Jump to content

Vreau E46 Diesel, ce ma asteapta?


JD_RFTR

Recommended Posts

Apelez la ajutorul proprietarilor de BMW E46 diesel.

Detin un E46 323Ci, imi place, dar e coupe, nu e chiar practic sa il conduc zilnic si in plus consuma cam mult.

Motiv pentru care am decis ca ar fi bine sa trec pe un 320d sau 318d. Ce ma sfatuiti? La ce sa fiu mai atent? De unde e mai bine sa cumpar masina, din RO sau sa o aduc, inmatricularea, etc? NU cunosc cam nimic din ce intreb. Daca mai exista un topic asemanator imi cer scuze, am cautat dar nu am rezolvat prea multe.

Astept interventia cunoscatorilor :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

acesta este cam cea mai grava problema la care te poti astepta de la un diesel : http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=85568, probabil depinde si de cum a fost intretinuta, insa daca ti se intampla una din asta nu iti prea este totuna, cel putin la benzinar nu ai probleme din astea atat de grave si de costisitoare, s-a dus toata economia facuta la carburant... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

multumesc ca nu v-ati facut asteptati :twoup:

323ci, consuma cam vreo 13, dar nu e nici o zi in care sa nu urce in 6000 rpm si are 302mii km motorul, nu consuma, nu imi face probleme e super ok.

Ma gandeam la 318d dar sa ii fac si o remapare pe mai tarziu. Ce ziceti? De ce ar avea 320d mai multe probleme?

Link to comment
Share on other sites

Ce ziceti? De ce ar avea 320d mai multe probleme?

 

Pt ca nu ai stii sa mergi cu acea masina cu motor DIESEL cel mai probabil ......sau sa fii fost distrusa de fostul / fostii prorpietar / i ( sunt o gramada de exemple aparent banale si tu ca cumparator sa fii multumit. Spre exemplu, degeaba schimba uleiul la 5000km daca baga un ulei foarte gros DISTRUGE TURBINA) etc...etc...etc...etc....etc...

 

P.S. Daca acea masina + motor o folosesti corespunzator si schimbi consumabilele la fiecare 10.000km te tine mult si bine .... ( la consumabile intra si rolele + curelele de accesorii care se duc pe la 90 000 km) .

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Daca te gandesti la remapat, mai bine direct 320d.

 

Iti trebuie multa rabdare si pe cineva care are de mai mult timp ca sa te ajute.

La cat de blocata e piata, un vanzator care nu e samsar ar cam trebui sa accepte orice test.

Eu daca ar fi sa-mi iau acum as merge pana acolo incat sa verificam turbina si fizic. Binenteles ca cei mai multi nu accepta (pentru ca nu au garantia ca o iei), in cazul asta as cere sa reduca din pret cu valoarea reconditionarii turbinei dar bani respectivi nu trebuie pusi la cioarp ci chiar investiti in chestia asta: investigare si reconditionare daca e necesar.

Dupa ce o iei mai trebuie desfacut pentru investigare (si daca tot e desfacuta si curatata) galeria de admisie si verificata starea faimosilor clapeti care se pot rupe si pot fi aspirati in motor.

Nu ai precizat anul dar, daca poti ar trebui sa iei dupa aprilie 03 , de la data asta, 320d:

- e E4 (dar sa verifici pt ca sunt useri care zic ca e E3 si dupa aceasta data)

- are 6 trepte

- actionarea waste-gate-ului e electrica

- se zice ca s-au rezolvat problemele cu turbina (dar personal nu sunt 100% convins)

 

In orice caz ar fi mai bine dupa 2001 adica fcl

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

323ci, consuma cam vreo 13, dar nu e nici o zi in care sa nu urce in 6000 rpm si are 302mii km motorul, nu consuma, nu imi face probleme e super ok.

 

A mers ceva masina, asta inseamna ca pisicutele ar trebui sa se apropie de milion.

Dc nu te sperie impozitul mergi pe 330d, oricum consuma mai putin ca 323i.

Link to comment
Share on other sites

Daca te gandesti la remapat, mai bine direct 320d.

 

Iti trebuie multa rabdare si pe cineva care are de mai mult timp ca sa te ajute.

La cat de blocata e piata, un vanzator care nu e samsar ar cam trebui sa accepte orice test.

Eu daca ar fi sa-mi iau acum as merge pana acolo incat sa verificam turbina si fizic. Binenteles ca cei mai multi nu accepta (pentru ca nu au garantia ca o iei), in cazul asta as cere sa reduca din pret cu valoarea reconditionarii turbinei dar bani respectivi nu trebuie pusi la cioarp ci chiar investiti in chestia asta: investigare si reconditionare daca e necesar.

Dupa ce o iei mai trebuie desfacut pentru investigare (si daca tot e desfacuta si curatata) galeria de admisie si verificata starea faimosilor clapeti care se pot rupe si pot fi aspirati in motor.

Nu ai precizat anul dar, daca poti ar trebui sa iei dupa aprilie 03 , de la data asta, 320d:

- e E4 (dar sa verifici pt ca sunt useri care zic ca e E3 si dupa aceasta data)

- are 6 trepte

- actionarea waste-gate-ului e electrica

- se zice ca s-au rezolvat problemele cu turbina (dar personal nu sunt 100% convins)

 

In orice caz ar fi mai bine dupa 2001 adica fcl

 

acum si tu exagerezi cu verificarea asta, sa fim seriosi, cine crezi ca ar accepta sa demonteze piese de pe masina doar ca sa vada un POSIBIL cumparator cat il mai tine piesa respectiva, mai ai un pic si il pui sa demonteze motorul sa ii masori uzura si sa ii scazi din pret cu cat e mai mare, asa te apuci sa ii ceri omului sa iti reduca din pret pentru toate piesele care ar putea sa cada in viitor, daca ar face si dealerii asa ceva ar da faliment, daca i-ai cere unuia in DE asa ceva te trimite ala la plimbare in secunda 2, ca la orice masina sh esti constient ca nu e noua si ca oricand te poate lasa ceva, mai ales la un diesel rulat prin RO si poate neintretinut cum trebuie si cu km dati peste cap...

Link to comment
Share on other sites

 

acum si tu exagerezi cu verificarea asta, sa fim seriosi, cine crezi ca ar accepta sa demonteze piese de pe masina doar ca sa vada un POSIBIL cumparator cat il mai tine piesa respectiva, mai ai un pic si il pui sa demonteze motorul sa ii masori uzura si sa ii scazi din pret cu cat e mai mare, asa te apuci sa ii ceri omului sa iti reduca din pret pentru toate piesele care ar putea sa cada in viitor, daca ar face si dealerii asa ceva ar da faliment, daca i-ai cere unuia in DE asa ceva te trimite ala la plimbare in secunda 2, ca la orice masina sh esti constient ca nu e noua si ca oricand te poate lasa ceva, mai ales la un diesel rulat prin RO si poate neintretinut cum trebuie si cu km dati peste cap...

+1 Nici eu nu as accepta asa ceva, desi stiu sigur ca masina mea e impecabila si nici nu o am la vanzare, nici nu vreau sa ma gandesc cum ma poate lasa "guvidul" cu masina desfacuta bucati in service pe motive aberante :twoup:

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Am spus ca majoritatea nu ar accepta...atunci sa ceara sa lase 3-400 euro la pret pe care sa-i bage el in verificat turbina si reconditionat daca e cazul.

 

Daca masina se prezinta ok, un test la turbina la reprezentanta 200ron , daca e in parametri si vrei masina dar nu te poti intelege la pret (are deja un pret bun), sa ai tu deoparte niste bani in caz de necazuri.

Parerea mea e ca daca te lamuresti cu turbina si clapetii, restu nu sunt probleme mai mari ca la benzina, inj poti sa schimbi doar duzele ~350ron, daca ai ghinion mare un hop mai poate sa fie pompa de inalta dar aia e greu de verificat.

Trebuie sa bage minim 250bar cand dai la electromotor, fara sa pornesti masina.

 

P.S. E criza: cine vinde masina inseamna ca vrea neaparat, sau a dat de mai bine si nu-l intereseaza foarte tare.

Ofertele sunt multe si cred ca sunt putini care stau cu ea la vanzare doar asa daca, pica bine, daca nu, asta e.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

ai cumparat tu vreo masina in stilul asta?

cred ca vorbesti din vise, cum sa iti desfaca ala jumatate de masina ca sa vezi tu daca nu cumva are ceva? sau sa mai lase la pret. pai sa lase 2000 de euro, ca poate pica si cutia. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca te complici cu trecerea de la benzina la diesel.

 

In primu rand ca unu cu kilometrii foarte putini nu gasesti decat scump si cele care au deja kilometrii putini is dati inapoi indubitabil. Sa iei unu in stare perfecta nu prea ai de unde deoarece afara lumea isi ia diesel ca sa umble mult cu el si astia care si le aduc fie le dau km inapoi fie se impaca cu ideea ca pot crapa la orce ora.

 

In al doilea rand e mai scump de intretinut, vibreaza mai tare, suna mai urat, ai riscul sa pice turbina orcand, sa se sparga tubulatura de la turbo orcand, sa crape pompa de injectie cam orcand, sa ti se duca injectoarele cam orcand plus ca diferenta intre benzina si motorina la pret este infima. Parerea mea este ca nu merita.....

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa te astepti in primul rand la multa nesimtire de la vanzatori, un 320d este foarte cautat, masina e sub 2000 cmc, are consum ok si destula putere si cuplu, o sa o vanda a doua zi dupa ce te-ai hotarat tu sa o iei, doar poate mai pui un 100 de euro...

 

Serios acum, eu nu am de mult masina dar iti spun ce am invatat dupa ce am vazut si condus multe 320-uri: la cumparare sa mergi atent cu ea si sa fii atent la orice bataie, am prieteni care au schimbat cam tot ce se putea schimba la ale lor (ma refer brate, jante, cauciucuri) si tot se simt vibratii in volan la 100-140 (cred ca dupa intra in rezonanta). Eu am mers cu un facelift care a scos foarte mult fum negru cand l-am alergat mai tare, vanzatorul schimba la 2000 rpm si am crezut ca sunt depuneri pe esapament pentru ca nu a mai facut dupa. Asta a fost sambata si nu am avut unde sa fac actele, duminica seara m-a sunat si mi-a spus ca e ulei sub ea, cred ca avea ceva la turbina pentru ca dupa ce am mers cu ea am urcat-o pe o rampa si am vazut ulei in partea dreapta a motorului. Eu zic daca nu esti 80% sigur pe masina sa nu o cumperi. Eu nu cred sa faca mari probleme daca sunt ingrijite dar si daca nu sunt e belea. Eu stiu ca diesel este un motor mult mai solid decat o benzina, este mai complex pentru ca de obicei mai are turbo pe el si vine si ala cu un intercooler si tot asa dar motorul in sine este mult mai solid decat un motor pe benzina. Mai uita-te pe la tuburile alea care intra si ies din intercooler, urme de ulei inseamna ca sunt cam obosite si ca s-a cam tras aiurea de masina, adica la modul 1000 rpm - 4500 rpm la blana, atunci baga boost dintr-o data turbo si baga mai multi vapori de ulei si presiune dintr-o data in sistem. Eu nu am schimbat la a mea dar am tot auzit posesori, bucsile o sa le schimbi mai des, masina e grea si daca ai si un cauciuc cu profil ingust preia toate denivelarile luate iresponsabil.

 

Eu ce am vazut la prieteni si vad la a mea daca o conduci responsabil si a fost condusa responsabil nu iti fac probleme. Acum normal ca daca vrei sa o iei mai mult sa o alergi nu zice nimeni ca o sa-ti pice dar nici nu ii faci revizia la 14.000 Km, faci mai des, bagi aditivi in motor, motorina buna, filtre schimbate des, ai grija de ea ca doar fuge, nu? Stii deja asta ca ai avut unu... Si o parere personala, am vrut sa imi iau si 320Ci si am condus multe Ci-uri, mi se pare net superior 320Cd la demaraj. De consum nu mai vorbesc... Nu as lua 318d, chiar nu ii vad rostul.

Link to comment
Share on other sites

@poope, BMW are mai multe blocuri care contin info despre km, plus cheia, care cit nu ai incerca costa prea mult sa ii schimbi si creierii ei...

Partea cu stricaciunile am mai auzit-o, dar sincer daca nimeresti si un benzinar de la mitocani atunci nu ai parte de mai mare fericire

 

@V8Li Multumesc mult de raspuns, subiectiv.

 

Cel mai mult ma impinge gandul la diesel berlina, faptul ca des fac naveta MD-RO cam 500km, cu bagaje pina in git, si coupeul nu e absolut deloc practic pentru asa ceva, mai e si suspensie sport, si mi se rupe inima sa il pun pe burta, plus ca consumul te cam tine in garda, de aici si decizia de a trece pe ceva mai practic, berlina, dar ce motor? Benzina? NU, 1.8-1.9? dupa 2.5 mi se par cele mai lente masini, plus daca ii adaug bagajele o omor, atunci ar trebui diesel, iar motorizari disponibile doar 318d 320d si 330d, in ultimul caz de economisire nu poate fi vorba nicidecum, nu vorbesc doar de impozit, cam cat consuma in mediu un 330d si cat consuma celelalte?

Link to comment
Share on other sites

- se zice ca s-au rezolvat problemele cu turbina (dar personal nu sunt 100% convins)

 

In orice caz ar fi mai bine dupa 2001 adica fcl

 

adica nu mai pica turbina la 320d FL? dar de clapetele alea ce se mai aude? eu stiu ca tocmai la FL e problema cu ele.

 

 

@JD_RFTR eu stiu ca 330d-ul in oras ia tot ca benzinara ta.. adica un 13%, dar nu mai mult.. poate mai putin, iar in afara 7-8.

Link to comment
Share on other sites

nu mai spera la un consum de 7 in oras de la nici un bmw. nu exista asa ceva. un 320d consuma undeva la 10 in oras, sa zicem si poate un 6 afara. astea sunt valoriile minime pe care le scoti. mai putin nu scoti numai daca mergi cu masina goala si singur pe drum perfect drept cu maxim 90 de km la ora. Consumuri de alea gen 7 scoti cum se spunea mai sus cu vw sau audi cu motoare de 90 de cai maxim si masini usoare. Vad ca esti pornit sa iei un diesel. Mare grija starea in care iei masina deoarece ai sa plangi daca incep probleme la ea.
Link to comment
Share on other sites

nu mai spera la un consum de 7 in oras de la nici un bmw. nu exista asa ceva. un 320d consuma undeva la 10 in oras, sa zicem si poate un 6 afara. astea sunt valoriile minime pe care le scoti. mai putin nu scoti numai daca mergi cu masina goala si singur pe drum perfect drept cu maxim 90 de km la ora. Consumuri de alea gen 7 scoti cum se spunea mai sus cu vw sau audi cu motoare de 90 de cai maxim si masini usoare. Vad ca esti pornit sa iei un diesel. Mare grija starea in care iei masina deoarece ai sa plangi daca incep probleme la ea.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Am un prieten care zicea ca atit consuma, ba chiar 6 prin oras, conducea lejer, era un fl, nu mai stiu din ce an, cutia in 5 trepte, 320d dar nu mai stiu ce motor avea exact, cica ala de 136 :) userul 81RSI poate il cunoaste cineva...

 

nu mai spera la un consum de 7 in oras de la nici un bmw. nu exista asa ceva. un 320d consuma undeva la 10 in oras, sa zicem si poate un 6 afara. astea sunt valoriile minime pe care le scoti. mai putin nu scoti numai daca mergi cu masina goala si singur pe drum perfect drept cu maxim 90 de km la ora. Consumuri de alea gen 7 scoti cum se spunea mai sus cu vw sau audi cu motoare de 90 de cai maxim si masini usoare. Vad ca esti pornit sa iei un diesel. Mare grija starea in care iei masina deoarece ai sa plangi daca incep probleme la ea.

 

o sa ma stradui sa ma pazesc de masini obosite, dar oricit nu ai verifica-o tot depinde si de noroc. Coupe-ul de acum care inca nu l-am vindut, mi-a facut la timpul lui destule probleme, cand chiar imi venea sa plang, ca e diesel ca e benzina oricum ai sansa sa o dai in bara :twoup:

nu prea ma bucura afirmatia cu consumul, nu cred chiar tot ce e in cartea masinii, dar oricum 10 mi se pare cam exagerat, atit consuma 320d e90 cutia automata, 163hp, cu pedala la pamant.

Link to comment
Share on other sites

E46 din 2001 320d , 190.000 km

 

Exterior: 6,5-6,8 L/100km (viteza cam 120-130 maxim)

Mediu: 7,2 - 7,5 L/100km

Interior: 7,5-8,5 L/100km (depinde de talpta si trafic)

 

Eu sunt super multumit de consum pentru cei 136 de cai ai masinii! Si ce vreau sa spun ca in 15.000km cat ii fac cu un schimb de ulei nu consuma deloc ulei, am 1 L de rezerva in masina sigilat, nu am completat niciodata pentru ca nu a fost nevoie. Deci nu papa ulei.

Edited by RaZz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.