Jump to content

incalzeste in trafic / pierde putere


Recommended Posts

salut,

 

am o problema si sper sa ma puteti ajuta cu un sfat ceva...

 

1. masina e un e46, 320d din 99, 136hp.

 

2. problema: imi incalzeste in trafic urban (bucuresti) - trece acul de jumatate, dar nu il las sa ajunga pe rosu - si simultan imi pierde din putere. concret, parca i se taie alimentarea, cand incerc sa accelerez. mi s-a imtamplat cam de 3-4 ori pana acum, iar odata chiar mi s-a oprit motorul in trafic. prima data am observat faptul ca pierdea putere si nu se accelera, ulterior am vazut si ca incalzeste. simptomele pot fi asemanate cu alimentarea cu o motorina proasta... doar ca in plus mai si incalzeste

 

am dus-o la service, i-am facut diagnoza si totul a iesit in parametri normali (din ce se poate testa astfel). mi-a spus ca, daca mai face, sa revin si sa testeze injectoarele.

 

mentionez ca de fiecare data (repet, s-a intamplat doar de 3-4 ori), dupa ce masina a stat putin, a functionat ok.

 

in seara asta am facut vreo 100 de km, sa vad cum se comporta si cum apare problema. 80 de km foarte bine (si urba si extra, turatii mari, dar si mici), acul de la apa a stat nemiscat si s-a accelerat bine. pe ultimii km, s-a ridicat putin temperatura la apa, dar nu a ajuns pe rosu, si a inceput sa aiba din nou probleme cu acceleratia. dupa inca 10-15 km, trafic mai lejer, si-a revenit si a fost din nou ok.

 

mentionez de asemenea ca AC-ul nu functioneaza in parametri normali, in sensul ca nu baga rece decat f putin - nu stiu daca are vreo legatura.

 

a mai avut cineva o problema similara? sau macar defalcate, pe bucati... din ce am scris, ce ar putea fi, ce piste trebuie sa investighez?

 

multumesc mult pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Update

 

Am fost in service... toate bune si frumoase, totul parea ca functioneaza ok. Am luat un mecanic si dupa o ora de trafic in bucuresti iar a inceput sa incalzeasca. A ridicat capota si a vazut ca ventilatorul de radiator nu se mai invartea (cand era rece, se invartea nu avea probleme).

 

L-a desfacut si l-a probat, pe direct mergea (probat cu fire de la baterie, sarit peste releu). L-a probat cu releu si intrerupea. Mai mult, se incingea dupa ce invartea inclusiv axul ventilatorului (ceea ce, in opinia oamenilor de acolo nu e normal).

 

Concluzie: cand se incinge motorul (si inclusiv electroventilatorul functioneaza la capacitate maxima) clacheaza si nu mai invarte. De asta incalzeste motorul.

 

A mai patit cineva? Din ce am citit, probleme cu electroventilatorul sunt destul de dese...

 

PS. ieri in trafic s-a incalzit puternic (a ajuns pe rosu) si dupa ce am dat drumul puternic la caldura in habitaclu si-a revenit si nu s-a mai miscat acul de pe centru...

Link to comment
Share on other sites

intrebarea mea e urmatoarea: daca nu se invarte ventilatorul, e logic sa se incalzeasca motorul. dar de ce se raceste imediat dupa ce dau drumul la caldura din habitaclu?

nu ma pricep, dar din ce am citit, chestia asta indica o problema la termostat - ceea ce am inteles si e logic. care e legatura dintre oprirea ventilatorului si pornirea caldurii in habitaclu?

 

merci.

Link to comment
Share on other sites

intrebarea mea e urmatoarea: daca nu se invarte ventilatorul, e logic sa se incalzeasca motorul. dar de ce se raceste imediat dupa ce dau drumul la caldura din habitaclu?

nu ma pricep, dar din ce am citit, chestia asta indica o problema la termostat - ceea ce am inteles si e logic. care e legatura dintre oprirea ventilatorului si pornirea caldurii in habitaclu?

 

merci.

Pai caldura aia nu vine din temperatura apei din instalatie? Daca baga caldura inauntru inseamna ca ajuta oarecum la racirea apei, eu o vad ca un radiator auxiliar :twoup:. Nu am vazut la BMW cum este dar banuiesca ca la fel, la dacie era ca un calorifer prin care trecea apa, asta se incalzea si incalzea si aerul de langa el care intra in masina , deci e cam ca un radiator.

Link to comment
Share on other sites

intrebarea mea e urmatoarea: daca nu se invarte ventilatorul, e logic sa se incalzeasca motorul. dar de ce se raceste imediat dupa ce dau drumul la caldura din habitaclu?

nu ma pricep, dar din ce am citit, chestia asta indica o problema la termostat - ceea ce am inteles si e logic. care e legatura dintre oprirea ventilatorului si pornirea caldurii in habitaclu?

 

merci.

Pai caldura aia nu vine din temperatura apei din instalatie? Daca baga caldura inauntru inseamna ca ajuta oarecum la racirea apei, eu o vad ca un radiator auxiliar :twoup:. Nu am vazut la BMW cum este dar banuiesca ca la fel, la dacie era ca un calorifer prin care trecea apa, asta se incalzea si incalzea si aerul de langa el care intra in masina , deci e cam ca un radiator.

 

mda...

merci mult!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.