Jump to content

Parerea mea despre tuning


Romulus

Recommended Posts

Chiptuning-ul este o arma cu multe taisuri.

Nici dupa 10 ani nu poti spune ca ai experienta, mai ales comparat cu experienta de decenii ale unei firme producatoare de masini.

In Germania sunt doar 13 firme care modifica soft-ul, si acolo sunt pasionati de masini ca Frank Wetterauer, Helmut Koch, Jan Nemzack sau altii,  ingineri de profesie, care au studiat si verificat pe Dyno test parametrii modificati si care au peste 10000 de masini tunate (Wetterauer spre ex.)

Totusi vad si in Romania, ca si in alte parti de altfel, firme care sunt "primii producatori de soft din Romania".... :blink:

Ce experienta au? Cum verifica modificarile facute? Ce garantii ofera?

Si atunci cum sa ai incredere in chiptuning?

123118[/snapback]

 

Hehe "primii producatori de soft din Romania" :) stiu despre cine este vorba dar din pacate ii cunosc si nu pot sa dezvolt subiectul.

Nu au fost ei primii dar poate s-au gandit ca da bine sa fie si ei primii la ceva :) NO OFFENSE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kali sunt 100% de acord cu tine tuning-ul este o pasiune si iti poate oferi satisfactii foarte mari. sau sa iei un 328 si sa il faci mai rapid ca un porsche.

3 baietasi de cartier cu un ursulet foarte galagios fumul caracteristic unui diesel dus la extrem.

nu a vazut decat fum.

123120[/snapback]

 

Pai Kali modifica masina,motorul,baga bani in ea,nu vinde nimic,aia inseamna pasiune.Tu faci asta pentru bani,indiferent de consecinte.

Nu confunda conectarea unei mufe si reprogramarea unui computer cu pasiunea. Nu iti trebuie nici o pregatire pentru asta,o face si un copil de 15 ani. :D .

 

Ce usor este sa vorbesti ,"iei un 328 si il faci mai rapid ca un Porsche".Cum?Ai vreo firma specializata,un service,ai aparatura necesara,oameni pregatiti pentru asta?

Nu te supraaprecia,nu joci in liga asta :)

Poate pentru tine sa faci o masina mai rapida inseamna sa cobori in fata blocului,cu laptopul,si sa instalezi un program despre care habar nu ai,deoarece a fost produs de o firma din Austria. :blink: .Cat despre testat ce sa mai zic,intre doua semafoare,concurentul fiind un urs obosit,"niste baietasi de cartier".

 

Ce sa intelegem din povestea de mai sus,ca dupa chiptunning-ul pe care il "faci",masina va scoate mult fum? :).Este retorica .

 

 

Uite ce inseamna pentru mine marirea puterii, tuning:masini care participa la curse si sunt pregatite de profesionisti(motoare S54 la care se desfiinteaza Vanos-ul,motoare N52 la care se modifica actionarea Valvetronic-ului),nu de amatori care se viseaza profesionisti. :)

 

 

Edit:

 

Am uitat, 2 poze cu masinile Chrysler care au participat ,si au pierdut :D . Nu este vorba de BMW contra Chrysler,nici macar,doar Mini...

post-66-1157587384_thumb.jpg

post-66-1157587397_thumb.jpg

post-66-1157587407_thumb.jpg

post-66-1157587416_thumb.jpg

post-66-1157587426_thumb.jpg

post-66-1157587435_thumb.jpg

post-66-1157587444_thumb.jpg

post-66-1157587501_thumb.jpg

post-66-1157589469_thumb.jpg

post-66-1157589493_thumb.jpg

post-66-1157589535_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

eu sunt un impatimit al tuning-ului de motor - si nu cred ca e vre-o intentie in pe de alta parte, a impinge un motor spre limita tolerantei - e un risc pe care mi-l asum (si aici nu vb de cresteri de putere de 5-10% - date un chip sau alte chestii de astea, ci de +70 - 100%)

123103[/snapback]

 

Aici este vorba de altceva.Este masina ta,pasiunea ta.Nu vinzi nimanui nimic,nu incerci sa prostesti pe nimeni :blink:

Pai tu crezi ca esti singurul?Si eu am experimentat diverse softuri pe masina mea,si mi-am asumat riscul.Dar este pasiune,a nu se confunda cu afacere.

Pasiunea pentru motoare si masini este una,cand o faci pentru cateva sute de dolari(euro) stiind ca poti distruge ceva ,sau si mai rau, fiind cu totul pe dinafara,se numeste altfel...

 

Hehe "primii producatori de soft din Romania"  :)  stiu despre cine este vorba dar din pacate ii cunosc si nu pot sa dezvolt subiectul.

Nu au fost ei primii dar poate s-au gandit ca da bine sa fie si ei primii la ceva  :)  NO OFFENSE

123124[/snapback]

 

Nu este frumos sa iti vorbesti de rau "colegii" :)

 

No offence.

Link to comment
Share on other sites

Ce usor este sa vorbesti ,"iei un 328 si il faci mai rapid ca un Porsche".Cum?Ai vreo firma specializata,un service,ai aparatura necesara,oameni pregatiti pentru asta?

1- nu am zis ca pot eu sa fac un 328 sa mearga ca un porsche, este imposibil sa faci asta din soft.

Ce sa intelegem din povestea de mai sus,ca dupa chiptunning-ul pe care il "faci",masina va scoate mult fum? .Este retorica .

2- orice diesel da fum la 4500rpm, dupa tuning daca masina are destul aer si motorina nu are de ce sa dea mai mult fum.

 

Bavaria zici tu ca nu ai nimic dar te tot iei de mine. Vreau sa intelegi ca nu m-am apucat de chip tuning ca sa fac cateva sute de dolari sa am bani sa scot prietena la film.

Nu ma dau mare dar am o situatie materiala destul de buna si am alte afaceri care imi aduc profit. Chestia cu tuning-ul este o pasiune pt mine, o sa iti povestesc cum m-am apucat.

 

Acum 1 an si jumatate aveam doar golful pe vremea aia se tot ruga de mine o cunostinta sa imi faca chip tuning. L-am refuzat fiind foarte sceptic in leg cu asta, ma gandeam ca daca se putea face ceva in plus la masina o faceau din fabrica nu credeam ca se poate creste puterea cu adevarat din soft, imi era frica sa nu dau banii degeaba si sa nu simt nimic. Intr-un final dupa multe insistente avand o datorie la mine persoana mi-am facut tuning. Mi-a placut atat de mult si am ramas surprins de cresterea de putere si de senzatiile oferite cu noua mea masina incat m-am decis la 2 saptamani dupa sa ma duc in germania si sa invat cum se face. Am dat multe telefoane la tuneri si producatori de interfete pana cand am stabilit niste intalniri, m-am urcat in masina si 1 saptamana m-am plimbat de la unul la altul. Mi-am cumparat cele mai scumpe interfete de tuning ca sa fiu sigur ca am cu ce sa incep fara probleme. Dupa 2 luni in care am facut masinile prietenilor a inceput sa ma enerveze ideea ca trimit un fisier pe email, primesc altul dar nu stiu ce se modifica cu adevarat. A trebuit sa stau in Austria inca 2 saptamani in care am invatat chestii elementare despre cum functioneaza un ECU, ce contine memoria, ce parametrii se modifica si cu cat etc. In momentul de fata sunt capabil sa deosebesc un soft prost de unul bun si sa apreciez daca o masina functioneaza in parametrii dati de producator sau nu.

Pe viitor (daca gasesc un teren la un pret rezonabil) vreau sa imi cumpar un dyno tester si sa construiesc un service unde sa pot face diagnoza pentru toate masinile prezente pe strazile din romania. Ma repet si iti spun ca nu fac asta pt bani o fac de placere, imi place sa vad zambetul de pe fata clientilor cand se dau jos din masina dupa ce fac o proba cu noul soft.

Toti tunerii fac chip tuning, daca ar strica masinile nu ar face asta ( macar cei consacrati) vezi ca ex Dinan .

Acum iti mai spun un secret, spionajul este in floare pe piata chip tuning-ului. Multi tuneri din Germania se duc si fac un tuning la o firma consacrata citesc softul din ECU si pe urma il revand ca fiind al lor. Exista sansa sa vi la mine si sa primesti acelasi soft folosit de DINAN de exemplu.

 

Te rog mult de tot sa incerci sa nu te mai iei de mine din orice si ca nu imi rastalmacesti tot ceea ce spun. Ok ai parerea ta, nu esti de acord cu chip tunig-ul , te deranjeaza ca unii fac bani din asta, intradevar sunt multi care habar nu au ce fac etc dar gandeste-te ca exista sansa de 1% sa te inseli in privinta mea.

 

Imi cer scuze pt offtopic, am vrut sa dau unele lamuriri, daca deranjeaza puteti sterge sau muta postul.

Link to comment
Share on other sites

apropo de interventiile soft asupra unui motor, parerea mea e ca nu se poate obtine crestere de putere asa .. ci doar se poate optimiza functionarea (posibil si o usoara crestere de putere .. dar nimic consistent);

pt a creste puterea e nevoie de interventie fizica asupra motorului (trasee optimizate de admisie, axe, supape mai mari, presiune mai mare de supraalimentare, etc ..) - din punctul asta de vedere, chip-tuningul pt un motor supraalimentat de fabrica presupune si o interventie fizica (creste presiunea de supraalimentare), si de aia motoarele turbodiesel se preteaza mult mai bine la cresteri de putere decit cele aspirate pe benzina ...

dupa multe ore de stat in jurul a diverse motoare - si aspiarate si supraalimentate, am ajuns la concluzia ca fiecare motor in sine e un unicat .. si nu prea poti veni cu o solutie universal valabila pt toate motoarele (chiar daca au acelasi cod ..)

si daca mi se pare ca acum motorul meu se comporta foarte bine pe aspirat si la sarcini partiale, nu e pt ca am pus un soft general valabil pt M43TU, ci pt ca am stat citeva zile si nopti impreuna cu Florin de la MasterTuner si am roluit masina cu punctii de cuplu din 100rpm in 100rpm ... sau altfel spus, am ars vreo doua plinuri pe role si am setat cuplul maxim pe sarcini partiale (modificaind avansul si benzina) in functie de turatie si sarcina (pozitia clapetei de acceleratie) ..

pe de alta parte, masina este facuta pt satisfactia mea si nu pt o curba optima de cuplu, sau de putere .. asa ca am iesit cu ea pe strada si am constatat ca la x ture accelereaza prea repede, etc ... dupa citeva luni de calibraje succesive bazate pe indicatiile dyno-lui si a senzatiilor mele - am ajuns pe unde am vrut ... din pacate nu prea ai cum sa faci asa ceva cu un soft standard facut pt un anumit tip de motor ..

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

de acord cu tuningul facut aiurea, mai ales de nea "gigi" din RO care s-a apucat sa modifice el harti din DE...am citit de curind asa ceva si mi s-a ridicat parul in cap.

 

Insa ce te faci cind vezi ca dupa 1-2 ture pe circuit (nu e valabil in RO) vezi ca frinele de la M5/6 ti se fac piftie (realitate)....cind vezi ca BMW la ditai masina de 500cp si 1700kg a pus doar 2 pistonase pe frinele fata si unul pe spate, ca la o masina de serie marind doar suprafata discului? Atunci e nevoie expresa de interventie, un sistem cu minim 4 pistonase pe fata si 4 pe spate se impune. Stiu, BMW stie ce face, insa aici a gresit, nu incape indoiala orice ati spune. la un vehicul cu asa performante, nu pot sai te joci cu frinele. In plus daca ai luat M5, e clar ca nu e gaura in buzunar un sistem de frinare high-perfromance.

Link to comment
Share on other sites

Deci aboslut admirabil modul in care a expus Romulus parerea lui despre tuning , subscriu si eu la parerile si opiniile lui.

In ultima vreme a aparut fenomenul asta al masinilor "preparate" , sincer imi place fenomenul , ceea ce nu imi place ... ar fi urmatoarele aspecte : ai o masina , de ex. BMW ca tot suntem pe terenul BMW si are o putere suficient de mare pentru stilul tau , capacitatile tale de conducere , in exploatarea de zi cu zi nu folosesti decat 50% din performantele masinii asa ca intreb , de ce sa mai pui inca nu stiu cati cai ca sa fortezi turbina ( la diesel )?... la ce foloseste , la nimic. Nu mai zic de trafic , poti tu sa ai Subaru cu 300 de cai cipuit si unul cu Tico , tot la fel stai in coloana...

Vezi tot felul de agarici pe la tv care mai de care mai "pilot" , neaparat asortat cu manele , daca ii intrebi daca au idee cine este TITI AUR se uita la tine la felul paispe, la fel , nu au fost in viata lor la o etapa de VTM sau altele de gen , macar din Ro , si cand ii vezi ce fel vorbesc de masini .... brrr multa prostie in tara asta.

Eu imi doresc un 330d, ma multumeste ca putere si reprize si daca stau prost cu buzunarul o las usor si imi consuma putin si m-am scos , asta mi s-ar potrivi mie , stiu unii zic ca asta nu e masina sport , eu le zic ca daca are suta in 6,7 sec, este. Mai ales ce reprize are. MI-as dori un M5 sau M6 dar asta e , nu am bani de asa ceva . Daca as avea masina aia as scoate total din calcul tuningul , kit-urile M de la BMW sunt extraordinare pentru caroserie , nu e nevoie de eleroane de prost gust si praguri nu mai stiu cum care mai mult dauneaza aerodinamic decat te ajuta.

In fine , m-am exprimat eu cam incoerent dar cred ca m-am facut inteles.

Deci daca vrei masina puternica o iei puternica din prima nu iei o telegutza si dupa aia te apuci sa faci nu stiu ce pe ea si numesti ca ai facut tuning , un tuning adevarat costa zeci de mii de euro nu 300 de euro o remapare... si gata cica ai tuning.

Link to comment
Share on other sites

[...]

cind vezi ca BMW la ditai masina de 500cp si 1700kg a pus doar  2 pistonase pe frinele fata si unul pe spate, ca la o masina de serie marind doar suprafata discului? Atunci e nevoie expresa de interventie, un sistem cu minim 4 pistonase pe fata si 4 pe spate se impune. Stiu, BMW stie ce face, insa aici a gresit, nu incape indoiala orice ati spune. la un vehicul cu asa performante, nu pot sai te joci cu frinele. In plus daca ai luat M5, e clar ca nu e gaura in buzunar un sistem de frinare high-perfromance.

140990[/snapback]

 

Si tu stii sigur ca din cauza de 2 pistonase lipsa sistemul de franare de la M5/M6 este putin performant? Si te-ai dat doua ture pe circuit si s-au dus franele?!?

 

Se incalzesc franele si apare fading? Ai constatat tu asta? Se incalzesc mai tare decat la un M3? Eu cred ca BMW stie FOARTE bine ce face si mi-ai dat cel mai bun exemplu. Urmatorul lucru o sa spui ca nu sunt rosii si nu scrie nu stiu ce pe etrieri. Mi-e rau...

 

In alta ordine de idei, pe circuit poti rade cauciucurile in 3 minute. Unde n-a pus BMW pistonase?

Link to comment
Share on other sites

Insa ce te faci cind vezi ca dupa 1-2 ture pe circuit (nu e valabil in RO) vezi ca frinele de la M5/6 ti se fac piftie (realitate)....cind vezi ca BMW la ditai masina de 500cp si 1700kg a pus doar  2 pistonase pe frinele fata si unul pe spate, ca la o masina de serie marind doar suprafata discului? Atunci e nevoie expresa de interventie, un sistem cu minim 4 pistonase pe fata si 4 pe spate se impune. Stiu, BMW stie ce face, insa aici a gresit, nu incape indoiala orice ati spune. la un vehicul cu asa performante, nu pot sai te joci cu frinele. In plus daca ai luat M5, e clar ca nu e gaura in buzunar un sistem de frinare high-perfromance.

140990[/snapback]

 

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
total de acord cu romulus,ce inseamna aia chiptuning si alte prostii dastea ca daca mai pui 7 piulite la motor iti mai da nu stiu cate sute de cai putere,hai domne fiti seriosi si mai incetati cu "tuningu" asta de 2 lei de la coltu strazi sau din garaju lu fane spoitoru,daca mi-as da masina la tuning as inmana-o unui tuner agreat de bmw cum ar fi alpina,sa stiu ca am garantie si etc...! gata punct :blink: Edited by lucian1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu vreau sa supar pe nimeni dar conceptiile difera in functie de varsta!!!

La 20 de ani vrei sa ai o masina de 1000 de cai,la 40 iti ajung cei care-i are masina ,iar la 60 nu-ti mai trebuie niciunul!!!

progresul se face din curiozitate si experimentare....

In State vezi cele mai traznite masini ...cele mai puternice...etc..v-ati intrebat de ce sunt americanii cu vre-o 30 de ani innaintea Europei?unii poate, dar altii..conservatori ?NU masina asta trebuie sa mearga cum a facut-o fabricantul,dar nu ia in calcul ratiunile LUI care uneori sunt divergente cu ale consumatorului.

De ce difera masinile care sunt facute pentru America?Inca suntem cu o gandire conservatoare .Daca unul experimenteaza un lucru putini il sustin,iar altii chiar il descurajeaza...vrei un chiptuning ,fa si vezi ce iese ,incearca sa dezvolti daca a iesit bine,nu a iesit bine vezi sa nu fi gresit eventuale calcule,asa vom putea merge spre progres...sper ca nu am suparat cu conceptiile mele ,daca mai toata lumea si-a spus conceptia am facut-o si eu poate intr-o maniera can dura ,dar adevarata,din P.M.V.

Link to comment
Share on other sites

Si inca un lucru care este foarte important :anul 2000 a debutat sub semnul :piata de consum:ca este BMW, MERCEDES sau alta marca de traditie masina trebuie schimbata cat mai des posibil,o garanteaza 5 ani,iar dupa garantie incep problemele sigur,iar costurile de reparatii sunt atat de mari incat te forteaza sa cumperi alta noua...cand Mercedes a facut motorul garantat un milion de km.tot Mercedes a spus ca da faliment cu un motor asa preformant...era masina pe viata,

deci durata medie de viata a unei masini este de cam 5 ani ,cu tuning sau fara tot 5 ani ramane,vrei sa-i prelungest viata nu-ti ramane decat sa-iei bicicleta,poate vechea semi ruseasca caci aia te tine toata viata,sau sa nu traiest prea mult...glumeam,

Link to comment
Share on other sites

ce va face sa credeti ca cei de la Alpina nu folosesc aceleasi fisiere ca nea Fane din coltul strazii?Da este Alpina si trebuie sa platesti bine pentru acelas lucru pe care il face x in Romania!

in domeniul soft romanii sunt niste coate goale in mintea unora ,dar uita sau poate nu stiu ca XP este construit pe o platforma romaneasca,iar la Microsoft ponderea este romaneasca si indiana !asta ca fapt divers :blink:

inca se mai crede ca BMW este cea mai cea dar asta a fost odata demult,acum nu a mai ramas decat marca drept exemplu seria 7 a fost retrasa de pe piata Americana in 2001 tocmai din cauza prea multor probleme.tot ca diverse :)

mai sus se discuta de frane ..schimbi sistemul pui unul cu placute de carbon care rezista la temp.de peste 1200C ,asta ca sa nu se mai faca piftie pe circuit...tot tuning se numeste..de ce nu le-au pus din fabrica?ratiuni economice!!

Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

eu sunt un impatimit al tuning-ului de motor - si nu cred ca e vre-o intentie in chestia asta de a demonstra ca unii sau altii ar face ceva mai bine decit fabrica .. pur si simplu e vb de altceva ..

o masina e facuta sa functioneze un anumit timp in anumiti parametri, iar fabrica ia in calcul (asa cum bine ziceai) o multitudine de factori (benzina proasta, conditii extreme de temperatura, posibile uzuri ale diverselor componente ale motorului, posibilitatea ca unii senzorii sa o fi luat razna, etc ..); de asemenea, consumul de carburant si normele de poloare sunt alte elemente de care se tine cont din ce in ce mai mult ...

pe de alta parte, a impinge un motor spre limita tolerantei - e un risc pe care mi-l asum (si aici nu vb de cresteri de putere de 5-10% - date un chip sau alte chestii de astea, ci de +70 - 100%)

ar mai fi intrebarea: de ce fac asta? - mai ales ca solutia de tuning aleasa e ceva mai scumpa decit inlocuirea masinii cu una stock mai puternica ...

din pur si simplu "fun of the game" - e o activitate de w/end care imi place si care ma pasioneza - sa zic asa tuning-ul e un scop in sine, si nu neaparat un mijloc de a ajunge undeva :blink:

123103[/snapback]

ceace a spus KALI este perfect adevarat si subscriu la concept!!!

Link to comment
Share on other sites

sunt absolut de acord cu ce a spus romulus si bavaria, ca au cam spus acelasi lucru. eu am acum un 318 d 2002 si am inceput sa ma obisnuiesc cu el si as vrea peste 1 an asa mai multi cai ( nu cu mult ca nu m apuc sa ar campii) niste frane putin mai performante, eventual mai multa stabilitate, si atunci incep sa strang niste banati sa-mi iau un mosel superior : ma gandesc la un 330d sau i in fctie de cati bani pt intretinut masina o sa am la nul sau cand voi avea.

 

chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. e doar o parare personala.

 

ps: sunt foarte curios sa aflu varsta celor pasionati de tunning, sunt sigur ca o medie e undeva sub 25 de ani ... si asta spune multe, eu am 24 sa nu se creeze confuzii...

Link to comment
Share on other sites

multi inainte ...

eu am 30 si m-am apucat de umblat pe la motoare de vre-o 3 ani .. si am inceput studiind citeva carti de profil, gen "Supercharged!", "Maximum Boost", Turbochargers & Superchargers", etc ..

 

" chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. " ... eu as cauta argumente mai bune ... aste e ceva de genul "cine nu e cu noi e impotriva noastra" :blink:)

Link to comment
Share on other sites

multi inainte ...

eu am 30 si m-am apucat de umblat pe la motoare de vre-o 3 ani .. si am inceput studiind citeva carti de profil, gen "Supercharged!", "Maximum Boost", Turbochargers & Superchargers", etc ..

 

" chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. " ... eu as cauta argumente mai bune ... aste e ceva de genul "cine nu e cu noi e impotriva noastra" :blink:)

152719[/snapback]

 

Kali ce faci tu e ceva profesionist prin dedicarea ta si prin modul de abordare a problemei... tu nu vrei o masina cu mai multi cai ci doar sa vezi cati cai poti scoate dintr-o masina... automat, orice ti-ai lua, o sa te apuci sa analizezi ce ai putea imbunatatii... din discutia de aici pasionatii de genul tau sunt exclusi pentru ca si metodele luate in calcul sunt un pseudo-tunning... e ca si cu acei oameni care isi cumpara modele de carton sau lemn si doar le asambleaza si spun ca sunt modelisti si cei care iau o bucata de lemn si niste schite si isi fac ei totul de la 0...

Link to comment
Share on other sites

multi inainte ...

eu am 30 si m-am apucat de umblat pe la motoare de vre-o 3 ani .. si am inceput studiind citeva carti de profil, gen "Supercharged!", "Maximum Boost", Turbochargers & Superchargers", etc ..

 

" chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. " ... eu as cauta argumente mai bune ... aste e ceva de genul "cine nu e cu noi e impotriva noastra" :))

152719[/snapback]

Nu trebuie sa fi chiar asa :blink: de transant,sunt oameni care tin la masinile lor si nu doresc un upgrade pana nu au toate informatiile!cel putin asa inclin sa cred!!!chestia cu chiptuning a aparut relativ recent in RO.iar cei care se ocupa de asa ceva sunt putini si mai putini cei care cunosc cu adevarat,ca orice lucru nou intampina o opozitie,cred ca fenomenul este normal...

Constructorul realizeaza o masina pentru o paleta mare de utilizatori,nu cred ca bunicutei :) i-ar trebuii 400 de cai!!Cel putin am vazut mai mult pers de varsta a treia care conduc seria 5 si7!!

Link to comment
Share on other sites

multi inainte ...

eu am 30 si m-am apucat de umblat pe la motoare de vre-o 3 ani .. si am inceput studiind citeva carti de profil, gen "Supercharged!", "Maximum Boost", Turbochargers & Superchargers", etc ..

 

" chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. " ... eu as cauta argumente mai bune ... aste e ceva de genul "cine nu e cu noi e impotriva noastra" :))

152719[/snapback]

Nu trebuie sa fi chiar asa :) de transant,sunt oameni care tin la masinile lor si nu doresc un upgrade pana nu au toate informatiile!cel putin asa inclin sa cred!!!chestia cu chiptuning a aparut relativ recent in RO.iar cei care se ocupa de asa ceva sunt putini si mai putini cei care cunosc cu adevarat,ca orice lucru nou intampina o opozitie,cred ca fenomenul este normal...

Constructorul realizeaza o masina pentru o paleta mare de utilizatori,nu cred ca bunicutei :) i-ar trebuii 400 de cai!!Cel putin am vazut mai mult pers de varsta a treia care conduc seria 5 si7!!

Oricum parerile sunt impartite nici cei care fac asa ceva nu stiu cu adevarat consecintele pe termen lung...constructorul spune ca el a OPTIMIZAT randamentul si asa este ,deci posibilitatile motoarelor sunt mai ridicate dar cu anumite costuri..Eu nici nu incurajez dar nici nu descurajez chiptuningul dar ma gandesc de ce numai ALPINA este sprijinita de producatori sa faca asa ceva iar noi ,daca suntem RO.nu putem facem,oare noi nu avem oameni de valoare?Cred ca avem creiere mult mai luminate decat cei de la Alpina ,dar nu sunt puse in valoare...Nu vreau sa jicnesc si nici sa aduc prejudiciu de imagine firmei Alpina care este o firma fff.serioasa si competenta dar am facu o paralela pentru a puta fi inteles ,nu interpretat.In concluzie daca o mare firma face asa ceva deci se poate ...restul depinde de multi factori si nu mai are rost sa bat campii cu ipoteze care mai decare pote mai aberanta :blink:

Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

De altfel eu am intrat intr-o polemica despre tuning,dar nu este punctul meu forte...

Eu mi-am dat cu parerea dar nu sunt sfaturi demne de urmat :) ,fiecare este liber sa decida in functie de informatiile de care dispune,dar acest topic este binevenit si ar fi extraordinar daca cati mai multi isi exprima o parere ..poate asa gasim informatiile de care avem nevoie...Iar atitudinile jicnitoare cred ca nu-si au rostul este doar un schimb de opinii,nu cred ca varsta are vre-o elocventa,poti avea 60 de ani si minte de 2 ani :blink:

La cat mai multe schimburi de idei!!!Bune evident :)

Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

@crisjohn - mersi de apreciere, dar mai e mult de invatat pana la "profesionism" ..

si, apropo de tuning, virsta si profesionism, am avut sansa acum citeva luni sa intilnesc o persoana care primeste pensie de la BMW AG - un fost angajat al uzinei, care timp de 20 de ani a lucrat ca inginer la bmwmotorsport, divizia de supraalimentate ..

din punctul meu de vedere, omul este o enciclopedie bmw vie ... si tocmai pusese la punct un proiect destul de indraznet: inlocuire turbina cu compresor mecanic pe un 320d .. a obtinut cu compresorul exact puterea de fabrica de 136CP (era un e46 - modelul mai vechi), dar cu emisii mult mai ok ..

tot cu dumnealui m-am sfatuit cind am pus M50-le pe masina .. M50B20 a fost supraalimentat de bmw in '91 cu un compresor centrifugal similar cu cel pe care il am eu (de fapt l-am cumparat de la el) si a scos 181kw (246CP) ... si, uite asa ceea ce pare a fi tuning ne-avenit de romania, este de fapt reluarea unui proiect initiat de uzina in '91 ...

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de acord cu tuningul. Cu cel adevarat. Poate fi exterior, poate fi interior, poate fi de motor, intotdeauna e loc de mai bine. E cam periculos sa afirmi ca nu esti de acord cu tuningul in general. O simpla modificare de EPROM nu defineste tuningul. Faptul ca sunt prea multi care fac tuning si nu se pricep - asta da, e o problema, si poate afecta credibilitatea ideii in general. Sa incercam totusi sa citim printre randuri :blink:

 

Faptul ca firma producatoare a vandut produsul (masina) la un anumit pret a conditionat (calitativ) evident anumite compoonente. Si cum in 99% din cazuri se gaseste ceva mai bun, nu vad ce poate fi rau in a schimba - daca se face cu stiinta. Ex: schimbi franele, sau schimbi amortizoarele, sau schimbi difuzoarele, sau... ei bine, hai sa intram si in ceva major, sau pui un compresor. Toate modificarile au un anumit grad de complexitate si un cost, si daca sunt facute cu cap transforma produsul initial intr-unul mai bun, iar daca convin si financiar isi ating si scopul, recte satisfactia posesorului.

 

Tuningul poate fi interpretat si ca o acordare fina pentru un anumit scop care nu a putut fi atins de produsul initial, acesta fiind gandit in limite mult mai generale. Apare evident si "personalizarea" care poate isca diferente de opinie cu provire la un anumit rezultat.

 

Sunt de acord cu exemplele din tehnica de calcul. Totusi, daca cumpar un sistem facut de IBM sa zicem, un PC la cheie adica, si decid ca nu-mi convine performanta subsistemului grafic, pot sa-i "upgradez" placa grafica. Esentialul, ca in orice, este cum pui problema. Asta e parerea mea :)

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.