Jump to content

Parerea mea despre tuning


Romulus

Recommended Posts

Eu sunt un simplu pasionat de o marca de masini. Ce inseamna asta? Inseamna ca mie-mi plac liniile acelor masini, imi place interiorul, imi plac motoarele, puterea, siguranta si confortul.

 

Sigur, exista si exceptii. Spre exemplu, mie nu-mi plac SUV-urile, dar cum sunt si din astea sub marca BMW, m-am mai obisnuit. Dar nu-mi voi cumpara niciodata unul.

 

Si de ce va spun asta? Pentru ca eu am incredere in firma asta. Am incredere ca fac motoare cu un raport calitate/performanta optim. Am incredere ca masinile astea au o stabilitate pe drum indelung studiata. Am incredere ca au frana proiectate pentru acea masina. Am incredere ca pneurile si jentile omologate pentru acea masina sunt optime pentru siguranta mea. Am incredere ca motorul nu ma va lasa and mi-e lumea mai draga. Am incredere ca sunetul e cel mai bun la banii care i-am dat si nu-mi va da foc la masina te miri cand. Am incredere ca aerodinamica e bine gandita si nu voi zbura cand mi-e lumea mai draga.

 

Si ce-i cu asta?

 

Pai e foarte important, pentru ca NU am incredere la fel de multa in tot felul de tuneri. Eu am incredere in BMW, nu in tuneri. Din acest motiv sunt pasionat BMW si nu Hamman sau Dinan.

 

Si da, e o diferenta intre tuneri consacrati, care au ani intregi de studii pe un motor dat sau pe o modificare aerodinamica, sau pe o janta noua. Dar chiar si asa, am mai multa incredere in BMW. Oarba as putea spune. E mai simplu. Ce poarta sigla BMW, e din principiu mai usor de acceptat ca bun. Ce nu poarta sigla BMW, e mult mai greu.

 

Si ca sa-mi fac viata mai usoara... Prefer BMW, de la A la Z. Daca BMW a spus ca Automobile Bavaria ii reprezinta in Romania, prefer sa am incredere in ei in locul altora. Prefer ca masina de sub mine sa fie sigura, nu sa-mi fie frica ca o sa-mi zboare o roata. E o chestie de incredere.

 

De ce sa vreau cai putere mai multi, daca era asa usor o facea BMW din start. Daca vreau mai multi, BMW are o masina cu mai multi. Si cu frane proiectate pentru cai mai multi. Si cu suspensii potrivite. Si cu roti potrivite. Daca vreau si mai multi o sa ma gandesc sa schimb marca. De ce sa am incredere ca intr-o firma cu 20 de angajati, zace un geniu nedescoperit inca, care stie face mai bine treaba, decat zeci de ani prin departamente de cercetare si miliarde de ore/om muncite din istoria BMW?

 

Eu am incredere in BMW. De asta nu-mi place mie tuningul, oricum ar fi el.

 

(Nu vreau sa va ofensati si sa va ridicati impotriva mea. e o parere personala si mi-o asum. Chestie de gust si de stil de viata.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Si mai ganditi-va la o treaba...

 

Chiptuningul... Motoarele noi, noute, nu sunt facute identice. Sunt diferente de 10-15% intre ele cand ies de pe banda de asamblare. E in tolerantele producatorului.

 

Si da, prin reglajele finale (hard+soft), toata capata aproximativ aceeasi putere, acelasi randament si probabil un cuplu similar.

 

Dar asta ce inseamna? Inseamna ca unele vor rezista mai bine unui tuning soft, altele nu. De asta BMW a decis ca sa le omogenizeze pe toate. Stie el bine, tolerantele cu care lucreaza.

 

Si atunci? De ce sa fiu eu mai destept decat BMW. Nu sunt. Poate nu voi fi intre cei 95% care nu vor avea probleme, neiesind din toleranta. Si atunci?

 

Eu am incredere in BMW. Asta e deviza mea. Mai degraba decat sa spun ca "sunt fan BMW" voi spune: EU AM INCREDERE IN BMW. E mai important.

Link to comment
Share on other sites

si eu merg pe ideea de incredere in BMW... ca sa exemplific dau doar 1 exemplu...

acum 4-5 luni mi-am luat 2 cauciucuri BFGoodrich... desigur cine cunoaste domeniul anvelopelor stie ca respectivii sunt membrii ai grupului Michelin si producatori ai anvelopelor pentru navetele spatiale americane... s-ar putea spune ca putem avea incredere in ei, nu?

sa va explic acum faza haioasa... cand am cumparat cauciucurile ma grabeam, si cum oamenii nu aveau in ziua respectiva disponibile alte dimensiuni de la firma care doream eu, am luat 205/60/16 in loc de 205/55/16 cat e recomandat de BMW... stresul meu acum este ca nu am gasit nicaieri in documentatia BMW dimensiunea 205/60/16... am fost si sunt dispus sa dau cauciucurile la schimb sau sa le vand pe bani mai putini doar pentru ca nu sunt standard (adica nu exista specificate de BMW la modelul meu de masina)...:) pana una alta merg pe ele (sunt pe spate) si sunt super OK dar piticutzii nu ma lasa in pace... :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Nici eu n-am pasiuni de modificare estetica a unei masini dar mie flashtuningul mi s-a parut un risc acceptabil. In cel mai bun caz (pana acum) masina se descurca mult mai bine in depasiri. In cel mai rau caz o sa fac reparatii la motor, desi la cum conduc (fara forje si fitze) ma indoiesc ca o sa o solicit vreodata atat de mult ca sa se strice ceva.

 

Plus ca oricum o masina nu o tin o viata. La anul o schimb si cumparatorul poate alege sa pastreze flashtuningul sau nu. E o modificare care se face in 10 minute :)

 

PS: daca masina de la anul va fi un BMW probabil ca nu voi mai face tuning la motor pt ca va avea destui cai putere din start :blink:

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Foarte de acord cu tine, poate esti un caz fericit.

 

Eu prefer sa folosesc masina asa cum a proiectat-o cel in care am incredere si daca trebuie sa scot si untul din motor.

 

Te intreb, de ce ai facut atunci flashtuning daca oricum nu-i dai forja? Chiar aveai nevoie de ceva suplimentar?

 

Nici eu nu tin masinile mai mult de un contract de leasing, dar am grija de ele ca de ochii din cap. Nu ca le lustruiesc toata ziua, ma refer la ulei, filtre, frane, etc... Totul la timp sau chiar mai repede cu piese recomandate de producator.

 

Si da, cand trebuie ii cer masinii ce poate. Dar pentru asta ii ofer ce pot eu mai bun: recomandarea parintilor ei.

Link to comment
Share on other sites

Alta intrebare retorica... Daca e asa usor de ajuns din un 2.0l diesel la puterea si cuplu unui 2.5l, oare de ce BMW nu s-a gandit la asta si inca produce acel 2.5. Nu era mai ieftin sa faca el direct tuningul?

 

Si ca o paralela. Procesoarele, ca acolo ma pricep. Sunt procesoare identice fizic, care se vand ca procesoare cu frecvente diferite. Producatorul testeaza loturile si decide, care e frecventa la care poate functiona optim, DESI SUNT IDENTICE.

 

Asta inseamna ca nu le putem overclockui? Nu! Inseamna ca e mai bine sa nu o faci. Desi multi o fac. Pe raspunderea lor... Cine o face, se considera mai destept sau mai norocos decat isi permite sa fie producatorul... :blink: Eu am incredere in capitalism. Am incredere in progresul manat de profit.

Link to comment
Share on other sites

Pt mine tuningul exterior cel mai potrivit pt BMW consta intr-un pachet M, jante tot M pt ca sunt facute special pt linia masinii (you can't go wrong).....la jante exista si exceptii, daca sunt alese cu gust. Si mici detalii ca angel eyes si stopuri facelift fac masina mai frumoasa...

 

Ce nu suport eu sunt masinile tunate care seamana cu niste sorcove, abtipilduri si alte tampenii, evacuari cu 2 sau 4 tevi la tot felu de motoare slabe...si normal, eleroanele enorme care nu numai ca sunt inutile dar mai si arata urat.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt impotriva chitunningului,in general.Nu zic,exista firme care fac treaba buna,unele in colaborare cu cei de la BMW(Alpina),sau aprobati de BMW(Dinan,John Cooper Works).

Nu sunt de acord insa cu cei care fac chiptunning pe "genunchi".Nu au nici o pregatire in domeniu,nu au experienta si se joaca cu motoare de mii,zeci de mii de euro.S-a umplut de astfel de personaje care vand chiptunning.Explicatiile de cele mai multe ori sunt puerile,putere mare ,consum scazut,nu afecteaza garantia masinii,nu se poate detecta softul ..si multe alte minciuni.

 

Din cauza asta cand se pun intrebari directe,raspunsurile sunt evazive.

Explicatii de genul,"am facut chiptuning eu la un diesel si merge beton",cine inghite asa ceva ,merita chiptunning :)

Nu asa se verifica un soft,mergi 2000-20000km cu masina si gata,este bun.Nu se probeaza un soft pe 10 masini si gata,e bun,nu au aparut probleme.

 

Cate teste se fac,la temperaturi extreme,benzina diferita,altitudine,....se cheltuiesc milioane pe asa ceva.Fraieri astia la BMW,nu?Pai normal ,se poate realiza acelasi lucru cu un "specialist" care modifica softul acasa,si il vinde pe cateva sute de dolari sau euro. :blink:

 

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Alta intrebare retorica... Daca e asa usor de ajuns din un 2.0l diesel la puterea si cuplu unui 2.5l, oare de ce BMW nu s-a gandit la asta si inca produce acel 2.5. Nu era mai ieftin sa faca el direct tuningul?

 

Si ca o paralela. Procesoarele, ca acolo ma pricep.  Sunt procesoare identice fizic, care se vand ca procesoare cu frecvente diferite. Producatorul testeaza loturile si decide, care e frecventa la care poate functiona optim, DESI SUNT IDENTICE.

 

Asta inseamna ca nu le putem overclockui? Nu! Inseamna ca e mai bine sa nu o faci. Desi multi o fac. Pe raspunderea lor... Cine o face, se considera mai destept sau mai norocos decat isi permite sa fie producatorul... :) Eu am incredere in capitalism. Am incredere in progresul manat de profit.

122307[/snapback]

Sunt de acord cu tine...mai ales la procesoare...multi se mira de ce dupa un overclock procesorul se incalzeste prea mult si incepe sa aiba probleme...eu zic ca aceeasi chestie, doar ca la alta scara, e si cu tuningul...clar se uzeaza motorul orice s-ar zice .... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Te intreb, de ce ai facut atunci flashtuning daca oricum nu-i dai forja? Chiar aveai nevoie de ceva suplimentar?

122303[/snapback]

 

Dupa cum spuneam nu fortez masina - de fapt cred ca rar am ajuns la 3500-4000 de ture cu ea - dar in depasiri imi place sa am o rezerva suficienta in pedala - 'just in case'. Asta ma face sa ma simt mai confortabil :blink:

Link to comment
Share on other sites

Era mai simplu sa inveti sa retrogradezi repede decat sa faci chiptuning. Parerea mea.

 

A mea, fiind automata, ajunge deseori la 6.300 rpm. La orice kickdown. Daca BMW a considerat ca e bine, eu o folosesc cu incredere.

 

E adevarat ca niciodata INAINTE DE A INCALZI motorul bine, si niciodata inainte de 15 minute dupa ce e pornit.

Link to comment
Share on other sites

E intr-adevar mai simplu sa schimb vitezele repede. Dar pentru mine e mai comod si mai sigur asa + ca oricum ai schimba vitezele nu poti accelera la fel de repede ca atunci cand ai un motor mai puternic sau daca o faci e sigur mai incomod.

 

Tin minte cand am condus ani de zile masini pe benzina cum retrogradam, calcam pedala, schimbam viteza, iar calcam etc. Acum de multe ori doar apas acceleratia si asta e...

 

Si recunosc si ca am fost putin curios :blink:.

Link to comment
Share on other sites

Si ca o paralela. Procesoarele, ca acolo ma pricep.  Sunt procesoare identice fizic, care se vand ca procesoare cu frecvente diferite. Producatorul testeaza loturile si decide, care e frecventa la care poate functiona optim, DESI SUNT IDENTICE.

 

Asta inseamna ca nu le putem overclockui? Nu! Inseamna ca e mai bine sa nu o faci. Desi multi o fac. Pe raspunderea lor... Cine o face, se considera mai destept sau mai norocos decat isi permite sa fie producatorul... :) Eu am incredere in capitalism. Am incredere in progresul manat de profit.

122307[/snapback]

 

Procesorul nu isi modifica frecventa, se modifica niste date in memorie. Este ca si cum ai baga alt CD in unitate

nu ti se incalzeste procesorul tot film este doar ca nu mai este cel cu popeye marinarul este cel cu superman :blink:

 

PS: Bavaria si Romulus va rog sa ma scuzati stiu ca sunteti 100% impotriva tuning-ului asa ca nu o sa incerc sa va schimb parerea doar dau unele lamuriri.

Link to comment
Share on other sites

PS: Bavaria si Romulus va rog sa ma scuzati stiu ca sunteti 100% impotriva tuning-ului asa ca nu o sa incerc sa va schimb parerea doar dau unele lamuriri.

122919[/snapback]

 

Ai inteles gresit,sunt impotriva minciunilor si aberatiilor,nu am nimic impotriva unui tuning facut de o firma aprobata de BMW, si astfel cu o garantie...reala. :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu sunt un impatimit al tuning-ului de motor - si nu cred ca e vre-o intentie in chestia asta de a demonstra ca unii sau altii ar face ceva mai bine decit fabrica .. pur si simplu e vb de altceva ..

o masina e facuta sa functioneze un anumit timp in anumiti parametri, iar fabrica ia in calcul (asa cum bine ziceai) o multitudine de factori (benzina proasta, conditii extreme de temperatura, posibile uzuri ale diverselor componente ale motorului, posibilitatea ca unii senzorii sa o fi luat razna, etc ..); de asemenea, consumul de carburant si normele de poloare sunt alte elemente de care se tine cont din ce in ce mai mult ...

pe de alta parte, a impinge un motor spre limita tolerantei - e un risc pe care mi-l asum (si aici nu vb de cresteri de putere de 5-10% - date un chip sau alte chestii de astea, ci de +70 - 100%)

ar mai fi intrebarea: de ce fac asta? - mai ales ca solutia de tuning aleasa e ceva mai scumpa decit inlocuirea masinii cu una stock mai puternica ...

din pur si simplu "fun of the game" - e o activitate de w/end care imi place si care ma pasioneza - sa zic asa tuning-ul e un scop in sine, si nu neaparat un mijloc de a ajunge undeva :blink:

Link to comment
Share on other sites

Chiptuning-ul este o arma cu multe taisuri.

Nici dupa 10 ani nu poti spune ca ai experienta, mai ales comparat cu experienta de decenii ale unei firme producatoare de masini.

In Germania sunt doar 13 firme care modifica soft-ul, si acolo sunt pasionati de masini ca Frank Wetterauer, Helmut Koch, Jan Nemzack sau altii, ingineri de profesie, care au studiat si verificat pe Dyno test parametrii modificati si care au peste 10000 de masini tunate (Wetterauer spre ex.)

Totusi vad si in Romania, ca si in alte parti de altfel, firme care sunt "primii producatori de soft din Romania".... :blink:

Ce experienta au? Cum verifica modificarile facute? Ce garantii ofera?

Si atunci cum sa ai incredere in chiptuning?

Link to comment
Share on other sites

Kali sunt 100% de acord cu tine tuning-ul este o pasiune si iti poate oferi satisfactii foarte mari. Cum ar fi sa tunezi un 320ci si sa il faci mai rapid cam un M3,

sau sa iei un 328 si sa il faci mai rapid ca un porsche.

Acum cateva saptamani pe la 2 AM eram pe stefan cel mare cu golful meu TDI si langa mine

la stop 3 baietasi de cartier cu un ursulet foarte galagios si cu un look agresiv (tobe, spoilere etc). Cand am plecat de pe loc

nu a reusit sa imi vada decat fumul caracteristic unui diesel dus la extrem. La urmatorul stop m-a prins din urma si foarte nervos tipa pe geam

"Frate ce motor ai ca eu am 200 cai, ce zici ne tragem?" (probabil un 325). La insistenta lui am repetat figura pana la urmatorul stop, acelasi rezultat,

nu a vazut decat fum. Si mai intrigat a inceput sa dea vina pe cei 2 prieteni mai grasi care erau cu el ca vezi doame il ingreuneaza si

asa reusesc sa il depasesc. I-am spus sa ii dea jos, am repetat figura dar evident nu prietenii erau de vina. :blink:

M-am distrat super tare gandindu-ma ca eu merg in oras cu o masina care consuma 8l/100km motorina fata de 12-16l de benzina a lui si ii consuma degeaba.

Tunerul cu care lucrez mi-a spus ca daca imi schimb pompa de injectie si pun una de toyota ( cu debit mai mare ), conductele de motorina, injectoare,

cutia de viteze, ambreajul, turbina si intercoolerul + evident soft adaptat pot ajunge cu acest 1.9 TDI la 280HP.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.