Jump to content

Scirtie chederele (!?)


fane77

Recommended Posts

Buna seara! Tocmai m-am inregistra din cauza acestei probleme cu scartaitul geamurilor. acu o saptamana spal masina (E90 320d) la o spalatorie la care nu am mai fost, si in 2a zile TOATE CELE PATRU GEAMURI LATERALE SCARTAIE!!!! daca le las 1cm mai jos nu se mai aude nimic. am mai spalat-o unde merg eu de obicei, in fiecare zi, crezand ca isi revine, dar nimic. seara asta am dat chederele cu un silicon auto din rompetrol, m-am plimbat putin, nu se mai auzea nimic. sigur nu au avut timp suficient sa se usuce. sa vedem maine dimineata

 

 

Aceeasi problema am avut si eu insa la e46, scartaiau chederele la cea mai mica denivelare, daca spalam masina sau ploua, pentru o zi sau 2 nu se mai auzea nimic, apoi scartaitul reaparea.Am incercat mai multe produse pentru chedere insa singura care a dat rezultate si in timp a dus la disparitia zgomotului definitiv a fost spray-ul dedicat de la BMW pentru chedere luat de la BMW Baneasa, cost aproximativ 35 ron.Am aplicat spray-ul atat pe chederele de pe usa cat si pe cele de pe caroserie.Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am schimbat piesa 2 din http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=51_2056&hg=51&fg=12 , nici o schimbare. Am dedus ca e posibil sa se auda zgomotele din stalpul din mijloc, l-am demontat, si surpriza, prinderile de la mijloc, cele doua si cea de sus erau rupte. le-am lipit cu Picatura, si la reasamblare,cele d ela mijloc au rezistat , cea de sus a pleznit. Oricum, zgomotul s-a redus simtitor. Incercati asta, sa nu aveti acolo probleme....la stalpul din mijloc.
Link to comment
Share on other sites

cred ca o sa iau un stalp cu toate prinderile intregi, ca sa nu mai carpesc la el.

 

Salut,cum ai scos stalpul din mijloc?E prins doar in surubul ala mare de sus unde vine centura?La mine stalpul se misca foarte usor stanga dreapta iar sus pot sa-l cracanez destul de mult si as vrea sa-l scot sa vad daca sunt ok prinderile.Merci

Edited by ral
Link to comment
Share on other sites

Salut,cum ai scos stalpul din mijloc?E prins doar in surubul ala mare de sus unde vine centura?La mine stalpul se misca foarte usor stanga dreapta iar sus pot sa-l cracanez destul de mult si as vrea sa-l scot sa vad daca sunt ok prinderile.Merci

 

Stalpul are surubul care prinde centura, mai este prins in manerul ala din care reglezi inaltimea centurii, are o fanta undeva in partea de jos, impingi cu surubelnita sa deblochezi si-l tragi afara. In rets mai are doua clipsuri jos, doua la mijloc si unu sus, probabil rupte daca s emisca. Oricum ar trebui sa stea cat de cat fix pentru ca stalpul trebuie pe margine sa vina imbracat de cheder. de asemenea trebuie desfacute partial si aparatorile de plastic din continuarea stalpului in partea de jos, cele de la usi. Nu e greu, dar trebuie cu grija.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hai sa scriu si eu aici.

Am cumparat Sonax Gummi Pfleger, candva prin primavara/iarna, cu gandul sa protejez si chederele, desi ele nu aveau nimic si le-am protejat de a inceput dupa putina vreme sa imi scartaie TOATA masina cand trec peste denivelari.

Initial credeam ca a inceput sa imbatraneasca masina de la drumurile patriei, desi am maxima grija la gropi si drum rau. Credeam ca vine scartaitul din stalpi dar m-am lamurit dupa ceva vreme ca e de la chedere.

Am tot mers asa cu masina si ieri am zis ca ies afara si sterg toate chederele cu o carpa imbibata in apa, ca poate a ramas solutie de cateva luni si sa o curat.

Am dat peste tot, fara vreo speranta reala si....MINUNE!...masina era ca NOUA...absolut nici un scartait! Am inchis clima, am inchis radio-ul si am luat-o pe tot felul de strazi cu denivelari. Eram tot un zambet :) aveam din nou masina inchegata bine si fara scartaieli! Am ajuns acasa implinit :yahoo:

Astazi cand am plecat cu masina de acasa...SURPRIZA..."SCARTAIELI" IS BACK IN BUSINESS! :frantics:

Si ca sa fie treaba completa, m-am oprit la primul magazin de piese auto si am intrebat daca au ceva pentru chedere. "Sigur ca da", spune tanti Lenuta, si imi da un flacon cu ULEI SILICONIC, la 4 lei.

Nu-mi venea sa cred ca rezolvarea scartaielilor e atat de simpla, 4 lei si gata, asa ca m-am apucat sa le ung pe toate. Nici un rezultat, scartaielile persista.

Intru pe net, enter google, search "scartaie chederele": About 2,690 results. Ok...citesc si vad ca siliconul e caca, cel mai rau, etc.

Ies iar la masina cu o carpa, apa, solutie pe baza de alcool si dau iar insistent peste tot ca sa inlatur siliconul, le sterg si le las 2 minute sa se usuce. Pare ca s-a dus siliconul. Dau iar cu potiunea magica, APA de chiuveta. De data asta plec increzator, dar minunea nu mai are loc, scartaielile sunt tot aici.

Intrebarea este: WTF?

Edited by Adrian M
Link to comment
Share on other sites

Da si matale cu niste pudra de talc si ai scapat ;) O sa ma pomenesti.

 

Uita-te la orice masina noua si ai sa vezi ca acele garnituri de cauciuc, chedere cum le zicem noi nu sunt unsuroase, dimpotriva, sunt foarte uscate si alunecoase pentru ca au pe ele un strat fin de pudra de talc amestecat cu alte alea.

Asa ca ia si curata-le bine dupa care da-le cu pudra de talc si ai scapat. Nu lasa la spalatorie sa-ti dea cu carpa pe ele ca-ti indeparteaza pudra. Vezi ca nu trebuie sa dai o tona... iei pe un varf de carpa si aplici in strat fff subtire.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Nu. Sa te uiti la chderele de la o masina noua si ai sa vezi ca si alea sunt usor gri.

Pudra de talc pentru chedere gasesti si in Praktiker de la Nigrin. Dar costa o gramada de bani si nu am vazut vreo diferenta intre aia si pudra de talc normala.

 

O sa vezi ca dupa ce dai cu carpa si o aplici, mai vii inca o data cu carpa si finisezi ca sa arate ok. In niciun caz chederele nu se fac albe ci se fac un soi de gri dar inchis... oricum, nu arata aiurea.

 

Pai am incercat si pe masina... asta mi-e meseria :D

Folosesc pudra de talc pe cauciuc ca material inca de cand acum vreo 30 de ani cand mi-am inceput aventurile automobilistice si faceam pana la masina alor mei. Dadeam camera si interiorul anvelopei ca sa se aseze bine una pe alta :LMAO: Vulcanizam la cald camerele... hehe, alte vremuri :D

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Am dat cu pudra de talc, si ce m-am mai chinuit, ca zbura pudra peste tot...insa efectul nu a fost cel dorit. Nu stiu ce n-am facut bine, dar chiar mi-am dat silinta sa intind peste tot pudra aia si tot la fel se auzeau scartaielile.

Dupa 2 zile le-am curatat iar bine bine, am dat foarte atent pe fiecare particica de cheder cu acelasi Sonax Gummi Pfleger, de la care a inceput distractia, si scartaielile s-au redus aproape in totalitate. Probabil e bun acest Sonax, dar odata ce incepi cu el, trebuie sa dai constant. Asa cred...

Am mai dat o data si acum 2 zile. Am de gand sa dau de 5-6 ori in prima luna, sa intre bine substanta in material.

 

Am totusi o dilema. Eu cand am scris primul post eram in Baia Mare, unde drumurile sunt sensibil mai proaste decat in Cluj Napoca, unde sunt acum. Acolo aveam multe drumuri cu denivelari pe care sa pot testa scartaielile, prin Cluj nu prea...

Link to comment
Share on other sites

Asa cum am scris in primul post, am sters chederele cu APA, saptamana trecuta si nu mai scartaia NIMIC. Am mers pe drum RAU ca sa testez scartaielile si nu am fost singur in masina(ca sa am pareri subiective)

In masina era liniste PERFECTA. Sunt 100% sigur ca sunt chederele. Daca nu aveam experienta asta, inca mai aveam dubii. Banuiam si eu ca se aude de la geamuri sau din stalpi, dar e EXCLUS.

Acum, dupa cateva zile de caldura mare vad ca iar scartaie putin. Cand erau proaspat date cu Sonax, mai scartaiau FOARTE PUTIN. Nu mai stiu cum sa fac ca sa si dureze o saptamana macar...

 

Am ajuns sa cred ca odata ce te atingi de ele cu diferite solutii, nu mai scapi de scartaieli. Pana in primavara nu scartaiau deloc...la dracu...

 

Kozman, geamurile nu au cum sa fie. Uita-te cum se inchid la E90, nici nu au treaba cu ghederele(ca la E46). Am mai citit ca scartaieli vin si de la macara, dar e exclusa varianta asta, doar nu s-au stricat toate 4 macaralele. Oricum, am verificat si asta, am incercat sa le trag in sus, sa vad daca au joc, dar nu se misca nici un geam nici un milimetru.

 

Din pacate, sunt si destul de scumpe chederele astea. Cu tot cu montaj nu cred ca scapi fara 200 euro. Si apoi cine stie cu ce silicon ti le atinge pe la spalatorie si incepe iar distractia!

Nu pot sa cred ca nu exista ceva care sa le faca sa taca, din moment ce cu APA goala le-am potolit pentru o zi.

 

Eu suspectez ca originea scartaielilor este suprafata de contact partea nevazuta a chederelor si caroserie. Cand trag usor de ele, de acolo vin niste sunete usoare, parca se dezlipesc in unele locuri.

Zilele viitoare am sa iau o pensula mica sau ceva cu care sa ma chinui sa lubrifiez toata partea asta de contact dintre chedere si caroserie.

Pentru partea vizibila nu prea mai am ce sa fac, am sa dau in continuare cu acelasi Sonax, dar cauciucul e moale, nu e nici ros, nici imbatranit, etc.

 

Pareri, sugestii?

Edited by Adrian M
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.