insa am de-a face destul de mult cu motoare diesel, si in totdeauna primul pas este schimbul filtrului.

 

Luni asta o sa fac, oricum era timpul sa-l schimb (are 15000km).

 

Eu suspectez si pompa de sub scaun pentru ca face un sunet ciudat, in sensul ca nu se mentine constant si da sa moara (doar atunci cand face figura) si asta cand e putina motorina in rezervor.

 

Alte pareri?

 

Nici nu ma gandeam sa umblu la injectoare...

 

 

Eu stiu ca pompa de sub scaun se schimba la cativa km,eu am fost cu a mea la BMW,o bagat cheia si o aratat ca fostu propietar o schimbat pompa de sub scaun la 70 de mii de km

Link to comment
Share on other sites

In primul rand recomand sa nu mai mergi cu asa putina motorina in rezervor pt ca poate iti trage aer in functie de cum este inclinata masina si nu in ultimul rand toata mizeria de pe fundul rezervorului.

 

De regula nu merg cu putina motorina in rezervor, se mai intampla cateodata sa mai raman si cu putina motorina in rezervor, dar pana acum nu am avut prb asta.

 

Oricum intentionez sa fac o curatare a sistemului de alimentare.

 

Voi ce ziceti? Sa folosesc un aditiv de curatare sau sa o fac manual (desfacere rezervor si curatat)

Link to comment
Share on other sites

Daca folosesti aditiv de curatare, aditivul iti va lua depunerile din intregul sistem, incepand din rezervor, si pana la injectoare.

Dupa ce ai facut 'cura' cu aditiv trebuie sa schimbi filtrul neaparat. Varianta cu aditiv e mult mai comoda, decat cea manuala desrisa de tine, iar cea manuala are dezavantajul, ca implica numai rezervorul, nu si restul sistemului.

Edited by petibv
Link to comment
Share on other sites

In primul rand recomand sa nu mai mergi cu asa putina motorina in rezervor pt ca poate iti trage aer in functie de cum este inclinata masina si nu in ultimul rand toata mizeria de pe fundul rezervorului.

 

Mor cand aud faza cu "mizeria de pe fundul rezervorului".... bro, motorina e LICHID! Masina in mers se balanseaza, vibreaza etc., motorina agitandu-se atat de mult, incat nu are cum sa se depuna ceva pe fundul rezervorului!!! Am vazut rezervor de e46 din 2000 desfacut si era curat ca lacrima!

 

MYTH BUSTED!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutare tuturor ! Sa va spun ce am patit eu cu martorul DDE . Ma indreptam spre peco sa alimentez ...pe computer imi afisa ca mai am de parcurs cam 80-90 de Km . La 20 de metri pana in peco s-a aprins martorul DDE si imi taia acceleratia ....pur si simplu nu ma lasa sa accelerez masina ...dupa care s-a oprit . Am tras pe dreapta si am incercat sa o repornesc dar degeaba pentru ca imi dadea la automat ( mentionez ca am un 320 D si ca asta se intampla asta vara) . Am incercat de vreo 3 ori dar nimic .Am crezut ca s-a stricat computerul de bord si ca nu imi mai afiseaza corect nr de km . M-am dus la peco si am luat 5 L d motorina dupa care am incercat sa o pornesc iar. Abia dupa vreo 3-4 incercari a pornit iar martorul DDE mi-a ramas aprins. Masina pornea la sfert de cheie si tragea la fel de bn ca si inainte. Cineva mi-a spus a DDE se aprinde cand ai probleme la bujiile incandescente asa ca m-am apucat sa verific daca am vreo bujie arsa luandu-le prin eliminare ...si intradevar am avut 3 bujii arse pe care le-am schimbat. Dupa ce am schimbat bujiile martorul DDE tot aprins imi statea si m-am gandit ca tre sa o pun pe tester ca sa imi stearga eroarea dar dupa 1 saptamana s-a stins singur si nu am mai avut nici un fel de problema pana in ziua de azi .Varianta ca am ramas fara motorina si ca mi-a pornit dupa ce am bagat acei 5 L o cam exclud pentru ca stiu f bine ca motorina mai aveam in masina iar computerul d bord imi merge fara nici o problema .
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi chestie cu "nu mai trage si ramane DDE aprins" se mai poate intampla si cand ai putina motorina in rezervor si faci vreo curba (mai lunga), deci cand masina se inclina. Probabil trage aer pe alimentare. Mie mi s-a intamplat faza asta in rond la Dorobanti, in giratoriu. Mentionez ca filtrul de combustibil era schimbat recent. Si-a revenit imediat ce am repornit motorul. Apoi primul drum a fost la benzinarie pt realimentare, noroc ca era la 50m distanta :) De atunci, cand vad ca pe comp de bord vad ca scrie ca mai am de parcurs doar 120-150km cu motorina din rezervor stiu ce am de facut :twoup:
Link to comment
Share on other sites

de atunci si eu la 130 d km ....direct in benzinarie ! e bn ca m-am lamurit cu problema asta ...erau 2 variante ori am ramas fara motorina ori de la bujii . Inseamna ca treaba cu bujiile incandescente a fost o coincidenta ca am gasit 3 arse ...desi asta iarna mi-a pornit fara nici un fel de problema .
Link to comment
Share on other sites

de atunci si eu la 130 d km ....direct in benzinarie ! e bn ca m-am lamurit cu problema asta ...erau 2 variante ori am ramas fara motorina ori de la bujii . Inseamna ca treaba cu bujiile incandescente a fost o coincidenta ca am gasit 3 arse ...desi asta iarna mi-a pornit fara nici un fel de problema .

 

 

Eu nu cred ca a fost o coincidenta faptul ca ai gasit 3 bujii arse si faptul ca ti'a facut figuri martorul DDE era din cauza ca ai ramas pe rezerva cu motorina....problema a fost mai mult ca sigur cele 3 bujii asa cum si Robert a gasit filtrul de motorina infundat :twoup: si cine stie ce o mai fi avand infundat sau vreo bujie arsa...daca ar fi sa ne luam dupa ce spuneti voi inseamna ca nu se mai merge cu masina cand ti se aprinde becul rosu de la rezervor...

Eu am mers cu al meu e 46 D si pe rezerva pentru ca nu aveam incotro nu pentru ca obisnuiesc si nu am avut nici o problema,nici in curbe nici intr'un fel...mai aveam 30 km de mers cand am alimentat,atunci a fost singura data cand am mers aproape de limita de a ramane fara motorina.

Eu zic ca de aceea e rezerva aceea,sa mergi cu ea altfel producatorul cred ca fi recomandat sa ai un minim de 100 km de conbustibil tot timpul in rezervor si sa alimentezi la acesta limita...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca a fost o coincidenta faptul ca ai gasit 3 bujii arse si faptul ca ti'a facut figuri martorul DDE era din cauza ca ai ramas pe rezerva cu motorina....problema a fost mai mult ca sigur cele 3 bujii asa cum si Robert a gasit filtrul de motorina infundat :twoup: si cine stie ce o mai fi avand infundat sau vreo bujie arsa...daca ar fi sa ne luam dupa ce spuneti voi inseamna ca nu se mai merge cu masina cand ti se aprinde becul rosu de la rezervor...

Eu am mers cu al meu e 46 D si pe rezerva pentru ca nu aveam incotro nu pentru ca obisnuiesc si nu am avut nici o problema,nici in curbe nici intr'un fel...mai aveam 30 km de mers cand am alimentat,atunci a fost singura data cand am mers aproape de limita de a ramane fara motorina.

Eu zic ca de aceea e rezerva aceea,sa mergi cu ea altfel producatorul cred ca fi recomandat sa ai un minim de 100 km de conbustibil tot timpul in rezervor si sa alimentezi la acesta limita...

 

Daca ai chef de un pic de adrenalina, incearca sa mergi cu al tau e46 D cand pe comp de bord scrie mai ai ai de parcurs 40-50km pana la empty tank si ia niste viraje mai stranse si lungi sau mergi un pic inclinat pe stanga sau pe dreapta cu masina si zi-mi daca ti s-a intamplat si tie sa ti se aprinda martorul DDE dupa asta:) ... Ca sa nu mai zic ca am ramas odata fara motorina cu toate ca pe comp de bord imi dadea ca mai am 39 km pana la empty :twoup:)) Noroc ca intrasem deja in Bucuresti. Veneam de la Piatra Neamt si m-a lasat in intersectie la Colentina cu Fundeni. Ma grabeam sa ajung la munca, pe Dorobanti, ca d'aia nici nu am realimentat, am facut eu socoteala, erau mai putin de 39km pana acolo... De atunci nu mai cred decat in calculele facute de mine sau imi iau o marja mai mare pana la realimentare... asta asa, preventiv.

 

 

DDE-ul la masina s-a aprins din cauza ca a ramas fara motorina si nu dispare imediat ce ai alimentat. Ca el a pus masina pe tester si a gasit 3 bujii arse este alta treaba, mai mult ca sigur pe tester arata si cand s-au ars bujiile ( ma rog la cati km ). Deci daca iti moare motorul la o masina diesel nu exista sa ai probleme cu bujiile sau releul de bujii, daca ai motor pe benzina .... DA.

e logic :)

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.