Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

se pare ca pe planul Diesel s-au inregistrat progrese f mari in ultima vreme , injectia directa de benzina vine si ea din urma , s-a mai ameliorat consumul la benzina dar tot mare ramane , se pare ca pentru moment dieselul este viitorul , motoarele sunt suficient de rafinate si in plus au cuplu,respectiv elasticitate remarcabile fata de benzina , faza cu consumul cred ca e de prisos sa o reamintesc...cred ca viitorul pentru benzina sta in turbo sau compresoare mecanice sau de ce nu chiar ambele pe acelasi motor...
Link to comment
Share on other sites

se pare ca pe planul Diesel s-au inregistrat progrese f mari in ultima vreme , injectia directa de benzina vine si ea din urma , s-a mai ameliorat consumul la benzina dar tot mare ramane , se pare ca pentru moment dieselul este viitorul , motoarele sunt suficient de rafinate si in plus au cuplu,respectiv elasticitate remarcabile fata de benzina , faza cu  consumul cred ca e de prisos sa o reamintesc...cred ca viitorul pentru benzina sta in turbo sau compresoare mecanice sau de ce nu chiar ambele pe acelasi motor...

101927[/snapback]

Spun din nou sa nu uitam totusi...folosirea supra-alimentarii de orice fel scade oarecum consumul dar comparat cu ce? Un 3000cc L6 turbo comparat cu un V8 de peste 4000cc sigur consuma mai putin dar nu cu mult. Supra-alimentarea nu inseamna energie gratis. Ambele metode de supralimentare forteaza aerul in cilindrii si masina sigur nu devine mai rapida arzand aer...aerul intretine arderea...arderea cui? a combustibilului...bineinteles. :blink:

Link to comment
Share on other sites

@M-technik , ai dreptate , insa sa facem o paralela cu motoarele diesel , ce erau ele inainte de turbo si ce sunt acum , nu mai zic de cele cu turbina cu geometrie variabila , este un exemplu clar cum s-a obtinut performanta la un nivel net superior cu acelasi consum de combustibil sau chiar mai mic , toate noile artificii tehnice au dus la acest lucru , marirea presiunii de injectie , o mai buna gestionare a injectiei de combustibil , turbina s.a.m.d. , am considerat ca si in domeniul benzina poate aparea o asemenea minirevolutie tehnica , altfel vad motoarele pe benzina gata de capotare in fata celor diesel.

Spuneai de un motor in 8 cilindri , sunt motoare in 8 care in regim de croaziera taie alimentarea la 4 cilindri mergand ca un motor in 4 cilindri si consumul este in concordanta cu acest lucru , de aceea e greu sa compari cu un 6 cilindri cu turbo...

Pe acest topic exista pareri pro si contra diesel~benzina... zic eu ca doar din randamentul efectiv pe care il are un diesel nu prea avem ce discuta... benzinele mai mult consuma decat produc , pe cand la diesel e invers...in viitor tocmai asta se va incerca , cresterea randamentului si limitarea pierderilor de orice fel si inca e loc pentru otimizarea acestor lucruri , dealtfel BMW este unul din cei mai avansati in materie de optimizare , vezi Vanos etc , sisteme la care altii nici nu viseaza... :blink:

Link to comment
Share on other sites

@M-technik , ai dreptate , insa sa facem o paralela cu motoarele diesel , ce erau ele inainte de turbo si ce sunt acum , nu mai zic de cele cu turbina cu geometrie variabila , este un exemplu clar cum s-a obtinut performanta la un nivel net superior cu acelasi consum de combustibil sau chiar mai mic , toate noile artificii tehnice au dus la acest lucru , marirea presiunii de injectie , o mai buna gestionare a injectiei de combustibil , turbina s.a.m.d. , am considerat ca si in domeniul benzina poate aparea o asemenea minirevolutie tehnica , altfel vad motoarele pe benzina gata de capotare in fata celor diesel.

  Spuneai de un motor in 8 cilindri , sunt motoare in 8 care in regim de croaziera taie alimentarea la 4 cilindri mergand ca un motor in 4 cilindri si consumul este in concordanta cu acest lucru , de aceea e greu sa compari cu un 6 cilindri cu turbo...

  Pe acest topic exista pareri pro si contra diesel~benzina... zic eu ca doar din randamentul efectiv pe care il are un diesel nu prea avem ce discuta... benzinele mai mult consuma decat produc , pe cand la diesel e invers...in viitor tocmai asta se va incerca , cresterea randamentului si limitarea pierderilor de orice fel si inca e loc pentru otimizarea acestor lucruri , dealtfel BMW este unul din cei mai avansati in materie de optimizare , vezi Vanos etc , sisteme la care altii nici nu viseaza... :)

102004[/snapback]

De acord... :blink:

Doar am facut si eu o mica mentiune ca multi care gandesc ca un motor de 2000 turbo in 4 cilindrii consuma cu mult mai putin ca un V6 de 3000 sau L6 normal aspirat de putere similara. Asa este consuma dar nu cu mult mai putin. Cel putin sub talpa se aproprie si mai mult. In speta daca tot suntem pe forum de bmw vorbim in particular despre motoarele bmw. Noul bloc 3000cc TT nu va consuma cu mult mai putin decat V8-ul de 4000cc.

In rest sunt de acord cu ce ai spus si tu.

Poti sa oferi totusi mai multe informatii despre motoarele alea V8 care taie alimentarea la 4 cilindiri in regim de croaziera. Am mai auzit de asa ceva dar nu stiu nici un astfel de motor sau de vreo masina (cel putin din vremurile noastre). Singurul motor de care stiu sigur ca opereaza similar este W16 quad-turbo de pe Veyron.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea ca aceste motoare revolutionare deja au inceput sa fie lansate cei de la vw au lansat motorul de 1.4 daca nu ma insel cu 170 de cai .. un super motor cu un consum de 7 % totusi in curand o sa aprara si replica bmw si ceilalti concurenti
Link to comment
Share on other sites

parerea mea ca aceste motoare revolutionare deja au inceput sa fie lansate cei de la  vw  au lansat motorul de 1.4 daca nu ma insel cu 170 de cai .. un super motor cu un consum de 7 %  totusi in curand o sa aprara si replica bmw si ceilalti concurenti

102042[/snapback]

Hmmm am anumite rezerve in cazu motorului TSI. Trebuie sa ma documentez mai mult. Oricum...performantele lui sunt limitate. Este doar un 1,4 pana la urma urmei, egal in performante probabil cu un 2L diesel. Are ceva avantaje totusi: ca este mai usor de exemplu si ca este incadrat in alta categorie fiind doar de 1400cc.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu nici un astfel de motor sau de vreo masina (cel putin din vremurile noastre). Singurul motor de care stiu sigur ca opereaza similar este W16 quad-turbo de pe Veyron.

102025[/snapback]

 

mai este si crysler 300c cu motoarele V8 aspirate care taie functionarea celor 4cilindrii,atunci cand motorul nu depaseste o oarecare turatie.

Link to comment
Share on other sites

mai este si crysler 300c cu motoarele V8 aspirate care taie functionarea celor 4cilindrii,atunci cand motorul nu depaseste o oarecare turatie.

102113[/snapback]

Adica efectiv 4 cilindrii nu mai functioneaza deloc? Adica pistoanele in cilindrii aia nu se mai misca?

Link to comment
Share on other sites

dupa cum spuneam motorul tsi de la vw dezvolta 170 cai cea ce e super pt un motor de 1.4 si cu un consum de 7 % . in legatura cu orirea pistoanelor e valabila in general la masinile americane si mustangurile v8 mai noi au chestia asta .. daca nu ma insel si bmw 850 v12 avea chestia asta optionala nu sunt sigur da asa stiam acum nu imi sariti in cap :blink: dar asa stiam io poate fac confuzie dar stiam ca in economic masina merge doar pe 6 si are 2 calc de bord
Link to comment
Share on other sites

asa este , bateam apropos tocmai la acest motor de 1,4 litri de la vw, nu am vrut sa aduc insa vorba de el in mod expres , fiind pe un forum BMW si unde nu prea ai de-a face cu cilindrei de 1,4 am preferat sa amintesc doar solutia tehnica respectiva , ramane ca timpul sa arate daca cei de la VW au facut intradevar ceva extraordinar cu motorul asta... , au mai fost motoare de 1,4 litri cu turbo pe Renault 5 , comportamentul acestora fiind fantastic si se luau la tranta cu motoare mult mai mari si au avut si succes , nu inteleg de ce Renault nu a dezvoltat fenomenul insa treaba asta nu face obiectul discutiei de fata....

motoarele cu muuuulti cilindri americane fac treaba asta cu intreruperea alimentarii cu combustibil de multi ani , vreo 15 cel putin stiu eu , deci se taie alimentarea si mai intra in functiune si ceva pe la distributie ca sa se evite compresia... sincer nu mai stiu foarte exact ca au trecut multi ani de cand studiam fenomenul :blink:, noi europenii ce-i drept avem motive sa ne mandrim cu masini ca Mercedes, BMW , Audi insa si americanii au masini bune si motoare deasemenea , nu au traditie in diesele de autoturisme dar la capitolul benzina cu cilindree mare sunt foarte tari , au lasat si ei in urma faza aia ca o masina trebuie in primul rand sa consume mult... au motoare foarte andurante si la ei se pune accentul pe LIFE WARRANTY, un far trebuie sa tina cat masina , farul este cu tot cu bec dintr-o bucata , de fapt farul e un bec mai mare cu tot cu dispersor si are garantie pe viata , la noi in euroopa lucrurile stau putin altfel...scuze ca am fost putin off-topic cu paralele USA & EU :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca BMW o sa intarzie cu M3-ul E90 pentru ca vor sa ii puna un motor diesel :)

 

Or fi citit pe topicul asta chestiile cu sportivitatea diesel fatza de benzina.... :)

 

Shi daca totushi or sa ramana la varianta cu motor pe benzina, o sa protestez! Shi o sa le trimit mailuri la totzi, nu numai la divizia M de la BMW, ci shi la aia de la formula 1, shi la aia de la WRC, shi la Nascar, peste tot!

 

Sa foloseasca domn'le diesel, ca sunt mai bune!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

sa consume mult... au motoare foarte andurante si la ei se pune accentul pe LIFE WARRANTY, un far trebuie sa tina cat masina , farul este cu tot cu bec dintr-o bucata , de fapt farul e un bec mai mare cu tot cu dispersor si are garantie pe viata , la noi in euroopa lucrurile stau putin altfel

102183[/snapback]

 

 

In ce parte din US exista treaba asta,cu LIFE WARRANTY? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Adica efectiv 4 cilindrii nu mai functioneaza deloc? Adica pistoanele in cilindrii aia nu se mai misca?

102170[/snapback]

eu cred ca se misca. doar ca li se taie alimentarea cu combustibil

Link to comment
Share on other sites

chestia asta nu o stiu exat e posibil si asa sau e posibil si varianta motorul fiind practic facut din 2 bucuati cel in v partea dreapta cu pistoane practic sa se opreasca sa se decupleze dar mai probabil este doar alimentara oprita pentru , ca tu cand bagi picioru la fund pistoanele tre sa porneasca
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca se misca. doar ca li se taie alimentarea cu combustibil

102204[/snapback]

 

 

Daca s-ar misca 4 pistoane din 8 ar fi o chestie,mai ales ca exista un singur arbore cotit :blink:

 

Motoarele HEMI au sistemul asta,MDS.Ce este drept,nu se simte cand "taie" alimentarea ,dar nici la consum nu se simte mare lucru :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca BMW o sa intarzie cu M3-ul E90 pentru ca vor sa ii puna un motor diesel :)

 

Or fi citit pe topicul asta chestiile cu sportivitatea diesel fatza de benzina....  :)

 

Shi daca totushi or sa ramana la varianta cu motor pe benzina, o sa protestez! Shi o sa le trimit mailuri la totzi, nu numai la divizia M de la BMW, ci shi la aia de la formula 1, shi la aia de la WRC, shi la Nascar, peste tot!

 

Sa foloseasca domn'le diesel, ca sunt mai bune!!  :blink:

102197[/snapback]

wlf vezi la ce ma refeream la unele chestii din pm-ul ala!

Link to comment
Share on other sites

vad ca unii benzinari convinsi fac mistouri cu diesel pe masini sport , nimeni nu a vrut sa se insinueze in sectorul sport cu aceste motoare diesel ci discutam doar de chestii clare si evidente , totusi am sa satisfac setea de sange a unora si am sa le spun ca Audi are o masina excelenta , de fapt un monopost , cu motorul in 10 cilindri TDI si a dat o replica extraordinara cu acest motor luptandu-se numai cu benzinare si nu oricare ci sport asa ca mistoul cu diesel pe masina sport nu prea se sustine ci din contra...

Ca sa clarificam problema , titlul acestui topic este despre BMW D vs BMW benzin, este suficient sa ne uitam la puterea litrica a acestor motoare , asta daca e sa vorbim superficial asa fara sa tinem cont de prea multe detalii , deci dieselul este foarte apropiat de benzina si apoi mai trebuie luat in calcul si cuplul de care e capabil un diesel care se simte la reprize...

Hai sa comparam pe seria 3 asta noua motorul de 2000...

320i - vit max=220 km/h 320d - = 225 km/h

- 0-100 km/h = 9,0 sec = 8,3 sec

- 80~120 km/h in treapta 4/5/6= 9,1/11,8/15,8 = 6,7/8,5/11,3 sec

 

La consum nu le mai compar ca nu are rost , stiu ca solutiile tehnice sunt diferite dar in practica masina are o deiferenta de pret unde se regaseste costul acestor solutii tehnice , daca ne referim la comportament si dinamica per global cam ii vad departe in oglinda retrovizoare pe benzinarii mei cu 320i...asadar este inca loc de comentarii :)

In final sustin ca da , este adevarat tot un motor pe benzina este mai "sportiv" insa daca pe viitor nu se face nimic in ceea ce priveste adoptarea unor solutii tehnice in completarea dubluVanos, valvetronic etc vad motoarele pe benzina gata sa ofere locul dieselor in ceea ce priveste si capitolul sport... :blink:

Link to comment
Share on other sites

In ce parte din US exista treaba asta,cu LIFE WARRANTY? :blink:

102200[/snapback]

in USA de foarte multi ani s-a pus aspectul pe acest lucru nu numai la masini ci la toate obiectele de uz general , la ei sistemul de garantie este total diferit de ce este in Europa , nu cred ca face obiectul topicului si nu vreau sa fiu off-topic dar asa e , la foarte multe produse au garantie pe viata, ca sa fiu oarecum on topic , cine ti-a zis ca masinile americane nu ar fi fiabile?... ca au probleme cu , calitatea de fabricatie e altceva dar cu anduranta sunt destul de buni... oricum la ei filozofia masinilor e alta decat la noi dar eu sunt mandru ca tot BMW, Mercedes si Audi fac legea urmati de japonezi... :)

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt un benzinar blocat in gandire, ci vreau sa temperez entuziasmul asta cu dieselul... E economic, miar place shi mie un diesel de capacitate mare, dar hopa! nu il impingetzi in fatza benzinarelor la sportivitatea pura, electrifianta; sportivitatea pura care nu poate fi scoasa din "ecuatzia" BMW, ca daia iubim mashina asta...

 

Cat despre Audi-ul ala, e mai mult un experiment. O mashina in tot motorsportul mondial, care nici nu a cashtigat nimic, nu e mai mult decat un experiment - nereushit momentan.

Link to comment
Share on other sites

pai parca mai era si un BMW prin DTM acum vreo un an doi in urma sau ma insel , cu motor diesel?

sunt de acord in totalitate cu ceea ce spui , cel putin pentru moment ar fi absurd sa spunem ca o masina sport are motor diesel , eu am vrut doar sa subliniez ca trebuie sa se faca ceva in ceea ce priveste benzinarele ca altfel e vai si amar de ele cum vine din urma dieselul...

am sa vin cu un exemplu , am un Megane Coupe cu motor de 2000 si 150 hp , trecand peste faza ca e un Renault ,masina e super si are si ea atuurile ei , mai am si o Skoda OCtavia 2 cu motorul 2,0 TDi de 140 de cai , am facut o comparatie , performante dinamice aproape identice , benzina are senzatiile ei insa am facut un drum destul de lung si rezultatul in ceea ce priveste consumul a fost ca dieselul a consumat mai putin de jumatate din cat consuma benzina si am mers cu aceeasi viteza de croaziera si am facut exact acelasi drum si asta s-a repetat de vreo 5 ori in interval de 2 luni de zile... nici nu vreau sa mai aud de benzina pentru moment , cu benzina ma costa drumul 3 milioane si cu dieselul 1,4 milioane asa ca sa imi justifice si mie cineva de ce ar trebui sa platesc dublu daca merg in aceleasi conditii?... daca ai un M3 se schimba problema :)

Imi cer scuze daca am fost off-topic cu comparatia :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ca sa clarificam problema , titlul acestui topic este despre BMW D vs BMW benzin, este suficient sa ne uitam la puterea litrica a acestor motoare...

102291[/snapback]

 

Nu, nu, nu compara puterea litrica, in conditiile in care unul e turbo, altul nu. Daca vrei fair, compara, de exemplu, un diesel ASPIRAT de 2 litri, cu un benzinar de 2 litri...

 

In final sustin ca da , este adevarat tot un motor pe benzina este mai "sportiv" insa daca pe viitor nu se face nimic in ceea ce priveste adoptarea unor solutii tehnice in completarea dubluVanos, valvetronic etc vad motoarele pe benzina gata sa ofere locul dieselor in ceea ce priveste si capitolul sport... :blink:

102291[/snapback]

 

Thanks! My point exactly. Solutziile sunt, chiar le-ai enumerat - shi fii sigur ca mai sunt shi altele - insa ratziunile economice nu au necesitat aparitzia lor. Topicul se refera la motoarele actuale, nu la ce va fi pe viitor. Shi in prezent, dieselurile sa stea cumintzi in rand - la coada - la sportivitate.

 

Cat despre viitor,acesta apartzine hibridelor, hidrogenului, fuel cell-urilor. Alta mancare de pashte.

Link to comment
Share on other sites

nu fi asa radical in ceea ce priveste statul la coada :blink: , sa faci un diesel fara turbo e ca si cum eu ti-as zice sa compari un motor pe benzina cu 2 supape pe cil cu altul cu 5 , cum iti place sa spui dieselul e alta mancare de peste si nu putem sa il consideram aspirat , sunt curios ce ar insemna un benzinar turbo cu un diesel turbo pentru ca in acest moment este clar ca diesel rulez dar am vazut din benzinarele turbo de la Audi ca potentialul lor este foarte mare insa nu inteleg de ce nu se "globalizeaza" chestia asta si BMW nu gandeste o chestie in genul asta , sa te uiti cate BMW diesel si cate benzina s-au cumparat in ultimul an , s-ar putea sa ramai uimit... benzina are o problema , acea problema e una de fizica , randamentul , unde iarasi dieselul e mult mai bun decat benzina care transforma energia mai mult in caldura decat in lucru mecanic...pe cand la diesel e invers... asta am vrut sa spun si cu siguranta peste cativa ani vor scoate astia ceva nou ca sa stii ca solutiile subliniate de tine de viitor ma refer nu sunt decat variatiuni pe aceeasi tema de vreo 20 de ani sau chiar mai bine si BMW este unul dintre pionieri in ceea ce priveste propulsia cu hidrogen...

eu chiar ma gandesc sa-mi cumpar un 3 nou si tare mai oscilez intre diesel si benzina , sincer imi doresc 330d dar cu impozitele de la noi mi-au taiat tot elanul si stau in dubii ce sa-mi iau... asa ca pentru mine topicul asta e mai mult decat un diesl vs benzin , e unul cu ce sa imi cumpar , e clar ca vreau sa imi iau ceea ce se incadreaza cel mai mult in apelativul "masina adevarata" si anume BMW , in fond asta e important , BMW sa fie :)

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu, nu compara puterea litrica, in conditiile in care unul e turbo, altul nu. Daca vrei fair, compara, de exemplu, un diesel ASPIRAT de 2 litri, cu un benzinar de 2 litri...

Deci...stati umpic. Asta este cea mai mare aberatie pe care am auzit-o pe forumul asta. Pe bune! Nu esti original totusi...ia-te de mana cu bunilla ala. :blink:

Ar trebuii sa facem un top al aberatiilor.

Nr 2 dupa parerea mea: e ocupat de individu ala care vroia sa scoata placutle de pe spate pt burnout :) :) :)

Offtopic...gata...da nu mai pot de ras !!!

Link to comment
Share on other sites

chestia e ca majoritatea diselurilor in ziua de azi au turbo si acest lucru le ajut foarte mult dar ca sa faci o comparatie corecta tre sa faci intre un motor turbo benzina si un turbo disel si atunci afli ... corect asa intre disel normal si benzina normal nu exzista comparatie ...
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.