Jump to content

Senzorii placutelor de frana la E90 - defecti?


Adrian M

Recommended Posts

Chiar sint curios si eu

Eu am fost curios si am spart un senzor uzura placute de la e90, 318i din 2005. Inauntru este un fir simplu in bucla (adica cele doua fire care intra in senzor sunt unul si acelasi, intra, face o bucla si iese). Nu este nimic electronic in senzor. In momentul in care placutele se uzeaza, discul de frana ajunge in senzor, il uzeaza si se intrerupe bucla (circuitul), apoi apare eroarea in bord (cea cu masina pe elevator). Cea mai mare prostie este sa inlocuiesti un senzor care nu este atins de discul de frana. Daca se doreste resetarea intervalului dupa inlocuirea placutelor si senzorul nu este atins, se procedeaza astfel: se decupleaza cablul senzorului (neatins) de la instalatia masinii, se porneste motorul, apare eroarea in bord (daca nu apare circulati cu masina cativa metri pana apare), se opreste motorul si se cupleaza cablul senzorului vechi si neatins la instalatia masinii. Va garantez ca masina nu o sa "stie" ca este senzor nou sau senzorul vechi, dar neatins. Posibil la alte motorizari sau ani de fabricatie sa fie altfel

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva chestia asta ..... baietii respectivi asa rezolva problema, daca senzorii sunt neatinsi.. si eu sunt in aceeasi situatie( schimbat placute toate rotile si senzor fata ca l-am rupt, senzor spate intact) si cand o sa se opreasca ploaia o sa incerc si eu. Spor!

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=478138&page=2

Edited by DohoDragos
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Eu am fost curios si am spart un senzor uzura placute de la e90, 318i din 2005. Inauntru este un fir simplu in bucla (adica cele doua fire care intra in senzor sunt unul si acelasi, intra, face o bucla si iese). Nu este nimic electronic in senzor. In momentul in care placutele se uzeaza, discul de frana ajunge in senzor, il uzeaza si se intrerupe bucla (circuitul), apoi apare eroarea in bord (cea cu masina pe elevator). Cea mai mare prostie este sa inlocuiesti un senzor care nu este atins de discul de frana. Daca se doreste resetarea intervalului dupa inlocuirea placutelor si senzorul nu este atins, se procedeaza astfel: se decupleaza cablul senzorului (neatins) de la instalatia masinii, se porneste motorul, apare eroarea in bord (daca nu apare circulati cu masina cativa metri pana apare), se opreste motorul si se cupleaza cablul senzorului vechi si neatins la instalatia masinii. Va garantez ca masina nu o sa "stie" ca este senzor nou sau senzorul vechi, dar neatins. Posibil la alte motorizari sau ani de fabricatie sa fie altfel

 

Are sens tot ce spui. :thumbsup:

O sa incerc si eu cand o sa o patesc. Nu vad de ce nu s-ar reseta... decat daca ar fi alte probleme..

Celor care nu ii dau de cap le sugerez sa faca un test in Inpa.. Se pot afla mai multe.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La E90, cand schimbi placutele trebuie neaparat sa schimbi si senzorul de uzura, deoarece acesta are uzura inregistrata pe el. Nu trebuie neaparat senzor original BMW. Poate sa fie ATE, Textar, TRW, insa e necesar sa intre usor de la prima montare fara pilire, ciocane sau alte menghine :) Dupa ce inlocuiesti plactuele si senzorii, ar trebui sa poti reseta singur din odometru. Am auzit la multa lume de problema asta deoarece nu inlocuiesc senzorul. Incearca si o reprogramare a modulul de ABS eventual, dar mergi la cineva care stie sau care are o aplicatie ca lumea pentru asta.
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

De vina sunteti voi pentru ca nu schimbati senzorii impreuna cu placutele.

La modelele mai vechi se puteau reutiliza senzorii daca placutele se schimbau inainte ca firele senzorilor sa fie taiate, dar la E60, E90 si alte modele mai recente nu se mai poate face chestia asta.

La fiecare schimb de placute trebuie sa schimbi si senzorul, altfel nu se va reseta martorul.

Un senzor e 60 lei, nu e vreo avere.

 

 

Bine zis, conducem masini de la 30000 euro in sus pretul cip si nu inlocuim un senzor de 15 euro. Am avut o gramada de masini si mereu le-am inlocuit senzorii si placutele simultan si nu am avut niciodata o problema. Si la VW golf 5 faceam la fel si nu au fost probleme.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

pot sa confirm ca merg taiati senzorii si legat firele si la e90.la mine nu am putut reseta pt ca era si pe fata senzorul de la placute taiat dar nu a mai legat nimeni firele.(asa am cumparat masina). am legat firele si pe fata si am putut reseta din bord. dupa resetare de la 1000 pe spate mi-a aparut 37000 si pe fata 15000.
Link to comment
Share on other sites

La E90, cand schimbi placutele trebuie neaparat sa schimbi si senzorul de uzura, deoarece acesta are uzura inregistrata pe el. Nu trebuie neaparat senzor original BMW. Poate sa fie ATE, Textar, TRW, insa e necesar sa intre usor de la prima montare fara pilire, ciocane sau alte menghine :) Dupa ce inlocuiesti plactuele si senzorii, ar trebui sa poti reseta singur din odometru. Am auzit la multa lume de problema asta deoarece nu inlocuiesc senzorul. Incearca si o reprogramare a modulul de ABS eventual, dar mergi la cineva care stie sau care are o aplicatie ca lumea pentru asta.

Nu inregistreaza nimic, pur si simplu se intrerupe firul ce face arc in varful senzorului si asa iti da eroare in bord. Daca scoti senzorul inainte sa il "consume" discult adica sa fie intact, dupa ce schimbi placutele faci arc intre cei doi pini din mufa si resetezi km in bord ai sa vezi ca se reseteaza fara probleme si daca pui senzorii "vechi", dar sa nu fie atinsi/tociti, inapoi o sa iti functioneze perfect in continuare.

http://www.m3post.co...t=478138&page=2

Probat si functioneaza !

Edited by DohoDragos
Link to comment
Share on other sites

Nu inregistreaza nimic, pur si simplu se intrerupe firul ce face arc in varful senzorului si asa iti da eroare in bord. Daca scoti senzorul inainte sa il "consume" discult adica sa fie intact, dupa ce schimbi placutele faci arc intre cei doi pini din mufa si resetezi km in bord ai sa vezi ca se reseteaza fara probleme si daca pui senzorii "vechi", dar sa nu fie atinsi/tociti, inapoi o sa iti functioneze perfect in continuare.

http://www.m3post.co...t=478138&page=2

Probat si functioneaza !

(linkul tau pentru ceva motive nu merge..)

 

Si in acord, ce mare "filosofie" electrica este montata la roti, cred unii, ca trebuie schimbat senzorul daca nu e atins!? Senzorul nu e in placuta, e aproape de spatele placutei.. pe ea.

Si, fie are o rezistenta (aceeasi valoare fie ca e nou, fie ca e vechi senzorul..) fie o simpla sarma, care o data intrerupta de atingerea cu discul este semnalizat/inregistrat in modulul ABS - probabil) si reprezentat in bord.

 

Lucrurile trebuie sa fie facute cat se poate de SIMPLE SI SIGURE in functionare, cand e vorba de frane!

 

pai nu inteleg de ce a aparut 15000 pe fata,sau se modifica dupa ce fac ceva km cu masina?

 

 

Masina are SI un program DE REVIZIE iar faptul ca discurile sau placutele ( mai ales, mai curand..) se subtiaza NU ar trebui sa aiba legatura cu PROGRAMUL DE REVIZIE AL SISTEMULUI DE FRANARE, care implica mai mult decat placute.. :console:

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

da,imi apare service in 15000 cu galben.ala cum il resetez,numai din tester?

Sincer, nu cred,

De ce?

Pentru ca face parte din revizia pe care mai toti mecanicii de dealer (si nu numai) pot si au acces.. sa o faca in timpul/dupa revizie(i), cred ca se face prin meniul din bord cand se reseteaza uleiul... Filtru DPF, etc. (probabil toti stiu, :download: am E90 nlci...) :sorcerer:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

(linkul tau pentru ceva motive nu merge..)

 

Si in acord, ce mare "filosofie" electrica este montata la roti, cred unii, ca trebuie schimbat senzorul daca nu e atins!? Senzorul nu e in placuta, e aproape de spatele placutei.. pe ea.

Si, fie are o rezistenta (aceeasi valoare fie ca e nou, fie ca e vechi senzorul..) fie o simpla sarma, care o data intrerupta de atingerea cu discul este semnalizat/inregistrat in modulul ABS - probabil) si reprezentat in bord.

 

Lucrurile trebuie sa fie facute cat se poate de SIMPLE SI SIGURE in functionare, cand e vorba de frane!

 

 

 

 

Masina are SI un program DE REVIZIE iar faptul ca discurile sau placutele ( mai ales, mai curand..) se subtiaza NU ar trebui sa aiba legatura cu PROGRAMUL DE REVIZIE AL SISTEMULUI DE FRANARE, care implica mai mult decat placute.. :console:

Acum am vazut ca nu mai functioneaza site-ul, probabil ca l-au sters ca nu il mai pot accesa.... arata acolo pas cu pas cum fac arcul intre cei 2 pini care intra in mufa senzorului si resetarea placutelor...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.