Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

valva control relanti IRV


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut dragi colegi,

 

Am tot dat pe diferite forumuri pe unde ma mai cultiv in ale e36-lui de fel de fel de diy-uri legate de curatirea valvei de relanti. De dimineata avand motorul rece am observat ca relantiul a scazut aproape de zero dupa care si-a revenit de fiecare data pana la un 1000 RPM, apoi iar aproape de zero si iar la 1000.Am ajutat-o putin din acceleratie o jumatate de minut dupa care nu a mai avut nici o oscilatie.

Masina este un 318i, decembrie 95.

Avand proaspete in minte diy-urile respective ma apuc si studiez cum sta treaba cu ICV la mine, numai ca nu era cum citisem eu.

Un diy de referinta se poate gasii la adresa asta http://www.bmwe36blog.com/2007/06/23/clean...trol-valve-diy/ , insa nu corespunde cu situatia mea, m-am uitat sub admisia superioara si nu am valva aia(incercuita cu verde) iar furtunul ala bifurcat la mine e simplu, fara bifurcatie si merge decat pe traseul marcat cu linia roz.

Dupa studii aprofundate am gasit ca la mine valva de relanti este ca in linkul urmator http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15 , adica vine pe corpul de la acceleratie(throttle body) si este ceva electronic. Na belea... asta cum se mai curata? La ala nu umblu, am avut in primavara cotul care vine de la debitmetru desfacut si am vazut ca este curat si frumos acolo la clapeta aia din corpul respectiv si nu mai desfac ca nu cred ca am ce curata.

Am gasit insa o alta posibila sursa a problemei, PCV-ul, presure control valve. Pe realoem am gasit-o aici, numarul 1, http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15 cu numele de cranck case valve. Am schimbat acum 2 luni furtunele gemene cu numarul 3 deoarece la un control de rutina am ramas cu furtunul ce vine prins in motor in mana si cu capatul celalt pe motor(recomand sa verificati si voi, nu parea suspect insa furtunele erau terminate pe dinuntru, cauciul s-a distrus si erau aproape infundate, depuneri sau asa s-a descompus cauciucul). Daca si valva respeciva o fi la fel de murdara are putea oare cauza problema cu relantiul? si daca da asta cum se demonteaza si curata ca n-am gasit un diy pt asa ceva.

Relantiul imi mai fluctueaza si iarna, cat timp se incalzeste motorul pana la un 40 de grade, am pus-o pe seama frigului si tind sa cred ca are de-a face cu frigul deoarece asa cum mi-a facut astazi mi-a facut si in alte dimineti mai racoroase, insa dupa ce o incalzesc dimineata, pot sa o las nepornita toata ziua si daca o pornesc seara nu are nici o fluctuatie la relanti, se propteste in cca 800 si aolo sta tzeapan.

E normal sa se mai intample asa sau nu, si daca nu ce as putea sa fac. Nu ma deranjeaza cu nimik, dar daca ar fi ceva de facut nu as vrea sa ignor.

 

Multmesc anticipat pt orice idee.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

N-are nimeni modelul asta de valva de relanti, trebuie sa fie pe orice motor in 4 cilindrii dupa luna 09 anul '95.

 

N-are nimeni modelul asta de valva de relanti, trebuie sa fie pe orice motor in 4 cilindrii dupa luna 09 anul '95.

 

N-are nimeni modelul asta de valva de relanti, trebuie sa fie pe orice motor in 4 cilindrii dupa luna 09 anul '95.

Link to comment
Share on other sites

Ai rezolvat problema?

Aceleasi simptome am si eu , dar banuiesc ca de vina este sonda lambda.

Am sa o schimb zilele astea, sa vedem daca am vreun rezultat!

 

Nu s-a rezolvat nimik, de dimineatza la fel facu. Oricum pt mine nu e deranjant ca obisnuiesc sa o tin la 1200- 1500 de rpm un minut inainte sa plec. O sa verific sa vad daca arata rau valva PCV si daca trebuie schimbata. Nu stiu insa ce inseamna "daca arata rau", o sa vad daca bate ceva la ochi cand o desfac.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.