Jump to content

cum verific viscocuplajul la E34,525i ?


Recommended Posts

Salutare tuturor si bine v-am regasit ! Imi poate spune si mie cineva cum pot verifica daca viscocuplajul functioneaza in parametri normali ?Mentionez ca acul ce indica temperatura sta bine (1-2mm in stanga fata de jumatatea cadranului,indiferent de regimul la care supun motorul,ca e trafic in oras,ca ea in afara orasului)si pana acum nu am vazut elicea de pe visco sa functioneze la viteze ridicate iar visco este foarte murdar de un amestec format din ulei si praf.

 

Masina este un E 34,525i,24v .Multumesc anticipat celor ce ma vor ajuta cu informatii !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sunt cateva aspecte care trebuie clarificate.

 

1. Ce inseamna temperatura ridicata? Cat de ridicata?

2. Cine trebuie sa aibe temperatura ridicata ca sa cupleze vascocuplajul?

3. Cum stie vascocuplajul ca motorul este cald si trebuie sa cupleze?

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul cald opresti masina si invartzi cu mana de elice ...daca e bun trebuie sa se invarta greu....daca e stricat se invarte usor. Parerea mea e ca este cel mai usor de verificat asa...fara nici un risc

 

corect, nici nu risti sa rupi vreo pala daca e o elice mai batrana.

 

Sunt cateva aspecte care trebuie clarificate.

 

1. Ce inseamna temperatura ridicata? Cat de ridicata?

2. Cine trebuie sa aibe temperatura ridicata ca sa cupleze vascocuplajul?

3. Cum stie vascocuplajul ca motorul este cald si trebuie sa cupleze?

 

1. scrie pe placuta vasc-ului sau in TIS, logic e p langa temp termostat.

2.lichidul de racire / implicit motorul.

3. transfer termic.

Link to comment
Share on other sites

corect, nici nu risti sa rupi vreo pala daca e o elice mai batrana.

La ce forte sunt supuse palele in timpul functionarii, daca ar fi o pala mai batrana nu risti sa o rupi tu cu mana, ci iese ea singura prin capota :twoup: .

 

1. scrie pe placuta vasc-ului sau in TIS, logic e p langa temp termostat.

2.lichidul de racire / implicit motorul.

3. transfer termic.

Astea sunt din categoria am zis multe, dar n-am spus nimic :).

 

1. Deci vascocuplajul citeste in TIS sau pe placuta si stie cand sa culpeze.

2. De unde stie totusi vascocuplajul care este temperatura lichidului de racire sau a motorului?

3. Zici ca prin transfer termic, este evident ca prin transfer termic. Dar cum se face acest transfer termic?

Link to comment
Share on other sites

tu chiar ai masina ? sau vrei sa ma faci sa zic vreo prostie ca sa ai motiv sa-mi dai vacanta.

zici ca ai baut apa dupa bogdyy....

 

vasc-ul "cupleaza" gradual, o data cu cresterea temperaturii, nu cupleaza 100% la o temperatura data.

 

ca esti "moderators " ok, poate te pricepi la IT, da' cu surubele....mai studiezi...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am vorbit cat se poate de frumos. Vad insa ca tu esti cam taran, ca sa ma exprim elegant, si incerci sa ma jignesti.

Invata sa ataci ideea nu persoana. Daca nu esti de acord cu ce am zis eu nu e nicio problema, poti sa ma contrazici. Insa daca tu crezi ca pari mai destept jignind pe altii, nu prea mai e in regula.

 

Si, daca tot ai amintit de el, probabil ca @bogdyy e mai priceput ca tine, macar el nu se face de ras recomandand sa se fiarba termostatul de e39, sau sa se citeasca pe el la ce temperatura se deschide.

 

Ti-am dat posibilitatea sa-ti corectezi aiurelile pe care le-ai spus, dar se pare ca nu am cu cine. Nu prea stii despre ce vorbesti, dar iti dai si tu cu parerea, poate nimeresti ceva pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am vorbit cat se poate de frumos. Vad insa ca tu esti cam taran si incerci sa ma jignesti, ca sa ma exprim elegant.

Invata sa ataci ideea nu persoana.

 

Si probabil ca @bogdyy e mult mai priceput ca tine, macar el nu se face de ras recomandand sa se fiarba termostatul de e39, sau sa se citeasca pe el la ce temperatura se deschide.

 

Ti-am dat posibilitatea sa-ti corectezi aiurelile pe care le-si spus, dar se pare ca nu am cu cine. Nu prea stii despre ce vorbesti, dar iti dai si tu cu parerea, poate nimeresti ceva pana la urma.

 

 

de jignit chiar nu am avut intentia, in primul rand ca nu aveam de ce, si, apoi daca era sa o fac, chiar crezi ca nu-mi reusea?... dar nu cred ca asta e un forum in care sa ne jignim, sa ne facem "tarani"...

 

pai scrie pe termostatele behr temperatura, cred ca n-ai vazut vreunul live.

 

una e sa-l fierbi, alta e sa-l probezi ....

 

s pare ca nu prea intelegi ce scriu....dar asta e pb ta....

 

cum de se face ca nu-mi scrie ca am gresit vreun coleg cu experienta, ca avem destui...

Link to comment
Share on other sites

daca te-ai pricepe, ti-as explica.

 

ce motor de E39 are vreun termostat de speriat ?

 

 

" Cum probezi tu termostatul asta fierbandu-l?" iar n-ai inteles ca nu il fierb, incepi sa fii ca bula in bancul cu bunica-sa....

 

 

daca-l incalzesti ca sa-l probezi, asta nu inseamna ca-l fierbi, ca nu e ou.... :twoup: :)

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Daca termostatul nu functioneaza, nici vascocuplajul nu functioneaza. Deci orice inspectie incepe cu termostatul. La E39 e intr-o carcasa de plastic, poti sa il fierbi pana te plictisesti ca nu ai ce sa vezi, probabil brownshark stie de cele metalice de pe modelele vechi E34/E36 pe care scria temperatura.
Link to comment
Share on other sites

daca te-ai pricepe, ti-as explica.

 

ce motor de E39 are vreun termostat de speriat ?

Am inteles, autosuficienta te impiedica sa explici. Marele specialist nu se coboara sa impartaseasca din vastele sale cunostinte si muritorilor de rand. Cel putin asta asta incerci tu sa induci. In realitate nu cunosti subiectul :twoup: .

 

De ce nu esti onest si o tot dai din cola-n fanta?

 

Cu atat mai mult cu cat zici ca nu ma pricep, ar trebui sa ma ajuti si sa-mi explici. Doar acesta este rostul formului. Ma rog, eu asa fac cand se intampla sa stiu ceva, incerc sa-i ajut si pe altii sa inteleaga.

Link to comment
Share on other sites

vasco cuplajul este prins pe popa de apa si se cupleaza direct proportional cu ridicarea temperaturii motorului nu cupleaza direct la o anumita temperatura ci in functie de cresterea temperaturii si paletii incep sa mearga mai greu facind din ce in ce mai multe turatii de exemplu la o turatie de 2000 a motorului si o temperatura de 40grade a motorului paletii fac 500 de rotaii in schimb la o temperatura de 85 de grade paletii fac1300 de rotatii(cifrele sunt aproximative,am dat exemplu)deci in concluzie este un transfer termic intre lichidul de racire si vascocuplaj prin intermediul pompei de apa :twoup:
Link to comment
Share on other sites

@crysty77 : Mai bine taceai :twoup:.

De ce nu-l lasi pe @brownshark sa ne explice? Macar, daca tot m-a facut in toate felurile si m-a comparat ba cu boggy, ba cu bula, sa se revanseze si el cumva si sa ne explice ce si cum :twoup: .

 

PS : @wlf : lasa-i pe colegi sa ne explice :) .

Link to comment
Share on other sites

Acum vreo 7-8 ani, poate mai mult, eram expert in termostate, vascocuple, radiatoare, garnituri de chiulasa de E34. Aveam un 520i cu blocul fisurat intre gaurile de la prezoane. Pana am desfacut motorul sa constat problema, de n-am schimbat la termostate, le-am fiert de le-a luat dracu, vasocuple pe direct, am pus si de diesel, de orice si tot degeaba. Am schimbat motorul pana la urma. Si totul a inceput de la un termostat blocat primavara cand s-a mai incalzit afara.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.