Jump to content

cum verific viscocuplajul la E34,525i ?


Recommended Posts

In afara de V8-uri, care practic seamana mult cu E34/E32 si deci au tot termostatele metalice, restul toate au cu carcasa de plastic si cu senzor in cap.

 

In principiu il verifici la furtune, daca termostatul nu deschide, furtunul care coboara la radiator trebuie sa fie mai rece, parca asa tin minte, mi se pare ca cel din stanga cum te uiti la motor.

Link to comment
Share on other sites

@brownshark : Nu are rost sa o mai lungim. E39 espre care vorbeai, la fel ca toate motoarele mai noi, are un termostat care este comandat de ECU! Nu mai este termostat din acela pe care citeai tu temperatura in ibric.

 

ECU decide la ce temperatura se deschide termostatul si il comanda in consecinta. Asta pentru ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim si sa functioneze in zona de randament maxim. Sistemul se numeste characteristic map cooling.

Temperatura de deschidere se modifica si in functie de regimul de mers. La mers normal, temperatura de deschidere creste pentru ca motorul sa functioneze cu randament maxim. In sarcina mare temperatura este scazuta pentru a nu suprasolicita motorul.

 

Asta inseamna o explicatie, nu balariile cu boggy sau ca nu explici ca esti tu prea tare si altii nu te-ar putea intelege.

 

 

crysty77 @ :twoup: :) :twoup: acu vad ca esti din ploiesti....de, p'aci mai ne dam cu BMW-urile, nu doar le stergem d praf si le punem braduti...

Aha, inteleg, voi in ploiesti va dati cu masinile. Mai bine le puneti braduti ....

Link to comment
Share on other sites

Explicatia ta este gresita. De aceea am zis ca mai bine taceai, macar nu-i incurcai si pe altii!

Asta este partea gresita:

deci in concluzie este un transfer termic intre lichidul de racire si vascocuplaj prin intermediul pompei de apa :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Explicatia ta este gresita. De aceea am zis ca mai bine taceai, macar nu-i incurcai si pe altii!

Asta este partea gresita:

deci in concluzie este un transfer termic intre lichidul de racire si vascocuplaj prin intermediul pompei de apa :twoup:

dar tu daca stiiai mai bine de ce nai spus de la inceput???????????????

Link to comment
Share on other sites

520d , 520i , 525d , 525i , 530d , 530i au termostate prinse in capac de plastic.

 

 

523 , 525td , 525tds , 528i , 535i . 540i au termostate care se prind cu un capac / piesa.

 

toate termostatele , in sine , sunt din metal.

 

 

si ce comanda ECU ca sa se miste supapa termostatului ? vreun solenoid , vreun servomotor ?

 

 

asta ca sa nu mai reamintesc subiectul thread-ului... " cum verific viscocuplajul " nu cum verific termostat-ul...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

520d , 520i , 525d , 525i , 530d , 530i au termostate prinse in capac de plastic.

 

 

523 , 525td , 525tds , 528i , 535i . 540i au termostate care se prind cu un capac / piesa.

 

toate termostatele , in sine , sunt din metal.

Las-o balta cu capacele de plastic si alte aiureli, am explicat putin mai sus cum functioneaza.

 

si ce comanda ECU ca sa se miste supapa termostatului ?

E bun raspunsul tau?

daca te-ai pricepe, ti-as explica.

Nu te mai avanta sa-i jignesti pe altii si nu te mai crede cel mai viteaz din batatura. Intotdeauna se va gasi cineva mai viteaz ca tine. Ti-o spun din proprie experienta :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

si aici se discuta despre cum functioneaza vascocuplajul nu de termostat si parerea mea este o zic inaca o data ca vascocuplaju functioneaza pe baza de transfer termic dintre motor si el pri intermediul pompei de apa (vascocupljul contine un lichid care o data cu cresterea temperaturii incepe sa frineze vascocuplajul)chiar daca termostatul nu ar deschide vascocuplajul ar trebui sa functioneze dar logic ca sar invirti degeaba ca nu ar avea ce sa raceasca deoarece nu circula lichidul prin radiator datorita termostatului blocat
Link to comment
Share on other sites

Las-o balta cu transferul termic prin axul pompei de apa, ca te rad si curcile.

Vascocuplajul este comandat de fluxul de aer care vine dinspre radiator! Tocmai de aceea are acele aripioare.

 

Pentru mai multe detalii despre functionarea vascocuplajului te poti uita pe acest topic, la posturile care urmeaza:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=966539

Link to comment
Share on other sites

si aici se discuta despre cum functioneaza vascocuplajul nu de termostat si parerea mea este o zic inaca o data ca vascocuplaju functioneaza pe baza de transfer termic dintre motor si el pri intermediul pompei de apa (vascocupljul contine un lichid care o data cu cresterea temperaturii incepe sa frineze vascocuplajul)chiar daca termostatul nu ar deschide vascocuplajul ar trebui sa functioneze dar logic ca sar invirti degeaba ca nu ar avea ce sa raceasca deoarece nu circula lichidul prin radiator datorita termostatului blocat

 

 

 

Gresesti, nu lichidul din vascocuplaj se incalzeste si incetineste vascocuplajul. Este vorba de un ambreiaj actionat de un bimetal sensibil la temperatura. Bimetalul din vascocuplaj produce actionarea ambreiajului si umplerea cu lichid a rezervorului. Nu se ingroasa nici un lichid acolo din cauza temperaturii.

 

Daca dai jos vasocuplajul, si pui degetul pe miezul piulitei care vine pe axul pompei, o sa observi ca e foarte fierbinte, implicit si lichidul ala e fierbinte, insa nu are nici o treaba cu proprietatile lui.

 

520d , 520i , 525d , 525i , 530d , 530i au termostate prinse in capac de plastic.

 

 

523 , 525td , 525tds , 528i , 535i . 540i au termostate care se prind cu un capac / piesa.

 

toate termostatele , in sine , sunt din metal.

 

 

si ce comanda ECU ca sa se miste supapa termostatului ? vreun solenoid , vreun servomotor ?

 

 

asta ca sa nu mai reamintesc subiectul thread-ului... " cum verific viscocuplajul " nu cum verific termostat-ul...

 

 

Dupa cum spuneam mai sus, cele cu carcasa de plastic au in capat un senzor cu mufa de care daca tragi foarte usor de el l-ai scos, daca ai belit senzoru ala, poti sa arunci termostatul ca nu mai ajunge la el comanda. Am reusit performanta asta.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.