Jump to content

unde este senzorul de la vanos


poope

Recommended Posts

am o mare problema. nu stiu unde sa localizez senzorul car5e regleaza vanosul(de la axul cu came) pentru un motor de 2.0 pe benzina de pe un e39 din 97. problema care o face estre ca declanseaza cuplul prea sus si este blocat pe o pozitie. din tester mi sa spus ca cu un spray de contact s-ar rezolva problema. un mic sfat cum il gasesc sa nu ma apuc sa desfac chiar tot imi p[uteti da??

 

m,erci anticipat

Link to comment
Share on other sites

am o mare problema. nu stiu unde sa localizez senzorul car5e regleaza vanosul(de la axul cu came) pentru un motor de 2.0 pe benzina de pe un e39 din 97. problema care o face estre ca declanseaza cuplul prea sus si este blocat pe o pozitie. din tester mi sa spus ca cu un spray de contact s-ar rezolva problema. un mic sfat cum il gasesc sa nu ma apuc sa desfac chiar tot imi p[uteti da??

 

m,erci anticipat

Din ce am citit , vanosul nu are un senzor propriuzis ci este actionat printr-o valva comandata de catre ECU care permite uleiului sa actioneze un piston care la randul lui , printr-un angrenaj modifica pozitia pinionului de pe axa cu came de la admisie ... Daca spui ca ramane blocat intr-o pozitie e cam nasol ca trebuie sa desfaci unitatea vanos , probabil e semigripat pistonul ..... Ai niste link-uri sa-ti faci o idee despre ce e vorba....Bafta.

http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS#Single_VANOS

Link to comment
Share on other sites

nu stiu unde sa localizez senzorul car5e regleaza vanosul(de la axul cu came)

Este piesa 17 de aici.

Daca nu ma insel si nu cred asta ala este senzorul de la axa cu came care 'citeste" pozitia acestuia nu regleaza unitatea vanos....Acel senzor este si la motoarele non vanos deci ... Comanda de lucru a vanos-ului este data de ecu ( prin intermediul softului din cip) care alimenteaza solenoidul de la pozitia 4 care la randul sau deschide supapa 5 ( care este sub forma unui pistonas ) si permite uleiului sa intre si sa impinga pistonul din corpul unitatii vanos si sa modifice avansul axei cu came. Functie de pozitia citita de senzorul axei cu came si a senzorului de pe arborele cotit se comanda deschiderea injectoarelor si aprinderea .

Link to comment
Share on other sites

Comanda e una, senzorul de pozitie alta.

Senzorul indicat de mine este un senzor de pozitie care comunica catre ECU unde se afla pozitionat Vanos-ul.

Comanda efectiva a Vanos-ului se face de catre ECU printr-un element de iesire, si anume piesa 3 din aceeasi schema.

Link to comment
Share on other sites

Comanda e una, senzorul de pozitie alta.

Senzorul indicat de mine este un senzor de pozitie care comunica catre ECU unde se afla pozitionat Vanos-ul.

Comanda efectiva a Vanos-ului se face de catre ECU printr-un element de iesire, si anume piesa 3 din aceeasi schema.

Nu vreau sa ma contrazic cu tine dar nu ai dreptate , ala nu-i senzorul de pozitie de la vanos , este senzorul axei cu came . Comanda vanosului o da ecu in corelare cu viteza autovehiculului si pozitia clapetei de accelerare . Niste referinte despre vanos : http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS

Single VANOS

VANOS is a combined hydraulic and mechanical camshaft control device managed by the car's DME engine management system. The VANOS system is based on a discrete adjustment mechanism that can modify the position of the intake camshaft versus the crankshaft. Double-VANOS adds continuous adjustability to the intake and exhaust camshafts.

VANOS operates on the intake camshaft in accordance with engine speed and accelerator pedal position. At the lower end of the engine-speed scale, the intake valves are opened later, which improves idling quality and smoothness. At moderate engine speeds, the intake valves open much earlier, which boosts torque and permits exhaust gas re-circulation inside the combustion chambers, reducing fuel consumption and exhaust emissions. Finally, at high engine speeds, intake valve opening is once again delayed, so that full power can be developed. VANOS significantly enhances emission management, increases output and torque, and offers better idling quality and fuel economy.

VANOS was first introduced in 1992 on the BMW M50 engine used in the 5 Series. [1]

Acelasi lucru il spune si pe site-ul bmw : http://www.bmw.com/com/en/insights/technol...uble_vanos.html

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

E foarte corect ce ai zis. Dar lasa deocamdata citatele si analizeaza un pic:

Ce face Vanos-ul ? - pe scurt, Vanos-ul permite defazarea axei cu came in raport cu arborele cotit (de ce si cum o face, e alta discutie).

Daca pe axa cu came avem un semn, masurand defajazul dintre acel semn si un semn similar de pe arbore, pot calcula imediat unghiul dintre axa cu came si arbore. Acest unghi se modifica in functie de cum comanda ECU Vanos-ul . Simplu de tot, nu e nevoie de wikipedia pentru atata lucru :twoup: .

 

Deci pentru a vedea daca si cum actioneaza Vanos-ul, ECU are nevoie de senzorul de pozitie de pe arbore si de cel de pe axa cu came. Astfel ECU stie in orice moment daca Vanos-ul se afla acolo unde trebuie sa se afle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
aveti vreo idee daca vanosul se poate repara? cati km duce? care-s primele semne ca e ``pe duca``? Mi se pare ca de cand am inlocuit 10w40 cu 5w40 , nu mai trage asa bine motorul...de la 3500rm, ar trebui sa intre vanosul,sa simt cum pleaca masina,insa acuma....intr`adevar,intra la 3500 dar nu la fel ca inainte....nu trage la fle de bine. sa fie placebo sau m-am obisnuit eu cu motorul ?
Link to comment
Share on other sites

aveti vreo idee daca vanosul se poate repara? cati km duce? care-s primele semne ca e ``pe duca``? Mi se pare ca de cand am inlocuit 10w40 cu 5w40 , nu mai trage asa bine motorul...de la 3500rm, ar trebui sa intre vanosul,sa simt cum pleaca masina,insa acuma....intr`adevar,intra la 3500 dar nu la fel ca inainte....nu trage la fle de bine. sa fie placebo sau m-am obisnuit eu cu motorul ?

Da , se poate repara , se desface si se schimba niste garnituri ( inele ) de etansare iar daca ai joc la ax exista o piesa care se schimba. Ai niste link-uri sa-ti faci o idee despre ce este vorba...Referitor la semne ca e pe duca , apar zgomote ca un huruit - tacanit , vezi in link-uri...Bafta.

link zgomot : http://www.youtube.com/watch?v=7_4fxzUbu24

link kit reparatie : http://www.beisansystems.com/products.html

Link to comment
Share on other sites

aveti vreo idee daca vanosul se poate repara? cati km duce? care-s primele semne ca e ``pe duca``? Mi se pare ca de cand am inlocuit 10w40 cu 5w40 , nu mai trage asa bine motorul...de la 3500rm, ar trebui sa intre vanosul,sa simt cum pleaca masina,insa acuma....intr`adevar,intra la 3500 dar nu la fel ca inainte....nu trage la fle de bine. sa fie placebo sau m-am obisnuit eu cu motorul ?

Da , se poate repara , se desface si se schimba niste garnituri ( inele ) de etansare iar daca ai joc la ax exista o piesa care se schimba. Ai niste link-uri sa-ti faci o idee despre ce este vorba...Referitor la semne ca e pe duca , apar zgomote ca un huruit - tacanit , vezi in link-uri...Bafta.

link zgomot : http://www.youtube.com/watch?v=7_4fxzUbu24

link kit reparatie : http://www.beisansystems.com/products.html

ms,man :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.