Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu lucrez la o firma de constructii si crede-ma ca merg :)

Intradevar daca bagi apa inntr-un rezervor cu motorina nu este nici o problema daca procentul de apa e mic. Insa asa ceva nu se mai practica de ani buni de zile. Cine se mai ocupa de asa ceva e rau dus cu pluta. Sunt multe alte metode de a "insela la consum" care sa nu afecteze cap-tractorul. Lucrez in transport de cativa ani, timp in care am invatat destule, si, mai am multe de invatat. Dar sa bagi apa intr-un camion mi se pare o aberatie in anul 2008.

 

cine ar baga apa in rezervorul unui tir? sau combustibil M? stiti cat costa un filtru de motorina la un tir sau un injector?

s-au invatat si ai nostri ca mai bine baga motorina buna decat sa scoata bani pt. un set de injectoare. Plus ca tir-u sta in reparatiii decat sa faca km si sa aduca bani.

Nu se mai fura motorina cu bagat apa in rezervor, sint alte metode de furat. De exemplu cea mai buna e sa scoti returu de la injectoare si sa-l bagi intro canistra.

Link to comment
Share on other sites

"Tractorasele" sunt naspa, eu deja o pornesc cu un spray special. Cred ca la iarna o sa folosesc faclia.

Daca as fi in situatia ta ori as baga masina in service, ori i-as da foc. E inadmisibil ce ti se intampla. Eu am un jaf de masina care nu valoreaza mai mult de 6000 EURO, e Reno diesel insa iarna oricat de frig ar fi porneste la prima cheie fara discutie. De unde chestia asta cu dieselu' porneste mai greu? O fi fost asa...acum multi ani.

Link to comment
Share on other sites

Eu lucrez la o firma de constructii si crede-ma ca merg :)

Intradevar daca bagi apa inntr-un rezervor cu motorina nu este nici o problema daca procentul de apa e mic. Insa asa ceva nu se mai practica de ani buni de zile. Cine se mai ocupa de asa ceva e rau dus cu pluta. Sunt multe alte metode de a "insela la consum" care sa nu afecteze cap-tractorul. Lucrez in transport de cativa ani, timp in care am invatat destule, si, mai am multe de invatat. Dar sa bagi apa intr-un camion mi se pare o aberatie in anul 2008.

 

cine ar baga apa in rezervorul unui tir? sau combustibil M? stiti cat costa un filtru de motorina la un tir sau un injector?

s-au invatat si ai nostri ca mai bine baga motorina buna decat sa scoata bani pt. un set de injectoare. Plus ca tir-u sta in reparatiii decat sa faca km si sa aduca bani.

Nu se mai fura motorina cu bagat apa in rezervor, sint alte metode de furat. De exemplu cea mai buna e sa scoti returu de la injectoare si sa-l bagi intro canistra.

 

 

il doare fix in pix pe nea gheo soferul de pe basculanta cu care cara pietris cate injectoare si cate filtre schimba patronul.

Link to comment
Share on other sites

si a mea are probleme mari iarna, bine la noi e si mai frig, dar mi-am facut in curte sub locul unde o prachez o gropita mica unde am tot timpul ceva lemne si cand nu porneste dau pputin foc acolo si o ia.

 

Ce nu-mi place e ca miroase a ars in masina, nu am facut rost decat de lemne de salcie si miroase naspa.

Asta e singura parte naspa ...

 

Asa ceva mi-am facut : doar ca intr-o groapa . :)

Link to comment
Share on other sites

si a mea are probleme mari iarna, bine la noi e si mai frig, dar mi-am facut in curte sub locul unde o prachez o gropita mica unde am tot timpul ceva lemne si cand nu porneste dau pputin foc acolo si o ia.

 

Ce nu-mi place e ca miroase a ars in masina, nu am facut rost decat de lemne de salcie si miroase naspa.

Asta e singura parte naspa ...

 

Asa ceva mi-am facut : doar ca intr-o groapa . :)

 

vezi sa nu fie lemnele ude ca iese fum mult

Link to comment
Share on other sites

"Tractorasele" sunt naspa, eu deja o pornesc cu un spray special. Cred ca la iarna o sa folosesc faclia.

Daca as fi in situatia ta ori as baga masina in service, ori i-as da foc. E inadmisibil ce ti se intampla. Eu am un jaf de masina care nu valoreaza mai mult de 6000 EURO, e Reno diesel insa iarna oricat de frig ar fi porneste la prima cheie fara discutie. De unde chestia asta cu dieselu' porneste mai greu? O fi fost asa...acum multi ani.

 

Alex75 glumea. :)

Link to comment
Share on other sites

Printre blocuri, la intersectii de 90 de grade pe stradutele astea din Bucuresti cu un 3**d se poate merge cu a 2-a, sau trebuie sa schimbi in treapta 1?

Din ce am vazut la alte marci fie faci galagie mare ca s-o tii intr-a doua, fie retrogradezi....

Link to comment
Share on other sites

Printre blocuri, la intersectii de 90 de grade pe stradutele astea din Bucuresti cu un 3**d se poate merge cu a 2-a, sau trebuie sa schimbi in treapta 1?

Din ce am vazut la alte marci fie faci galagie mare ca s-o tii intr-a doua, fie retrogradezi....

 

asta depinde de situatie si de la sofer la sofer. oricum, decat sa o turezi aiurea cu ambreiajul calcat in 2 mai bine ii dai 1.

Link to comment
Share on other sites

Printre blocuri, la intersectii de 90 de grade pe stradutele astea din Bucuresti cu un 3**d se poate merge cu a 2-a, sau trebuie sa schimbi in treapta 1?

Din ce am vazut la alte marci fie faci galagie mare ca s-o tii intr-a doua, fie retrogradezi....

 

asta depinde de situatie si de la sofer la sofer. oricum, decat sa o turezi aiurea cu ambreiajul calcat in 2 mai bine ii dai 1.

 

Eu dau 1 in aceste situatii. Pentru mine viteza 1 nu e doar pentru a pleca de pe loc, asa cum se zice. Merg pe strada prin fata blocului cu a 2-a, incetinesc, dau a 1-a, iau stanga la 90 de grade (e si o denivelare acolo) si uite asa cu a 1-a intru in parcare.

Link to comment
Share on other sites

cu motorina de la tir ca sa fie mai simplu mergi direct la pompa cand alimenteaza ..si iti baga si tie in rezervor si dupa aia continua la el pe acelasi bon ...si uite asa nu se strica nimic, motorina ii de calitate si toata lumea este multumita :)

 

Nu merge :) , pompele au Inel :) m-am gandit si eu la asa ceva dar nu a mers , asa ca am ramas curat :)

Link to comment
Share on other sites

Salut, am votat demult motorina, dar nu am si postat de ce. Probabil ca votasem doar ca sa vad rezultatele si poate poate ridic Diesel-ul putin.

Observ totusi ca balanta la acest poll se inclina spre benzina.

 

Voi incerca in cateva randuri sa argumentez alegerea mea, de ce diesel.

 

Unii spun 'Alege Diesel daca faci mai mult de 40.000 km/an si se va justifica costul extra pe un diesel in consumul de carburant'. Nu sunt de acord cu asta deoarece piatra de temelie a deciziei mele nu este consumul de carburant, fie el de orice fel.

 

In Romania, cred ca d.p.d.v. al sigurantei, poate ce spun acum este putin improriu dar intelegeti esenta, conteaza mult o depasire facuta repede. Aici cuplul de tractor isi face toti banii, pe un diesel. Nu trebuie sa retrogradez, nu trebuie sa tin masina in 4000 rpm si sa o calc, etc. Merg linistit cu 2000 rpm, dau semnal, o duc pana la 3500 rpm si deja am depasit. Evident ca asta este valabil mai mult pt. Romania, deoarece in alte tari nu prea depasesti, mergi pe autostrazi :)

 

Un alt argument personal, este ca la urcare, un drum de munte (nu teren accidentat sau ceva de genul) si pur si simplu serpentine si rampa, un diesel este o placere. Urca atat de usor si trage aproape la fel ca pe un drum cu inclinatie 0 grade.

 

Voi folosi un argument PRO DIESEL chiar in defavoarea acestuia, pentru a darama putin mitul 'CONSUM carburant'. In primul rand o masina care sare de un buget ... sa zicem 25 000 eur, consumul este doar ... 'un protocol'. Se presupune ca daca ai avut bani sa iti cumperi masina aia, cu siguranta in 3 ani o schimbi, maxim. Drept urmare, cat carburant bagi in 3 ani? Maxim 5000 eur? Ok, dobanda la banca cat e peste aia 20 000? Tot pe acolo, nu? Dupa aia de ce nu plangi? PE langa asta, 5000 eur in 3 ani mi se pare putin, vorbind aici de aprox 20 000km/an cu un consum mediu de 9%. Deci, in concluzie, un DIESEL consuma la fel de mult ca un benzinar, diferentele sunt jenante, 3 litrii la 100 de km? Conteaza atat de mult? Culmea acuma, diesel-ul este mai scump, deci avem egalitate.

 

La drum lung aici nu cred ca trebuie sa detaliez dece un diesel este superior, evident nu pt consum ci pentru 'asezare'.

 

In oras, personal conduc destul de mult, si pot spune ca imi place mai mult diesel-ul deoarece plec usor din cuplu, doar cu ambreiajul si daca trebuie sa dau a 2-a mai turez putin. Cu benzinarul nu poti face asta ... ma rog, poti face dar risti cateodata sa iti moara motorul.

 

 

Daca ar trebui sa aleg intre un Turbo Diesel si un Turbo Benzinar ... atunci as conduce ambele masini vreo saptamana si as alege. Pana atunci, raman 100% fara discutii pe diesel deoarece turbina si cuplu fac toti banii, chiar daca in cifre 0-100km si max speed sunt la fel. Am condus 330i e90 si 320i e90 coupe si intr-adevar, aveam 90 cu a 2-a, ok, impresionat, dar parca eram pe motocicleta. Pur si simplu aveam viteaza aia pt ca kilometrajul arata asta, turometru zbiera aproape de rosu su chiar la rosu nu mai stiu, odata cu el motorul si am ajuns greu acolo. Am senzatia ca nu trage un benzinar.

 

Am condus e90 330xd care are un cuplu de 500Nm dupa ce am coborat din al meu e46 320d cu 330Nm cuplu si am ramas perplex de diferenta. Plaja mica de cuplu m-a impresionat, tragea intre 2000 si 3000 maxim 3500, totul era concentrat acolo, foarte misto.

 

Doua lucruri vor ramane benzinarelor, cel putin la bmw, si anume manevrabilitatea mai usoara in curbe. Te poti 'juca' mai bine cu un benzinar cu DSC off. Si sunetul motorului.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce calcule ai facut cu 5000 de euro combustibil in 3 ani, dar eu am calculat ca bag pe an lejer 8700 lei in motorina si de bagam benzina era cam 10700 lei , deci in jur de 2400 euro/an pe combustibil, inmulteste cu 3 ani si vezi cum ajungi la 7200 , pe langa asta nu toata lumea ia credit pentru masina.

 

Consider ca daca iei masina de 20.000 de euro si pana o vinzi bagi combustibil de 7000 aia inseamna o treime din pretul masinii, nu trebuie luat in considerare ?

 

Care diferenta de pret la achizitie ? un 525d e60 nou in varianta standard e pe la 43019 euro si un 525i e60 standard e la 43019 euro.. sursa www.bmw.ro

 

la 530i si 530d e diferenta de 1000 de euro

si la 520d si 520i e diferenta de 2100 euro...

 

diferenta care nu o tine nimeni in buzunar, ca in general daca ai urmarit lumea pe forum daca a avut un buget... si l-a cheltuit tot, un upgrade la sistemu audio am inteles ca e undeva pe la 1500 de euro... mai iei niste covorase de velur si faci aia 1000 de euro sau 2000.

Link to comment
Share on other sites

La drum lung aici nu cred ca trebuie sa detaliez dece un diesel este superior, evident nu pt consum ci pentru 'asezare'.

Tu ai condus un benzinar mai mult de 1000km? Asezare? Asezare ce? In parcare poate..

 

In oras, personal conduc destul de mult, si pot spune ca imi place mai mult diesel-ul deoarece plec usor din cuplu, doar cu ambreiajul si daca trebuie sa dau a 2-a mai turez putin. Cu benzinarul nu poti face asta ... ma rog, poti face dar risti cateodata sa iti moara motorul.

Tu nu folosesti ambele picioare cand conduci? Probabil ai o problema la piciorul drept si d-aia ti se pare incomod sa apesi si pe acceleratie ca sa pleci de pe loc..

 

Daca ar trebui sa aleg intre un Turbo Diesel si un Turbo Benzinar ... atunci as conduce ambele masini vreo saptamana si as alege. Pana atunci, raman 100% fara discutii pe diesel deoarece turbina si cuplu fac toti banii, chiar daca in cifre 0-100km si max speed sunt la fel. Am condus 330i e90 si 320i e90 coupe si intr-adevar, aveam 90 cu a 2-a, ok, impresionat, dar parca eram pe motocicleta. Pur si simplu aveam viteaza aia pt ca kilometrajul arata asta, turometru zbiera aproape de rosu su chiar la rosu nu mai stiu, odata cu el motorul si am ajuns greu acolo. Am senzatia ca nu trage un benzinar.

Zbiera? Motorul benzina se simte cel mai bine in turatii mari. Chiar in manualul masinii spune ca e indicat sa o duci in ture mari. Ajungea greu la dunga rosie? Asta pentru ca esti obisnuit cu dieselul unde dunga rosie incepe cu multe ture mai devreme. Cand esti intr-o masina pe benzina te bucuri de condus si de drum, nu stai sa freci intr-una cu facaletu` (sa schimbi vitezele), ca la diesel.

 

Am condus e90 330xd care are un cuplu de 500Nm dupa ce am coborat din al meu e46 320d cu 330Nm cuplu si am ramas perplex de diferenta. Plaja mica de cuplu m-a impresionat, tragea intre 2000 si 3000 maxim 3500, totul era concentrat acolo, foarte misto.

Deci, cat mai bine e sa fie cat mai mica plaja de turatii in care are forta maxima? :)) Ciudat, noi, ceilalti, stiam ca este exact pe dos :)

 

Doua lucruri vor ramane benzinarelor, cel putin la bmw, si anume manevrabilitatea mai usoara in curbe. Te poti 'juca' mai bine cu un benzinar cu DSC off. Si sunetul motorului.

 

Pai mai sus un pic ziceai ca dieselul sta mai bine pe serpentine..

 

Deci, ca sa nu te jignesc si sa nu-mi iau (iar) avertisment, am sa spun ca IDEILE tale sunt praf!

Link to comment
Share on other sites

Tocmai chriss ca la un diesel datorita cuplului, pe acelas drum ca si cu benzinarul, schimbi mai rar vitezele... dai a 5-a si aia a fost, chiar daca masina e subturata, nu trebuie sa retrogradezi... are cuplu de jos, deci argumentu cu facaletu, nu e bun..

Facalet ai si la benzinara si "amesteci in mamaliga" de-ti sar capacele, iar daca ai automata, nu poti vorbi de placerea de a conduce :) fie ca ai diesel fie ca ai benzina.. placerea sa ce ? sa apesi pe pedala ?

Link to comment
Share on other sites

bĂŁ, nu v-aĂži sĂŁturat? :)

 

hai sã mai zic ºi eu ceva... am acas' 2 bmw-uri, 318i ºi 318d. sincer, prefer benzinarul fãrã sã stau pe gânduri, deºi e cam puturos. da' sincer, mã doare-n bascã pe mine de cupluri, cai, fãcãleÞ, mãmãligi ºi alte rahaturi d'astea. pur ºi simplu mi se pare mai confortabil, mai elegant. mã dispera rahatu ãla de diesel când o pornesc/opresc, se scuturã ca dracu'.... sunã urât, ºi sã nu mai zic, când trebuie sã alimentez, nu mai scot mirosul de motorina, toata ziua....

º'apoi la consum, chiar nu simt diferenÞã, În prezent, am afiºat pe obc la benzinar 8,4 În oraº. ºtiu, ºtiu, merg ca un boºorog. :) ce-i drept, am fost ºi În franÞa prin septembrie, ºi nu am resetat consumul de atunci. :)

deci, pãrerea mea e strict subiectivã, sã nu vinã unu' altu' acuma, sã mã contrazicã, cã n-are rost..... pur ºi simplu, ãsta e pct meu de vedere, ºi eu, la rândul meu, respect punctul altora de vedere.... :)

Link to comment
Share on other sites

Tocmai chriss ca la un diesel datorita cuplului, pe acelas drum ca si cu benzinarul, schimbi mai rar vitezele... dai a 5-a si aia a fost, chiar daca masina e subturata, nu trebuie sa retrogradezi... are cuplu de jos, deci argumentu cu facaletu, nu e bun..

Facalet ai si la benzinara si "amesteci in mamaliga" de-ti sar capacele, iar daca ai automata, nu poti vorbi de placerea de a conduce :) fie ca ai diesel fie ca ai benzina.. placerea sa ce ? sa apesi pe pedala ?

 

Ok, eu m-am gandit doar la un mers mai sportiv prin oras, unde ajungi la urmatorul semafor sau curba fara sa fie nevoie sa mai dai si a 4-a. La diesel esti intr-a 4-a sau a 5-a, cand la benzina esti intr-a treia. La asta m-am referit. Mers sportiv, atunci cand te bucuri de toate turele.

 

Dar despre celelalte aspecte de ce nu zici nimic? Sa inteleg ca am pus punctul pe i? :)

Link to comment
Share on other sites

mã dispera rahatu ãla de diesel când o pornesc/opresc, se scuturã ca dracu'

Pai repara-l si tu dreacu. :) :)

 

 

Ok, eu m-am gandit doar la un mers mai sportiv prin oras, unde ajungi la urmatorul semafor sau curba fara sa fie nevoie sa mai dai si a 4-a. La diesel esti intr-a 4-a sau a 5-a, cand la benzina esti intr-a treia. La asta m-am referit. Mers sportiv, atunci cand te bucuri de toate turele.

Eu merg intre 30 km/h si aproape 90 km/h intr-a III-a. E mai mult decat suficient pentru oras, n-am probleme d-astea.

BTW, a V-a nu o dau aproape niciodata sub 120 km/h, cand am 3000 de ture intr-a IV-a.

Edited by avlad
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.