Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

piston zgomotos - problema ungere


Recommended Posts

Saptamana trecuta am desfacut motorul, i-am schimbat 2 supape de admisie de pe un cilindru, care nu avea compresie corespunzatoare.

 

Mecanicii au curatat motorul, capac culbutori, chiulasa, pistoane cu benzina de extractie (se gaseste la piese auto).

Merge bine, are compresie buna pe toti cilindrii.

 

Problema a aparut la intoarcerea de la mare, pe autostrada, cum am intrat pe autostrada am mers cu peste 180 pana la punctul de taxare. (Nimic nou...)

Ajuns acolo am auzit o tacaneala la relanti, am crezut ca imi face din nou probleme valva DISA. In minunatul Bucuresti stand in trafic cam o ora - se lucra de zor si soseaua era gatuita - am observat ca e mult mai puternic acel zgomot fata de ce ar putea sa produce DISA.

 

Am oprit intrun peco, si am observat ca vine dintre pistoane..

 

Mecanicul mi-a confirmat, argumentand ca nu e uns, si ca una dintre cele 4 piese nr 2 din link ar fi infundata

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...e/engine_block/

 

Cum se manifesta... la relanti se aude, cand accelerez se pastreaza pana la 2500 de ture, apoi dispare.

La decelerare, se aude mult mai putin in plaja de 2500-1000.

 

Ca rezolvare, as rezolva cu un engine flush?

Sau sa dea baia jos si sa curete pipele alea?

 

Astept pareri cu nerabdare!

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Pana una alta ar trebui sa nu mai mergi pana nu te hotarasti ce faci, lipsa ungere iti poate gripa pistonul respectiv.

Din cate stiu eu un flush iti poate infunda sistemul de ungere la e36 benzina, daca e multa mizerie (din cate inteleg blocul nu a fost curatat)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

nu merg cu masina.. am fost decat la mecanic sa vada. o tin peste 3000ture, iar la semafor opresc motorul.

 

blocul nu a fost curatat. cred ca cel care a avut motorul a bagat ceva aditivi in ulei, arata nasol, totul avea o depunere idioata.

Link to comment
Share on other sites

Problema nu gred ca e la "tasnitorile" alea, sunt tevi simple cu raza destul de mare de curbura, probabil e undeva pe traseu.

Eu as zice data jos baia si curtat bine, data jos tevustile alea si curatat si pe acolo, suflat cu aer, in fine cred ca mecanicul stii el ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

Pai cu asta se descurca mecanicul, ca de aia lucreaa in domeniu.

Cu aer comprimat sau cu o pompita cu solvent, pusa pe fiecare orificiu.

Din cate stiu cel mai probabil ar fi la la aspiratia pompei unde traseul se ingusteaa foarte mult, dar totusi nu sunt asa sigur pentru ca ar trebui sa se aprinda becul la ralanti.

 

Stiu ca e munca in plus dar daca dai si pompa jos ai acces la toate orificiile, eu nu iti zic sa o dai, dar eu daca tot am ajuns pana acolo, as da-o.

Link to comment
Share on other sites

fac pariu ca nu are nici aer comprimat si nici pompita :twoup:)

 

da, intradevar, becul nu se aprinde la relanti, chiar sper sa fie una din stropitoarele alea, pe care intentionez sa le schimb, le am pe cele de la motorul de 1,6, azi tr sa ma duc sa le scot.

asa mi-a sugerat mecanicul, sa le schimb, ca nu cumva sa le strice el cand le va curata - pt ca nu are nici pompita si nici aer comprimat :)

 

merci pt sfaturi. maine vin cu detalii.

Link to comment
Share on other sites

dar in continuare astept pareri cu privire la substantele alea de spalat motorul, engine flush, daca are rost sa pun dupa ce rezolva mecanicul acolo treaba lui.

 

nu prea are rost , , masina e cam veche . poti infunda altceva , flush ala e de fapt petrol distilat , degreseaza dar poate disloca si alte mizerii , sunt multe orificii care se pot infunda asa . Daca vrei neaparat poti incerca inainte de a face vreo interventie pe la motor , dar nu o lua ca pe un sfat .

Link to comment
Share on other sites

Foloseste o seringa mare pe post de pompita.

Parerea mea e ca daca dai jos namolul din el, ai putea sa folosesti dupa dar cam degeaba. Mai bine il pompei manual prin toate orificiile pe care le vezi,

Ar trebui sa dai jos si pompa, ai grija daca ai drive mass compensator sa il pui cum l-ai gasit.

Link to comment
Share on other sites

partea idioata e ca problema a aparut tocmai din cauza unei spalari a motorului, care poate nu a fost perfecta si clar incompleta pt ca nu a inclus blocul.

 

e ciudat, am mers 800km pana sa se infunde, pe toata plaja de turatie.

maine o duc la mecanic, dar temerea mea ramane, daca in timp si dupa ce schimb uleiul, se va infunda din nou...?

noul ulei va fi motul 5w-40 8100.

Link to comment
Share on other sites

Spala-l bine acum si nu-ti fa griji, daca se infunda... data viitore ai experienta :twoup:

Glumesc, daca il speli bine acum nu ai de ce sa-ti faci griji cativa ani, se stie ca dieselurile sunt mult mai murdare, eu am vaut un motor ca al meu si totosi era surprinator de curat pentru ca proprietarul avea grija de ea.

Link to comment
Share on other sites

finalul probabil va fi ca sa dus vreun cuzinet sau cel mai probabil bolt de piston...btw daca mecanicul tau nu are nici aer comprimat...cauta altul imo

NU neaparat. Pistonul sufera mai mult pentru ca trebuie volum mare de ulei, iar daca problema a fost chiar la tasnitoarea aia, atunci cuzinetii au fost bine unsi.

Nu vorbesc doar din teorie, am vazut motor cu piston gripat care s-a lasat cu alezat bloc si pistoane la cota R1 dar cuzinetii au fost refolositi si masina are deja peste 10k fara probleme

Stai linistit cu cuinetii, la mine stiu ca sunt vreo 1500ron, nu cred ca sunt departe nici la tine, eventual poti sa-i masori la pistoanele 1 si 2

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

nu era de la tasnitoarea aia, aparent mergea bine, pe jos totul parea in regula...asta a fost ieri

azi trebuia sa scoata chiulasa, dar a amanat-o pt maine.

ieri sustinea ca ar fi un bolt cu problema, azi zicea ca ar trebui sa caut alt piston... mai bate si campii cand n-are ce sa zica

 

se pare ca maine vom afla..

 

pana una alta, ce e ala cuzinet? :twoup: chiar nu stiu

Link to comment
Share on other sites

aratati-mi si mie care e boltul, care e cuzinetul cu ajutorul lui bmwfans.info

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda.../browse/engine/

 

inca ceva...

e acelasi piston, nr 1, cel la care am avut problema de compresie, supapa de admisie care nu inchidea.

poate fi cumva pistonul spart?

desi nu s-a auzit absolut nimic, de tras trage la fel, nu se simte nicio diferenta. chiar as simti-o ca sunt destul de tipicar cu astea..

Link to comment
Share on other sites

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...connecting_rod/

 

2- bolt

3- ghid

4- prezon

5- 6 - cuzineti sau mi bine spus semicuzineti de biela, au rolul de a micosra frecarea intre biela si arbore cotit, nu sunt din acelasi corp cu bilea tocmai pentru a pute fi schimbati

 

arborele cotit se sprijina la randul lui pe 5 lagare la tine, prevazute si ele cu semicuzineti

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...bearing_shells/

 

numerele 2 si 4 sunt cuzineti de palier , pe care se sprijina arborele

nr 3 e un cuzinet special, car fixeaza arborele pentru a nu se misca axial, de aia are gulerele alea

 

Supapa defecta nu sparge pistonul, cand dai chiulasa jos vezi clar.

Posibil sa fie bolt, sa fi capatat joc in biela.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

merci pt lamurire!

 

Stiu ca supapa defecta nu sparge pistonul.

Dar am zis ca e acelasi cilindru pt care am desfacut in prima instanta motorul ca sa schimbe supapa.

 

A desfacut baia si a verificat jocurile la 4, 5, 6 si parca si la biela. A zis ca par in regula.

Suspecta un bolt atunci...

Daca boltul e crapat, trebuie sa schimb biela, nu? E bine ca am de rezerva de la 1.6 m43, sunt identice.

 

Dar daca e pistoul, atunci e tare naspa!! Sa fie oare sanse?

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Depinde. Boltul nu crapa, in principiu poate capat un joc, biela are un cuzinet intreg care dupa cate vad nu se schimba, la unele motoare se schimba dar vad ca aici nu e dat ca spare part. Cel mai probabil s-a dus cuzinetul ala.

E bine intr-adevar , biela e cea mai scumpa pentru ca nu se vinde decat la pereche.

Apropo daca schimbi biela, trbuie dat si cea alaturata si cantarite, abaterea trebuie sa fie de maxim 5grame din cate stiu.

 

Ai si PM

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

concluzia, problema de ungere. sigur a fost blocata vreo tasnitoare din aia - alea au un arculet si o bila inauntru..poate a intrat ceva in ea, desprins de pe motor...nu stiu, ideea e ca ceva s-a intamplat cu ungerea la un moment dat.

 

pistonul e pilit pe o parte, la fel si segmentii lui.

 

blocul motor nu mai are vizibile x-urile alea din alezajul din fabrica, dar nu pare a fi pilit rau la unghie nici nu se simte.

 

acum caut alt piston de m44. daca nu gasesc iau alt motor. deja mi-a ajuns, sunt la limita..

Link to comment
Share on other sites

concluzia, problema de ungere. sigur a fost blocata vreo tasnitoare din aia - alea au un arculet si o bila inauntru..poate a intrat ceva in ea, desprins de pe motor...nu stiu, ideea e ca ceva s-a intamplat cu ungerea la un moment dat.

 

pistonul e pilit pe o parte, la fel si segmentii lui.

 

blocul motor nu mai are vizibile x-urile alea din alezajul din fabrica, dar nu pare a fi pilit rau la unghie nici nu se simte.

 

acum caut alt piston de m44. daca nu gasesc iau alt motor. deja mi-a ajuns, sunt la limita..

cauta sa masori camasa la un comparator , la un atelier care rectifica blocuri si pune-i sa verifice si n documentatii cat e permis

Link to comment
Share on other sites

Din pacete nu prea mai merita, iesi mai ieftin cu alt motor.

Daca e peste limita, inseamna, cu preturi pe care le stiu in arad

- alezat (tot blocul) ~250ron

- cumparate pistoane R1 (asta daca exista la motorul tau) - la diesel ~600ron bucata (echipat, adica cu segmenti)

 

Cred ca la 500euro gasesti motor functional, presupun, nu stiu sigur. Eventual ai putea sa cauti un bloc pe la dezmembrari.

 

P.S. Nu-mi place sa aduc vesti proaste dar verificarea cu un comparator la mana e cam... inexacta si interpretabila.

 

Mecanicul poate s aproximeze cam cat de mare e buba, dar daca iti inchide motorul si dupa aia scapa compresie , ce te faci?

 

Cam cati centimetri are latime urma pe camasa?, are si dungi mai adanci? daca da, nu te mai chinui cu motorul asta.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.