Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

:) ..ma ucid desteptii care catalogheaza dieselul ca fiind un tractor......si imlicit ii privesc pe cai care conduc masini diesel ca fiind rudele paupere care au incropit si ei de un U650 cu plug si disc inclus in pret ........

Sa-i vedeti pe ai mei cum si-ar cumpara (asta in cazul in care ar exista) un E60 cu motor de 1,6 benzina si ar da jos inscriptionarea modelului, asta dupa ce pun pe masina si o butelie de gaz si o toba finala confectionata dintr-un extinctor dezafectat ca sa sune cat mai tare......si care sa le faca viata mai frumoasa fara ca masina sa aiba consum mare de combustibil.

 

Discutia asta se raporteaza mai mult la orgolii decat la partea practica sau la una de placere personala.....am vazut in cluj de curand un 3 cabrio care avea inscriptionarea modelului "potrivita cu mana" si aprea ceva de genul:

 

330 - si aici nu a mai intrat din lipsa spatiului si CI si a mutat-o sub cifre

CI - adica. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Oricum,ca sa-l completez pe Alpina, ma intreb cati dintre cei care propovaduisc benzina au condus in ultima vreme ca si comparatie un model cu motor benzina si unul diesel de aceeasi capacitate. Eu zic ca nu suporta comparatie. Motoarele pe benzina noi sunt "handicapate" de prezenta catalizatorului, ceea ce, impreuna cu progresele din ultimii ani pe diesel a facut ca diferentele de performante sa fie minime, daca nu chiar i favoarea dieselului.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca se priveste problema diesel-benzina din ratiuni economice  nu prea tine decat pentru motoarele mari si pentru rulaje de peste 40k km anual. Se stie foarte clar ca dieselurile sunt mai scumpe la intretinere plus faptul ca un diesel expus la un regim de conducere mai agresiv este mai vulnerabil si atunci sa te tii daca iti pica o volanta, un injector sau o turbina ca e pericol. Sunt foarte multi care lauda dieselurile pe un topic dar pe altul se plang de turbina. La un calcul elementar reiese ca un 320d (e46 150 hp) consuma mai putin cu 3 litri in medie decat 320i(e46 170 hp) ceea ce inseamna 10 RON la suta de KM iar la 40k KM inseamna 4000 RON. Daca nu ma insel cam atat costa si o turbina. Nu spun ca turbina pica anual dar adaugand costurile altor vulnerabilitati ala dieselului plus costurile de intretinere ceva mai mari se poate observa o egalitate sensibila la cheltuieli si colac peste pupaza 320i are 6 cilindri care in vecii vecilor, amin o sa sune infinit mai bine decat motorina. 

Las motorina sa ma sacaie de la 40 de ani pana la impotenta, caci atunci nu o sa imi mai trebuiasca BMW. Atunci o sa stau in baston si o sa le explic altora ca atunci cand BMW facea avioane, Audi facea balamale de usi.(am citat din cel mai bum mecanic pe care il cunosc)

195007[/snapback]

Fara sa vorbesc de sus, cred ca la capitolul fiabilitate cam incurci lucrurile. Zici ca la diesel sunt probleme cu turbina, etc. etc.

Da-mi te rog daca poti exemple de motoare pe benzina care functioneaza impecabil dupa 250000 KM. Eu pot sa-ti dau exemple la diesel! :)

Vorbim de motoare originale, nimic schimbat pe ele. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Las motorina sa ma sacaie de la 40 de ani pana la impotenta, caci atunci nu o sa imi mai trebuiasca BMW. Atunci o sa stau in baston si o sa le explic altora ca atunci cand BMW facea avioane, Audi facea balamale de usi.(am citat din cel mai bum mecanic pe care il cunosc)

195007[/snapback]

 

 

Probabil confunzi cu Mercedes-ul :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dieselu e bun doar pt consum. ATAT

 

 

 

 

Am condus toata noaptea un 318d din 2004 al unui prieten care inca nu si-a luat permisu. Am fost placut impresionat sa vad acu' de la consum cum abia ajunge la 10L cu pedala la fund si cum sta in 4L in mers normal. In rest m-a enervat totu, mirosul din habitaclu era ametitor, zgotomul iti da dureri de cap dupa o utilizare indelungata, grija constanta fatza de motor (vezi ca e prea rece, vezi sa nu sari de 3500), iar in rest nu as vrea sa stiu cum e sa intreti un motor diesel. Mai am un prieten cu un Seat Leon 19. tdi si sta toata ziua prin service-uri la ba la curatat turbine, ba i s-au infundat conductele, ba nu stiu ce i s-a ametit pe acolo ..

 

 

Diesel este o investitie excelenta pt un om cu capu pe umeri.. f eficient, dar ma opresc aici

Link to comment
Share on other sites

318d e comparativ ca performante cu 316-le meu chipuit (adik deloc la amandoua :blink:), oricum ideea e ca eu compar 2 masini aproape similare. M-am urcat in a mea dupa ce am lasat 318-le in garaj iar senzatia era de liniste apasatoare fatza de diesel. La diesel ca sa obtii aceasi performanta zici ca s-a pus o intreaga fabrica la lucru. Iar mirosu din diesel ............

 

La benzinare singuru lucru care deranjeaza e consumu .. daca nu era asta in ziua de azi nu mai vorbeam de diesel si nu mai exista nici topicu asta

Link to comment
Share on other sites

318d e comparativ ca performante cu 316-le meu chipuit (adik deloc la amandoua :blink:), oricum ideea e ca eu compar 2 masini aproape similare. M-am urcat in a mea dupa ce am lasat 318-le in garaj iar senzatia era de liniste apasatoare fatza de diesel. La diesel ca sa obtii aceasi performanta zici ca s-a pus o intreaga fabrica la lucru. Iar mirosu din diesel ............

 

La benzinare singuru lucru care deranjeaza e consumu .. daca nu era asta in ziua de azi nu mai vorbeam de diesel si nu mai exista nici topicu asta

199288[/snapback]

Bag seama ca nu "te-ai dat" cu un diesel mai nou... Mirosul a disparut de mult, iar zgomotul este si el acoperit... As indrazni sa spun chiar ca la mers intins zgomotul din cauciucurile de iarna acopera zgomotul motorului diesel. Dar asta este parerea mea....

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Dieselu e bun doar pt consum. ATAT

Am condus toata noaptea un 318d din 2004 al unui prieten care inca nu si-a luat permisu. Am fost placut impresionat sa vad acu' de la consum cum abia ajunge la 10L cu pedala la fund si cum sta in 4L in mers normal. In rest m-a enervat totu, mirosul din habitaclu era ametitor, zgotomul iti da dureri de cap dupa o utilizare indelungata, grija constanta fatza de motor (vezi ca e prea rece, vezi sa nu sari de 3500), iar in rest nu as vrea sa stiu cum e sa intreti un motor diesel. Mai am un prieten cu un Seat Leon 19. tdi si sta toata ziua prin service-uri la ba la curatat turbine, ba i s-au infundat conductele, ba nu stiu ce i s-a ametit pe acolo ..

Diesel este o investitie excelenta pt un om cu capu pe umeri.. f eficient, dar ma opresc aici

199279[/snapback]

Zgomot si miros in habitaclu nu ar trebui sa fie. Spune-i amicului tau ca e posibil sa aiba probleme pe la racordurile flexibile sau undeva pe sistemul de evacuare.

Ciudat ca nu-i sare de 10 acul de consum instantaneu la blana, la mine se lipeste de 30 instantaneu. :blink:

Cat despre dieseluri zgomotoate, au testat la topgear E60 535d si era cu vreo 5 db mai silentios decat 540i si mai putin rapid pe circuit cu vreo 2,3 secunde.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre dieseluri zgomotoate, au testat la topgear E60 535d si era cu vreo 5 db mai silentios decat 540i si mai putin rapid pe circuit cu vreo 2,3 secunde.

199350[/snapback]

 

Era mai slow 535-u decat 540-u, asta daca te referi la episodul ala cu 535-u rosu si 540-u argintiu (sau era albastru deschis?) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Era mai slow 535-u decat 540-u, asta daca te referi la episodul ala cu 535-u rosu si 540-u argintiu (sau era albastru deschis?)  :blink:

199380[/snapback]

Da, pai asta am zis. A fost mai rapid 540i, dar cu foarte putin.

Link to comment
Share on other sites

Dieselu e bun doar pt consum. ATAT

Am condus toata noaptea un 318d din 2004 al unui prieten care inca nu si-a luat permisu. Am fost placut impresionat sa vad acu' de la consum cum abia ajunge la 10L cu pedala la fund si cum sta in 4L in mers normal. In rest m-a enervat totu, mirosul din habitaclu era ametitor, zgotomul iti da dureri de cap dupa o utilizare indelungata, grija constanta fatza de motor (vezi ca e prea rece, vezi sa nu sari de 3500), iar in rest nu as vrea sa stiu cum e sa intreti un motor diesel. Mai am un prieten cu un Seat Leon 19. tdi si sta toata ziua prin service-uri la ba la curatat turbine, ba i s-au infundat conductele, ba nu stiu ce i s-a ametit pe acolo ..

Diesel este o investitie excelenta pt un om cu capu pe umeri.. f eficient, dar ma opresc aici

199279[/snapback]

 

Se pare ca BMW-ul cu care ai mers este "varza" (fara suparare).

Consumul instantaneu era eronat....asa cum a precizat si avlad la "talpa" consumul sare instant la max

Mirosul din habitaclu este datorat racordurilor neetanse, furtune fisurate etc.

Zgomotul la dieselul de acum ceva ani era la relanti ceva mai mare, dar in turatie era mai mic decat benzina....nu vb de modelele noi pt ca insonorizarea este "infinit" mai buna .

Daca 318-le diesel 2004 ar fi "in mintile lui", 316-le tau "chipuit" tot ar fi mai lenes.

Senzatia de putere este data de cuplu nu de puterea maxima iar la capitolul cuplu poti sa pui 70 de chipuri ca tot nu ajungi la performantele unui diesel

 

318 D/ 2004- are 150Cp si 330 Nm/min la 2000rpm motorul este la fel cu cel de la 320 D

316i are 105Cp si 165 Nm/min la 2500rpm .....cu chip, galerie si filtru admisie, galerie evacuare (full) probabil +20% (real)

 

 

0-100km/h

 

316 i (105Cp) 12,4"

318 i (143Cp) 9,3"

318 d (150Cp) 8,9 " chiar si cu transmisie automata timpul este mai bun 9,1"

Link to comment
Share on other sites

zic si eu.. care miros? eu am avut 320d din '00.. zgomot? in nici un caz sa te deranjeze dupa un condus indelungat (o seara). si puterea cum se simtea dupa 2000 rot si turbina.. nu am condus un i si nu pot sa le compar dar.. ce s-a zis nu e adevarat. si nu cred ca bmw face d mai fiabil ca i.. nu e logic
Link to comment
Share on other sites

Dieselu exista doar pt consum .. lasati vrajeala cu cuplu ca daca imi iau maine un tractor de la Brasov v-am facut la cuplu.

 

La 318d asta sare acu si de 10 .. dar ma refeream ca unde-mi sare mie in 20 lui ii sarea in 10. Probabil la blana se duce si mai mult dar la mers normal spre turat se ducea undeva la 10 si cam atat.. Foarte bun dieselu la consum si atat

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa recunoastem ca e frumos unde a ajuns dieselu (ce-i drept pe steroizi) dar nu are rost sa ne batem cu pumnii in piept ca e super performant. ne scoate la consum si ne bucura. si mai e cuplu care e bun cand ai multe persoane in masina si la tras remorci...
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa recunoastem ca e frumos unde a ajuns dieselu (ce-i drept pe steroizi) dar nu are rost sa ne batem cu pumnii in piept ca e super performant. ne scoate la consum si ne bucura. si mai e cuplu care e bun cand ai multe persoane in masina si la tras remorci...

199772[/snapback]

Ce sa zic, eu sint multumit de dieselul meu care consuma mai putin decat 316 si lasa in urma 90% din masinile din traficul cotidian. Un adevarat tractoras de carat porumbi. :blink:

Link to comment
Share on other sites

.... Am fost placut impresionat sa vad acu' de la consum cum abia ajunge la 10L cu pedala la fund si cum sta in 4L in mers normal.

199279[/snapback]

 

 

La 318d asta sare acu si de 10 .. dar ma refeream ca unde-mi sare mie in 20 lui ii sarea in 10. Probabil la blana se duce si mai mult dar la mers normal spre turat se ducea undeva la 10 si cam atat.. Foarte bun dieselu la consum si atat

199749[/snapback]

Ieri ai zis ca ai calcat-o la blana azi "probabil la blana"...esti sigur ca nu vrei sa "strangi" posturi...esti sigur ca BMW-ul din 2004 era BMW si nu alta "dihanie" ..ca deh noapte :)

Si totusi, cand ai omis adevarul ....sau iti schimbi parerea de la o zi la alta.

Omule , nu vreau sa comentez mai mult ca sa nu te simti "stanjenit" , dar crede-ma esti departe de adevar. Sau probabil cei de la BMW sunt niste imbecili si nu stiu ce zic. :) Reclama , reclama, dar nu cred ca se apuca sa difuzeze date eronate numai de dragul de a vinde si motoare diesel.

 

Cat despre achizitia unui tractor...ce sa zic...grupul moto-propulsor mai are in "dotare" si cutie de viteze, care este "etajata" dupa necesitati. Comparatia este puerila....si total nepotrivita unui tip de 27 de ani. Incearca sa "rasfoiesti" o carte ceva :blink: de mecanica, fizica...si o sa vezi de ce ai "dat-o de gard".

Faptul ca nu "suferi" masinile pe motorina sau pur si simplu nu-ti plac este ok, ..este alegerea ta si o respectam....nu-ti plac si "punct" . Nu este nevoie sa argumentezi, sau sa faci comentarii gratuite si nefondate, bazate pe "experimente empirice".

Edited by Edgji
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui ca cineva cu mai multa stiinta ar trebui sa stranga date tehnice despre avantajele si dezavantajele motoarelor diesel si cele pe benzina, astfel incat fiecare sa isi poata face o parere obiectiva.

Eu unul, as alege dieselul pentru consum, pt ca poti sa fii cat de bogat, sau snob...tot te oftici cand altul da jumate din cat dai tu pe carburant....si e de laudat si ce au facut astia acum din motoarele diesel.....320d coupe...diesel sport? :blink:

Dar orice sofer, oricat de zgarcit ar fi el, nu poate sa afirme ca ii place sa auda zgmotoul motorul diesel in sarcina, si sa ii simta vibratiile, si sa mai simti si mirosul acela specific cand cobori.

Tocmai de aceea zic ca ar trebui ca cineva sa se documenteze cu privire la costurile asociate fiecarui tip de motor, precum si a celorlalte atribute (zgomot, demaraj, etc) si sa faca datele astea publice, pentru ca fiecare din noi sa isi faca o parere cu privire la COMPROMISUL pe care vrea sa il faca.

Eu prefer benzina, si toate avantajele pe care le au benzinarele (costuri reduse la intretinere, costul mai redus la cumparare, zgomot si vibratii mai mici, miros "placut", etc) au devansat dezavantejele+avantajele dieselului si de-aia am cumparat 316i-ul meu.

Acum, daca stam si ne gandim ca o sa ramanem fara rezerve de petrol, dieselarii pot sa isi ia o masinarie d-aia de transformat uleiul de rapitza in motorina, isi cumpara un teren de 1Ha, il cultiva cu rapita, si merg linistiti secole intregi (glumesc, fara sa vreau sa jignesc).

Si acum, disputa continua :) :)

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

ok

 

MOTORU PE BENZINA

+ performant

+ silentios

+ costuri relativ mici de intretinere

- consum relativ mare

- motoarele rezita mai putin in timp datorita turatiilor relativ mari

 

DIESEL

+ consum redus

+ motoarele rezista mai mult in timp deoarece sunt supuse la turatii relativ mai mici

+ comfortabil la drum lung

- zgomotos

- urat mirositor

- costuri relativ mari de intretinere

 

 

fiecare om isi analizeaza optiunile si ia o decizie cand ia o masina. nu vad alt motiv pt care ti-ai lua diesel decat consumu. si nu o mai dati pe vezi ca te fac eu cu dieselu .. eu comparam doua masini identice

 

treaba cu stransu posturilor o face un om "no life" si sincer nu am mai auzit de asa ceva. probabil sti tu ceva :) . daca urmaresti posturile mele din ultimele zile o sa vezi ca nu am mai postat pe alt topic decat pe asta. vroiam doar sa-mi exprim o parere.

 

 

ah si inca una ... am avut ocazia sa merg cu un 525d din 2003 al unui prieten care avea o problema .. i se oprea turbina in mers nu stiu din ce motiv (reparatia il costa 4000 euro .. way to go diesel :blink: voi astia cu diesel aveti des probleme de genu asta din experienta proprie).. si am iesit de pe o stradutza laturalnica si cand am turat (obisnuit ca la benzina) nu stiu ce naiba ii murea la motor si nu mai mergea turbina si sa vezi acolo "the mighty" 525d cu tragea ca o dacie.. si chiar asa era ca am avut emotii sa ma incadrez pe banda din cauza unei dacii care mergea paralel. concuzia ... diesel exista din cauza turbinei .. iar benzinarele cu turbina se numesc supercars (nu mai are rost sa mentionez care benzinare au turbina)

Edited by e46_316i
Link to comment
Share on other sites

Daca masina aia e defecta nu inseamna ca ala e un defect al motoarelor diesel. Cand s-a rupt la masina mea o bucata de catalizator si a infundat evacuarea din stanga si s-a stricat si sonda lambda mergeam cu 70 la ora maxim si cu un demaraj mai prost decat la Tico....deci nu inseamna nimic ca o masina are o defectiune. Si reparatia n-are cum sa coste 4000 de euro :blink: Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

pt. e46_316i

 

Scuze, se pare ca "tonul" a fost "putin acid", dar mi s-a parut un reply tendentios...te invit sa faci un test cu una din masini (am doua BMW D un A 170 CDI, VW LT 35 TDI doua Astra 1,6 benzina), ca sa te convingi ca "testele" pe care le-ai facut, din nefericire, au fost cu masini "demolate".

Sunt mai bine de douazeci de ani de cand NU mai miroase in masinile diesel (daca masina este in mintile ei)

Zgomotoase sunt (la relanti), dar cele ieftine (Renault,Skoda,Fiat etc) masinile "premium" sunt ceva mai zgomotoase decat "benzinarele" doar daca stai afara (eu prefer sa conduc masina stand inauntru :) ) . Daca ne referim la seria 3 se pare ca sunt ceva mai zgomotoase decat 5 dar sunt si cele mai ieftine (fata de 5 si 7). Sub nici o forma nu putem spune ca "obosesti" de zgomot intr-un diesel....repet...daca masina este in stare normala de functionare.

Cea mai mare problema este ca noi romanii , ne "orientam" dupa masinile pe care le avem "pe piata" iar aici suntem "dezavantajati" de faptul ca MAJORITATE autoturismelor care ajung la noi (mai ales diesel) au 3-400.000 km rulati, desi pe bord apar , invariabil, 130.000-160.000 km. ...Ne mai mira faptul ca masinile sunt "proaste" si pica pana in "200.000"????

Eu nu ma ocup de vanzare de masini (fac import si vanzare de motociclete sh) dar petrec f. mult timp "pe langa" cei care aduc masini si crede-ma stiu f. bine ce spun.

Intr-un fel au si ei o scuza..."d-onle , daca vrea masina ieftina si buna!!??... ce?... sunt prost sa las pe altul sa-l pacaleasca??!!"

Personal am vrut sa-mi iau masini fara "mirosuri" si "zgomote"....exista !!! dar au pret , si am platit in Germania, cat as fi dat pe ele in Romania cu acte cu tot, dar nu am vrut masini "pregatite". Din punctul meu de vedere , a meritat, nu pt ca am "argumentele' cu care te pot contrazice. :) ....pt. confortul propriu. :)

PS In Germania seria 3 nu este pt taxi, dar seria 5 da !!!... iar un taxi din 2003 are mai bine de 400.000km ( fara sa "arate") :blink:....cat despre 4000euro !!??....chiar asa de naiv este prietenul tau, incat sa "arunce" o "carca" de bani fara sa afle costul REAL???

Edited by Edgji
Link to comment
Share on other sites

@Edgji dude tu ori stai prost cu auzul ori te faci ca nu auzi.Cum poti spune ca un diesel nu se aude din interior???

 

in interior e deja deranjant dar daca iesi afara zici ca ai un pumn de piulite in motor.

201682[/snapback]

posibil sa iau ban dar sfatul meu este unu.. ascunde`te.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.