Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stricam topicul si nu se face. Dar eu cand am zis ca dieselul e Ferrari? :)

 

Ideea e simpla. Am votat benzina chiar in acest poll, dupa ce mi-am cumparat diesel. Daca nu-mi pica masina asta pe tava sigur imi luam benzina, fie BMW second fie ceva nou mai popular. Nu sunt fan motorina, nu am condus pana sa am masina asta diesel, dar am fost in destule din generatiile vechi. Desi un pasat din 2001 in care am mers de 130 de cai facea destul de urat de nou si nu m-a convins deloc. Si aveam aceeasi parere ca si tine despre diesel in urma cu 7 luni, poate ma si certam cu cineva pe aici ca dieselul e tractor. :blink:

Dar!

Dar de cand conduc masina asta nu ma mai satur. Nu are niciuna din problemele semnalate de tine gen zgomot interior, geamuri care vibreaza, miros, trepidatii de te ia durerea de cap. Singurul inconvenient deocamdata este limitarea in ture, limitare cu care oricum pot sa traiesc. Pentru mine masina este o necesitate si foarte rar ajungeam peste 5000 de ture cu vechile masini. Asa ca pentru mine e compromisul perfect, consum mic, putere suficieta pentru gustul meu, cuplu, impletire perfecta intre confort si o relativa sportivitate.

 

Pe scurt sau pe lung, benzina este buna, probabil mai buna, dar dieselul nu este nici pe departe o cutie de tabla vibratoare cu milioane de probleme al carui singur avantaj e consumul. Ceea ce ai tot incercat sa spui aici, chiar daca bazat pe experienta ta - masina prietenului - e fals. Nu e drept ca cei care vor informatii sa primeasca pareri distorsionate si sa-si faca o impresie gresita. Pana la urma pentru asta e forumul, pentru o informare cat mai corecta a celor ce detin sau isi doresc un BMW. Fie diesel, fie benzina.

 

Am mers si eu intr-un 318d din 2003 sau 2004 in urma cu o luna. Era programat deja sa schimbe racordul flexibil. Cu toate astea nu mirosea inauntru, nu vibrau geamurile, tragea foarte bine chiar si pe coclaurile si pantele din Sinaia, nu era zgomotoasa la drum, doar in sarcina si la relanty se auzea mai tare probabil datorita acelui racord.

Link to comment
Share on other sites

Nici la a mea nu zdrangane geamurile la relanti, nu se simt vibratii in masina si in nici un caz n-am simtit miros de motorina in masina vreodata , si e din 2002 nu din 2004. O masina cu problemele de mai sus trebuie sa aiba niste defecte , pentru ca din cate vad aici sunt destui posesori de 318d care ar putea spune daca au intampinat asemenea neajunsuri si inca n-a emis nici unul vreo parere de genul asta.

Majoritatea de-aici am ales BMW , pentru modul in care te leaga de sosea nu ca era diesel sau benzina sau ca era in 4 sau in 6 cilindrii. Daca ar fi sa fi gandit asa trebuia sa fie plin forumul de 330i si 330d.

Link to comment
Share on other sites

Stricam topicul si nu se face. Dar eu cand am zis ca dieselul e Ferrari? :)

 

Ideea e simpla. Am votat benzina chiar in acest poll, dupa ce mi-am cumparat diesel. Daca nu-mi pica masina asta pe tava sigur imi luam benzina, fie BMW second fie ceva nou mai popular. Nu sunt fan motorina, nu am condus pana sa am masina asta diesel, dar am fost in destule din generatiile vechi. Desi un pasat din 2001 in care am mers de 130 de cai facea destul de urat de nou si nu m-a convins deloc. Si aveam aceeasi parere ca si tine despre diesel in urma cu 7 luni, poate ma si certam cu cineva pe aici ca dieselul e tractor. :blink:

Dar!

Dar de cand conduc masina asta nu ma mai satur. Nu are niciuna din problemele semnalate de tine gen zgomot interior, geamuri care vibreaza, miros, trepidatii de te ia durerea de cap. Singurul inconvenient deocamdata este limitarea in ture, limitare cu care oricum pot sa traiesc. Pentru mine masina este o necesitate si foarte rar ajungeam peste 5000 de ture cu vechile masini. Asa ca pentru mine e compromisul perfect, consum mic, putere suficieta pentru gustul meu, cuplu, impletire perfecta intre confort si o relativa sportivitate.

 

Pe scurt sau pe lung, benzina este buna, probabil mai buna, dar dieselul nu este nici pe departe o cutie de tabla vibratoare cu milioane de probleme al carui singur avantaj e consumul. Ceea ce ai tot incercat sa spui aici, chiar daca bazat pe experienta ta - masina prietenului - e fals. Nu e drept ca cei care vor informatii sa primeasca pareri distorsionate si sa-si faca o impresie gresita. Pana la urma pentru asta e forumul, pentru o informare cat mai corecta a celor ce detin sau isi doresc un BMW. Fie diesel, fie benzina.

 

Am mers si eu intr-un 318d din 2003 sau 2004 in urma cu o luna. Era programat deja sa schimbe racordul flexibil. Cu toate astea nu mirosea inauntru, nu vibrau geamurile, tragea foarte bine chiar si pe coclaurile si pantele din Sinaia, nu era zgomotoasa la drum, doar in sarcina si la relanty se auzea mai tare probabil datorita acelui racord.

203057[/snapback]

Eu vreau sa imi iau anul asta un BMW asa ca sa ies cu el cam la 10 000 euro. Ce imi recomanzi? M-am gandit initial la un 318i pt ca 316i e prea slab si 320i consuma prea mult (parerea mea) dar apoi am aflat ca si 320d are cam aceleasi performante ca si 318i doar ca are consum mai mic si nu se poate tura asa (normal). Chiar mi-a zis cineva ca 318i si 320d au acelasi timp de accelerare de la 0 la 100 km/h si ca 320d e mai bun de la 100 la 120. Mai stiu si ca iarna e mai nasol cu diesel-ul dar ma gandesc asa un pic si la consum.

Link to comment
Share on other sites

Eu vreau sa imi iau anul asta un BMW asa ca sa ies cu el cam la 10 000 euro. Ce imi recomanzi? M-am gandit initial la un 318i pt ca 316i e prea slab si 320i consuma prea mult (parerea mea) dar apoi am aflat ca si 320d are cam aceleasi performante ca si 318i doar ca are consum mai mic si nu se poate tura asa (normal). Chiar mi-a zis cineva ca 318i si 320d au acelasi timp de accelerare de la 0 la 100 km/h si ca 320d e mai bun de la 100 la 120. Mai stiu si ca iarna e mai nasol cu diesel-ul dar ma gandesc asa un pic si la consum.

203385[/snapback]

ma bag si eu in seama: 320d BUN la 10K mi se pare cam greu de gasit. Mai bine 316i bun decat 320d care sa te toace de bani :blink:

 

Referitor la topic, asta cu turatiile eu chiar nu o inteleg...pai daca ai aceeasi viteza la turatie mai mica, ce mai conteaza cat se tureaza maxim?!?320d la 4000 rpm are cuplu si viteza mai mare decat 316i la 6000rpm...are turatia alt rol in afara de cel "estetic" ? mie imi place cum suna motorul de la 3500 rpm in sus, dar in afara de asta, satisfactia mea nu creste odata cu rpm-ul, cum creste (sa zicem) odata cu viteza (nu sunt vitezoman, si nu incurajez viteza excesiva, dar incerc sa dau un exemplu ca sa ma inteleaga lumea). Cursa ACULUI de la turometru e aproape la fel de mare la diesel ca si la benzina (chiar daca la un moment dat la benzina indica 7000 rpm, iar la diesel 5000 rpm, unghiul lui e aproape aceeasi).

Deci care e treaba cu "dieselul nu se tureaza" si de ce e adus ca un dezavantaj al motoarelor diesel? (cu riscul de a ma repeta, intrebarea asta nu e pt calin_112, ci e vis-a-vis de topicul diesel vs. benzina)

Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu in seama: 320d BUN la 10K mi se pare cam greu de gasit. Mai bine 316i bun decat 320d care sa te toace de bani :blink:

 

Referitor la topic, asta cu turatiile eu chiar nu o inteleg...pai daca ai aceeasi viteza la turatie mai mica, ce mai conteaza cat se tureaza maxim?!?320d la 4000 rpm are cuplu si viteza mai mare decat 316i la 6000rpm...are turatia alt rol in afara de cel "estetic" ? mie imi place cum suna motorul de la 3500 rpm in sus, dar in afara de asta, satisfactia mea nu creste odata cu rpm-ul, cum creste (sa zicem) odata cu viteza (nu sunt vitezoman, si nu incurajez viteza excesiva, dar incerc sa dau un exemplu ca sa ma inteleaga lumea). Cursa ACULUI de la turometru e aproape la fel de mare la diesel ca si la benzina (chiar daca la un moment dat la benzina indica 7000 rpm, iar la diesel 5000 rpm, unghiul lui e aproape aceeasi).

Deci care e treaba cu "dieselul nu se tureaza" si de ce e adus ca un dezavantaj al motoarelor diesel? (cu riscul de a ma repeta, intrebarea asta nu e pt calin_112, ci e vis-a-vis de topicul diesel vs. benzina)

203418[/snapback]

 

 

in primu rand .. se vede ca esti din valcea ... iti iese prin respiratie. in al doilea rand am motive sa cred ca esti ipocrit ca m-am uitat pe topicurile tale si iti cam cautai si tu ieftineala de 316-318 acum o luna.. si de ce nu chiar un 323i

 

2. aici nu e o comparatie cu 316.. 316 e de kkt si eu o stiu cel mai bine. mi-am facut scoala pe ea si o vand in curand si imi iau alta deci orice comparatie nu are rost.

 

3. eu am comparat 2 masini identice fie ea facelift sau nonfacelift sunt aceleasi. si aici o sa ma refer si la ovidiu_s .. deci frate cand vi de pe benzina oricare ar fi ea si fiind obisnuit cu ea si te urci in aceasi masina care este diesel aceste diferente se simt imediat. masina nu are nimik e ok dpdv tehnic dar e mai zgomotoasa si are un iz de motorina. eu personal cand m-am dat jos din ea dupa 1 ora nu ma simteam prea bine

Edited by e46_316i
Link to comment
Share on other sites

Pai si pt tine nu conteaza zgomotul pe care-l scoate motorul?

E si normal ca pt tine nu creste satisfactia odata cu turatia din moment ce motoru de pe 316i nu e un motor de turatie...

203538[/snapback]

Am mentionat ca imi place sunetul motorului meu de la 3500 RPM in sus; dar vroiam sa aflu care e UTILITATEA turatiei mari: cu ce e mai buna turatia de 7500 de la benzina decat cea de 4500 de la diesel (valori maxime aproximative).

E ca si cum ai spune ca motoarele diesel nu au bujii....ok...SI?!? E un fapt, nu o calitate sau defect.

Ok, sa prezint o comparatie mai pertinenta (spre deosebire de raspunsul tau anterior):

Un 535i scoate 345 Nm la 3800 rpm, si 245 de cai la 5800 rpm....plus muzica din capota :blink: ...

Un 535d (e60) scoate 560Nm la 2000 rpm si 272 cai la 4400rpm. :) :)

Deci, la ce e mai buna turatia mai mare? La liniute, in curbe, sau doar pentru sunetul asociat? Nu vreau sa critic...doar sa aflu.

Link to comment
Share on other sites

in primu rand .. se vede ca esti din valcea ... iti iese prin respiratie. in al doilea rand am motive sa cred ca esti ipocrit ca m-am uitat pe topicurile tale si iti cam cautai si tu ieftineala de 316-318 acum o luna.. si de ce nu chiar un 323i

 

2. aici nu e o comparatie cu 316.. 316 e de kkt si eu o stiu cel mai bine. mi-am facut scoala pe ea si o vand in curand si imi iau alta deci orice comparatie nu are rost.

 

3. eu am comparat 2 masini identice fie ea facelift sau nonfacelift sunt aceleasi. si aici o sa ma refer si la ovidiu_s .. deci frate cand vi de pe benzina oricare ar fi ea si fiind obisnuit cu ea si te urci in aceasi masina care este diesel aceste diferente se simt imediat. masina nu are nimik e ok dpdv tehnic dar e mai zgomotoasa si are un iz de motorina. eu personal cand m-am dat jos din ea dupa 1 ora nu ma simteam prea bine

203549[/snapback]

Dar ce aveti mah cu mine?

Am pus o intrebare si acum ma luati cu ipocrizie, si imi studiati comportamentul.

Nu inteleg ce vrei sa spui prin faptul ca reiese prin respiratie ca sunt din Valcea...Daca chiar te intereseaza, merg regulat la dentist, si am grija ca respiratia mea sa nu deranjeze pe nimeni.

2. Nici nu am vrut sa compar 316 sau sa zic ca e bun sau rau...am luat 2 modele populare ca sa dau un exemplu....am specificat chestia asta. Care sunt cele mai populare modele de pe strada in Ro????320 si 316!

De ce trebuie sa ma etichetezi tu si ciupanezu doar pt ca mi-am luat 316i? Daca eram ipocrit imi luam o cazatura din targ la 7500 din 1998 si ziceam ca am fost in germania si ma dadeam cocosh apoi, ca sa vada lumea ce bine o duc eu.

Am insultat pe cineva cu ceva? Eu am pus o intrebare simpla si politicoasa, si vad ca nu e in stare nimeni sa raspunda cu aceeasi moneda.

Link to comment
Share on other sites

aoleu tata.. si tu ai 316 :blink:

 

scuza-ma pe moment am crezut ca ai 320d.. iti doresc sa nu-ti doresti sa o dai asa de repede ca mine

 

se pare ca sunt cam dus de cap

 

intr-adevar cei cu 320d isi scot mai greu miile in plus din benzina .. cam in 2 ani

 

benzina e altfel pe orice masina fie ea si 316... dar wake up man e doar 316 :) eu nu ii iau apareara ci doar motoarelor pe benzina care imi plac in mod deosebit

 

se pare ca eu chiar tre sa ies de pe topicu asta

Link to comment
Share on other sites

aoleu tata.. si tu ai 316  :blink:

 

scuza-ma pe moment am crezut ca ai 320d.. iti doresc sa nu-ti doresti sa o dai asa de repede ca mine

 

se pare ca sunt cam dus de cap

 

intr-adevar cei cu 320d isi scot mai greu miile in plus din benzina .. cam in 2 ani

 

benzina e altfel pe orice masina fie ea si 316... dar wake up man e doar 316 :) eu nu ii iau apareara ci doar motoarelor pe benzina care imi plac in mod deosebit

 

se pare ca eu chiar tre sa ies de pe topicu asta

203557[/snapback]

Pai trebuia sa citesti post-urile mele mai cu atentie :)

 

Dupa ce o sa fac vreo ....ci de mii de Km, o sa ma gandesc la un 6cyl..dar pana atunci nu am nici un fel de complex legat de 316i. Pentru familie (dar nu grasi, ca trage mai greu :)) sau pentru "facut scoala" nu e rau deloc.

 

se pare ca sunt cam dus de cap

a fost luna plina serile trecute.... :)

Link to comment
Share on other sites

ei acuma ca am citit clar si mi-e clar ca ai 316 pot sa zic asa .. am citit probabil printre randuri ca e ora tarzie si sunt obosit si am crezut ca e doar alta remarca ironica la adresa unuia cu 316 de la unu care a platit 2000 in plus pe masina

 

o sa te obisnuiesti in timp daca mai stai pe forum sa zica toti "ce mah tu asta cu 316 vorbesti"

Link to comment
Share on other sites

Poti fi ironic fara sa jignesti, dar cand jignesti fara sa fii ironic e deja lipsa de bun simt. ,,Bai asta" ar putea avea fire albe in cap, dar nu asta conteaza, sintem pe un forum si accept sa ne tutuim. Dar cu astfel de apelative te rog sa te adresezi samsarilor de la tine de la bloc.

 

Multumesc!

203041[/snapback]

 

mare disputa aici domne' . nu stiu care este mai bun (benzina sau dieselul )

dar eu am un 525 td, e 34 din 1995, care sincer sa fiu nu-mi dau seama ca este diesel .cat despre vibratii si zgomot nu stiu ce ''diesele'' au condus unii de aici .

Link to comment
Share on other sites

Am mentionat ca imi place sunetul motorului meu de la 3500 RPM in sus; dar vroiam sa aflu care e UTILITATEA turatiei mari: cu ce e mai buna turatia de 7500 de la benzina decat cea de 4500 de la diesel (valori maxime aproximative).

E ca si cum ai spune ca motoarele diesel nu au bujii....ok...SI?!? E un fapt, nu o calitate sau defect.

Ok, sa prezint o comparatie mai pertinenta (spre deosebire de raspunsul tau anterior):

Un 535i scoate 345 Nm la 3800 rpm, si 245 de cai la 5800 rpm....plus muzica din capota  :blink: ...

Un 535d (e60) scoate 560Nm la 2000 rpm si 272 cai la 4400rpm. :) :)

Deci, la ce e mai buna turatia mai mare? La liniute, in curbe, sau doar pentru sunetul asociat? Nu vreau sa critic...doar sa aflu.

203555[/snapback]

Comparatia ta nu e deloc pertinenta deoarece compari un motor aspirat de conceptie 1998 cu unu diesel biturbo din 2003....

Cat despre intrebarea ta, sunetul de motor pe benzina la 6000 de ture nu se compara cu sunetul de motor diesel...Nu conteaza ca performantele pot fi apropiate pt ca de fapt, nu doar sa ai demaraj conteaza...importante sunt senzatiile pe care le ai, senzatii care sunt completate de sunet. Deci utilitatea turatiei mari de la un motor pe benzina e satisfacerea nevoii de adrenalina....Daca ai condus un motor pe benzina mai mare nu o sa te intorci la unul diesel pt a te simti mai bine ci pt un consum mai mic...

Link to comment
Share on other sites

totul e despre senzatie si acum hai sa punem problema altfel ia compara motorul pe benzina turbo cu motorul disel turbo si compara normal aspirat cu cel disel normal si atunci vezi diferenta .. deci voi va agitati degeaba ca daca ai pus picioru pe un benzinar turbo .. deja nu mai are rost sa includem in calcul disel ..

compara un 335. biturbo cu un 330 xd si sa vedem .. care pe care :blink:

Link to comment
Share on other sites

mda si repet sa facut un test la emisiune intre 530 d si 530 i si se pare ca benzinarul a castigat .. asta in conditile unde normal trebuia pus un motor turbo la comparatie .. repet compara turbo cu turbo nu aspirat cu turbo ..
Link to comment
Share on other sites

Asta am zis si eu cred.... :blink:

203940[/snapback]

pai ... exact asa e multi nu stau sa gandeasca diferenta si de ce e diselu asa sportiv.. .. oarecum .. deci la un motor disel trebuie o turbina ca sa se apropie de performanta unui motor ... pe benzina si repet diselu are un timp de raspuns mai mare decat un benzinar adica are un lag ... care se observa la toate.. :)

Link to comment
Share on other sites

totul e despre senzatie si acum hai sa punem problema altfel ia compara motorul  pe benzina turbo cu motorul disel turbo si compara normal aspirat cu cel disel normal si atunci vezi diferenta .. deci voi va agitati degeaba ca daca ai pus picioru pe un benzinar turbo .. deja  nu mai are rost sa includem in calcul disel .. 

compara un 335. biturbo cu un 330 xd  si sa vedem .. care pe care :)

203932[/snapback]

 

335i ala nou va spun sincer este criminal... nu stiu care din ele .. ori DRA de la marriot ori ala cu nr de IF din pipera trecuse prin univeristate cu 180-200 la ora inspre splai... si era un 5cear in fatza mea un e39 si s-a luat cu el.. abia m-am tinut dupa ei cam cu 150 la ora ii mai prindeam pe la stop. deci 335 ala scoate un sunet care te unge la suflet .. cand ambaleaza motoru se aude cel mai placut sunet care se poate auzi pe o sosea... eu sincer iubesc masina aia si cei drept e biturbo.

 

eu iubesc benzinarele dar s-ar putea sa trec pe diesel in curand lasand la o parte tot ce nu-mi place la ele :blink:. e mai practic decat sa trec pe la pompa asa des si sa mai sufar ca nu trage nici cum as dori eu sa traga...

Edited by e46_316i
Link to comment
Share on other sites

Au inceput cu 335 biturbo.. care daca ne gandim bine ce posibilitati de tunning ofera la motor :blink: ma ia durerea de cap motor 3000 biturbo schimbate turbinele intercooler si tot asa :) ganditiva 304 cai pe standard doar chipuit il duci in 380 - 400 garantat..
Link to comment
Share on other sites

Pai daca vorbim ipotetic, desigur ca turbo pe benzina e 10 clase peste diesel. Credeam ca topicul e despre ceea ce gasim pe piata. Ceea ce gasim la BMW, care nu folosea turbo pe benzina pana de curand, deci comparatia - avantaje, dezavantaje - ce preferati, etc era intre benzina aspirat si diesel turbo. In plus sint foarte multi pasionati de BMW care regreta aparitia turbo pe motoarele de benzina, se strica o traditie si un anumit rafinament al motoarelor BMW. Am putea face un poll si pe tema asta si s-ar putea sa fim surprinsi de rezultat.

 

A, intrebarea din topic nu era care e cel mai bun, ci ce preferati. Care e mai bun din punct de vedere sportiv e clar, motor mare pe benzina, preferabil M. :) Care e mai bun pentru fiecare, dupa posibilitati, in viata de zi cu zi, cine isi permite o masina sport de week-end, etc acum depinde. Poate discutam despre cei care isi permit un singur BMW in familie, care ar fi ala si de ce? Cam aici ar fi discutia. Ca daca discutam despre care e cel mai bun, deocamdata nu e de la BMW, e de la VAG cah si se cheama Bugatti. :blink:

 

LE:

mda si repet sa facut un test la emisiune intre 530 d si 530 i si se pare ca benzinarul a castigat .. asta in conditile unde normal trebuia pus un motor turbo la comparatie .. repet compara turbo cu turbo nu aspirat cu turbo ..

Daca te referi la emisiunea de la TopGear, era comparatie intre 535d si 540i, deci motor 4000 benzina aspirat contra 3000 biturbo diesel iar diferenta a fost destul de mica. Daca nu asta e emisiunea, as fi si eu curios de rezultat sau un link.

Edited by avlad
Link to comment
Share on other sites

aici iti dau dreptate ... de exemplu noul m3 va avea motor v8, stricand traditia de perfectionare a motorului de 6 cil. nu vreau sa ma insel dar parca va fi chiar turbo ceea ce e si mai grav (pt traditie, turatie liniara, viatza motor, etc)

 

dar nu poti sa nu fi impresionat de un motor pe benzina turbo .. este monstruos si place simturilor...

 

{edit} vreau neaparat sa fac aceasta precizare. Porsche a declarat de curand ca nu va produce niciodata o masina pe motorina dar ca iau in calcul motoarele cu energie alternativa..

 

de asemenea porsche perfectioneaza constant motorul de pe 911 in loc sa adauge altu mai mare sau cu mai multi cilindrii... iar unii se intreaba de ce nu face si bmw pt m3 acelasi lucru

 

bmw este o marca pt largul consum. faptul ca este o marca superioara nu imbunatateste lucrurile ... bmw trebuie sa produca motoare pe motorina si trebuie sa sparga traditia pt rivalitatea cu RS4 ...

Edited by e46_316i
Link to comment
Share on other sites

{edit} vreau neaparat sa fac aceasta precizare. Porsche a declarat de curand ca nu va produce niciodata o masina pe motorina dar ca iau in calcul motoarele cu energie alternativa..

Lol, asa or fi zis si Jaguar acum 10 ani si avem Jaguar diesel. Dar vom vedea curand Porsche in 4 usi. Din cate aud chiar si Aston Martin. Acum ceva vreme spuneam BLASFEMIE. Dar uite asa apare primul pas spre compromis. Nu ca vom vedea Porsche diesel, probabil cand vom ajunge in baston deja nu vom mai vorbi de benzina/motorina. :) Dar totusi BMW nu este un brand eminamente sportiv, comparatia cu Porsche e putin fortata. :blink:

 

Acum problema se pune si altfel. Sinonimul luxului oriunde in lume e clasa S de la MB. Clasa S care a avut cam tot timpul diesel. Oare cei care le cumpara accepta sa le miroasa urat in masina sau nu-si permit un consum de benzina?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.