Jump to content

Fierbe apa aproape instant!


Recommended Posts

Am o mare problema,si e cam urgent!Va rog daca ma puteti ajuta sa imi spuneti care e cauza!Dupa cum scrie si in titlu fierbe apa in prima suta de metri parcursa,daca opresc masina pe loc cu motorul pornit incet, incet se raceste si mai pot face inca o suta de metri dupa care se repeta problema.E foarte nasoala treaba pentru ca masina am imprumutat-o tatalui meu care a plecat la drum lung si a ramas in munti prin serpentine cu ea la vreo 150 km de destinatie!Chiar nu are variante pentru ca platforma e RIDICOL de scumpa si el se pricepe cat de cat sa inlocuiasca piese daca e ceva de inlocuit.

Bule de gaz nu ieseau prin vasu de expansiune deci garnitura de chiulasa nu cred ca este,parerea mea e ca este ori pompa de apa care eventual s-a blocat ori termostatul a ramas blocat!

Link to comment
Share on other sites

pot fi multe, sistemul de racire infundat (nu-si face circuitul), termostatul blocat (dar asta cam cade ca nu fierbe chiar asa repede), garnitura de chiulasa ciupita sau chiar chiulasa fisurata... Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea pot spune ca e simptom de termostat blocat. Doar atunci fierbe foarte repede motorul. Cand e pompa ciufulita sau cand e radiatorul partial infundat, urca pe rosu dar mai lent.

Verifica furtunul care iese dinspre motor spre radiator, in partea stanga a masinii cum stai in fata ei. Daca e rece e termostatul. Daca e fiebinte si foarte tare iar cel de iesire rece e radiatorul infundat. Daca sunt ambele infundate e problema de racire: radiator partial infundat (verifici cu mana pe suprafata lui sa vezi zonele reci/fierbinti) sau pompa nu mai invarte apa in circuit.

Evita sa-i dai socuri prea mari, sa o duci pe rosu de multe ori pt ca la un moment dat va ceda garnitura. Oricum urmareste vasul de expansiune si uleiul, sa nu apara urme de ulei in vas sau apa in baie.

Si inca o chestie: nu incerca sa-i scoti termostatul ca nu va merge garantat. Am incercat-o si eu la TDS si nu merge. Ulterior am citit si explicatia pt nefunctionarea fara termostat.

Link to comment
Share on other sites

Deci,furtunul care merge din radiator in motor este rece iar cel din motor in radiator este foarte fierbinte,ventilatorul se invarte fara probleme cand temperatrura incepe sa creasca.A reusit de a scos termostatul si a improvizat ceva sa nu curga dar apa tot fierbe,in antigel nu era pic de urma de ulei,iar la joja nu se observa deloc apa,parerea mea e ca ar fi de la pompa de apa!Pompa de apa se poate demonta si verifica usor,adica pe marginea drumului sau tot nu scapa de platforma?
Link to comment
Share on other sites

Da, se poate desface destul de usor toata zona aia: furtunuri, termostat, pompa, radiator. Cel mai greu e sa dai jos vascocuplajul pt ca-ti trebuie cheie mare. Daca dai ala jos dupa aia ai acces usor la toata zona.

Radiatorul se incalzeste? Verifica daca are zone in care sa incalzeste, poate e infundat.

Eu am patit ceva asemanator cand eram pe afara cu masina, insa la mine apa nu urca brusc pe rosu. Nestiind de unde-i problema, am luat-o pe bajbaite: am vrut sa dau termostatul jos, nu a mers ca tot fierbea, am aerisit-o. La mine cauzele erau 2: ventilator AC si vascocupla ciufulite. Din cauza socurilor termice s-a ciufulit si termostatul. Dupa ce l-am schimbat si pe asta, nu am mai avut probleme. Eu am dat si radiatorul de apa jos si l-am curatat pe interior si exterior bine.

Pompa de apa eu as lasa-o la sfarsit, pt aia rar se strica iar cand se strica de fapt ori cedeaza axul ori de cele mai multe ori cedeaza presetupa si da cu apa pe langa ax. La alea cu pale din plastic cica se mai rup palele. Insa imi vine greu sa cred ca se rup toate odata si nu mai baga pompa deloc.

Link to comment
Share on other sites

la alea cu palele d plastic se crapa d obicei unde sta strans p ax, e o porcarie sa vinzi asa cva , mai ales pt BMW care e masina care cere racire ca la carte ca sa dea ce stie si c poate.

cu termostatul poate sa incerce faza cu curatarea / verificarea lui intr-un ibric, macar otet ....

faza cu spalat radiatorul int / ext super buna, e d e facut in fiecare primavara devreme, mai ales daca a fost iarna grea

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am lecuit cu termostate resapate. E consumabil iar daca ai fiert o data motorul nu poti sa mai ai incredere in el. Cred ca de la caldura se deformeaza si nu mai lucreaza corect. Eu de acum incolo, daca fierb motorul, prima chestie pe care o fac e sa schimb termostatul.
Link to comment
Share on other sites

Gata a rezolvat-o,nu a scapat de platforma erau paletele de la pompa de apa,alta pompa termostat si antigel,masina merge foarte bine!

 

spune-ne si noua ce marca de pompa era sa stie lumea sa nu-si mai cumpere cretinitati din astea. am gasit si eu destule....cat de trepanat o fi fost ala de a venit cu ideea de paleti din plastic....?

Link to comment
Share on other sites

ba da, toate e34 au avut-o asa, de unde si celebra "problema cu pompa de apa la e34". Apoi au inlocuit-o cu una cu palete de metal, care in schimb , din cauza ca e grea uzeaza bucsulitele alea pe acolo si incepe sa aibe joc si face alte belele. Totusi e mult mai durabila si macar nu fierbi motorul.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.