Jump to content

318d motor , resoftare, ambreaj


ownage16

Recommended Posts

1)Din moment ce 320d<2001 si 318d au acelasi motor , ce anume face diferenta de cai putere . Daca as vrea sa resoftez 318d , as putea ajunge la puterea de la 320d ?

 

2) Eu am un 318d dar mi se pare ca pentru cei 115 CP ai ei , trage cam greu , cel putin pana cand intra turbina (la 2000 sau 2500 turatii). Aceeasi chestia mi-a zis-o si cineva mai experimentat cu motoare diesel , ca trage destul de greu la turatii mici fata de cum ar trebui si cum trag altele cu mai putini cai putere tot diesel. Ce poate fi de vina ?

 

3) La masina asta , ambreajul cupleaza destul de sus . Cum sa fac sa cupleze mai jos , daca pot face singur , daca nu , cat m-ar costa la un service aceasta operatiune ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca resoftezi masina poti sa zici ca ai un 320d dar nu in adevaratul sens al cuvantui: o sa pui presiune pe turbo,ambreaj,injectoare, turbo intra pea 1800rot/min. Eu unul nu sunt de acord cu resoftarea mai bine mi-as lua un 320d si as termina treaba chiar daca am acum un 318d. Treaba asta tb gandita inainte de a lua masina. In general la bmw ambreajiul tine destul de sus dar poate ai si o oarecare uzura de crezai ca tine sus (el este hidraulic si nu ai ce sa mai modifici, poate sa ii schimbi lichidul si sa-i faci o aerisire )
Link to comment
Share on other sites

Daca resoftezi masina poti sa zici ca ai un 320d dar nu in adevaratul sens al cuvantui: o sa pui presiune pe turbo,ambreaj,injectoare, turbo intra pea 1800rot/min. Eu unul nu sunt de acord cu resoftarea mai bine mi-as lua un 320d si as termina treaba chiar daca am acum un 318d. Treaba asta tb gandita inainte de a lua masina. In general la bmw ambreajiul tine destul de sus dar poate ai si o oarecare uzura de crezai ca tine sus (el este hidraulic si nu ai ce sa mai modifici, poate sa ii schimbi lichidul si sa-i faci o aerisire )

 

Schimband lichidul si facand o aerisire nu rezolva nimic :twoup: Daca prinde foarte sus (eventual si patineaza) iti recomand un kit de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Nu stau acuma sa-i schimb kitu de ambreaj ca din cate stiu e foarte scump (mai degraba ma obisnuiesc cu el),dar o sa ma interesez si la un mecanic daca e vre-o alta solutie

 

2) Eu am un 318d dar mi se pare ca pentru cei 115 CP ai ei , trage cam greu , cel putin pana cand intra turbina . Aceeasi chestia mi-a zis-o si cineva mai experimentat cu motoare diesel , ca trage destul de greu la turatii mici fata de cum ar trebui si cum trag altele cu mai putini cai putere tot diesel. Ce poate fi de vina de nu trage fara turbina?

Link to comment
Share on other sites

Am un amic de are acelasi model ca al tau, 318D motor 1951c 116hp care a facut remapare si are acum 146hp. Dupa 1 an si jumatate, si vreo 50.000km parcursi, nici cea mai mica problema. Stiu ca inainte de remapare, a schimbat volanta+kit ambreiaj.

 

Citeste aici mai multe discutii despre http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...73623&st=40

 

"Salut!

 

Aceleasi intrebari le-am pus si eu la un service/reprezentanta BMW din Germania si am primit si raspunsul!

Diferenta intre 318d 2002 116cp de 1951 si 320d 136cp 2001 de 1951 o face doar cutia de viteze. Motoarele sunt identice! Un 320d cu 136cp stock, poti sa-l duci "safe" dupa chiptuning la 163cp, pe cand un 318d cu 116 stock, poti numai pana la 146cp, asta pentru ca, cutia de viteze are alte rapoarte de putere si ar ceda mult mai repede. Daca se pune pe 318d 116cp 1951c, o cutie de 320d 136cp 1951c, 318d devine practic un 320d cu acte in regula! Nu am intrebat daca aceeasi poveste se aplica si pentru 318d 116cp cu 1995c si 320d 150cp cu 1995c.

 

Sper sa va fie de folos informatia!

"

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Am citit mesajul respectiv dar dupa ce am postat acest topic . Si cat a costat remaparea ,la el tot sus cupla ambreajul inainte si cat a costat kit-ul pentru ambreaj?

in jur de 200 euro remaparea. nu stiu cum cupla inainte. nu stiu cat costa, intreaba la un service.

Link to comment
Share on other sites

depinde cred si cat de uzata e masina , o remapare o suprasolicita

 

Motorul nu prea are cum sa-l suprasolicite, deoarece e acelasi motor ca si pe 320d. (aici vorbesc de motorul de 1951cm) Cutia de viteze difera, are alte rapoarte fata de cea de 320d. Eu iti recomand volanta + kit ambreiaj noi si apoi remapare. Nu cred ca o sa ai probleme, cel putin 100.000km dupa.

Link to comment
Share on other sites

depinde cred si cat de uzata e masina , o remapare o suprasolicita

 

Motorul nu prea are cum sa-l suprasolicite, deoarece e acelasi motor ca si pe 320d. (aici vorbesc de motorul de 1951cm) Cutia de viteze difera, are alte rapoarte fata de cea de 320d. Eu iti recomand volanta + kit ambreiaj noi si apoi remapare. Nu cred ca o sa ai probleme, cel putin 100.000km dupa.

 

 

de obicei pica turbina sau ambreiajul?

Link to comment
Share on other sites

depinde cred si cat de uzata e masina , o remapare o suprasolicita

 

Motorul nu prea are cum sa-l suprasolicite, deoarece e acelasi motor ca si pe 320d. (aici vorbesc de motorul de 1951cm) Cutia de viteze difera, are alte rapoarte fata de cea de 320d. Eu iti recomand volanta + kit ambreiaj noi si apoi remapare. Nu cred ca o sa ai probleme, cel putin 100.000km dupa.

 

 

de obicei pica turbina sau ambreiajul?

 

Daca nu sunt exploatate cum trebuie, pica si fara resoftare. Se pot purta discutii nenumarate pe aceasta tema... Motorul dupa 318d e identic cu cel de 320d, deci aceeasi turbina e folosita si la versiunea cu 150cp; astea fiind spuse, nu ar trebuii sa cada din cauza resoftarii. Repet, cutia de viteze difera intre 318d si 320d 1951cm, nu turbina sau motorul.

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce discutati voi aici este total gresit..referitor la diferentele dintre motoare!

Cap. cilindrica este aceiasi dar sunt multe componente care difera!

Cad despre remapare...poti duce 318d in 145cp safe...dar safe pt motor,ambreiajul o sa aiba de suferit mai devreme sau mai tarziu....dar nu peste 100k km...mult mai devreme!

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce discutati voi aici este total gresit..referitor la diferentele dintre motoare!

Cap. cilindrica este aceiasi dar sunt multe componente care difera!

Cad despre remapare...poti duce 318d in 145cp safe...dar safe pt motor,ambreiajul o sa aiba de suferit mai devreme sau mai tarziu....dar nu peste 100k km...mult mai devreme!

Sti ceva, dar nu sti tot. Nu exista NICIO diferenta intre motoarele 1951cm dupa 318d si 320d. Poti verifica pe realoem asta. Diferente exista intre motoarele de 1995cm dupa 318d si 320d.

Link to comment
Share on other sites

Discutie diferente-asemanari 318d-320d

 

Trebuie sa ne uitam putin si dincolo de marketing... Conform codurilor, bmw foloseste pistoane diferite pentru 318d-320d dar identice pentru 320d-330d

dar altfel, ele au fix fix acelasi alezaj :twoup:

 

piston 318d 04

 

piston 320d

 

piston 330d

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

poti sa resoftezi masina ca nu iti pica nici un kit de ambreaj,dar cu urmatoarele conditii:

 

1) fara plecari cu scartz

2) fara liniute cu plecari de pe loc,cu patinaj de abreaj si plecari cu scartz,plecari in tromba

3)fara sa ratezi treptele 2-1, 3-1,4-1,5-1,5-2 ca asa se strika ambreaju...

 

fara schimbari bruste pe treptele 1-2,2-3..adika in ture mari 4000rpm dat drumu la ambreaj rapid si smunceste dintro data....

 

daca nu faci toate astea....ambreaju iti tine si 150 k km....

 

ai voie....sa ii dai blana treapta 3-4,4-5 , sa faci derapaje(doar din aceleratie,fara apasat ambreaj si apoi dat drumu).....

 

daca faci cele 3 greseli de mai sus....intro saptamana max la mers sportiv cu greselile acelea ai papat ambreaju,iar daca vei continua sa mergi cu el defect,ai papat si volanta.....si inca o chestie intre 318d si 320d amandoua 1951cmc3 difera injectoarele si pompa de injectie,de aici provenind si cresterea de putere 116-136cp

Link to comment
Share on other sites

Discutie diferente-asemanari 318d-320d

 

Trebuie sa ne uitam putin si dincolo de marketing... Conform codurilor, bmw foloseste pistoane diferite pentru 318d-320d dar identice pentru 320d-330d

dar altfel, ele au fix fix acelasi alezaj :twoup:

 

piston 318d 04

 

piston 320d

 

piston 330d

 

Pistoanele ce le arati tu, sunt pe motorul de 1995cm3, nu pe 1951cm3! Eu am sustinut ca motoarele de 1951cm3 sunt identice, nu cele de 1995cm3!

 

Parerile sunt impartite: altii ca au mers 80000km si nu are nimic, altii ca le s-au dus abreajul (pai daca din 116cp au vrut 163cp este si normala). Eu zic ca daca faci softul safe nu cred ca dauneaza cu nimic

 

Daca ai 318d motor 1951cm3, safe e sa-l duci la 146hp. 320d cu motor 1951cm3 se duce la 163hp.

Link to comment
Share on other sites

Pai da, nu te contrazic cu nimic.

 

Tu zici ca sunt identice cele de 1951, eu zic ca si astea de 1995, atat.

 

 

 

Cu schimbatu masinii e cam loterie, daca nu ai bani sa sari la ceva mai nou sau la o clasa superioara, nu merita.

Eu, desi mi-as dorii nu as vinde-o sa-mi iau 330d tot E46 nici daca as iesi la aceeasi bani pentru ca am masina de un an si cam stiu ce-i cu ea.

Sincer la ce situatie e acum as baga bani intr-o turbina mai mare, crapa ambreiajul, asta e - oricum e consumabil.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
depinde cred si cat de uzata e masina , o remapare o suprasolicita

 

Motorul nu prea are cum sa-l suprasolicite, deoarece e acelasi motor ca si pe 320d. (aici vorbesc de motorul de 1951cm) Cutia de viteze difera, are alte rapoarte fata de cea de 320d. Eu iti recomand volanta + kit ambreiaj noi si apoi remapare. Nu cred ca o sa ai probleme, cel putin 100.000km dupa.

da acelas motor...dar daca nu ma insel nu aceleasi injectoare si turbina...

Link to comment
Share on other sites

Injectoarele si daca sunt diferite, nu le suprsoliciti daca nu cresti presiunea de combustibil ci duar timpi de injectie.

Turbina va fi suprasolicitata cand se trece de puterea initiala dar asta e. Eu as face resoftare.

Alta faza tare - inj se potrivesc pe

E46: Details on E46

E46 320Cd Coupe, Europe

E46 320Cd Convertible, Europe

E46 320d Sedan, Europe

E46 320d Touring, Europe

E46 320td Compact, Europe

E46 330Cd Convertible, Europe

E46 330Cd Coupe, Europe

E46 330d Touring, Europe

E46 330d Sedan, Europe

E46 330xd Touring, Europe

E46 330xd Sedan, Europe

 

E53: Details on E53

E53 X5 3.0d SUV, Europe

 

E60: Details on E60

E60 530d Sedan, Europe

 

E61: Details on E61

E61 530d Touring, Europe

 

E65: Details on E65

E65 730d Sedan, Europe

 

Dar nu pe 318d...

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.