Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

intr-adevar consumul mai redus este un lucru foarte important, mai ales in Romania. dar vreau doar sa nu se treaca cu vederea adevarata natura a unui motor diesel, adica acela de motor industrial realizat pentru consum redus, si sa se confunde cu vreun motor de clasa, modern, silentios si High-Tech.

 

7652[/snapback]

DIESEL

6 cilindri in linie

cilindree:2.992,6 cmc

alezajxcursa:84x90mm

raport compresie:16,5:1

putere maxima:272CP/4.400 rpm

cuplu maxim:560Nm/2.000 rpm

4 supape pe cilindru

sistem commonrail de generatia a doua

doua turbine supraalimentate in serie

greutate:228kg

Ca principiu functionarea sistemului Variable Twin Turbo este simpla.Pe canalul de admisie exista doua turbine cu geometrie fixa:una mare dupa care este plasata una mai mica.La turatie mica,turbina mare este in stand by si aerul este compresat doar de turbina mica.Cand turatia creste la peste 2.000rpm turbina mare incepe sa compreseze aerul care intra inapoi in turbina mica si continua compresia.La turatie mare,doar turbina mare mai este activa,aerul comprimat de eatrecand printr-un canal paralel cu turbina mica,ce ramane in stand by.

7360[/snapback]

Adica motoru asta e nu e high-tech?Cred ca au trecut vremurile in care dieselul era socotit ca un motor industrial :blink:

Link to comment
Share on other sites

sincer confunzi textele frumoase cu tehnologia de varf... turbine pe diesel se folosesc din al doilea razboi mondial... pentru tancuri si alte utilaje... acum s-au hotarat sa le bage si pe automobile.

 

daca pun un astfel de sistem bi-turbo pe motorasu pe benzina obtin 500 hp...

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

si inca ceva... insasi conceptul de turbina si compresor mecanic... este un concept industrial realizat pentru a roti mari utilage.

 

motoare super turate... sunt adevarate High-Tech... ce naiba... te lasi pacalit de texte... compari o reusita diesel de varf cu varful motoarelor pe benzina...? adica 3,2 litri normal aspirat si 360hp vezi CSL... etc...

Link to comment
Share on other sites

la noi este diferenta de 10 centi intre motorina si benzina... cum sa fie egale?

asta inseamna 10% mai scumpa benzina. este si asta o economie... 10%.

7660[/snapback]

 

Am folosit cuvantul "egale"? Am zis "apropiate".

Si am zis ca nu e motivul principal al economiei diesel. Daca preturile ar fi atat de apropiate dar consumurile ar fi fost la fel, nu mai era atat de economica masina diesel.

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu ramana ceva neclar... astfel de bi-turbo s-au inventat acum 50 de ani... schema asta cu cale paralela este veche... exista motoare care aveau si 6 turbine la aceea vreme... cate o turbina pe fiecare cilindru... deci nimic nou Alex. Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

ca sa nu ramana ceva neclar... astfel de bi-turbo s-au inventat acum 50 de ani... schema asta cu cale paralela este veche... exista motoare care aveau si 6 turbine la aceea vreme... cate o turbina pe fiecare cilindru... deci nimic nou Alex.

7671[/snapback]

pe ce motoare?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cata lume ar vrea sa-si puna bi-turbo pe benzina.Ce consum ai obtine?

7667[/snapback]

 

in regim normal pana in 4000rpm acelasi... pana intra a doua turbina.

 

dar pe benzina iti pui un astfel de sistem bi-turbo cand chiar vrei o enorma putere... nu te gandesti cat consuma dupa 4000 rpm... pentru ca d'asta ti-l montezi. Dar daca nu vrei 500hp... dar vrei ceva mai multa putere decat un motor normal de serie... ai motorul de M3 disponibil la 343hp stock... deci pentru ce sa folosesti motorul diesel biturbo supersofisticatus? o noua prajitura de la BMW pentru pasionatii de jumatati de masura... :blink:

Link to comment
Share on other sites

in regim normal pana in 4000rpm acelasi... pana intra a doua turbina.

 

dar pe benzina iti pui un astfel de sistem bi-turbo cand chiar vrei o enorma putere... nu te gandesti cat consuma dupa 4000 rpm... pentru ca d'asta ti-l montezi. Dar daca nu vrei 500hp... dar vrei ceva mai multa putere decat un motor normal de serie... ai motorul de M3 disponibil la 343hp stock... deci pentru ce sa folosesti motorul diesel biturbo supersofisticatus? o noua prajitura de la BMW pentru pasionatii de jumatati de masura... :)

7676[/snapback]

Pentru mine,la un BMW,puterea motorului si in cate secunde ajung la 100km/h nu este totul.E si motto-ul lor:"Placerea de a conduce".Mai conteaza si confortul,autonomia.....sau(cel putin in cazul meu)am BMW de 500 de cai si il pornesc 1 data pe luna ca nu am bani de benzina.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da Alex, asa este. Acum doar ma intreb la ce va fi mai util acel 272hp bi-turbo diesel mai mult decat un 320d sau 525d ? atata tot. adica ori ai putere fara compromisuri... ori e bun diesel-ul asa cum e... sa consume cat de putin se poate.

7684[/snapback]

O sa fie mai bun la acceleratii si o sa aiba un consum in limita bunului simt

Link to comment
Share on other sites

Motorul pe benzina va exista in paralel cu cel pe motorina... pentru cei ce nu vor jumatati de masura mai ales pentru tari extra civilizate... iar cand vor disparea vor disparea amandoua deodata si se va trece la altceva... poate la hidrogen.

7652[/snapback]

 

 

Cred ca se va trece relativ repede la hidrogen.Mai ales dupa ce s-a intamplat in America 9/11 .

Link to comment
Share on other sites

Care e legatura cu evenimentul respectiv?

7705[/snapback]

 

 

Americanii vor sa renunte cat mai curand la utilizarea avioanelor ptr transport de pasageri(ramane valabil doar ptr mers in afara tarii).

 

Proiectul la care se lucreaza de ani de zile a primit dupa acest eveniment foarte multi bani.

 

Va exista un motor pe hidrogen asamblat pe un sasiu.Pe acest sasiu poti sa pui ce caroserie vrei.Vor exista cateva tipuri de cumparat.

 

Masina va merge pe autostrazile lor in mare parte singura.Soferul va fi obligat sa intervina doar la iesirile de pe autostrada.

 

Suna cam SF dar din cate am auzit se va trece la acest sistem relativ repede.Nu pot sa estimez cand dar masinile ar urma sa fie prezente la Salonul auto anul acesta sau anul viitor.

Link to comment
Share on other sites

Americanii vor sa renunte cat mai curand la utilizarea avioanelor ptr transport de pasageri(ramane valabil doar ptr mers in afara tarii).

 

Proiectul la care se lucreaza de ani de zile a primit dupa acest eveniment foarte multi bani.

 

Va exista un motor pe hidrogen asamblat pe un sasiu.Pe acest sasiu poti sa pui ce caroserie vrei.Vor exista cateva tipuri de cumparat.

 

Masina va merge pe autostrazile lor in mare parte singura.Soferul va fi obligat sa intervina doar la iesirile de pe autostrada.

 

Suna cam SF dar din cate am auzit se va trece la acest sistem relativ repede.Nu pot sa estimez cand dar masinile ar urma sa fie prezente la Salonul auto anul acesta sau anul viitor.

7716[/snapback]

Ar trebui sa fie niste autobuze cam de 300 de persoane :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ciudat ca americanii sa renunte la avion si as putea sa zic ca ma indoiesc ce aeroporturile lor vor fi destinate doar zborurilor in afara tarii. Iar cu masini pe hidrogen, pe langa faptul ca trebuie sa faci masina respectiva mai buna ca cea pe benzina/motorina (altfel nu ar avea sens trecerea), sa implantezi si un sistem de alimentare al masinilor cu hidrogen, sa distrugi toate benzinariile, etc.

Dar cum ziceai, o sa se intample curand, deci vom vedea curand daca da sau nu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ciudat ca americanii sa renunte la avion si as putea sa zic ca ma indoiesc ce aeroporturile lor vor fi destinate doar zborurilor in afara tarii. Iar cu masini pe hidrogen, pe langa faptul ca trebuie sa faci masina respectiva mai buna ca cea pe benzina/motorina (altfel nu ar avea sens trecerea), sa implantezi si un sistem de alimentare al masinilor cu hidrogen, sa distrugi toate benzinariile, etc.

Dar cum ziceai, o sa se intample curand, deci vom vedea curand daca da sau nu :blink:

8077[/snapback]

 

 

 

Da .Cand vor apare vor desfiinta multe locuri de munca(unele f bine platite).

 

Si eu sunt destul de sceptic cu aparitia lor asa de curand.Am informatiile de la un profesor(de la o Universitate)) care aparent are multe informatii in ce priveste aceasta masina.Am vazut niste poze cu masina.Nu arata rau.

Link to comment
Share on other sites

Noul 535d e si diesel e si suficient de sportiv, mai ales ca trage bine de la 1500 (doua suflante) asa ca benzina incepe sa piarda teren incetul cu incetul. Dupa mine e cel mai reusit motor diesel de autoturism din lume, cred ca sunteti de acord cu mine in privinta asta, si la reprize cred ca e mai bun si decat 535i, deci avem si comparatia pe aceeasi cilindree benzina vs diesel. Pretul nu difera mult deci alegerea e simpla ...
Link to comment
Share on other sites

CIne isi ia BMW ia pt ca e cea mai buna masina indiferent ca e diesel sau pe benzina,la performantele actuale e o chestie de gusturi...am votat indecis deoarece oricit am sta la discutii au amindoua avantaje si dezavantaje...cred ca motorul perfect trebuie sa traga ca un diesel pina in 4000 rpm si ca un benzinar peste 4000rpm :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Noul 535d e si diesel e si suficient de sportiv, mai ales ca trage bine de la 1500 (doua suflante) asa ca benzina incepe sa piarda teren incetul cu incetul. Dupa mine e cel mai reusit motor diesel de autoturism din lume, cred ca sunteti de acord cu mine in privinta asta, si la reprize cred ca e mai bun si decat 535i, deci avem si comparatia pe aceeasi cilindree benzina vs diesel. Pretul nu difera mult deci alegerea e simpla ...

9449[/snapback]

 

daca facem comparatii pe motoare diesel-benzina, atunci alegem ca amandoua sa fie ori aspirate normal ori supraalimentate, nu unul din ele aspirat normal iar celalalt turbo

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.