Jump to content

Daca tot s-a dus turbina...


ASs

Recommended Posts

La inlocuirea turbinei este indicat sa se schimbe garniturile si filtrul epurator, dar turbina mai are si alte "legaturi".

 

Intrebarea mea este: la inlocuirea turbinei, inafara de garnituri (care se schimba obligatoriu), inafara de filtrul epurator (optional dar indicat) ce ar mai fi recomandat sa fie inlocuit ? furtune vacuum ? intercooler ? filtru de aer ? ulei ? ...toate astea lucreaza cu turbina.

 

 

P.S. E46 318d '02

Link to comment
Share on other sites

indicat este sa se curete traseul turbo-admisie si schimbat filtru epurator si cat atat

 

corect, spalat si intercooler-ul, etansate toate ok. depinde si cu ce ulei a mers. daca ai conditii eu as da baia jos si as spala motorul cum trb, apoi filtru d ulei d firma si ulei sintetic. o sa ramai mirat d c gasesti in baie, capac tacheti/chiulasa.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

As da baia jos dar abia am facut schimbul de ulei si am schimbat mai multe printre care si filtrul epurator (acum aprox 1500km +/- Motul 8100x) si uleiul pe joja arata inca foarte bine... in schimb turbina fluiera ca un cioban :twoup:

 

As fi tentat sa schimb si intercoolerul (la cat tre' sa dau pe turbina ce mai conteaza 150 euro), ce ziceti ?

 

Ce parere aveti despre turbinele reconditionate ?

Edited by ASs
Link to comment
Share on other sites

As da baia jos dar abia am facut schimbul de ulei (acum aprox 1500km +/- Motul 8100x) si uleiul pe joja arata inca foarte bine... in schimb turbina fluiera ca un cioban :twoup:

 

As fi tentat sa schimb si intercoolerul (la cat tre' sa dau pe turbina ce mai conteaza 150 euro), ce ziceti ?

 

daca speli / cureti intercooler-ul interior / exterior si e fizic ok de ce sa cumperi altul ?

daca uleiul e ok pe joja poti sa-l scurgi intr-un vas curat, baia / capac tacheti jos si spalat motorul. eu faceam asta inainte sa pun un ulei bun in motor. dar e alegerea ta.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

In partea de sus a motorului nu am ce cauta, e totul imaculat... in partea de jos (baie de ulei, turbina, intercooler nu am ajuns).

 

Totusi "suieratul" este semnul de duca al turbinei, nu ? ...poate fi si vreun furtun fisurat, dar care ar fi si ce sanse sunt sa fie vreun furtun ?

Link to comment
Share on other sites

Depinde de „suierat”. Eu am avut suierat, dar un suierat mai gros, se auzea ca o ambulanta cu sirenele pornite.

Se poate sa fie si vreun furtun fisurat/neetansat.

Pana nu verifici nu ai cum sa stii exact. Du-te la un mecanic priceput sa-ti verifice.

La mine frecau paletii in carcasa turbinei, sapau in ea pur si simplu. Iar saiba aia de cupru sau din ce material e era innegrita/afumata.

Eu am luat turbina noua, am preferat sa-mi cumpar linistea... Despre cele reconditionate nu stiu ce sa-ti spun, cei care le-au reconditionat sunt mai in masura sa-ti zica.

Dar verifica cu atentie traseul turbo-intercooler si intercooler-admisie.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Daca in viteza a treia la 4000 de rotatii scade puterea ( scade brusc) inseamna ca s-a intrat in limp mode si cauza cea mai frecventa este calamina din turbina (blocheaza si functionarea incorecta a actuatorului...Fumul negru nu e neaparat din cauza turbinei. E o problema de soft sau un debitmetru cu fitze.

Daca ajunge sa scoata fum albastrui pe esapament, turbina ar fi atat de uzata ca ar exista riscul s-o ia pe ulei in orice moment....

Important de stiut:

Aceste vane, palete sunt miscate doar de depresiunea, vacuumul creat in actuator, acea ” ciuperca galbena “. De aceea este foarte important ca vanele sa functioneze lin si fara piedici.

http://img843.imageshack.us/img843/124/turbofunctionare.gifhttp://img409.imageshack.us/img409/9291/poza111.jpg

In general la motoarele diesel, turbocompresor si geometrie variabila, circulatul mult in oras, mersul lent, subturat poate cauza blocarea turbocompresorului, in fapt a geometriei variabile a turbinei.

Funinginea, in timp, se depune pe palete (vane) iar acestea nu mai deschid sau deschid incomplet. In consecinta masina nu mai trage, demarajul este lent si mai grav, poate introduce masina in limp mode. (foarte multi au senzatia ca daca au diesel mersul in oras subturat le poate reduce semnificativ costurile lunare date pe carburant,in realitate ii va costa mult mai mult, O TURBINA NOUA)

 

LIMP MODE este modul de protectie in care motorul este introdus de catre computerul de bord, ECU, atunci cand sesizeaza o eroare mai grava.

LIMP MODE -ul este usor de sesizat, masina pierde brusc putere dupa o anumita turatie sau in fortaj, si isi revine dupa un restart.

O turbina se verifica simplu:

-intai verificati sa nu aiba joc axisl la elice, palele de la elice sa fie intregi, netopite, fara urme de ulei pe admisie (daca ai urme de ulei pe admisie e clar ca turbina este data pe ulei)

-vedeti sa nu dea fum pe admisie sau pe evacuare

-vedeti sa nu bage ulei in admisie

In general merita sa pui o turbina noua, astea reconditionate nu mai sunt ca alea noi si nu tin la fel de mult !!!!

 

http://img52.imageshack.us/img52/2079/spa1617.jpg

http://img178.imageshack.us/img178/9594/spa1618.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/7422/spa1616.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

foarte interesante informatiile date de tine edy1092.

 

Cam trista situatia dar orice posesor de motor Turbo Diesel trebuie sa stie sa mearga cu acea masina corespunzator ....Daca iti intra turbina in LIMP MODE si te afli in clipa aia pe autostrada intr-o depasire mai agresiva din fata vine coloana si in dreapta ai tir mai raman 2 variante ...dai mana cu SF PETRU sau cu SF xyz in parapet .....ca ramai cu un motor diesel fara turbo la 60cp :twoup:

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

foarte interesante informatiile date de tine edy1092.

 

Cam trista situatia dar orice posesor de motor Turbo Diesel trebuie sa stie sa mearga cu acea masina corespunzator ....Daca iti intra turbina in LIMP MODE si te afli in clipa aia pe autostrada intr-o depasire mai agresiva din fata vine coloana si in dreapta ai tir mai raman 2 variante ...dai mana cu SF PETRU sau cu SF xyz in parapet .....ca ramai cu un motor diesel fara turbo la 60cp :twoup:

Foarte tare faza cu depasirea agresiva pe autostrada si coloana care vine din fata...

Link to comment
Share on other sites

Este trist, dar sunt multi romani care cred ca drumurile cu 2 benzi pe sens sunt autostrazi! Avem decat 2 autostrazi, A1 si A2 (A3 n-o prea pot considera autostrada la cati km are momentan) si niciun drum expres (drumurile expres nu trebuie sa treaca prin localitati prin definitie). Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

As dori niste informatii despre cum se demonteaza intercooler-ul,mai exact daca se poate face acasa si nu in service.Iti trebuie neaparat elevator?se poate pe deasupra sau pe dedesubtul masinii?trebuie demontata bara fata,scutul?furtunele de vacuum si intercooler-ul cu ce se pot curata?

Inainte de a da baia de ulei jos pentru a o curata ce anume trebuie sa ai cumparat deja?garnituri,silicon?

Link to comment
Share on other sites

Daca pe furtunul din dreapta de aici, am scurgeri de ulei, sa inteleg ca turbina e dusa? Am observat o urma fina de ulei pe la colierul dintre furtunul de sus si partea metalica din mijloc. Am schimbat colierul si am vazut ca furtunul este destul de "uleios". De atunci am mai mers 35000 km, scurgerea inca exista, dar turbina nu da un alt semn de oboseala (fluierat, pierdere de putere, fum albastru...). Masina nu consuma ulei. Scurgerea poate sa fie un simplu condens al unor vapori de ulei sau nu are ce sa caute asa ceva pe acolo?
Link to comment
Share on other sites

Daca pe furtunul din dreapta de aici, am scurgeri de ulei, sa inteleg ca turbina e dusa? Am observat o urma fina de ulei pe la colierul dintre furtunul de sus si partea metalica din mijloc. Am schimbat colierul si am vazut ca furtunul este destul de "uleios". De atunci am mai mers 35000 km, scurgerea inca exista, dar turbina nu da un alt semn de oboseala (fluierat, pierdere de putere, fum albastru...). Masina nu consuma ulei. Scurgerea poate sa fie un simplu condens al unor vapori de ulei sau nu are ce sa caute asa ceva pe acolo?

 

 

Ce spui tu e din ciclul: "asa face toate", teoretic nu ar avea ce cauta uleiul pe traseul de admisie dar in practica datorita uzurii progresive la care sunt supuse lagarele si axul turbinei vor exista scapari din ce in ce mai mari de ulei.

 

Nu cred ca e cazul sa te alarmezi doar daca iti stau rau in buzunar vre-o 4000de lei poti sa te apuci sa schimbi turbina. De la aparitia uleiului pe traseul de admisie pana la a schimba turbina e un drum lung poate de zeci de mii sau sute de mii de kilometri.

 

Cam toate masinile turbo diesel au aceasta problema. VW aceeasi problema cu ulei prin intercooler si la Mercedes la fel.

Link to comment
Share on other sites

Daca in viteza a treia la 4000 de rotatii scade puterea ( scade brusc) inseamna ca s-a intrat in limp mode si cauza cea mai frecventa este calamina din turbina (blocheaza si functionarea incorecta a actuatorului...Fumul negru nu e neaparat din cauza turbinei. E o problema de soft sau un debitmetru cu fitze.

Daca ajunge sa scoata fum albastrui pe esapament, turbina ar fi atat de uzata ca ar exista riscul s-o ia pe ulei in orice moment....

Important de stiut:

Aceste vane, palete sunt miscate doar de depresiunea, vacuumul creat in actuator, acea ” ciuperca galbena “. De aceea este foarte important ca vanele sa functioneze lin si fara piedici.

http://img843.imageshack.us/img843/124/turbofunctionare.gifhttp://img409.imageshack.us/img409/9291/poza111.jpg

In general la motoarele diesel, turbocompresor si geometrie variabila, circulatul mult in oras, mersul lent, subturat poate cauza blocarea turbocompresorului, in fapt a geometriei variabile a turbinei.

Funinginea, in timp, se depune pe palete (vane) iar acestea nu mai deschid sau deschid incomplet. In consecinta masina nu mai trage, demarajul este lent si mai grav, poate introduce masina in limp mode. (foarte multi au senzatia ca daca au diesel mersul in oras subturat le poate reduce semnificativ costurile lunare date pe carburant,in realitate ii va costa mult mai mult, O TURBINA NOUA)

 

LIMP MODE este modul de protectie in care motorul este introdus de catre computerul de bord, ECU, atunci cand sesizeaza o eroare mai grava.

LIMP MODE -ul este usor de sesizat, masina pierde brusc putere dupa o anumita turatie sau in fortaj, si isi revine dupa un restart.

O turbina se verifica simplu:

-intai verificati sa nu aiba joc axisl la elice, palele de la elice sa fie intregi, netopite, fara urme de ulei pe admisie (daca ai urme de ulei pe admisie e clar ca turbina este data pe ulei)

-vedeti sa nu dea fum pe admisie sau pe evacuare

-vedeti sa nu bage ulei in admisie

In general merita sa pui o turbina noua, astea reconditionate nu mai sunt ca alea noi si nu tin la fel de mult !!!!

 

http://img52.imageshack.us/img52/2079/spa1617.jpg

http://img178.imageshack.us/img178/9594/spa1618.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/7422/spa1616.jpg

 

Ulei pe admisie vor avea toate datorita gazelor de carter. E absolut normal. Eu am schimbat turbo spalat inercooler (cu toate ca mecanicul mi-a spus ca o sa ma murdaresc degeaba) si filtru epurator decantor si eram 90% sigur ca o sa am un inercooler curat, dar surpriza, la cateva zile cand am desfacut furtumul de la inercooler era negru de ulei din nou...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.