Jump to content

Suspensii SPORT sau STOCK?


DanyG

Recommended Posts

Am cumparat acum aproximativ o luna un BMW 318IS.Masina are suspensii sport si are,dupa parerea mea garda cam joasa.Intrebarea mea este daca se merita sa ii pun suspensii normale si care ar fi diferenta intre cele 2?

As vrea sa le schimb pentru ca nu prea o pot parca pentru ca loveste bordura si e cam greu cu ea pe un drum prost(cu gropi sau de tara).

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

daca iti montezi suspensia stock (arcuri+amortizoare) poti mari garda la sol cu pana la 60mm pe spate si 40 fata. acuma depinde si ce arcuri ai la suspensia spor. de regula cu atat se coboara garda la sol dupa montarea suspensiei spor.asta e una din diferente. alta diferenta ar fi ca suspensia sport e mai rigida fata de cea stock
Link to comment
Share on other sites

Am cumparat acum aproximativ o luna un BMW 318IS.Masina are suspensii sport si are,dupa parerea mea garda cam joasa.Intrebarea mea este daca se merita sa ii pun suspensii normale si care ar fi diferenta intre cele 2?

As vrea sa le schimb pentru ca nu prea o pot parca pentru ca loveste bordura si e cam greu cu ea pe un drum prost(cu gropi sau de tara).

Mersi.

 

Eu nu as da jos suspensia sport...

 

PS: Nu vrei sa faci schimb cu mine ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as da suspensia sport pe una normala la stilul meu de viata de acum, cand nu sunt presat de parcari, nu sunt obligat sa fac drumuri la tara etc. Oricum trebuie sa ma dau putin la o parte pe sinele de tramvai de ex ca merg mai usor si sa le fac loc altora. In schimb cand ies seara sau plec mai departe pe un drum OK este excelenta. Eu oricum nu imi urc masina pe borduri si poti oricand sa parchezi cu spatele ca sa nu lovesti bara pe fata (atentie la esapament ca dupa plangi). Eu zic sa le pui in balanta si sa vezi ce vrei de la masina si pentru ce o folosesti mai mult. Chiar au inceput sa se faca strazile si la noi, ramane problema cu parcarile ca de-aia isi ia toti SUV-uri in Bucuresti, sa le urce pe borduri. Tu stii... si nevasta daca ai :twoup:, si soacra...
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam la niste suspensii reglabile :).Ce parere aveti?

 

Masina va arata mult mai bine dar va fii mult mai rigida decat este acum cu suspensia sport OEM, eu intre reglabila si altele pt a mea am ales eibach pro kitt, este undeva la mijloc si a fost cel mai bun compromis pt mine .

Ma convins sa renunt la reglabla un amic cu suspensie KW care ma suna zilnic si-mi marturisea ca-l dor ficatii si sufletul ca merge cu masina si simte fiecare pietricica de pe sosea :twoup:

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Aceias problema am si eu la amea :| . Eu am amortizoare Sachs pe gaz , si am arfuri FK rosi . pe spate sta bine i-mi place , dar pe fata am garda cam 6 cm . Si pe fata tot arcuri FK am rosi . As vrea so ridic putin de fata , Trebe sa schimb arcurile sau as putea pune un distantier ceva ? ( Jante 17 cu 205/40/17 pe fata , si spate 215/45/17 )

post-30616-1282821768_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca daca pui suspensie mai moale pe fata o sa-ti supravireze masina rau, e tehnica de curse. O suspensie rigida mareste manevrabilitatea in timp ce una moale mareste aderenta. Pentru drifturi pe spate se rigidizeaza bara de torsiune si pe fata se ajung sa se renunte la ea. Daca nu esti satisfacut mergi mai departe la suspensii, moi pe fata si tari pe spate. La curse este clar un compromis cand se ia in calcul pe lang denivelarile asfaltului si tipul de viraje. O sa ziceti ca n-o sa va intalniti cu astfel de cazuri dar daca esti iarna pe Dealul Negru si prinzi si linia cu spatele iti spun eu ca ai emotii, drifturi faci cand ai loc si stii unde iesi, nu printre tiruri in curbe pe care nu le stii. Eu zic sa va documentati. Si nu se termina problemele dupa parerea mea, e vorba de cum franeaza masina, cum se comporta prin denivelari la viteze mari, pe franare etc etc etc. Sa nu faceti bouncy-bounce prin santuri... Asta daca nu le puneti doar de show...
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca daca pui suspensie mai moale pe fata o sa-ti supravireze masina rau, e tehnica de curse. O suspensie rigida mareste manevrabilitatea in timp ce una moale mareste aderenta. Pentru drifturi pe spate se rigidizeaza bara de torsiune si pe fata se ajung sa se renunte la ea. Daca nu esti satisfacut mergi mai departe la suspensii, moi pe fata si tari pe spate. La curse este clar un compromis cand se ia in calcul pe lang denivelarile asfaltului si tipul de viraje. O sa ziceti ca n-o sa va intalniti cu astfel de cazuri dar daca esti iarna pe Dealul Negru si prinzi si linia cu spatele iti spun eu ca ai emotii, drifturi faci cand ai loc si stii unde iesi, nu printre tiruri in curbe pe care nu le stii. Eu zic sa va documentati. Si nu se termina problemele dupa parerea mea, e vorba de cum franeaza masina, cum se comporta prin denivelari la viteze mari, pe franare etc etc etc. Sa nu faceti bouncy-bounce prin santuri... Asta daca nu le puneti doar de show...

 

Edit: Scuze pentru dublu post, va rog stergeti, mi-a dat eroare forumul cand postam...

Edited by V8Li
Link to comment
Share on other sites

am avut si masina cu suspensie sport din fabrica, mai joasa cu 30mm decat cea normala si jante de 18, pe un A6, pe un drum bun gen Ploiesti-Brasov via Valenii de Munte era o placere deosebita sa mergi cu ea, insa pe drumuri proaste sau cu denivelari devenise obositoare, si asta in conditiile in care nu era o suspensie sport veritabila, era ceva echivalent M-pack, dar oricum incepusera sa se auda greierasi prin masina si asta ma dispera si avea doar vreo 40k km facuti prin RO. In concluzie, chiar daca arata mai bine cu o suspensie sport, nu mi-as mai lua, la E46 am suspensie normala cu jante pe 17, nu e nici asta super confortabila insa e ok pentru drumurile noastre, nu am stres asa mare. In final, cat de des te poti bucura de ceea iti ofera o suspensie sport la noi in tara? Cred ca destul de rar. Din aceasta cauza nu cred merita compromisul.
Link to comment
Share on other sites

Hmm. pai daca eu o sa-mi pun arcuri originale de fabrica pe fata , si o sa tau din ele , cat voi fi nevoit sa sta masina dreapta , o sa fie problema ? asa cum zice Vali ? ( ps eu nu fac curse , merg linistit ! ) Acuma cum e asa cu arcuri sport , sta masina foarte bine in curbe , dar e foarte joasa de fata :twoup: si nu vreau sa stric bunatate de bara m si praguri si etc ....
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca poti taia din arcurile de pe fata la E36, pentru ca nu au acelasi diametru, pe toata lungimea arcului, si difera parca si grosimea spirelor...

Daca totusi vrei sa tai din ele, taie cate putin si vezi cum se comporta amortizoarele pe urma, sa nu ai surprize sa ajunga amortizoarele la capat de cursa , in caz ca iei vreo denivelare ceva...

Link to comment
Share on other sites

Pai am pe fata arcuri fk rosi , si daca ma uit sub aripa se vede chiar foarte putin din arcuri care .......... au cam 8 mm distanta intre spire . Cred ca daca pun arc original si tau o spira va sta dreapta masina . O sa incerc , daca nu fac la strung niste distantiere la arcurile astea sport
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam la niste suspensii reglabile :).Ce parere aveti?

 

Masina va arata mult mai bine dar va fii mult mai rigida decat este acum cu suspensia sport OEM, eu intre reglabila si altele pt a mea am ales eibach pro kitt, este undeva la mijloc si a fost cel mai bun compromis pt mine .

Ma convins sa renunt la reglabla un amic cu suspensie KW care ma suna zilnic si-mi marturisea ca-l dor ficatii si sufletul ca merge cu masina si simte fiecare pietricica de pe sosea :)

Poti sa dai mai multe detalii despre eibach pro kit.De unde ai cumparat-o si cat coboara (sau sunt mai multe inaltimi disponibile)?.

 

Pai am pe fata arcuri fk rosi , si daca ma uit sub aripa se vede chiar foarte putin din arcuri care .......... au cam 8 mm distanta intre spire . Cred ca daca pun arc original si tau o spira va sta dreapta masina . O sa incerc , daca nu fac la strung niste distantiere la arcurile astea sport

Tu iti dai sema ca daca tai din arcuri masina nu va mai sta dreapta in veci ,plus ca se va comporta total aiurea pe asfalt.. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.