Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

mai degraba la benzina reactia la accelerare e liniara, constanta, pe cand la diesel e exploziva... daca esti in treapta care trebuie, fiecare cum ii place...

 

La diesel e exploziva pentru foarte putin timp, ca tre sa schimbi treapta imediat. La benzina simti ca te baga in scaun si nu-ti mai da drumul. La diesel te baga in scaun si apoi te da cu capu de bord (vorba vine) de cateva ori (pana ajungi la treapta a 5-a sau a 6-a) :)

Link to comment
Share on other sites

Devii obraznic.

 

Nu comparam 320i cu 525d.

Dar iti spun cu ce e mai placut. Reactia la acceleratie pentru a schimba banda e mai placuta, e instanta.

Tinere, cred ca nu e nici locul si nu ai nici caderea de a ma caracteriza pe mine in vreun fel.

In al doilea rand, reactia la acceleratie ar trebui sa fie instantanee, instanta nu prea are cum, doar daca retrogradezi intr-o treapta de viteza inferioara. Nu ma prind totusi de ce in toate cartile tehnice s-au consacrat ca termeni de referinta pentru caracterizarea unei masini, alaturi de putere, cuplu, 0-100 si reprizele 60-100 si 80-120 in anumite trepte de viteza unde dieselul spulbera chiar motoare mai mari pe benzina, si nu pur si simplu doar timpul pentru acea repriza indiferent de treapta de viteza?

Si un diesel condus cum trebuie, adica tinut in zona turatiilor de cuplu maxim, reactioneaza destul de instantaneu la pedala. Nu prea are lag. Diferenta este ca pentru un diesel a merge in zona turatiilor de cuplu maxim cateva sute de km este o joaca de copil, pentru un benzinar viata motorului, consumul sau efortul depus la volan sint mult afectate. O fi fun 50...100 de km, dar celelalte sute de km pana la destinatie, care crezi ca reactioneaza mai bine la acceleratie?

 

hei, mai usor cu aprecierile de genul asta ... chiar nu va puteti controla ?

 

v-am mai avertizat o data, la urmatoarea abatere trag la picioare ... :)

 

apoi... :)

Cred ca pluralul este folosit in mod eronat aici.

Link to comment
Share on other sites

chiar nu pot sa inteleg de ce fiecare care posteaza aici trebuie sa se lege si sa atace pe altii care au postat alfel si si-au argumentat opinia!!!

fiecare cu gustul si placerea lui, nu vad de ce trebuie sa ne contram si sa ne luam sanctiuni aiurea pt ca nu ne putem abtine sa nu jignim, contram si contraagurmentam ce au zis altii, sistemul de vot e cel care vorbeste pt fiecare, se observa clar ca e cel mai preferat si gata.

am facut postul asta pt ca m-am saturat sa imi gasesc mailul plin cu mesaje noi de la acest topic pt ca unii se contrazic cu altii care la o adica au o opinie in legatura cu subiectul topicului (argumentata bine sa nu). Cand am postat aici prima data nu era scris nimic in legatura cu faptul ca imi asum riscul de imbogatire al vocabularului limbii romane, eram doar curios ce este mai preferat pe plan general de membrii forumului.

 

tot bmw-uri sunt de la: 116i la 760i si de la 118d la 745d (trecand prin toate serile si capacitatiile cilindrice)

 

votul spune tot. chiar daca ar fii fost 50% benzina si 50%diesel, tot nu ar trebui sa fie contraziceri si jigniri daca ar fii un pic de respect pt parerea fiecaruia care posteasteaza si voteaza.

Edited by pie
Link to comment
Share on other sites

mai degraba la benzina reactia la accelerare e liniara, constanta, pe cand la diesel e exploziva... daca esti in treapta care trebuie, fiecare cum ii place...

 

La diesel e exploziva pentru foarte putin timp, ca tre sa schimbi treapta imediat. La benzina simti ca te baga in scaun si nu-ti mai da drumul. La diesel te baga in scaun si apoi te da cu capu de bord (vorba vine) de cateva ori (pana ajungi la treapta a 5-a sau a 6-a) :)

 

Bine hai ca tie nu-ti mai explic ca de la 2000-4000 rpm, is 2000 de rpm, si dela 4000 rpm pana pe la 6500 rpm, cand e in forta benzinaru... tot 2000-2500 rpm sunt...

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, n-are rost sa te iei cu experti gen lifestyle sau avlad, ca suntem copii mici pe langa ei. Am observat ca persoanele de genu trebuie ignorate :)

 

Pt ei tot aia e cuplu de la 2500 sau de la 3000, la cata experienta au ei in benzinare.

Link to comment
Share on other sites

Chiar am facut o proba in seara asta: e46 316i ma baga in portbagaj de la 2500 rpm in sus...in treapta 1 :)

Si nu radeti, ca am facut cateva depasiri cu treapta 1...de obicei, cand era vreo raba incarcata care urca o panta abrupta incet.

 

Nu stiu daca e corect, dar carfolio la masina mea spune ca am cuplul maxim la 2500 rpm (acu ceva vreme scria 2750rpm).

E46 316i nonfacelift

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, n-are rost sa te iei cu experti gen lifestyle sau avlad, ca suntem copii mici pe langa ei. Am observat ca persoanele de genu trebuie ignorate :)

 

Pt ei tot aia e cuplu de la 2500 sau de la 3000, la cata experienta au ei in benzinare.

Am condus 12 ani benzinare iar de 2 ani conduc dieselul asta. Nu sint vreun pilot, dar macar vorbesc din propria experienta cu ambele motorizari. Tu esti capabil sa contribui la topicul asta si cu altceva inafara de ironii si insulte?

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca topicul asta e gresit. Singurul lucru in comun intre diesel si benzina e ca este vorba desper acelasi fabricant. In rest...

E genul de topic in care vorbim ca sa nu tacem...

Eu personal am avut un 525 pe benzina si acuma am 525 diesel. Nu e mai buna una ca cealalta. E ca si cum compari 1L de benzina/motorina cu 1 kg de carne. Sunt chestii diferite, incomparabile

 

nu e chiar asa. ca doar nu compari o masina cu un tren.

 

Intr-adevar, nu compar o masina cu un tren.

Dar nici nu pot compara chestii care folosesc carburanti diferiti, tehnologii diferite, au compresii diferite, turatii diferite.

Singurele lucru in comun raman CP si Nm.

Cu ce sunt mai buni sau mai putin buni 120KW generati de un motor electric fata de 120KW generati de motor termic cu combustibili diferiti? Sunt aceasi 120KW. Ca e vorba ca se obtin in mod diferit, asta e cu totul altceva.

 

In alta ordine de idei: e mai bun un motor pe hidrogen sau electric fata de unul pe benzina sau motorina? Fiecare e bun si felul sau. Fiecare exceleaza prin ceva. Fiecare are si parti rele.

 

Asta vroiam sa subliniez si mai sus: 1L de apa nu are 1Kg. Sunt chestii intre care nu se pot face comparatii.

O comparatie mai logica ar fi putut fi intre motoarele diesel/benzina de la BMW si alti producatori de motoare diesel/benzina.

Link to comment
Share on other sites

Am condus 12 ani benzinare iar de 2 ani conduc dieselul asta. Nu sint vreun pilot, dar macar vorbesc din propria experienta cu ambele motorizari. Tu esti capabil sa contribui la topicul asta si cu altceva inafara de ironii si insulte?

 

Eu am contribuit, daca binevoiesti sa citesti si celelalte pagini. Pe de alta parte nu se poate spune de tine. Si cu ironiile tu ai inceput.

 

Stiu ca ai condus benzinare, si tu si lifestyle. Doar am si zis ca sunteti experti. Nu inteleg unde e supararea.

 

Lifestyle, citeste mai atent. "de la" . Deci ia mai lasa tu smecheriile cu intorsul vorbei. Nu am zis ca e cuplul maxim la 2500 sau la 3000. Da domnu'? Cum incepe unu sa se dea rotund cu dieselul, tu esti prezent ca musca pe ... socoteala.

Link to comment
Share on other sites

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=74448

 

Masina mea are cuplu maxim la 3500 rpm. Dupa socoteala lui lifestyle de pe pagina anterioara, pana la 6500 mai sunt 3000 rpm, deci cu 1000 mai mult ca cele 2000 ale dieselului.

 

Si asta e modelul meu. Sunt altele care au cuplul sub 3000 si sunt aspirate :)

 

 

L.E.: deci 335i are motor de 3000 cmc si are o putere de 306 cp si 400 Nm prezenti la 1300 rpm. 330cD are 231 cp si 500 Nm prezenti la 1750 rpm. Asta este comparatie, nu aspirat vs turbo.

 

Lifestyle, ne spui si noua care e mai performanta dintre exemplele date de mine? Ca eu nu imi dau seama asa bine.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

mai degraba la benzina reactia la accelerare e liniara, constanta, pe cand la diesel e exploziva... daca esti in treapta care trebuie, fiecare cum ii place...

 

La diesel e exploziva pentru foarte putin timp, ca tre sa schimbi treapta imediat. La benzina simti ca te baga in scaun si nu-ti mai da drumul. La diesel te baga in scaun si apoi te da cu capu de bord (vorba vine) de cateva ori (pana ajungi la treapta a 5-a sau a 6-a) :)

 

Bine hai ca tie nu-ti mai explic ca de la 2000-4000 rpm, is 2000 de rpm, si dela 4000 rpm pana pe la 6500 rpm, cand e in forta benzinaru... tot 2000-2500 rpm sunt...

 

Hai sa-ti explic si eu ceva: Benzinarul incepe sa traga de pe la 2000, din ce in ce mai tare. Si asta e foarte bine, deoarece cu cat creste viteza cu atat ai nevoie de mai multa putere pentru a impinge masina atat de tare incat sa simti ca te baga in scaun. Intelegi? Ori la benzina exact asta se intampla: incepe de pe la 2000 si creste puterea, ajungand la un cuplu maxim pe la 4000 (modelul meu) si apoi trage in continuare, de data asta crescand caii putere pana isi ating maximul la 6000-6500, moment in care cauti dieselul in oglinda (binenteles, motorul echivalent dar pe motorina, nu unul cu 2 litri mai mare). La diesel e putin pe dos desfasurarii normale a lucrurilor: isi foloseste forta maxima ca sa plece de pe loc, la 2000 de ture, si apoi, cand creste si viteza si are nevoie de mai multa forta, nu mai are de unde sa o obtina, deoarece daca trece de 4000 de ture nu mai are vlaga..

Link to comment
Share on other sites

Daca ne uitam atenti pe specificatii, dieselul are cuplu maxim constant de la ~1700 pana la ~2500. Un benzinar are cuplu maxim de pe la ~1300 pana la (atentie) 5000 RPM. Bineinteles, ambele turbo. Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu Chriss e vorba de liniuta, dar in rest ( tinuta de drum, depasiri etc) nu te lasa diesel-ul.

Asa ca nu prea e elocvent cele spuse de tine.

 

Tinuta de drum? Mai buna la diesel? Eu cred ca te inseli. SI la fel si cu depasirile? Ce te opreste sa ai 3500 in momentul in care faci depasirea?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.