Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

demontare electromotor


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut fratilor,

 

Am deschis aici un topic deoarece am expus problema si pe un topic initiat de un alt coleg dar nu a parut sa atraga prea mult interes, sper sa-mi fie scuzat mijlocul(double post probabil) prin care incerc sa-mi ating scopul.

Ideea este ca nu mai porneste masina, pun contactul, se sting becurile din bord, totu ok si cand invart pe pozitia 3 , nimic, nu incearca sa invarta nu se aude nici un zgomot, electromotorul nu misca. Masina porneste impinsa imediat, sau ciocandind in electromotor deci e clar electromotorul.

 

Ieri am ridicat masinasi m-am varat sub ea. Am observat unul dintre suruburi, se poate desface pe dedesubst, desi eu nu am reusit. Nu am gasit in tot orasu asta o cheie e12 tubulara, insa am incercat cu o tubulara de 10 normala(interior hexagon) asa m-a sfatuit un mecanic. Am reusit sa accesez surubul si am fortat pna am spart tubulara, am mai incercat una dar degeaba, nici wd40-u nu i-a facut nimik. Am incetat pana la urma de frica sa nu stric surubul.

Problema care am intampinat-o este ca cel de-al doilea surub nu e accesibil pe niciunde, pe deasupra nu este loc de toate furtunele alea care intra in panoul dinspre bord, sunt vre-o 5 furtune, cred ca de la incalzire, vre-o trei vin de la niste supape altele vin dinspre admisie, whatever. Ce se intampla daca desfac aceste furtune? este vre-o problema, imi curge ceva apa, as vrea sa-mi fac loc sa pot desface si surubul din partea dinspre pasager, poate resusesc sa strecor o cheie acolo.

Probabil ca trebuiesc schimbate periile, nici astea nu stiu cum arata, daca are cineva pe acasa si poate sa-mi faca o poza sau sa-mi dea nishte dimensiuni, caracteristisi ceva ii sunt recunoscator.

Motivul pentru care ma strofoc atat este ca nu as vrea sa se apuce vre-un mecanic sa-mi desfaca toata admisia. Cine stie cum o pune la loc, apoi mai trebuie schimbate si toate garniturile alea de la admisie.

Am nevoie de orice sfat de la oricine a mai efectuat aceasta operatiune. Precizez ca electromotorul meu este cel in care se infileteaza surubul, nu are piulita.

 

Multumesc anticipat.

 

P.S. Cat de greu este sa dai la o parte toata admisia? Recomandati sa ma apuc sa desfac admisia de unul singur sau sa las un mecanic? Nu am tocmai doua maini stangi, am mai mesterit pe la masina eu cu tata si ne-a iesit.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cu demontatul am rezolvat la un mecanic priceput, in 20 de min l-a dat jos fara sa demonteze altceva.

Acum am alta problema, electromotorul este un Magneti Marelli in stare f buna dar cu carbunii tociti. Trebuiesc schimbati carbunii, insa sunt prinsi printr-un fel de sudura la cald si presati. Nu stiu cine se ocupa cu asa ceva in Craiova, si daca aveti vre-o cunostiinta, va sunt recunoscator, bineinteles ca vorbesc de un ajutor contracost din partea cui are posibilitatea sa imi sudeze acesti carbuni.

Va atasez o poza cu carbunii ca sa vedeti cum sunt prinsi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
La 320D FL sunt la fel? Prinsi de piesa respectiva? Ma gandesc ca ar trebui sa se gaseasca cu tot cu piesa si sa nu fie problema.

 

Nu am gasit nici o informatie pe realoem, posibil sa fie cumva incapsulat, deoarece nu apare nici o schema cu electromotorul desfacut. Oricum si la e36 piesa cu carbuni costa peste jumatatea pretului electromotorului intreg, nu cred ca merita...

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu gasesc mare lucru;

 

In schimb stiu destule ateliere in bucuresti care se ocupa cu reconditionarea electromotoarelor.

(as prefera sa pun carbuni originali - daca tot dau piesa jos; sunt convins ca gasesc la primul magazin de piese auto ceva similar / compatibil).

 

A gasit cineva originali? Vin si separat? Din realoem - nu prea sunt sperante.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/q/99.png

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Cu demontatul am rezolvat la un mecanic priceput, in 20 de min l-a dat jos fara sa demonteze altceva.

Acum am alta problema, electromotorul este un Magneti Marelli in stare f buna dar cu carbunii tociti. Trebuiesc schimbati carbunii, insa sunt prinsi printr-un fel de sudura la cald si presati. Nu stiu cine se ocupa cu asa ceva in Craiova, si daca aveti vre-o cunostiinta, va sunt recunoscator, bineinteles ca vorbesc de un ajutor contracost din partea cui are posibilitatea sa imi sudeze acesti carbuni.

Va atasez o poza cu carbunii ca sa vedeti cum sunt prinsi.

pune poza cu toti 4 si cu locasul in care culiseaza

Link to comment
Share on other sites

Da nu inteleg,daca astia aftermarket ma tin 3-4 ani ce mai conteza?Ca sunt chiar ieftini !

 

Nu e vorba doar de ieftini. Daca doream sa schimb toata ziua ceva la masina imi luam Dacie 1300 (loganul statistic e mai fiabil ca BMW-ul deci nu intra la socoteala).

Eu am pretentia sa tina minim 100.000 km sau 6 ani. Adica daca astia originali au tinut 175.000 km de ce sa nu pun unii care sa tina macar 60-70% din cat au tinut astia?

 

Nu gasesc originali - pun macar Bosh sau ceva mai bun. In lipsa de alta ocupatie mai inteligenta o sa fac un DIY la vara. (mai intreb pana atunci - ca am timp destul sa ma documentez).

Link to comment
Share on other sites

Pai nu intelegi ca piese OEM pentru electromotor nu se gasesc??Crezi ca eu nu as fii luat OEM??Dar nu sunt...Sunt decat aftermarket.Eu am cautat sau am sunat la peste 20 de magazine cred.Si din astea decat vreo 3-4 aveau piese pentru electromotor!Ma refer aici la bendix si platoul de carbuni ca de astea 2 aveam eu nevoie!Si nu cred ca un minim de 3-4 ani inseamna "toata ziua" cum ai spus tu!Asta e in lipsa de OEM ne multumim cu ce gasim,bine macar ca nu sunt scumpe!Decat sa dau de la 800 de lei in sus pe un electromotor nou si original,prefer sa dau 180 de lei si sa il fac inapoi pe ala de pe masina ca nou!
Link to comment
Share on other sites

E foarte corect ce spui tu. Si eu imi propun sa fac la fel.

Unul original e chiar mai mult. 2148 ron am gasit eu pe autokarma.

 

Evident ca e mai avantajos sa desfac 3 suruburi sa dau electromotorul jos si sa schimb carbunii. (care probabil costa la nivel de 20-50 ron.) Avnd in vedere ca la mine inca pleaca la prima cheie - 99% e vorba doar de carbuni.

Link to comment
Share on other sites

Cu demontatul am rezolvat la un mecanic priceput, in 20 de min l-a dat jos fara sa demonteze altceva.

Acum am alta problema, electromotorul este un Magneti Marelli in stare f buna dar cu carbunii tociti. Trebuiesc schimbati carbunii, insa sunt prinsi printr-un fel de sudura la cald si presati. Nu stiu cine se ocupa cu asa ceva in Craiova, si daca aveti vre-o cunostiinta, va sunt recunoscator, bineinteles ca vorbesc de un ajutor contracost din partea cui are posibilitatea sa imi sudeze acesti carbuni.

Va atasez o poza cu carbunii ca sa vedeti cum sunt prinsi.

pune poza cu toti 4 si cu locasul in care culiseaza

Nu am poza insa seamana foarte mult cu urmatorul, minu spartea rotunda din mijloc, acolo vine rotorul. Cred ca platoul mai fusese schimbat pentru ca cei doi carbuni erau cu 6-7 mm mai mari decat cei de pe stator.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.