Jump to content

E30 - probleme cu racirea


Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

just asking: nu cumva paleta era cuplata direct, fara vasc? Sau un vasc nou cupleaza atat de bine incat sa se poata desfileta la frana de motor?

20771[/snapback]

 

Era blocata cu suruburi.Si a zburat de a facut varza si radiator si plasticurile din jur.

Link to comment
Share on other sites

asa se mai explica fenomenul :) Chiar si un vasc l-as strage un pic, asa "de ochii lumii" :blink:

20773[/snapback]

 

Da sa stii ca daca nu o strangi se poate desface,mai ales cand e cald motoru si e cuplata.

Nu e prea bine sa umbli cu ea blocata ca se sparge pompa de apa.Eu asa am patit printr-o comuna de langa Sibiu,de trebuit sa iau ocazia pana in Cluj.

Link to comment
Share on other sites

E oficial motorul are o problema :) aseara am pus noul vasc si dupa ce l-am alergat putin apa a sarit din nou la urmatoarea linie dupa jumatate, mai mult apa din borcan fierbea :blink: si a dat afara cam 1 l , nu stiu ce sa-i mai fac :) ulei in apa sau apa in ulei nu are ,o sa incerc sa fac rost de bani sa desfac motorul sa vad in ce stare e garnitura de chiulasa si canalale de racire din bloc.
Link to comment
Share on other sites

alex, imi pare rau ca ai problema asta.

Eu cred ca ai garnitura de chiulasa defecta. Am patit si eu ceva similar acum aproape 2 ani. Numai ca la mine nu dadea apa afara, ci o consuma putin cate putin. In incapatanarea mea de a accepta ca e garnitura de chiulasa am incercat sa elimin o groaza de alte cauze posibile (furtune, capac vas expansiune, etc.). Doar ca sa constat, dupa cateva luni de invartit in cerc si cheltuit bani aiurea, ca trebuie sa fac inevitabilul: garnitura de chiulasa.

Am schimbat-o si asta a fost. La mine avea o fisura ca un fir de par in inelul de metal din jurul cilindrului 6. Pe acolo tragea apa in cilindrul #6, atunci cand era motorul rece.

 

O diagnosticare posibila:

1. Porneste motorul rece si tureaza-l usor (1500..1800 rpm) cca 4..5 minute. Apoi, opreste-l si lasa-l sa se raceasca. Scoate bujiile si uita-te la ele.

2. Dupa un drum mai lung (min. 20 minute, prin oras sau afara), opreste motorul, lasa-l sa se raceasca si scoate bujiile.

Daca in oricare din situatiile 1) si/sau 2) observi ca una (sau mai multe) dintre bujii sunt neobisnuit de curate, spre deosebire de celelalte, de parca a stat intr-o baie de abur, atunci sigur e garnitura de chiulasa.

Metoda nu este insa "bijectiva" (se poate sa fie garnitura de chiulasa defecta si fara ca sa-ti intre apa in vreun cilindru, ci doar sa iasa gaze in circuitul de racire)

 

Se pare ca mai toate BMW-urile de 15..20 de ani au probleme cu garnitura de chiulasa, deci e ceva normal si in cazul tau.

Link to comment
Share on other sites

alex, imi pare rau ca ai problema asta.

Eu cred ca ai garnitura de chiulasa defecta. Am patit si eu ceva similar acum aproape 2 ani. Numai ca la mine nu dadea apa afara, ci o consuma putin cate putin. In incapatanarea mea de a accepta ca e garnitura de chiulasa am incercat sa elimin o groaza de alte cauze posibile (furtune, capac vas expansiune, etc.). Doar ca sa constat, dupa cateva luni de invartit in cerc si cheltuit bani aiurea, ca trebuie sa fac inevitabilul: garnitura de chiulasa.

Am schimbat-o si asta a fost. La mine avea o fisura ca un fir de par in inelul de metal din jurul cilindrului 6. Pe acolo tragea apa in cilindrul #6, atunci cand era motorul rece.

 

O diagnosticare posibila:

1. Porneste motorul rece si tureaza-l usor (1500..1800 rpm) cca 4..5 minute. Apoi, opreste-l si lasa-l sa se raceasca. Scoate bujiile si uita-te la ele.

2. Dupa un drum mai lung (min. 20 minute, prin oras sau afara), opreste motorul, lasa-l sa se raceasca si scoate bujiile.

Daca in oricare din situatiile 1) si/sau 2) observi ca una (sau mai multe) dintre bujii sunt neobisnuit de curate, spre deosebire de celelalte, de parca a stat intr-o baie de abur, atunci sigur e garnitura de chiulasa.

Metoda nu este insa "bijectiva" (se poate sa fie garnitura de chiulasa defecta si fara ca sa-ti intre apa in vreun cilindru, ci doar sa iasa gaze in circuitul de racire)

 

Se pare ca mai toate BMW-urile de 15..20 de ani au probleme cu garnitura de chiulasa, deci e ceva normal si in cazul tau.

21311[/snapback]

Treaba ciudata e ca nu manaca apa decat atunci cand a incalzit,garnitura ar trebui sa aiba max 2 ani pt ca motorul a fost segmentat,mai am o banuiala legata de circuitul de racire din bloc.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e prea putin probabil sa fie circuitul de racire din bloc.

Tind totusi sa cred ca e garnitura de chiulasa (incearca sa vezi daca afli ceva de la bujii). Mai exista varianta super-trista, anume sa fie o problema din chiulasa (vreun por / fisura / chiulasa corodata). Lichidul de racire a fost schimbat realtiv frecvent (cam o data la 2-3 ani)?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e prea putin probabil sa fie circuitul de racire din bloc.

Tind totusi sa cred ca e garnitura de chiulasa (incearca sa vezi daca afli ceva de la bujii). Mai exista varianta super-trista, anume sa fie o problema din chiulasa (vreun por / fisura / chiulasa corodata). Lichidul de racire a fost schimbat realtiv frecvent (cam o data la 2-3 ani)?

21331[/snapback]

Bujiile aratau bine ultima oara intradevar parca erau vreo 2 suspect de curate lichidul de racire nu stiu cum a fost schimbat :blink:

Link to comment
Share on other sites

Bujiile aratau bine ultima oara intradevar parca erau vreo 2 suspect de curate lichidul de racire nu stiu cum a fost schimbat :blink:

21334[/snapback]

 

Ai spalat radiatorul?Nu prin circuit zic,pur si simplu prin fantele de aer.La mine nu trecea jetul de apa prin el,ce sa mai intre aerul si sa il raceasca.Dupa ce l-am spalat,nu se mai incalzea motorul,ca aveam vasc pe direct care nu facea fata inainte de spalare.

Link to comment
Share on other sites

Ai spalat radiatorul?Nu prin circuit zic,pur si simplu prin fantele de aer.La mine nu trecea jetul de apa prin el,ce sa mai intre aerul si sa il raceasca.Dupa ce l-am spalat,nu se mai incalzea motorul,ca aveam vasc pe direct care nu facea fata inainte de spalare.

21345[/snapback]

Da l-am spalat vara trecuta ce-i drept am facut operatiunea asta in cada si am curatat suprafata lui cu periuta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da l-am spalat vara trecuta ce-i drept am facut operatiunea asta in cada si am curatat suprafata lui cu periuta :blink:

21347[/snapback]

 

Deci eu l-am dus la spalatorie si au pus aia jetu cu presiune si a durat cateva secunde pana a trecut jetu prin el.Si a curs cam 2 hectare de pamant din el.

Link to comment
Share on other sites

Noi stiri am vb acum cu sora la telefon si se pare ca momentan masina nu incalzeste :blink: deja incepe sa ma enerveze treaba, se pare ca face figuri doar in trafic intens sau daca motorul e fortat la limita 6000 ture + frane bruste sau daca temp exterioara e ridicata peste 25 grade.
Link to comment
Share on other sites

Noi stiri am vb acum cu sora la telefon si se pare ca momentan masina nu incalzeste  :blink:  deja incepe sa ma enerveze treaba, se pare ca face figuri doar in trafic intens sau daca motorul e fortat la limita 6000 ture + frane bruste sau daca temp exterioara e ridicata peste 25 grade.

21440[/snapback]

 

Iti zic eu sa speli ca lumea radiatorul sa poata trece mai usor aerul prin el.Nici nu trebuie sa il dai jos,bagi jetul dinspre motor inspre afara,si cand vezi ca trece jetu lejer,atunci e bine.Si indicat ar fi sa tii aeroterma pe aer cald sa se umple si radiatorul de incalzire.

Link to comment
Share on other sites

Dupa o consultatie telefonica cu adioprisan a mai aparut un suspect:posibil  chiulasa sa nu fie stransa la cuplul corespunzator :) momentan incerc sa pun alt radiator pe masina sa vad cum se comporta :)

21686[/snapback]

 

hai ma sa fim seriosi....ai mers cu o chiulasa stransa slab 10k km, nu prea imi vine sa cred....odata ce nu incalzea nu era de la chiulasa...acum incalzeste, mai mult de 80% e garnitura.....treaba cu radiatorul poti sa o incerci, dar daca nu a incalzit la inceput cu asta.....hmmm..ciudata situatie... :blink:

Link to comment
Share on other sites

hai ma sa fim seriosi....ai mers cu o chiulasa stransa slab 10k km, nu prea imi vine sa cred....odata ce nu incalzea nu era de la chiulasa...acum incalzeste, mai mult de 80% e garnitura.....treaba cu radiatorul poti sa o incerci, dar daca nu a incalzit la inceput cu asta.....hmmm..ciudata situatie... :)

21687[/snapback]

Pai masina incalzeste de cand am luat-o,masina a fost luata anul trecut in martie si nu a avut termostat,l-am schimbat dupa care a inceput sa incalzeasca in conditiile spuse mai sus,am schimbat termostatul am dat jos si curatat radiatorul si am pus vascul pe direct si s-a linistit(asta prin martie aprilie)dupa care am schimbat vascul cu unul nou si masina a facut din nou figuri am dus-o la mecanic si a zis ca e din indicatorul de temperatura,l-am schimbat intre timp am constatat ca termostatul pus pe masina deschidea devreme sau ramanea deschis pt ca in septembrie motorul nu ajungea la temperatura normala nici dupa 20 km drum Buftea-Bucuresti,abia in trafic intens ajungea la jumatate daca mergeam pe sosea cu 90-100 apa statea la prima linie sub jumatate.Deci am schimbat iar termostatul

si asta iarna masina a mers ok,acum iar a inceput :blink:

Link to comment
Share on other sites

Treaba ciudata e ca nu manaca apa decat atunci cand a incalzit,garnitura ar trebui sa aiba max 2 ani pt ca motorul a fost segmentat,mai am o banuiala legata de circuitul de racire din bloc.

21316[/snapback]

alex,vino odata sa=ti strang garnitura de chiulasa

apoi vedem daca trebuie schimbata

Link to comment
Share on other sites

Baga degetul in vas si incearca sa iei putina spuma. Daca este putin uleioasa (cam ca uleiul de motor), cred ca este un semn ca circuitele de apa si de ulei nu sunt 100% separate, cum ar trebui sa fie. Vezi ca si antigelul este uleios, sa nu confunzi senzatia de "uleios" :blink: Mirosul si gustul te pot ajuta in diagnosticare (nici o grija, nu mori intoxicat, daca nu exagerezi cu testele).

 

Alt test: desfa busonul de la vasul de expansiune (dupa ce motorul s-a mai racit, normal!) si apropie imediat nasul de gura vasului. Simti un vag miros de gaze de evacuare?

Link to comment
Share on other sites

Ieri s-a desfacut motorul si s-au constatat :garnitura de chiulasa ok,pistonul 4 a lovit in chiulasa si se afla intr-o stare destul de grava,pistoanele 5,6 pareau sa fi fost "inundate".Azi ramane de dat jos si arborele si verfificat.Suspectez ca totul a pornit de la arbore dar pana nu va fii dat jos nu pot sa stiu nimic sigur. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.