Jump to content

voi pleca din tara si masina va stationa timp de vreo 2-3 luni


muerte32003

Recommended Posts

cum am spus in titlu topicului voi pleca din tara pe o perioada de 2-3 luni. masina va sta in garaj dar nu are cine sa o porneasca pe perioada cat voi fi plecat (nu am incredere asa mare in nici un prieten sa pot lasa cheile masini sa o porneasca din cand in cand). din cate am auzit de la anumite persoane ar fi mai bine sa dau bateria jos dar am auzit si cealalta varianta. acuma va intreb si pe voi cum ar fi mai bine sa fac?? ar trebuii sa golesc lichidul de racire?? (mentionez ca in noiembrie 2009 rezista pana la -40 grade C, cel putin asa mia zis cand am fost sa il verific). sau ce alte pregatiri sa mai fac masini sa nu am probleme cu ea cand revin in tara?

 

mentionez ca masina e un 320i e36 din 93

Link to comment
Share on other sites

cum am spus in titlu topicului voi pleca din tara pe o perioada de 2-3 luni. masina va sta in garaj dar nu are cine sa o porneasca pe perioada cat voi fi plecat (nu am incredere asa mare in nici un prieten sa pot lasa cheile masini sa o porneasca din cand in cand). din cate am auzit de la anumite persoane ar fi mai bine sa dau bateria jos dar am auzit si cealalta varianta. acuma va intreb si pe voi cum ar fi mai bine sa fac?? ar trebuii sa golesc lichidul de racire?? (mentionez ca in noiembrie 2009 rezista pana la -40 grade C, cel putin asa mia zis cand am fost sa il verific). sau ce alte pregatiri sa mai fac masini sa nu am probleme cu ea cand revin in tara?

 

mentionez ca masina e un 320i e36 din 93

eu am lasat-o 3 luni asta iarna

si nu a avut absolut nimic.a pornit la prima cheie fara probleme...

Link to comment
Share on other sites

in manual se specifica clar ca atunci cand masina stationeaza mai mult timp se fac niste minime pregatari. Sa verifici presiunea in roti, sa scoti borna de la baterie, sa o lasi cu plinul facut.

Ca poate ai noroc si o mai gasesti cu baterie dupa 3 luni e una, daca vrei sa fii sigur scoti borna..

Link to comment
Share on other sites

mai bine o vinzi si fie iei banii cu tine si sigur vii cu cva mai bun, fie pui banii la un depozit smecher la banca. oricum atunci cand vei veni , criza din RO o sa muste la greu, iei aceeasi masina mai ieftin de cat ai vandut-o

masina la partea tehnica nu are probleme, doar miam luat itp-ul fara probleme (e adevarat ca nu din prima), iar pt 2-3 luni cat stau nu se marita sa o dau. partea ce numi place la ea e ca are rugina pe la aripi si capota si mici zgarieturi cu cheia de la "prietenii" mei care vreau sa le rezolv cand vin acasa. stii cum e proverbul: " nu da pasarea din mana pentru cea de pe gard" nu vreau sa o dau pt ca cine stie ce masina voi alege si nu mai vreau sa bag bani din nou in alte masini. sa trec la ceva mai bun, e46 care imi place la fel de mult, numi permit deoarece nu am o sursa sigura de venit. deocamdata doar atat imi poate buzunarul si ma multumesc si cu acest putin, care putea sa fie si mai putin sau chear de loc.

Link to comment
Share on other sites

ok.

atunci inainte de depozitare spal-o bine, 2-3 zile in soare la greu sa se usuce sigur, daca are trapa cureti bine in jur si cele 4 canale, aspirata si daca s poate spalata la abur inauntru, scoti cu un furtunas intr-o sticla aprox 1 l d lichid d racire si-l inlocuiesti cu 1 l d antigel pur pt siguranta, evident pornesti motorul cva timp dupa asta cu climatizarea deschisa.

fa-ti 4 bucati d lemn pe care sa poti suspenda masina cit sa-ti atinga doar putin gumele d podea, 3 atm in gume, da cu pensula cu ulei pe toate zonele zgariate sau ruginite.

ar fi ok daca ai avea un pistol d vopsit (macar din cel cu vibrator) sa dai un strat d ulei p sub toata masina.

bateria e ok sa verifici nivelul d lichid si sa-l completezi dupa care masina sa mearga macar 100km, acum depinde si cat e d veche, eu , daca as putea as vinde-o si mi-as lua noua cand revin, daca nu inceraca sa-i gasesti un loc unde nu e risc d inghet.

demontezi rotile dupa ce ai suspendat-o, cureti discurile si etrierii cu peria de sarma, daca stii impingi toate pistonasele la max inapoi, dai cu ulei pe planul d asezare de pe disc al rotilor, ar fi bine sa dai cu ulei si p cele 4 tije d amortizoare , prezoanele curatate cu peria d sarma si 2-3 picaturi d ulei p filet, silicon pe tot de e cauciuc si plastic.

bafta la drum.

Link to comment
Share on other sites

Pleaca 2-3 luni nu 5 ani :twoup:

 

da ... pentru 3 luni nu trebuie nici un fel de pregatiri daca masina e ok :)

 

iarna 2008-2009 am stat pe tusa si masina a stat in zapada afara 3-4 luni fara sa o misc si nu a avut absolut nimic :)

 

pregatirile mentionate poate de la 1-2 ani in sus in nici un caz 2-3 luni de zile :(

Link to comment
Share on other sites

ok... ms baieti... ma voi duce pana la service sa verif atigelu si daca mai trebuie completez. si inainte sa plec voi scoate si bornele la baterie sa fiu sigur si voi verifica si presiunea in roti... cred ca e de ajuns atat dupa ce am citit ce mi-ati scris... ms baieti inca o data
Link to comment
Share on other sites

Rechinumaro a dat niste sfaturi super ok dar asa cum au zis si altii perioada e scurta. 3 luni de zile nu inseamna mare lucru.

 

Muerte, fa-i plinul astfel incat sa ramana cat mai putin aer in rezervor si sa eviti formarea condensului.

Deconecteaza bateria de la instalatia electrica a masinii dupa ce ai incarcat-o complet pe un redresor bun.

Baga presiune 3~3,5 bar in pneuri ca sa nu stea lasate si sa te trezesti ca fac plat din cauza perioadei indelungate in care masina sta nemiscata.

Daca ai, pune-i o husa, e mai mult decat binevenita.

Link to comment
Share on other sites

sfaturile sant pt o intretinere normala, nu-s cva deosebit.

condensul apare doar la variatii termice cat d cat relevante, masina o sa stea inauntru , nu are cum sa fie atmosfera asa d umeda ca afara, nici nu alimenteaza cu combustibil cald cand afara sant -19 grade.

eu, sincer n-as depozita o masina cu rezervorul plin, preventiv, nu se stie c se intampla. d asta nici nu e legal asta in tarile civilizate. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ce am spus eu cu rezervorul plin, deconectat bateria si verificat presiunea la roti sunt descrise in Manualul de e34 si sunt de bun simt.. Nu stiu in alte manuale daca e abordata problema . Dar sunt, zic eu, niste mici reguli de bun simt.

Aproape toate bmw-urile, inclusiv alea mai vechi au niste sisteme care stau in stand by si mananca din baterie chiar si cand totul functioneaza corect. Nu mai vorbesc de posibile mici probleme electrice de care nici nu stii pana cand ti-o descarca intr-o noapte, si care acum nu stii de ele ca nu sunt asa acute.

Orice cauciuc se lasa daca masina sta pe loc, nu stiu de ce, dar asa e. Chiar daca tu in conditii normale iti verifici presiunea si nu ai probleme nici dupa un an, cand sta nerulata e altceva

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.