Jump to content

Faruri xenon --> Faruri bixenon adaptiv


dvlad

Recommended Posts

salut

 

vreau sa va intreb si mai ales daca stie cineva daca se pot schimba farurile xenon simplu neadaptive cu unele bixenon adaptive?

 

stiu k calculatoarele lor sunt cu tot cu farul ... teoretic ar tb sa mearga dupa capul meu dar trebuie facute schimbari si in BC ca sa mearga chiar si neadaptiv?

 

10x for who knows this :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca ai faruri xenon originale pe E90 inseamna ca sunt bixenon.Faruri xenon normale pe E90 nu sunt.Ca sa montezi in schimb bi-xenon adaptive iti trebuie ceva modul plus ceva la coloana de directie din cate am citit plus recodarea computerului.
Link to comment
Share on other sites

te contrazic ... am xenon simplu doar pe pozitie cum este farul din poza

 

Daca ai faruri xenon originale pe E90 inseamna ca sunt bixenon.Faruri xenon normale pe E90 nu sunt.Ca sa montezi in schimb bi-xenon adaptive iti trebuie ceva modul plus ceva la coloana de directie din cate am citit plus recodarea computerului.

 

asa am auzit si eu ... ca s-ar strica cam rpd ... dar am ocazia sa le schimb destul de avantajos :twoup:

 

multi spun ca xenon adaptive este inca o problema in plus.

post-37173-1281394943_thumb.jpg

Edited by dvlad
Link to comment
Share on other sites

te contrazic ... am xenon simplu doar pe pozitie cum este farul din poza

nu il mai contrazice... bixenon nu inseamna sa ai xenon si pe becul de faza lunga... :twoup:

 

desi s-a mai explicat in alte topicuri, Bixenonul este de fapt realizat pe urmatorul principiu:

 

- orice far cu xenon are un convertor luminos, cunoscut sub numele de Lupa... daca va aduceti aminte cate ceva despre lupe, de la fizica, ei bine, lupele rastoarna imaginea... in cazul nostru implicit si lumina...

 

- proiectorul farului cu lupa Xenon are un obturator in partea de jos care taie lumina la jumatatea orizontala a lupei... in mod normal, fasciculul luminos ar trebui sa se duca doar prin partea/jumatatea de sus a lupei si implicit prin copaci sau in nori, dar pentru ca lupa intoarce imaginea cu 180 grade, lumina se duce fix pe asfalt... iar acel obturator asigura "neorbirea" celorlalti soferi...

 

- la bixenon, acel obturator este deservit de un solenoid (electromagnet) care, actionat la flash sau faza lunga, se rabateaza si asigura dispersarea intregului fascicul de lumina prin lupa... de aceea si efectul de blitz la flashurile date cu faruri bixenon...

 

just watch...

Link to comment
Share on other sites

salut

 

vreau sa va intreb si mai ales daca stie cineva daca se pot schimba farurile xenon simplu neadaptive cu unele bixenon adaptive?

 

stiu k calculatoarele lor sunt cu tot cu farul ... teoretic ar tb sa mearga dupa capul meu dar trebuie facute schimbari si in BC ca sa mearga chiar si neadaptiv?

 

10x for who knows this :twoup:

 

 

Sincer eu am pe E60 faruri adaptive si n-am simtit absolut nici un avantaj.

Cateodata cred ca mai eficiente sunt cele montate pe alte masini unde se mai aprinde un bec atunci cand faci o curba.

Dar ma rog, poate m-am invatat cu ele si acum nu mai disting ce si cum....dar..nu cred.

Link to comment
Share on other sites

tare nu stiam asta ... dar nu am contrazis sa par mai destept ... pur si simplu asa mi s-a spus la bmw filaret ca am xenon simplu doar pe scurta si normal ca am bagat la cap ce au spus specialistii bmw de la noi :twoup:

 

deci ambele faruri si la xenon si bixeon sunt exact la fel ... diferenta constand doar in acel electromagnet care asigura dispersarea intregului fascicul de lumina prin lupa.

 

te contrazic ... am xenon simplu doar pe pozitie cum este farul din poza

nu il mai contrazice... bixenon nu inseamna sa ai xenon si pe becul de faza lunga... :)

 

desi s-a mai explicat in alte topicuri, Bixenonul este de fapt realizat pe urmatorul principiu:

 

- orice far cu xenon are un convertor luminos, cunoscut sub numele de Lupa... daca va aduceti aminte cate ceva despre lupe, de la fizica, ei bine, lupele rastoarna imaginea... in cazul nostru implicit si lumina...

 

- proiectorul farului cu lupa Xenon are un obturator in partea de jos care taie lumina la jumatatea orizontala a lupei... in mod normal, fasciculul luminos ar trebui sa se duca doar prin partea/jumatatea de sus a lupei si implicit prin copaci sau in nori, dar pentru ca lupa intoarce imaginea cu 180 grade, lumina se duce fix pe asfalt... iar acel obturator asigura "neorbirea" celorlalti soferi...

 

- la bixenon, acel obturator este deservit de un solenoid (electromagnet) care, actionat la flash sau faza lunga, se rabateaza si asigura dispersarea intregului fascicul de lumina prin lupa... de aceea si efectul de blitz la flashurile date cu faruri bixenon...

 

just watch...

 

Edited by dvlad
Link to comment
Share on other sites

tare nu stiam asta ... dar nu am contrazis sa par mai destept ... pur si simplu asa mi s-a spus la bmw filaret ca am xenon simplu doar pe scurta si normal ca am bagat la cap ce au spus specialistii bmw de la noi :twoup:

 

deci ambele faruri si la xenon si bixeon sunt exact la fel ... diferenta constand doar in acel electromagnet care asigura dispersarea intregului fascicul de lumina prin lupa.

probabil si cei de la filaret ti-au explicat cum trebuie,dar eu cred ca tu nu prea intelegi.bmw e90 care are xenon de fabrica are de fapt bi-xenon.numai ca la doatri nu se mentioneaza BIXENON ci doar XENON.

mai pe romaneste :DACA AI ANGEL EYES PE MASINA AI BIXENON :)))))

sper ca te-am luamurit.daca nu fa altceva:noapte pui masina la o distanta de 5 metri de un zid si aprinzi faza scurta<XENON>.apoi tragi de maneta spre tine ca si cum ai da flash si observi ca se aprind halogenele din interior.cand impingi maneta spre fata vei observa ca si becurile xenon se ridica<de fapt acea clapeta se ridica>.

maneta=maneta semnalizare

bafta

Link to comment
Share on other sites

inteleg chiar foarte bine ... stiu ce zici si iti pot spune ca nu se ridica "clapeta" la faza lunga" ...

te-ai uitat prin lupa ? si ai vazut clapeta ?

 

nu prea e vizibila de afara, si nici nu vad cum ai fi remarcat-o daca aveai si farurile aprinse... ma rog...

Link to comment
Share on other sites

bun ... si atunci spune-mi cum se poate verifica daca e bixenon ...

 

inteleg chiar foarte bine ... stiu ce zici si iti pot spune ca nu se ridica "clapeta" la faza lunga" ...

te-ai uitat prin lupa ? si ai vazut clapeta ?

 

nu prea e vizibila de afara, si nici nu vad cum ai fi remarcat-o daca aveai si farurile aprinse... ma rog...

Link to comment
Share on other sites

Plus, daca lumea spune ca la e90, daca ai xenon de fabrica, ai automat bixenon, ce dovezi mai vrei ? EU m-am convins cand am plecat de la birou. Aveam masina parcata cu fata la un geam. Am comutatorul de lumini pus pe auto, deci cand pornesc masina farurile se aprind automat pe faza scurta. Cand am dat faza lunga s-a marit intensitatea xenon-ului si s-au aprins si becurile normale din interiorul farului. Concluzia, am bixenon. Daca aveam xenon doar pe scurta, cand am dat faza lunga, se aprindeau doar becurile din interior iar intensitatea becurilor xenon de pe scurta ramanea la fel, nu crestea ! Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

Farul adaptiv are o mufa in plus, bulbul arata putin altfel. Eu am un far bixenon si un far bixenon adaptiv si am studiat diferentele.

PS: Nu toate masinile care au xenon au automat si bi-x. dar la E90 automat daca este pe faza scurta este si pe lunga.

Link to comment
Share on other sites

Cu o mica modificare la clapeta obturatoare se poate obtine si mai multa lumina cand comuti faza lunga sau dai flash. Se poate modifica la orice tip de proiector bixenon. La faza scurta fasciculul de lumina ramane neschimbat pt. a nu deranja ceilalti soferi.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Plus, daca lumea spune ca la e90, daca ai xenon de fabrica, ai automat bixenon, ce dovezi mai vrei ? EU m-am convins cand am plecat de la birou. Aveam masina parcata cu fata la un geam. Am comutatorul de lumini pus pe auto, deci cand pornesc masina farurile se aprind automat pe faza scurta. Cand am dat faza lunga s-a marit intensitatea xenon-ului si s-au aprins si becurile normale din interiorul farului. Concluzia, am bixenon. Daca aveam xenon doar pe scurta, cand am dat faza lunga, se aprindeau doar becurile din interior iar intensitatea becurilor xenon de pe scurta ramanea la fel, nu crestea !

 

 

sal poti sa imi spui si mie daca ai un far adaptiv si unu normal.....iti da eroare in bord? ca eu am adaptive si am gasit unu nou dar nu e adaptiv si vreau sa stiu daca imi da eroare...nu ma intereseaza daca mai merge si celalalt adaptiv doar sa nu dea eroare. mersi

Marius

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.