Jump to content

Recommended Posts

simbata cind am ajuns la munte am constatat cu mare fericire ca ambreiajul meu a plecat in sud. facea ceva figuri de vreo saptamina, in sensul ca atunci cind apasam pedala (la fund sau chiar putin) se auzea un fisiit - simptom clar de rulment de presiune dus. cind viteza era cuplata si pedala eliberata, totul mergea normal. la fel a mers si simbata, dar cind am ajuns la destinatie zgomotul la apasarea pedalei era mult mai puternic, si deja se oprea motorul, daca nu il tineam din acceleratie (ceea ce e oarecum dificil la plecarea cu spatele in panta :blink:)

 

am tot studiat schemele si nu pricep niste treburi, asa ca am citeva intrebari:

 

- placa de presiune este montata pe volanta si se misca continuu solidar cu motorul ?

- volanta e la rindul ei "lucioasa" si discul este prins ca un sandwich intre volanta si placa de presiune ? daca da... nu se uzeaza si volanta si trebuie schimbata ?

- se poate schimba doar coroana din centrul placii de presiune, daca placa si discul sint bune si nedeformate (nevalurite) ?

- de ce gasesc cod diferit la disc pentru masinile cu sau fara aer conditionat sau... catalizator !?

 

si intrebarea cea mai interesanta, de ce tinde sa mi se opreasca motorul cind apas ambreiajul, si chiar se opreste daca nu insist cu pedala de acceleratie ?

 

un flash foarte bun cu functionarea ambreiajului se gaseste aici:

 

http://auto.howstuffworks.com/clutch3.htm

Link to comment
Share on other sites

- placa de presiune este montata pe volanta si se misca continuu solidar cu motorul ?
Da.
- volanta e la rindul ei "lucioasa" si discul este prins ca un sandwich intre volanta si placa de presiune ? daca da... nu se uzeaza si volanta si trebuie schimbata ?
Da. Suprafata respectiva a volantei este super bine tratata si nu se uzeaza decat daca lasi discul de ambreiaj sa treaca de ferodouri si sa ajjnga la metal.
- se poate schimba doar coroana din centrul placii de presiune, daca placa si discul sint bune si nedeformate (nevalurite) ?
Poate ca tehnic se poate, dar in nici un caz nu este recomandat. N-am auzit pe nimeni sa faca asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

si intrebarea cea mai interesanta, de ce tinde sa mi se opreasca motorul cind apas ambreiajul, si chiar se opreste daca nu insist cu pedala de acceleratie ?

Se intampla si daca esti pe loc cu cutia de viteze scoasa la punctul mort? Sau numai cand esti cu cutia de viteze cuplata intr-o treapta oarecare?

Link to comment
Share on other sites

da, indiferent de pozitia cutiei. cum apas ambreiajul, motorul trage sa moara. pedala a devenit si mult, mult mai tare (oricum era foarte tare).
Daca face si cu maneta la punctul mort, nu prea inteleg de ce iti moare motorul... Cand ai curatat ultima oara cilindrul receptor de la ambreiaj (cel de la cutie, care apasa in furca)?

Mai este o varianta: anume, sa nu fie defect (numai) rulmentul de presiune, ci (si) rulmentul pilot. Rulmentul pilot este cel care sta in volanta si in care se infige arborele care iese din cutie si pe canelurile caruia sta ambreiajul.

Daca e rulmentul pilot de vina:

- huruie doar cand apesi ambreiajul, cand apare o diferenta de turatie intre volanta si arborele ambreiajului;

- cand apesi ambreiajul si-l decuplezi, rulmentul pilot, din cauza ca e (cam) intepenit, transmite forta in arborele ambreiajului, deci in cutie.

In fine, sunt multe teorii: iti dai seama ca nu prea merge diagnosticarea prin forum...

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

simbata cind am ajuns la munte am constatat cu mare fericire ca ambreiajul meu a plecat in sud. facea ceva figuri de vreo saptamina, in sensul ca atunci cind apasam pedala (la fund sau chiar putin) se auzea un fisiit - simptom clar de rulment de presiune dus. cind viteza era cuplata si pedala eliberata, totul mergea normal. la fel a mers si simbata, dar cind am ajuns la destinatie zgomotul la apasarea pedalei era mult mai puternic, si deja se oprea motorul, daca nu il tineam din acceleratie (ceea ce e oarecum dificil la plecarea cu spatele in panta :blink:)

 

am tot studiat schemele si nu pricep niste treburi, asa ca am citeva intrebari:

 

- placa de presiune este montata pe volanta si se misca continuu solidar cu motorul ?

- volanta e la rindul ei "lucioasa" si discul este prins ca un sandwich intre volanta si placa de presiune ? daca da... nu se uzeaza si volanta si trebuie schimbata ?

- se poate schimba doar coroana din centrul placii de presiune, daca placa si discul sint bune si nedeformate (nevalurite) ?

- de ce gasesc cod diferit la disc pentru masinile cu sau fara aer conditionat sau... catalizator !?

 

si intrebarea cea mai interesanta, de ce tinde sa mi se opreasca motorul cind apas ambreiajul, si chiar se opreste daca nu insist cu pedala de acceleratie ?

 

un flash foarte bun cu functionarea ambreiajului se gaseste aici:

 

http://auto.howstuffworks.com/clutch3.htm

10358[/snapback]

 

 

Dane,placa de presiune este prinsa pe volanta de regula cu 6 suruburi la bmw si tine si discul la respect pe volanta,si clar ca se roteste ca si motorul

Volanta se uzeaza extrem de greu-de aceea discul e format din ferodouri-ca sa se uzeze el si sa protejeze celelalte piese care contribuie la transmisie-ferodoul din care e format seamana la compozitie cu cel de la placutele de frane-si ele freaca in timpul franarii pe o suprafata de otel-discul,care stii ca se uzeaza mai greu decat placutele-e vorba de ani multi

 

nu se schimba numai coroana-este piesa nedemontabila de noi,amatorii-se ataseaza in conditii de fabrica

in alta ordine,trebuie sa scoti cutia masinii,cardanul....si sa vezi ce e acolo exact-placa se duce greu la bmw-si asta de regula cand nu asculti masina si mergi ca fraierul cu rulmentul de presiune defect-fara aluzii

 

-dpdv al fortei de apasare la pedala simti ceva?mai mult lca sigur e rulmentul de presiune,nu placa-trebuie sa il schimbi-am unul bun daca vrei

 

ca raspuns la intr. ta interesanta-rulmentul freaca anormal pe placa si atunci apasarea e prea slaba si nu debreiaza bine

Link to comment
Share on other sites

faza dubioasa e ca rulmentul respectiv nu a dat absolut nici un semn (audibil) de oboseala pina in urma cu o saptamina, cind a inceput sa scoata un fisiit destul de slab. dupa drumul de vineri noaptea (cind am mers aproape continuu cu viteza 4, deci am utilizat la minim ambreiajul), a inceput brusc sa faca "ca toti dracii".

 

acuma, sint in mari dubii. mai intii, ca n-as pune un rulment (sau alta componenta de ambreiaj) second hand, pentru ca e vorba de mult prea multa munca (si bani de manopera, clar) pentru a umbla acolo prea des... asa ca prefer sa iau piese noi ca sa fiu sigur ca tin cit mai mult. din acelasi motiv nu cred ca o sa ma risc sa iau doar rulmentul, chiar daca discul si placa ar arata bine (si cred ca arata bine, caci nu dau semne de alunecare).

 

despre placa, eu ma tem ca daca s-a distrus rulmentul, a atacat deja si virfurile coroanei, caz in care ori se pune un inel de fier acolo (solutia mecanicilor de cartier, multi mi-au recomandat si chiar am facut asta la daciile de la firma, ca patronii nu vroiau sa plateasca, yuck), ori se schimba cu totul (mi se pare aberant sa nu se poata schimba doar coroana, atita vreme cit placa cu totul are mult mai putine sanse sa se uzeze.

 

in final, eu banuiesc ca bajetii de la care am luat eu masina si-au batut joc de ea si la nivel de ambreiaj (oricum am descoperit foarte multe prostii facute de ei), si au pus vreun rulment vechi sau alta piesa veche, si din cauza asta a crapat brusc si fara simptome.

 

diseara sau miine sper sa ajung cu ea la mecanic, si o sa va tin la curent cu ce gasim acolo.

Link to comment
Share on other sites

aloo, despre ce coroana vb voi? pe placa de presiune este montat un "soare" pe care capete apasa rulmentul de presiune iar la celalat capat ale razelor este un disc pe care cumpleaza discut de ambreiaj .... de rulmentul al doilea nu stiu nimic, eu nu il am in volanta, e doar o gaura care e un pic conica, la dacie in volanta, vibrochen este o bucsa de cupru folosita pt ghidaj, ma mir ca eu nu am nimic acolo
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar, ambreiajul nu avea nimic. nu MAI avea nimic :blink:

 

cum tre sa arate un kit:

 

post-21-1107418034_thumb.jpg

 

asa arata rulmentul meu (observati in prima poza in partea de jos o parte din bile:

 

post-21-1107418049_thumb.jpgpost-21-1107418058_thumb.jpg

 

asa arata discul (partea buna e ca s-a distrus doar pe partea cu placa, iar volanta a ramas intreaga) :

 

post-21-1107418068_thumb.jpgpost-21-1107418073_thumb.jpg

 

asa arata placa de presiune, sau ce-a mai ramas din ea (lipsesc lejer 5 mm din acele "raze de soare") :

 

post-21-1107418077_thumb.jpgpost-21-1107418081_thumb.jpgpost-21-1107418099_thumb.jpg

 

si asa arata volanta:

 

post-21-1107418105_thumb.jpg

 

acum imi e evident si de ce se oprea motorul cind apasam ambreiajul... razele de soare se mincasera, rulmentul intra cu totul acolo, s-a facut si el praf (acum era blocat pe axul cutiei) si practic freca direct pe placa.

Link to comment
Share on other sites

pai, tot: rulmentul de presiune, placa de presiune, discul, si rulmentul de priza directa (asta a fost SH, ca n-am gasit nicaieri de cumparat nou).

 

acum ambreiajul e extrem, extrem de moale, si eu parca sint prost. mi se opreste motorul, plec in suturi etc. tre sa ma mai obisnuiesc cu el...

 

a, si cu ocazia asta am schimbat si ultimele bucse de la schimbator, care e acum foarte erect, cureaua de servo si inca niste mici tune-ups. mai am bucsele pe spate si gataaaaaa... pot sa ma apuc de caroserie :blink:

Link to comment
Share on other sites

a, si cu ocazia asta am schimbat si ultimele bucse de la schimbator, care e acum foarte erect, cureaua de servo si inca niste mici tune-ups. mai am bucsele pe spate si gataaaaaa... pot sa ma apuc de caroserie :blink:

10954[/snapback]

 

 

De unde ai luat bucsile de schimbator? Eventual ceva preturi...

 

 

V

Link to comment
Share on other sites

le-am comandat la augsburg. am schimbat tot, mai putin cea mai din spate, care tine bratul de aluminiu pe care e pusa maneta schimbatorului (era 30 eur).

 

a, si am mai omis bucsa din josul manetei (cea care se strica cel mai repede), care era si ea 30 eur. pe asta am manufacturat-o dintr-o bucata de teflon provenita dintr-o rola de copiator.

 

in rest, bucsa de cauciuc care prinde bratul longitudinal de aluminiu e vreo 9 eur, axul pe care se monteaza ea vreo 10 eur, plus niste plastice de cite 0.2 eur bucata. daca le cumperi pe toate, ajungi cam la 100 eur.

Link to comment
Share on other sites

saga continua.

noul ambreiaj este foarte moale si foarte placut, acum ii inteleg pe cei care se plingeau ca masina mea are pedala ffff tare.

 

problema e ca incepe sa prinda foarte foarte jos, practic la 2-3 cm de podea deja incepe sa lucreze. rezultatul e ca merg numai in hopuri... si mi-as putea obisnui piciorul sa lucreze mai jos, dar ma gindesc ca de indata ce va aparea putina uzura in disc, va prinde si mai jos... pina cind apasarea completa a pedalei nu va mai elibera de tot discul, si atunci se va face praf urgent.

 

de unde rezulta intrebarea: la bmw se poate regla ceva in sensul asta ?

 

stiu ca pistonul mic de pe cutie nu are nici un fel de reglaj, si banuiesc ca nici cel mare (din cite am vazut eu). poate are pedala vreo chestie ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.