Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ai dreptate. nu contest asta (chiar, de ce m-am bagat oare in discutia asta? :)). insa daca trebuie neaparat sa comparam mere si pere, de obicei se aduc la un numitor cit de cit comun. in cazul asta, consumul. adica, daca mai pui doua turbine pe motorul ala pe benzina... brrr, ce iasa. si nu contest ca va fi super la performante (bugatti veyron, anyone?). dar sa fie clar: nu platesc eu nota de plata la cit papa unu d'ala.

 

eu vreau doar sa ma dau lejer, comod, economic, si din cind in cind sa pot sa ii mai dau si un pic de talpa mai nervoasa. d'asta 530d e pentru mine masina perfecta.

55010[/snapback]

 

Sint convins ca 530d poate fi masina perfecta pt. foarte multa lume, ca de altfel orice diesel BMW. Nici eu nu platesc nota de plata de la Veyron-ul ala, cu toate ca poate odata tot as vrea, numa' sa vad cu merge !!! :blink:

 

Consumul, ca si criteriu de baza in achizitia unei masini, o sa il intilnesti in special in Romania (sau tarile asemanatoare) si este explicabil avind in vedere conditiile de acolo. Pt. mine sau poate si pt. altii insa, conteaza cheltuielile totale pe care le am cu masina, deci nu numai consum ci si pret de achizitie, taxatie, asigurare, intretinere... ori astea la masinile diesel sint mai mari decit la cele pe benzina... La astea se mai adauga si citi km/an ai de gind sa faci, care sint performantele ei... Si decizi: diesel sau benzina.

De aici rezulta ca un 530d sa fie "economic" in raport cu un 530i, trebuie sa treaca vreo 30-40.000 Km (bineinteles ca cifra este aproximativa), dupa cum stii si tu, pt. a amortiza diferenta care provine din celelalte cheltuieli nu din consum. Aici in medie se fac cam 15-50.000 km pe an deci sansele sa o amortizezi repede exista, dar daca traiesti in Bucuresti sau si mai rau intr-un oras mai mic, s-ar putea sa iti trebuiasca chiar citiva ani... :) Asta e valabil daca masinile sint noi pt. ca daca sint SH aduse de aici, situatia se schimba destul de dramatic, la 5 ani cele mai multe vor avea aprox. 250.000 km fata de de 100-130.000 km cit va avea unul pe benzina si atunci cheltuielie de intretinerea a diesel-ului pot "compensa" diferenta de bani pe combustibil. Dar asta nu este obligatoriu ...important este sa iti iei o masina dupa nevoi si care iti place si NU dupa cum e moda ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pt. mine sau  poate si pt. altii insa, conteaza cheltuielile totale pe care le am cu masina, deci nu numai  consum ci si  pret de achizitie, taxatie, asigurare, intretinere... ori astea la masinile diesel sint mai mari decit la cele pe benzina... La astea se mai adauga si citi km/an ai de gind sa faci, care sint performantele ei... Si decizi: diesel sau benzina. 

De aici rezulta ca un 530d sa fie "economic" in raport  cu un 530i, trebuie sa treaca vreo 30-40.000 Km (bineinteles ca cifra este aproximativa), dupa cum stii si tu, pt. a amortiza diferenta care provine din celelalte cheltuieli nu din consum.

55098[/snapback]

foarte de acord. si corect. dar hai sa punem problema astfel. inainte de bmw, si exceptind o perioada de "tranzitie" cu o Vectra, am avut un Focus. diesel. in 3 ani am facut 120K km. cu asta cred ca ti-am raspuns. iar din bestia de acum, cred ca imi va fi putin mai greu sa ma dau jos, decit din Ford :blink:

Link to comment
Share on other sites

scade mult rentabilitatea masinii diesel, mai ales pentru cei care nu merg foarte mult... sunt curios cand o sa inteleaga lumea asta: vad multi cu tdi-uri care merg maxim 2000 km pe luna cu masina... si asta mai ales cu masini ieftine la care platesti pentru varianta o varianta diesel mediocra mai mult decat un pentru un motor tare pe benzina...
Link to comment
Share on other sites

Eu conduc benzina si imi place benzina mult. Dar nu e totul asa de alb si negru.

 

Am un amic care are un Passat nou. E pe motorina pentru ca e avocat si conduce mult in oras. Chiar daca nu face kilometri multi, dieselul consuma substantial mai putin in oras. Diferenta dintre oras si afara nu e asa de mare la diesel ca si la benzina.

Link to comment
Share on other sites

am inteles ca doar in elvetia benzina e mai ieftina..... cel putin in alte tari europene pe unde am fost motorina era mai ieftina !

56840[/snapback]

 

Nu mi se pare deloc normala situatia asta, problema e ca au crescut accizele nesimtit de mult, parca statu' ar avea un dinte impotriva automobilistilor

Link to comment
Share on other sites

mai bine s'ar pune cu sabia pe cocoasa celor care fumeaza :blink: fara suparare pt cei ce fumeaza :)

 

oricum eu am impresia ca guvernarea noastra preia cele mai dure masuri din fiecare stat, ai nostrii guvernanti nu au cap sa creeaza normele specifice realitatii noastre..... ei iau de la fiecare ce le tuna, sau ce au auzit pe la discovery....

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
consumu meu de oras.... 10.6l/% .... dak prind seara linistit.... am cam 7 atunci...

57237[/snapback]

 

tocmai am facut 700km in oras cu un plin, defapt pana s-a aprins beculetu. Mult?Putin?:blink: am mers 70% noaptea, dar aia 30% au fost numai pe la 12 ziua sau 4...prin zone ca gara de nord,grozavesti...pod grand...cele mai mari aglomeratii posibile!!!

Edited by ironm
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
e normal ca motorina sa fie din ce in ce mai scumpa pentru ca e mai poluanta.

63061[/snapback]

 

stai sa vezi cand or creste si taxele pentru autoturismele cu motorina... o sa dispara mania asta... de fapt sunt tari in EU care in general nu agreeaza dieselul (Grecia e cel mai bun exemplu) si unde din diferenta de pret si taxe nu prea ai cum sa amortizezi consumul mai mic si in plus datorita campaniilor de popularizare negativa a poluarii mediului de motoarele diesel oamenii cumpara in proportie foarte mare benzinare...

Link to comment
Share on other sites

e normal ca motorina sa fie din ce in ce mai scumpa pentru ca e mai poluanta.

63061[/snapback]

dimpotriva. e mai ieftina. motive ar fi mai multe. sa incepem cu poluarea. masinile diesel moderne au filtre de particule. zice-se ca asta duce la a fi la fel de sau mai putin poluante ca cele pe benzina (o buna parte din banii cu cit costa mai mult un diesel, se duce pe filtru de particule si pe a "civiliza tractorul"). pe urma, motorina e mai putin rafinata, mai simplu de produs, deci mai ieftina. la final, vorba lu' stratan, plus-minus-minus-plus, iese asa: motorina este si va fi mai ieftina decit benzina. nu vorbim aici de modificarea costurilor artificial (alde taxe si accize impuse arbitrar).

 

apropos, intrebare: imi zicea cineva ca motorina "are putere calorica" mai mare ca benzina?!? ce inseamna asta, infirma sau confirma cineva?

Link to comment
Share on other sites

Nu prea sunt de acord cu niciuna din asertiuni...

 

dimpotriva. e mai ieftina. motive ar fi mai multe. sa incepem cu poluarea. masinile diesel moderne au filtre de particule. zice-se ca asta duce la a fi la fel de sau mai putin poluante ca cele pe benzina (o buna parte din banii cu cit costa mai mult un diesel, se duce pe filtru de particule si pe a "civiliza tractorul"). pe urma, motorina e mai putin rafinata, mai simplu de produs, deci mai ieftina. la final, vorba lu' stratan, plus-minus-minus-plus, iese asa: motorina este si va fi mai ieftina decit benzina. nu vorbim aici de modificarea costurilor artificial (alde taxe si accize impuse arbitrar).

 

Motorina e mai ieftina, acum, dar asta se va schimba si nu din vina taxelor. Iar problema cu poluarea e ca noxele sunt mai multe CHIAR si cu filtru de particule. Si mai toxice. Caut linkuri si furnizez celor interesati.

 

Si e mai ieftina acum, dar asta se va schimba, deoarece, conform unor rapoarte citite de mine, capacitatile de productie nu fac in curand fata cererii de motorina preconizate in urmatorii 5 ani. E mai usor de produs, dar prea brusc, prea multi vor motorina. Si asta nu face bine la preturi. Vom trai si vom vedea.

 

Oricum cam toti ar trebui sa priceapa ca pretul pietei nu are nici o legatura cu costurile de productie. Niciodata, mai putin in comunism. Nici o legatura. Si din nou nu vorbesc de taxe. Vezi Gazprom ca cea mai usoara si apropiata temporal, exemplificare.

 

 

apropos, intrebare: imi zicea cineva ca motorina "are putere calorica" mai mare ca benzina?!? ce inseamna asta, infirma sau confirma cineva?

63953[/snapback]

 

Cred ca se referea la randamentul arderii intr-un motor Diesel fata de cel Otto. La motorina e clar mai mare randamentul, se pierde mai putina caldura prin motor, de altfel acesta e si motivul pentru care un diesel ajunge la temperatura optima mai greu decat o benzinara.

 

Spre exemplu:

530i Emisii CO2: 212 [224] g/km

530d Emisii CO2 184 [208] g/km

 

De aici se vede filtru de particule. Sa nu uitam insa ca asta in Romania, poate face mai mult rau buzunarului decat mai bine.

 

Si da, daca calculezi ca pentru a rafina benzina e nevoie de mai multa energie consumata, da, motorina e mai putin poluanta. Oricum, acea poluare conteaza ceva mai putin.

 

In plus emisiile de CO2, cele la care se refera si filtrul de particule, sunt zero ca noxe. Conteaza pentru efectul de sera, samd. Dieselul are alte si noxe pe cap.

 

Citez asa repede din http://www.ecotravel.org.uk/fuels_5.html:

 

Neither petrol nor diesel vehicles are particular environmentally friendly. However there has been a growing drive to promote the use of diesel vehicles as environmentally less damaging, as they tend to have lower CO2 emissions. This is important as CO2 is one of the major greenhouse gases driving climate change.

 

However this does not take account of the relative performances when it comes to local air quality. The air quality in many parts of Merseyside is poor and within parts of Liverpool the levels of NOx exceed government targets.

[...]

If we take an average of all of the petrol cars and all of the diesel cars on sale today the average petrol car produces 214g/km of CO2 whilst the average diesel produces just 169g/km of CO2. However this tends to under estimate the performance of petrol vehicles as high performance (and therefore high CO2 emitting vehicles) are petrol not diesel.

[...]

The diesel produces nearly 40 times more NOx than the petrol and produces particulate matter which the petrol does not. The petrol does however produce over twice the amount of carbon monoxide.

 

Si ca si o concluzie personala. Dieselul e mai putin poluant, dar mai toxic. Benzina e ceva mai poluanta dar mai putin toxica, e greu de tras o concluzie generala. Dar in afara de emisia de particule de CO2, benzina in general bate dieselul la capitolul poluare, in sensul pozitiv...

 

Era o intrebare capcana cea care a declansat discutia.

Link to comment
Share on other sites

apropos, intrebare: imi zicea cineva ca motorina "are putere calorica" mai mare ca benzina?!? ce inseamna asta, infirma sau confirma cineva?

63953[/snapback]

 

banuiesc ca se refera la cantitatea de energie degajata la arderea unei cantitati egale de combustibil... oricum puterea calorica nu prea are legatura cu puterea motorului sau energia pentru ca in motor e vorba de detonatii controlate si acolo sunt alti factori de luat in calcul...

cred ca mototrina a devenit atat de importanta pentru ca motorul cu motorina a evoluat mult mai mult decat cel pe benzina... de fapt pretul scazut al motorinei a dus la o cercetare si rezultatele se vad... in materie de motoare pe benzina au aparut ceva optimizari (vanos, valvetronic, etc.) care sa zicem rezolva anumite probleme de eficienta a motorului dar nimic radical in ceea ce inseamna principiile de functionare... common railul la diesel e intradevar o super chestie si sincer vorbind asta a facut dieselul atat de cunoscut... pana la el nici dracu nu-si lua diesel decat daca statea la tropice...:blink: sper oricum ca modul de utilizare a benzinei sa duca la aparitia unei generatii mai noi de motoare pe benzina care sa reduca semnificativ consumul... deocamdata putin probabil asta pentru ca firmele care au abilitati in domeniul motoarelor pe benzina (cum e si BMW) nu au interes sa scoata sa zicem un motor de 1,4 litri benzina aspirat in care sa bage toata tehnologia posibila pentru optimizare si eficientizare si sa-ti dea din el vreo 130 de cai putere si sa consume in jur 8-9 la suta in oras... evident ca nu or sa faca asta pentru ca ei prefera sa ia un motor de 2,5 litri minim si de acolo sa inceapa treaba dar este neprofitabil pentru motoarele cu benzina pentru ca statistic vorbind motoarele mici (adica sub 1,8 litri) se vand in proportie de 90% ... concluzia, mai avem de asteptat pana cand ceva va schimba strategiile de dezvoltare a marilor firme in domeniul propulsiei cu motoare pe benzina...

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa mai dau niste exemple:

 

"Epidemiologic data suggest that an increased risk of lung cancer for diesel exhaust exposed workers may be comparable with that for environmental tobacco smoke. Monitoring and control of the particulate is necessary. Prudent policy dictates continued efforts to reduce emissions of soot from diesel engines and decrease occupational exposure as a matter of good health and safety practice. Improvements in engine design, soot filters, and fuel modification will provide the best approach to exposure control. Further research is also needed in the areas of carcinogenic mechanisms and development and validation of biomarkers of exposure before reliable estimates of risk of human health effects in the occupational setting can be made."

 

"Ten studies considered diesel exhaust exposure based on a job exposure matrix or a similar approach; the summary RR for these studies was 1.13 (95% CI = 1.00-1.27). A positive dose-response relation was suggested by 10 of the 12 studies that provided relevant information. The summary RR for high diesel exposure was 1.44 (95% CI = 1.18-1.76). There was some evidence of publication bias, however, with a lack of small studies with null or negative results. Our review suggests that exposure to diesel exhaust may increase the occurrence of bladder cancer"

 

Altfel dezbaterea e lunga si nu suntem noi in stare sa evaluam corect argumentele sau contraargumente pentru nici una din parti... Oricum intram puternic in chimie si medicina, fara a mai vorbi de mediu. In nici unul nu sunt expert.

 

Dar din ce citesc eu, e general acceptat ca dieselul e mai poluant decat benzina. De altfel in UK, tarile Scandinave si Grecia, din acest motiv, dieselul poarta niste taxe enorme.

Link to comment
Share on other sites

Si e mai ieftina acum, dar asta se va schimba, deoarece, conform unor rapoarte citite de mine, capacitatile de productie nu fac in curand fata cererii de motorina preconizate in urmatorii 5 ani. E mai usor de produs, dar prea brusc, prea multi vor motorina. Si asta nu face bine la preturi. Vom trai si vom vedea.

Cu asta sint de acord. Asta e singura chestie care ar putea duce sa ajunga mai scumpa.

 

Dieselul e mai putin poluant, dar mai toxic.

...

Era o intrebare capcana cea care a declansat discutia.

Pai da, cam asta vroiam sa zic si eu, intrebarea era despre poluare. Mersi pentru completari.

Link to comment
Share on other sites

Poate la un moment dat diesel va oferi performante superioare pe toate planurile fata de benzina(deja avem cazuri concrete la seria 1),dar...motorul diesel nu va suna niciodata ca un motor pe benzina.

 

466[/snapback]

 

Eu nu cred ca exista comparatie intre 120d si 120i... Primul e turbo, al doilea NU...

Ia sa-i punem o turbina la 2000 benzina sa vedem atunci comparatie (cuplu, cai)...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

citind toate mesajele, si facand un rezumat la tot ce sa scris :blink:... am votat pentru benzina...

 

nu mai tin minte cine a spus ca daca va bagati la un BMW, deja va bagati la costuri mari, evident si la consum mare, si este adevarat.

 

de fapt asta e marea diferenta intre benzina si diesel, care se simte cel mai mult.. consumul

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.