Jump to content

E30 - probleme cu racirea


Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mie intr-o vreme imi curgea printr-o crapatura mica a unui furtun, direct pe motor, in partea dinspre ventilator. se evapora instant, la ochi nu se vedea nimic dar nivelul trebuia completat zilnic. pina cind s-a marit crapatura si a fost evident :blink:
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am si eu!

un ursulet cu un motor de 2000 ...la fel...temperatura nu se ridica peste jumatate,in schimb m incercat sa aerisesc instalatia desfacand surubul ala ,dar din pacate am asteptat mult si bine si nu a curs nik!

Se poate sa fie blocat termostatul??

Precizez ca vascocupla a fost anulata si ventilatorul pus pe direct :blink:

Ceva idei>???

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am si eu!

un ursulet cu un motor de 2000 ...la fel...temperatura nu se ridica peste jumatate,in schimb m incercat sa aerisesc instalatia desfacand surubul ala ,dar din pacate am asteptat mult si bine si nu a curs nik!

Se poate sa fie blocat termostatul??

Precizez ca vascocupla a fost anulata si ventilatorul pus pe direct  :blink:

Ceva idei>???

18905[/snapback]

Ventilator pe direct=motorul se va incalzi mai greu chiar deloc iarna,deci trebuie un vascocuplaj,eu mai al am pe cel vechi de pe masina dar nu stiu cat te va ajuta.

Link to comment
Share on other sites

desfa capacul vasului de expansiune cand faci aerisirea, ca altfel el tine apa in suspensie si nu-ti curge mare jucru de la surub.

Cel mai bine aerisesti daca pornesti motorul, masina sa fie intr-o pozitie in care vasul de expansiune este la nivel cat mai ridicat fata de motor.

 

Termostatul SIGUR NU este blocat. Daca era blocat nici mama ventilatorului, cuplat pe direct, fara vasc, nu-ti racea motorul. Fierbea in cateva minute.

 

Vascul cuplat pe direct cred ca afecteaza mai degraba pompa de apa, pentru ca produce trepidatii pe axul ei, plus disconfortul generat de zgomot si trepidatii la turatii mari.

Motorul nu sta rece pentru ca termostatul se ocupa de asta (inchide circuitul radiatorului la rece) :blink:

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

mie intr-o vreme imi curgea printr-o crapatura mica a unui furtun, direct pe motor, in partea dinspre ventilator. se evapora instant, la ochi nu se vedea nimic dar nivelul trebuia completat zilnic. pina cind s-a marit crapatura si a fost evident :blink:

18584[/snapback]

 

sigur la mine e la fel ... am cam mult noroi pe distributie

Link to comment
Share on other sites

si vasul de expansiune e plin? Cred ca e infundata gaura de aerisire. Scoate surubul de tot si incearca sa desfunzi cu o sarma.

 

Mai era solutia lui wlf: gauresti termostatul in partea superioara, pentru a permite trecerea aerului. Gaura sa fie foarte mica pentru a nu afecta circulatia apei.

 

Nu trebuie sa-ti faci probleme atat timp cat temperatura nu-ti sare de jumatate si nu oscileaza. Aerisirea se face automat, datorita modului in care a fost proiectata instalatia.

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

offtopic:

Azi cu toata stiinta mea de BMW,era sa imi bulesc motorul pe 535.Am uitat cartonul care il pusesem in fata la radiator iarna asta,si ce sa vezi,cand ma uit la apa,mai era un pic si atingea rosu.Am dat drumul instant la caldura la maxim si am lasat-o la vale cu motoru oprit.Noroc ca eram in coborare.Am tinut-o acasa vreo 20 de minute cu motoru pornit,si nu trece acu de mijloc,deci am scapat cu bine,ca altfel ardeam garnitura.

 

 

ontopic:

Am pus eu un link cum se face aerisirea,uitati-va acolo.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am si eu!

un ursulet cu un motor de 2000 ...la fel...temperatura nu se ridica peste jumatate,in schimb m incercat sa aerisesc instalatia desfacand surubul ala ,dar din pacate am asteptat mult si bine si nu a curs nik!

Se poate sa fie blocat termostatul??

Precizez ca vascocupla a fost anulata si ventilatorul pus pe direct  :blink:

Ceva idei>???

18905[/snapback]

ca sa curga trebuie sa scoti busonul de la vasul de expansiune si sa ti motorul turat pe la 2500 ture

Link to comment
Share on other sites

Aseara si motorul meu a inceput sa faca figuri :) dupa ce l-am alergat am predat masina surioarei care a fost nevoita la un moment dat sa traga pe dreapta pt ca apa crescuse pana la urmatoarea linie dupa jumatate,se pare ca a trebuit sa completeze si niste apa.Astazi masina va fi in service si sper sa remediez problema :)PS:pana nu imi vine mintea la cap nu voi mai conduce masina.

Later news:se pare ca vascocuplajul meu a cedat desi nu are nici un an de cand la-m luat :blink: , aveam aer pe instalatie iar acum urmeaza sa se verifice in ce stare sunt furtunele si caloriferul de incalzire :) .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

tu ai radiatorul original

19221[/snapback]

O fi el original da e mai mic decat radiatoarele de pe 320-urile care le-am vazut pana acum iar asta ma pune pe ganduri,oricum am facut rost de cod si de dimensiunile care ar trebui sa le am la radiator si diseara verific.Stie cineva daca exista o temperatura la care cupleaza vascul?La mine apa a ajuns la urmatoarea linie dupa jumatate si nu cuplase deloc(se invartea ca si cum motorul ar fi fost rece :blink: )Termostatul deschide pe la 82-84 grade nu pot sa fiu sigur deoarece asta era temp apei in vasul de expansiune.Stie cineva cum pot verifica garnitura de chiulasa?Ulei in apa nu este nici apa in ulei,auzisem ca se facea test cu nu stiu ce subsanta care se baga in apa :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

nu te mai stresa, radiatorul e bun ca si marime. sa nu fie partial infundat...

viscul nu cred ca poti observa cind cupleaza mai tare. la mine se vede absolut identic la ochi si cind motorul e rece (iarna, -20 grade) si vara la 40 cu motorul fierbinte.

Link to comment
Share on other sites

nu te mai stresa, radiatorul e bun ca si marime. sa nu fie partial infundat...

viscul nu cred ca poti observa cind cupleaza mai tare. la mine se vede absolut identic la ochi si cind motorul e rece (iarna, -20 grade) si vara la 40 cu motorul fierbinte.

19266[/snapback]

Pai cand motorul e cald si el cupleaza daca opresti motorul ar trebui sa-l misti mai greu cu mana sau chiar sa nu poti sa-l misti ori asta nu se intampla la mine,radiatorul nu pare infundat am pus mana pe suprafata lui si tote celulele sunt calde deci apa circula iar pompa de apa e noua ........

Link to comment
Share on other sites

Pai cand motorul e cald si el cupleaza daca opresti motorul ar trebui sa-l misti mai greu cu mana sau chiar sa nu poti sa-l misti ori asta nu se intampla la mine,radiatorul nu pare infundat am pus mana pe suprafata lui si tote celulele sunt calde deci apa circula iar pompa de apa e noua ........

19268[/snapback]

 

Vacocupla nu se vede,se aude cand cupleaza.Pornesti motorul,il lasi la relantiu,si lasi capota deschisa(nu ridicata).Cand apa ajunge la mijloc,ar trebui sa auzi ca vajaie mai tare si ca baga mult mai mult aer inauntru.Ar mai fii testul cu ziarul,dar nu e foarte concludent.Cand e rece motorul,baga un ziar sul la paleta,in mod normal ar trebui sa o incetineasca vizibil,poate chiar sa o si opreasca.Cand cupleaza,ti-l smulge din mana,la diesel am incercat eu si era sa imi ia si mana.

Link to comment
Share on other sites

Vacocupla nu se vede,se aude cand cupleaza.Pornesti motorul,il lasi la relantiu,si lasi capota deschisa(nu ridicata).Cand apa ajunge la mijloc,ar trebui sa auzi ca vajaie mai tare si ca baga mult mai mult aer inauntru.Ar mai fii testul cu ziarul,dar nu e foarte concludent.Cand e rece motorul,baga un ziar sul la paleta,in mod normal ar trebui sa o incetineasca vizibil,poate chiar sa o si opreasca.Cand cupleaza,ti-l smulge din mana,la diesel am incercat eu si era sa imi ia si mana.

19323[/snapback]

Nu la mine nu cupleaza nu se aude nici un vajait,treaba grava e ca vascul asta nu are nici un an.Acuma mai pot sa merg dar cand o da caldura iar o sa trebuiasca sa fac tot felul de scheme pt a tine motorul in temp normala :blink:

Link to comment
Share on other sites

la montat e simplu rau: montezi elicea pe el, il pui acolo, infiletezi putin cu mina (vezi ca filetul e pe dos), apoi pornesti motorul. se va infileta singur.

20768[/snapback]

 

Nu e bine sa il lasi sa se stranga singur.Apesi pe curea si strangi bine cu cheie.Am vazut cazuri la care a zburat paleta la frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.